Ново начало и мощни коли

| от |

Когато някой ти каже, че новият филм „Траспортер“ излиза, близо 7 години след последния път, в който Стейтъм облича черния костюм, ти най-малкото си любопитен какво става и какво ще ти покажат. Особено, когато ти кажат, че не, този път Джейсън Стейтъм няма да участва. Лично на мен смяната на актьорите никога не ми е проблем, но когато гледаш „Транспортер: Ново начало“ разбираш, че харизмата на Стейтъм е ключова за съставянето на първите три части. Но този път, той отказва ролята на Франк Мартин, затова в удобния секси костюм влиза младият британец Ед Скрейн, който си тръгва от Game of Thrones заради тази роля, без да се замисли.

„Транспортер: Ново начало“ е точно това, което очаквате от този тип филм, но без Стейтъм и без Бесон – тоест, човекът който го е създал. Той е типичен, дори повече от типичен, екшън, в който се случват нещата, които трябва да се случат, доброто побеждава злото, хора се бият, състезават се с коли. Всички са в костюми, има и красиви жени – източноевропейки. Една от най-хубавите части във филма (с изключение на Audi) е техният акцент.

Проблемът на „Транспортер: Ново начало“ е, че иска и се старае, да е толкова различен от останалите части на филма, че го постига лесно и именно това му изиграва лоша шега. Транспортерът не е точно транспортер, типичният сюжет на пренасящия пратката рицар в черен костюм е леко изменена, а жените този път са четири… Злодеите пък са илюзорни. Те уж са трима мафиоти, но всъщност е цялото лошо, което човек може да причини на друг човек… Което стои плоско в екшън.

За мен „Транспортер“ е като секси стандартен костюм, облечен от красив стандартен мъж. Красив и готин, докато го гледаш, незапомняем, когато отместиш очи. Но въпреки това, по европейски секси и макар някак типичен, доставящ ти удоволствие просто да го гледаш. Нямаш нужда нищо да ти се случва по време на него. Въпреки Скрейн, който не е типично красив, но е секси и костюмите му стоят добре, филмът не е това, което бяха предишните. Макар да носи лекия вкус на европейски екшън. Но липсата на Люк Бесон е явна, видима, усеща се ясно.

Истината е, че аз не страдам за Джейсън Стейтъм като Франк Мартин, все пак два сезона имаше сериал с друг актьор в същата роля, но страдам за Люк Бесон. Макар режисьорът на „Транспортер: Ново начало“ да е човекът, който е снимал американската версия на френския екшън „Предградие 13“, „Твърде лично 2“ и „Транспортер 3“, без Люк Бесон, който да го направлява, той губи нишката на разказ и се опитва да направи от един типичен екшън, нещо нетипично, което не му се получава.

Но пък „Транспортер: Ново начало“ е екшън до мозъка на костите си. Има коли, жени, малко секс, интрига (макар и леко неразбираема на моменти) и много красиви гледки, защото е сниман в Париж и Ница – а те изглеждат великолепни в този филм. „Транспортер 5“ ще има, но още не се знае точно кога ще излезе. Говори се, че Люк Бесон ще се завърне зад кормилото на този франчайз. Дано.

Но до тогава, „Транспортер: Ново начало“ или „Транспортер 4“ е по кината от днес. За всички любители на екшъна и колите.   

 
 

Да се обличаш като The Weeknd

| от Спонсорирано съдържание |

Един от най-известните музиканти в момента – The Weeknd, представя своята представа за завършен мъжки гардероб с най-важните от сезона модели. Те са част от кампанията Spring Icons на H&M. 

В специално видео The Weeknd говори за това кои модели се превръщат в емблематични, като той изразява вижданията си и по отношение на нещата, които го вдъхновяват, креативния процес и Лос Анджелис като източник на вдъхновение.

Селекцията съчетава заемки от спортното и работно мъжко облекло с елегантните линии на класическия мъжки гардероб, за да изведе на преден план съвременен прочит на актуалните за пролетта модели. Колекцията ще бъде достъпна във всички магазини на H&M, които разполагат с мъжки асортимент, както и онлайн, от 2 март.

 

 
 

Матю Макконъхи: Златното момче от Тексас

| от |

Повечето хора откриват магията на Матю Макконъхи едва когато го открива и Академията и му връчва заслужен „Оскар“ за безспорно най-доброто му изпълнение до момента в „Клубът на купувачите от Далас“.

Възходът на Макконъхи обаче започва малко по-рано. Дори още преди „Истински детектив“, където той печели адмирации и фенове.

Още преди да се впусне в аферата на „Клубът на купувачите от Далас“, която му отнема години, заради намирането на финанси и свалянето на безброй килограми, Макконъхи вече се е заявил като мъж, който може да играе почти всичко, в продукциите „Адвокатът с Линкълна“, „Кал“ и „Весникарчето“.

