Новинарски пачуърк – парче и работа

| от |

По принцип пачуъркът е домакинска работа, създадена от жени  преди много векове. Тогава така те прочиствали гардеробите си от различни дрехи, които вече не ставали за носене поради износване. Та жените  събирали различни платове, от които с игла и конец правели завивки. Постепенно това от оцеляващо хоби се превърнало в изкуство и традиция.

Днешният новинарски пачуърк е съшит от случайни срещи, втората употреба за селските училища, оцеляването на китайци у нас и отводняването на една улична локва.

Така  телевизорите съшиха днес реалността ни.

Случайни срещи или поне нещо такова се случи на група репортери в Сърбия. Най-случайно те бяха там и още по-случайно срещнаха Цветан Василев. Това излъчват в безкрайни повторения от снощи телевизорите. На напористите въпроси банкерът отговоря с треперещ глас. Нищо, че интервюто беше обещано преди ден, то се състоя напълно случайно за групата вчера. Вероятно в уреченото време. Разбрахме как сръбската преса променя отношението си към големия инвеститор на най-големия стъкларски завод на балканите. И още отношението на лъскавият до скоро банкер към българската реалност в рубриката кой е марионетка. Развръзката можем да чакаме до две години, колкото могат да траят съдебните процедури. Което прави сюжета от вида на гадаене с елементи на показване.

Ходенето на село с камера също е днешен акцент. Рубриката е отново обещание да ни покажат. Например каква е втората употреба на училищата. Някои са ги превърнали в обори, в хотели, но певечето просто се рушат. Имало и такива, които са били собственост на един бивш министър на културата, но той отказвал да застане пред камерата и нямал в момента пари да го поддържа. Затова в анонса видяхме само рушащото се училище, където местна жена предупреди, че може и змии да има.

Китайците пък са намерили втора упортреба на едно българско село. Те живяли в български домове и оцелявали заедно със стопаните в работа и учене. Китайският сървайвър първо в село Момчиловци, после може и в други села ако форматът се хареса на милиардите.

Не може да бъде, но и ние сме дали нещо на света по отношение на локвите. Скандинавците може и да лепят фалшиви дупки, за да стряскат шофьорите, които се забравят с педала на газта. Литовците си правят селфита пред дупките на пътя, но никой не се е сетил да отводнява локви.
Да, ама не.

Пловдивчанин отводнява локва на булеварда, за да не му влиза в кухнята.  С достоверен  мокър  екшън видяхме как с евтина китайска потопяема помпа се отводнява локва от булевард, по който минават коли и автобуси, които пък от своя страна вкарват водата в кухня на първи етаж. Може би булевардът ще се отводни, когато цялостно се ремонтира.

За черешка на тортата Сашо Диков показва Райна Кабаиванска такава, каквато не сме я били виждали. Новина ли е авторекламата на нещата, които ще видим?

Отговорът увисна досущ като усмивката на чеширския котарак на Алиса.

 
 

Сериалите, които гледаме, когато ни е топло

| от |

Лято е. Топло е. Потно е. Хубаво е.

Докато още не сме се насочили към безбрежните плажни висини, където ще пием коктейли, бири и други субстанции и ще се излежаваме на плажа, се забавляваме с малко телевизия.

Защото телевизията е киното, което може да си гледате вкъщи винаги и по всяко време.

Ние сме избрали пет готини сериала, които си пускаме стане ли топло. От задължителната cheesy класика „Спасители на плажа“ до новия сезон на Wet Hot American Summer – имаме всичко.

Вижте ги горе в галерията.

 
 

Хари Потър навърши 20 години

| от chronicle.bg, по БТА |

Хари Потър навърши 20 години, тъй като първата книга от поредицата за детето магьосник „Хари Потър и Философския камък“ беше публикувана на 26 юни 1997 година, съобщи в. „Дейли мирър“.

За две десетилетия сиракът с белег на челото измина дълъг път от килера под стълбите на ул. „Привит драйв“ 4 до франчайза на стойност почти 24,5 милиарда щатски долара.

