„Оейзис“ са фаворити за хедлайнери на фестивала Гластънбъри през 2015 година

| от |

Почитателите на музиката във Великобритания не само искат „Оейзис“ да се съберат отново, но и да ги видят като хедлайнери на прочутия тридневен летен фестивал Гластънбъри през 2015 г., според проучване, направено от сп. „Ню мюзикъл експрес“. Водещи изпълнители на тазгодишния фест, приключил на 29 юни, бяха „Аркейд файър“, „Металика“ и „Касейбиън“. След края му фенове и организатори вече гледат към следващото издание през 2015 г.

glast1Направеното от сп. „Ню мюзикъл експрес“ допитване показва, че предпочитаният хедлайнер за Гластънбъри догодина е групата „Оейзис“, която се разпадна преди няколко години след скандал между братята Галахър. Феновете обаче се надяват, че любимците им ще се съберат отново и искат да ги видят заедно като хедлайнери на Гластънбъри, каквито са били в миналото.

Като водещи изпълнители на следващото издание на феста „Оейзис“ са предпочетени пред Дейвид Бауи, „Фу файтърс“, „Мюз“ и „Флийтуд Мак“. Непосредствено след края на тазгодишния фестивал Гластънбъри, основателят му Майкъл Ивис заяви, че хедлайнерите за трите дни на проявата догодина вече са избрани. Според букмейкърите от „Уилям Хил“ фаворити за хедлайнерско място на Гластънбъри през 2015 г. са „Айрън мейдън“, въпреки че фронтменът им Брус Дикинсън наскоро заяви, че групата никога няма да се изкуши като „Металика“ – първите метъл хедлайнери на феста, да участва в проявата. Добри шансове имат също Кейт Буш, „Оейзис“, „Колдплей“ и Ю Ту.

Основни хедлайнери на тазгодишното издание бяха Arcade Fire on Friday(@arcadefire), Metallica (@Metallica) и Kasabian (@KasabianHQ).

Металика бяха споменати над 130 000 пъти в туитове, докато този за Доли Партън събра над 4000 ретуита.

Вдъхновена от първото си участие на Гластънбъри през уикенда, кънтри звездата Доли Партън е зявила желание да организира собствен фестивал, съобщи Контактмюзик.

Изпълнителката на хита „Jolene“ смята, че може да научи много от организацията на прочутия летен фест във Великобритания, за да стартира собствена музикална проява в тематичния си парк „Доливуд“ в Тенеси. „Притежавам доста земя в източната част на Тенеси и чрез компанията ми „Доливуд“ подпомагам много фестивални прояви в щата. Често съм мислила, че мога да организирам собствен
музикален фест. След участието ми на Гластънбъри мога да използвам местната проява като отправна точка“, споделя 68-годишната Доли Партън. Кънтри звездата допълва, че възнамерява да поиска съвет от основателя на Гластънбъри Майкъл Ивис за собственото си фестивално начинание.

С БТА

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider

 
 

Как се разказва за живота на Румена Воевода

| от chronicle.bg |

Все по-малко време остава до премиерата на новия филм на Зорница-София „Воевода“ за живота на жената-хайдутин Румена Воевода.

Филмът ще се появи по кината през януари, а дотогава от екипа на „Воевода“ продължават да разпространяват видеа за „мейкинга“ на тази сложна историческа продукция.

Представяме ви видео „зад кулисите“, което показва как актьорите от филма се подготвят за епичните битки на хълмовете над Жеравна.

Независимо дали става дума за боравене със сабя или за стрелба („Нека куршумът бъде продължение на окото“), всички актьори трябва да са в перфектна форма и да знаят техниките и похватите на боя и оръжията, за да се справят с предизвикателствата, които ги очакват.

Вижте видеото, което ще ви разкаже за подготовката на актьорите, включително чрез психо-драма, за доверието, за битките в гората, за глада за другите репетиции:

 
 

Къде отиват мазнините, когато сваляме килограми

| от chronicle.bg, по iflscience.com |

Диетите и хранителните режими често са в устите на хората. Оказва се обаче, че има много митове за свалянето на килограми. Някои хора смятат, че мазнините се превръщат в енергия или топлина. Други пък твърдят, че се секретират или направо, че се превръщат в мускули.

Всъщност това съвсем не е така. Андрю Браун от Университетът на Ню Саут Уейлс и австралийският физик и тв водещ Рубен Мийрман откриват, че когато губим мазнини, всъщност ги издишваме.

„Царува стряскащо незнание около метаболичните процеси при отслабване“, казва Браун. Мийрман добавя: „Правилният отговор е, че по-голямата част от подкожната мазнина се издишва под формата на въглероден диоксид. Отива във въздуха.“

Те са изчислили, че за да загубим 10 килограма мазнини, ще ни трябват 29 килограма кислород, а ще произведем 28 килограма въглероден диоксид и 11 килограма вода.

Това, разбира се, не означава, че ако дишаме повече, ще отслабнем по-бързо. Означава само, че ще ни стане лошо и можем да загубим съзнание.

 

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.