Окончателно: ГЕРБ с 9 комисии, РБ-5, ПФ-3, АБВ-2, БСП, ДПС, БДЦ с по 1

| от |

Състав и ръководство на всичките 22 парламентарни комисии избраха народните представители, предаде репортер на БГНЕС.

В началото на днешното пленарно заседание бяха попълнени и останалите 10 комисии, чиито състав вчера не бе ясен.

Комисията по икономическа политика и туризъм, комисията по енергетика, комисията по бюджет и финанси, комисията по външна политика, комисията по отбрана, комисията по вътрешна сигурност и обществен ред, комисията по образование и наука, комисията по взаимодействието с неправителствените организации и жалбите на гражданите, комисията за борба с корупцията, конфликта и интереси и парламентарната етика и комисията за наблюдение на дейността на ДКЕВР бяха сформирани днес.

От 10-те новосформирани комисии ГЕРБ ще има председателски места в 4, БСП в 1, РБ – 2, ПФ – 2 и АБВ в 1.

Менда Стоянова, Делян Добрев, Джема Грозданова и Милена Дамянова са новите председатели на комисиите от ГЕРБ, съответно в бюджетна, енергийна, външна и образователна комисия.

БСП получи ръководството на комисията по икономическа политика и туризъм, която ще бъде оглавена от Петър Кънев.

Реформаторският блок поема председателските места на комисията по вътрешна сигурност и обществен ред в лицето на Атанас Атанасов и на комисията за взаимодействие с гражданските организации – Бойка Маринска.

Патриотичният фронт ще оглави комисията за наблюдение на ДКЕВР, но председател няма да бъде лидерът на НСФБ Валери Симеонов, а депутатът Искрен Веселинов. ПФ взема и ръководството на комисията за борба с корупцията и парламентарна етика, председател на която ще бъде Валентин Иванов.

АБВ взема ръководството на комисията по отбрана, която ще бъде оглавена от ген. Михо Михов.

Общо ГЕРБ ще имат 9 председателски места в комисиите, РБ – 5, БСП – 1, ДПС – 1, ПФ – 3, АБВ – 2, БДЦ – 1. „Атака“ не получава нито една комисия, като ще се задоволи единствено със зам.-председателското място на комисията по труда и социалната политика, което ще бъде заето от Десислав Чуколов.

Така на Комисията по икономическа политика и туризъм председател е Петър Кънев (БСП,) зам.-председатели – Даниела Савеклиева (ГЕРБ), Йордан Цонев (ДПС), Любомир Владимиров (Атака), Полина Карастоянова (ПФ).

На Комисията по енергетика председател е Делян Добрев (ГЕРБ), зам.-председатели – Валентин Николов (ГЕРБ), Рамадан Аталай (ДПС), Мартин Димитров (РБ), Кирил Цочев (АБВ).

На Комисията по бюджет и финанси председател е Менда Стоянова (ГЕРБ), зам.-председатели Диана Йорданова (ГЕРБ), Димитър Танев (РБ), Румен Гечев (БСП), Емил Димитров (ПФ).

На Комисията по външна политика председател е Джема Грозданова (ГЕРБ), зам.-председатели – Пламен Манушев (ГЕРБ), Борис Станимиров (РБ), Волен Сидеров (Атака).

Комисия по отбрана: председател – Михо Михов (АБВ), зам.-председатели Валентин Радев (ГЕРБ), Димитър Димитров (ДПС), Янко Янков (ДПС).

Комисия по вътрешен сигурност и обществен ред: председател – Атанас Атанасов (РБ), зам.-председатели Любомир Христов (ГЕРБ), Хамид Хамид (ДПС), Десислав Чуколов (Атака).

Комисия по образование и наука – председател – Милена Дамянова (ГЕРБ), зам.-председатели – Корнелия Маринова (ГЕРБ), Марияна Бояджиева (БСП), Марияна Георгиева (ДПС), Борислав Великов (РБ).

Комисия по взаимодействието с неправителствените организации и жалбите на гражданите: председател – Бойка Маринска (РБ), зам.-председатели – Снежана Дукова (ГЕРБ).

Комисия за борба с корупцията, конфликт на интереси и парламентарна етика: председател – Валентин Иванов (ПФ), зам.-председатели Методи Андреев (ГЕРБ), Калина Балабанова (Атака).

Комисия по наблюдение на дейността на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране – председател – Искрен Веселинов (ПФ), зам.-председатели Владислав Николов (ГЕРБ), Таско Ерменков (БСП), Георги Недев (БДЦ).

Сред по-интересните редови членове на комисиите са Цветан Цветанов, който влиза в комисията по вътрешна сигурност и обществен ред. Вчера Цветанов бе избран и за член на Комисията за контрол над службите и използването на СРС-та. Неосъщественият председател на ДАНС Делян Пеевски също ще бъде член на една комисия – тази по икономическа политика и туризъм. /БГНЕС

 
 

Visa предлага по-бързо и лесно обезщетение при проблеми с полета

| от chronicle.bg |

Visa сключи договор за партньорство с Air Refund, компания за управление на жалби в сферата на въздушния транспорт. Сътрудничеството е в рамките на ангажимента на Visa да предоставя възможно най-добрите услуги на своите пътуващи картодържатели.