Освен в книгите, филмите и тематичните паркове, любимецът на Хогуортс размаха магическа пръчка и в Уест енд в Лондон. Пиесата „Хари Потър и Прокълнатото дете“ спечели безпрецедентните 9 награди „лорънс Оливие“. Има и успешен сайт „Потърмор“, търговски артикули и, разбира се, втори спин-оф на „Фантастични животни“ с Еди Редмейн в главната роля, който скоро ще излезе в кината.

„Смятам,че може да очаквате внуците Ви да се редят на опашка, за да гледат новите филмови адаптации след 50 години и повече“, каза Джон Грейнджър, който е автор на книга за поредицата и пише докторантура за героя.

„Когато хората говорят за популярна литература след 100 години, те ще наричат това века на Джоан К. Роулинг, както в наши дни говорим за епохата на Дикенс. Имайки предвид, че „Уорнър брадърс“ притежават правата на адаптациите, смятам, че ще виждаме такива, както и спин-офи, дори след като Роулинг не е сред нас“, добави той.

„Книгите са изпълнени с приключения и обрати. Наскоро направихме проучване и Хари Потър отново беше най-предпочитан при 16 до 24-годишните. Причините бяха забележителни. Една от основните беше, че книгите показват, че няма нищо лошо да бъдеш различен и да водиш вътрешна борба с чувствата си. Те съдържат онзи елемент за тийнейджърите, които воюват срещу злото, но след това се обръщат към проблеми от истинския живот. Книгите говорят директно на децата и младежите“, каза Сю Уилкинсън, директор на благотворителна читателска организация.

Самата история как е създаден Хари Потър, е почти магическа. Джоан К. Роулинг била самотна майка на помощи. Идеята за Хари й дошла, докато чакала закъсняващ влак през 1990 г. Тя започнала да пише всеки ден в две квартални кафенета в Единбург. През 1995 г. изпратила първия ръкопис на 12 издатели, но получила само откази. Година по-късно обаче, писателката имала късмет. Издателство „Блумсбъри“ харесало историята, следвайки съвета на Алис Нютън – 8-годишната дъщеря на един от шефовете. Те издали първите 1000 копия на 26 юни 1997 г. и бързо осъзнали, че трябват още. След 5 години Джоан К. Роулинг спечелила почти 306 милиона щатски долара, а днес състоянието й е над 772 милиона долара.

Умението й да надгражда възрастовата граница на поредицата заедно с това на читателите й, се оказа печелившо. Ако първата книга бе насочена основно към 8-годишните, последната прикова интереса на по-големи тийнейджъри. Темите ставаха по-мрачни, чувствата по-сложни, а насилието по-явно.

Вероятно също толкова важен е и умелият начин, по който 51-годишната Джоан К. Роулинг привлече и двата пола. Хари е от мъжки пол, защото писателката осъзнала, че малките момчета не четат за малки момичета.

След като историите станаха по-мрачни, „Блумсбъри“ публикуваха книгите с корици за възрастни, за да заяви, че вече адресатите са и от различно поколение, освен от различни полове.

Джоан К. Роулинг отказа да се обвърже с фирми, които според нея щяха да злоупотребят с Хари Потър или не се вписваха в собствените й убеждения, като „Макдоналдс“.

Според Джулиан Харисън, куратор на изложбата „Хари Потър: История на магията“ в Британската библиотека, има още един фактор за успеха на героя. Това е, че някои от историите в книгите, са заимствани от митове и легенди, които вече познаваме, като съществуването на еднорозите.

„Историите изглеждат свежи, но може да се каже, че ни е генетично заложено да ги харесваме. Това е гениално“, каза той

 
 

Най-добрите филми за наркотици

| от chronicle.bg |

Какво прави човек, когато иска да добави много екшън към филма си за малко пари? Добавя наркотици.

Днес е Международен ден за борба с употребата и нелегалния трафик на наркотици (ООН) и по този повод сме събрали в галерията ни 15 от най-добрите филми с, за и с участието на наркотиците.

Оказа се, че Холивуд е правил филми за всякакви наркотици – леки наркотици, тежки наркотици, както и за всички, които се занимават с наркотици – дилъри, трафиканти. Има от всичко!

Ще сметнем, че знаете разликата между канабис, марихуана и коз.

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.