Този тексаски рейнджър сменя рязко кино имижда си някъде през 2009-а, когато прави и последната романтична комедия във филмографията си до момента. И това са „Призраци на бивши гаджета“. Но ако сте почитатели на захаросания жанр, ще успеете да оцените чудесния Макконъхи и химията му с Дженифър Гарднър и Ема Стоун в този guilty pleasure филм, който може да ви донесе удоволствие, ако се освободите от предразсъдъците си.

През 2010-а Макконъхи поема към света на сериозното кино, като първо влиза в ролята на Мик Халър, персонаж написан и измислен от писателя Майкъл Конъли, който го поставя в центъра на своята книжна спин-офф поредица, която да подкрепи най-известните му книги – тези за детектив Хари Бош. Почитателите на Конъли харесват Макконъхи в ролята на адвоката аутсайдер и така възходът на чудото, което днес познаваме като Матю Макконъхи „един от любимите ми актьори“, започва.

Следват независимите „Кал“, „Вестникарчето“ и сериалът Eastbound & Down. Във всички тях тексасецът е различен и адски добър, което по някакъв необясним начин учудва публиката. Може би не са го очаквали от мъж, наречен „мистър тяло“ преди няколко години.

И да, Матю Макконъхи е и „мистър тяло“ и безобразен актьор с потенциал на лъв на голям екран. Той смело поема роли и се гмурка в тях с ожесточеност на олимпийски шампион. И това му носи само положителни неща.

Краткото му появяване във „Вълкът от Уолстрийт“ остава един от многото адски добри моменти във филма. Разбира се, че шоуто там принадлежи на Ди Каприо, но Макконъхи е мини бог в своята мини пет минутна вселена, дадена му от Скорсезе.

Оттам насетне следват „Интерстелар“ и „Истински детектив“, а от другата седмица ще може да го гледате и в чудесния Gold, който някак минава незабелязано от повечето хора. А не трябва. Матю Макконъхи е титаничен в него.

След рязката промяна в актьорския си имидж и кариерното си развитие, Макконъхи става малко по-избирателен в ролите си. Той подбира внимателно сценариите, които да чете и режисьорите, с които да снима. Затова някак нямаме търпение да го гледаме в „Тъмната кула“ по Стивън Кинг, където това златно момче играе Мъжът в черно. Иначе ви го препоръчваме в Gold, от другата седмица обаче.

Междувременно ви черпим с най-добрите му роли. Някои сте гледали, а някои сигурно сте пропуснали, но ние сме тук за да ви ги покажем. В галерията горе. 

 
 

Кошниците за номинираните за „Оскар“ струват 100 000 щатски долара

| от chronicle.bg |

Номинираните за награди „Оскар“ тази година получиха кошници с подаръци на стойност 100 000 щатски долара, съобщи Контактмюзик.

Фирмата „Distinctive Assets“, която осигурява подаръците, предвиди пътешествия, СПА процедури и безплатни престои в хотели за звездите.

В кошниците бяха включени 3-дневен престой в „Лост коуст ранч“ и едноседмична ваканция в „Голдън дор спа“ в Калифорния, 10 тренировки с треньора на знаменитостите Алексис Селецки, подложки за сядане срещу целулит. Звездите получиха също тоалети, шоколадови бонбони, персонализиран комплект пастели, дамски чанти и лични сомелиерски принадлежности за дома.

Кошниците, предназначени за Ема Стоун, Никол Кидман, Райън Гослинг, Дензъл Уошингтън, Вайола Дейвис и Дев Пател, съдържат още комплекти за поддържане на ходилата, орехи, кленов сироп и диамантени огърлици.

Най-странният от подаръците, но вероятно най-полезният, е обучение по кардио реанимация, която ще помогне номинираните знаменитости да спасят човешки живот, ако попаднат в критична ситуация.

 
 

Оскари 2017: Филм на Pixar – предпочетен пред „Сляпата Вайша“ на Тео Ушев

| от chronicle.bg |

Теодор Ушев не беше избран да получи „Оскар“ за късометражния си анимационен филм „Сляпата Вайша“.

Работещият в Канада български аниматор се състезаваше с още 4 заглавия за престижното отличие, но на церемонията тази нощ беше награден Piper на хитовото студио Pixar.

„Сляпата Вайша“, разказващ за момиче, което нe може да живее в настоящето, защото с едното си око гледа в миналото, а с другото в бъдещето, направи премиерата си на „Берлинале“ през миналата година и вече има над 20 награди – включително на възрастното и детското жури на международния фестивал за анимация в Анеси, „Сребърен Пегас“ от фестивала „Аниматор“ в полския град Познан, и голямата награда за анимация на най-стария щатски фестивал в Чикаго.

„Сляпата Вайша“ е базиран на разказ на Георги Господинов, а Теодор Ушев ще продължи сътрудничеството си с писателя, включително по пълнометражна анимация по романа „Физика на тъгата“.

Вижте и кои са другите победители.