Air Refund действа от името на пътниците и гарантира, че ако те покриват необходимите условия за признаване на исковете им, ще получат обезщетение в случай на проблеми с полета (отмяна, дублиране на места и закъснение с повече от 3 часа) в рамките на европейски регламент №261/2004.

Сътрудничеството позволява на всички картодържатели, които са закупили самолетен билет с Visa, да се възползват както от по-бърз и улеснен процес на подаване на иск, така и от по-ниски такси в случай на успешно разрешаване на жалбата в тяхна полза. Комисионата от 30%, която Air Refund следва да получи при положителен резултат, е намалена на 20%, ако билетът е закупен с Visa Gold, Platinum или Infinite, и съответно на 25%, ако той е купен с друга карта Visa. Картодържателите, които получат обезщетение, ще имат и възможността да направят дарение с изплатената сума.

Във Франция, където услугата стартира пилотно през 2016 г., Air Refund обработва потенциални жалби на стойност повече от 3 милиона евро от името на картодържатели на Visa. Компанията съобщава за висока удовлетвореност от услугата със средна оценка от 4.6 от максимални 5 за цялостното преживяване на клиента. Също така, средният резултат посочен от потребителите за това дали ще препоръчат Air Refund на приятели и колеги, е 9.3/10. Услугата вече е активна в Испания, Италия и Португалия, и е достъпна на английски, френски, испански, немски и италиански през специално разработен микро сайт.

„Според неотдавнашно проучване на Visa, в следващото десетилетие ще има значително увеличение в броя на международните пътувания на домакинство в света. Проучването сочи, че приблизително 282 милиона домакинства ще планират поне едно международно пътуване на година до 2025 г., ръст от близо 35% спрямо 2015 г. Поради това за Visa е от решаващо значение да гарантира, че картодържателите са добре защитени и имат възможността да се възползват от най-добрите услуги на пазар, в случай на проблем по време на тяхното пътуване”, каза Майк Лембъргър, старши вицепрезидент „Продукти и решения” на Visa в Европа.

„Ползването на карта Visa е интелигентен начин пътуващите да си гарантират, че разходите по време на почивка ще бъдат една грижа по-малко. Картите Visa се приемат в хиляди търговски обекта и банкомати по света и всеки наш клиент може да се възползва от удобството и сигурността при използването на своята карта както вкъщи, така и зад граница,” добавя още Лембъргър.

„Това партньорство показва гъвкавостта на глобално утвърдения бранд Visa, който демонстрира непредубеденост и способност да работи с много по-малък партньор с цел да подобри услугите си в полза на своите картодържателите. Горди сме, че имаме възможността да работим с клиентите на водещ бранд. Вярвам, че споделяме общи ценности, сред които е и фокусът върху крайното преживяване на потребителя и високото качество на предоставената услуга, които ще водят това партньорство към нови успехи и територии“, коментира Кристоф Дрезе, партньор в бизнес направление „Пътуване и мобилност“ в Air Refund.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Филми от целия свят, оказали се в основата на холивудски хитове

| от chronicle.bg |

Европа е мястото, на което се ражда седмото изкуство. Въпреки това част от най-големите шедьоври в киното са създадени в САЩ.

Това не е изненада, предвид движението на таланти от Европа към Америка покрай Първата и Втората световна война.

Днес САЩ има традиция в създаването на касови филми, които печелят популярност по целия свят. Макар че Европа има своите образци на бавното, красиво кино, Америка създава продукции с ярки ефекти и известни актьори, които покоряват цялата планета.

Затова може би ще е любопитно да надникнем към някои от тях – онези, почерпили вдъхновението си сред киното от други страни и континенти.

Филми като „Дванадесет маймуни“ и „Предизвестена смърт“ са само копие на оригиналите, създавани на други места по света.

След като преди време ви показахме сериали, които не говорят английски (но част от тях имат и американската си версия), сега ще ви запознаем с чуждоезичните филми, залегнали в основата на някои от най-известните американски киноленти. Вижте ги в галерията.

 
 

Откриха суперскоростен инкубатор за звезди

| от chronicle.bg, БТА |

Учени от института „Карнеги“ в САЩ и института за астрономия „Макс Планк“ в Германия откриха галактика, в която звездите се раждат стотици пъти по-бързо, отколкото в Млечния път.

Според изследователите тези обекти са се образували 1,5 милиарда години след Големия взрив.

Експертите първоначално допуснали хипотезата за съществуването на подобни звездни системи, когато открили млади масивни галактики. Тези обекти, съдържащи стотици милиарди звезди, можели да възникнат само при много интензивен процес на звездообразуване.

Астрофизиците открили доказателства за съществуването им, когато изучавали квазарите – свръхмасивни черни дупки, разположени в центъра на гигантски галактики. Тогава установили, че те имат съседни галактики, които всяка година произвеждат звезди с обща маса, сравнима с тази на стотици слънца.

Близостта с квазарите не е случайна. Свръхмасивните им черни дупки се разполагат в област от Вселената, където плътността на материята е много висока. Подобни условия благоприятстват появата на аномални галактики.