Обама: Демократите ще запазят мнозинството си в Сената

| от |

Президентът Барак Обама е убеден, че демократите ще запазят мнозинството си в Сената на междинните избори в САЩ, които се провеждат днес.

На тези избори ще се гласува за общо 471 места в Конгреса – 36 в Сената и всички 435 места в Камарата на представителите. Освен това ще се избират губернатори в 36 от 50-те американски щата. Според повечето сондажи обаче републиканците са в добра позиция да да спечелят абсолютно мнозинство и в двете камари на парламента, тъй като те разполагат с мнозинство в Камарата на представителите и може да вземат контрола в Сената. Вицепрезидентът Джоузеф Байдън изрази своята увереност в изхода от вота. „Не съм съгласен с прогнозите. Моето предвиждане е, че ние ще запазим Сената“, каза той пред Си Ен Ен.

Говорителят на президента Обама Джош Ърнест увери, че това мнение се споделя и от държавния глава. Той обаче призова да не се правят прибързани заключения за изборите. „Междинните избори са много различни от президентските, особено тази година“, изтъкна Ърнест, като обясни, че повечето от дебатите са проведени в щати, доминирани от републиканците, където Обама не получи мнозинство през 2012 г. От изборите през 2010 г. Конгресът е разделен между Камарата на представителите, която е доминирана от републиканците и Сената с мнозинство на демократите. Тази ситуация довежда до блокиране на каквито и да е било големи реформи.

В настоящия момент американците са недоволни от положението в страната и политиката на действащата демократична администрация на Барак Обама. Личният му рейтинг се колебае около 40%, което е рекордно нисък за него резултат. Ето защо политолозите прогнозират на базата на сондажи успех на републиканците. В Камарата на представителите, където заседават 233 републиканци и 199 демократи въпросът е само колко допълнителни места ще получат републиканците, считат анализатори. Прогнозите варират от 5-6 до 12-13 и дори повече мандата. На предишните междинни избори през 2010 г. партията та Обама загуби 63места в Камарата на представителите. Ново голямо поражение би било за нея най-сериозното отслабване на позициите за последните десетилетия. По изчисления на социологическата агенция „Чарлз Кук“, ако републиканците завоюват още 9 места, то това ще е най-значителното мнозинство в долната камара на Конгреса от 1946г.

При 13 мандата ще е рекордно преимущество, каквото не е имало от 1932 г. Това би дало на опозицията голяма свобода на политически маневри срещу Белия дом на законодателното поле. Освен това би създало и голям марж на сигурност и би повлияло при провеждането на избори за президент през 2016 г. Главата интрига обаче сега не е в това, а дали републиканците ще успеят да вземат под свой контрол и горната камара на Конгреса. Засега с пълна сигурност не може да се каже нищо, но шансовете на опозицията и в тази насока се оценяват като много големи. Сега в Сената има 53 представители на демократите и 45 републиканци и двама независими.

За да завоюва мнозинство републиканците трябва да получат 6 нови мандата, за които се води ожесточена борба. В момента от 36-те сенаторски кресла – 33 по редовната ротация и 3 – освободени по време на последната сесия. От тях 21 са заети от демократи, а 15 – от републиканците. Ако опозицията успее да си завоюва допълнително 6 или повече места, то ще може да определя дневния ред на горната камара и нейните комисии. Лидерът на демократичното мнозинство в Сената Гари Рийд предупреди преди дни, че едно съкрушително поражение на президентската партия на изборите би могло да заплаши Обама с импийчмънт, припомня ТАСС.

Според специалисти не е изключено окончателните резултати от изборите да бъдат обявени не днес, а чак през декември. Счита се, че на много места, включително Луизиана, може да се окаже необходимо да се проведе допълнителен кръг на гласуването. Готвят се и възможности за повторно преброяване на гласовете не само в отделни райони, но и в цели щати. В САЩ такива междинни избори се провеждат по средата на всеки президентски мандат – на две години. /БГНЕС

 
 

Филми от целия свят, оказали се в основата на холивудски хитове

| от chronicle.bg |

Европа е мястото, на което се ражда седмото изкуство. Въпреки това част от най-големите шедьоври в киното са създадени в САЩ.

Това не е изненада, предвид движението на таланти от Европа към Америка покрай Първата и Втората световна война.

Днес САЩ има традиция в създаването на касови филми, които печелят популярност по целия свят. Макар че Европа има своите образци на бавното, красиво кино, Америка създава продукции с ярки ефекти и известни актьори, които покоряват цялата планета.

Затова може би ще е любопитно да надникнем към някои от тях – онези, почерпили вдъхновението си сред киното от други страни и континенти.

Филми като „Дванадесет маймуни“ и „Предизвестена смърт“ са само копие на оригиналите, създавани на други места по света.

След като преди време ви показахме сериали, които не говорят английски (но част от тях имат и американската си версия), сега ще ви запознаем с чуждоезичните филми, залегнали в основата на някои от най-известните американски киноленти. Вижте ги в галерията.

 
 

#Bookclub: Ана Ана и нейните приятели

| от |

Ана Ана е малко момиче с рошава коса, което никога не спира на едно място. Тя има приятели, с които заедно учат важни уроци за живота, докато правят бели и щуротии. Това са плюшените й играчки  Зигзаг, Космато топче, Пингпонг, Лиско, Китчо и Гризу. Ана Ана винаги е готова за ново приключение.

Тя е малката сестричка на Пико Бог – червенокосо момче от комиксите на Алекси Дормал и Доминик Рок. Сама по себе си тя е толкова очарователна, че създателите на историята за по-големия й брат решават да посветят поредица само на нея.

Комиксите неслучайно изглеждат толкова искрени и забавни. Те са своеобразна семейна история, създадена от майка и син. Домоник Рок е сценарист. Тя е родена в Мароко през 1948 година. В Брюксел се раждат двамата й синове, които споделят нейната страст към рисуваните книги. След като по-големия от тях – Алекси Дормал, завършва филмово изкуство, той посвещава времето си на рисуване и писане. Героите, които създава, са толкова живи и истински, че Доминик измисля цял свят около тях. Така се появяват и Пико Бог, и Ана Ана.

ана ана сладки сънища

Комиксите са ръчно рисувани, а историите са забавни дори и за възрастните.

На български две от книжките за Ана Ана излизат благодарение на издателство „Пурко“

„Сладки сънища!“ разказва за един труден опит за заспиване, в който играчките дават на Ана Ана важен урок. „Шоколадовата експлозия“ разказва за един гладен пингвин и цяла група помощници, готови да му направят торта, за да си хапне. Резултатът… е, не е точно тортата, от която Пингпонг има нужда.

На теория, книгите са подходящи за деца между 3 и 7-годишна възраст. На практика, може да излъжете, че ги купувате за племенниците си например, за да ги четете с удоволствие. Повече за историите с Ана Ана – тук.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Facebook вече ще предлага видео съдържание

| от chronicle.bg |

Потвърди се, че Facebook е сключила сделки с Vox Media, Buzzfeed, ATTN и The Dodo (Group Nine Media) за излъчване на оригинални предавания.

Материалите ще включват кратки видеа до 10 минути, а също и по-дълги клипове над 20 минути. Разбира се, те ще бъдат прекъсване от рекламни паузи.

В началото видеата ще са достъпни единствено на сайта на Facebook и мобилните приложения, а след това ще стават достъпни и в други сайтове.

Съобщава се, че Facebook ще задържа 45 процента дял от рекламите в кратките клипове.

Източник: The Verge