Новата версия 2015 на ERP системата EnterpriseOne

| от |

Новата версия 2015 на ERP системата EnterpriseOne вече е с вградени решения за управление на проекти и ритейл

Софтуерната система занапред ще е съобразена с тенденцията за превръщането на ERP в цялостни екосистеми за разработка на приложения

Българската софтуерна компания ERP.BG представи официално новата версия 2015 на своята ERP (Enterprise Resource Planning) система EnterpriseOne. Това е версията с най-много нововъведения и иновации, правени в решението до сега. Освен, че добавя нови подсистеми за управление на проекти и за ритейл дейности, както и POS модул, тя изцяло променя концепцията за функциониране на една ERP система, превръщайки я в централизиран хъб за работа с приложения, създадени от трети страни. Сред новостите са още възможност за създаване на уеб каталози, ново Android приложение за мобилни продажби, оптимизация за създаване на съдържание на таблет, както и улеснено внедряване и поддръжка.

„Убедени сме, че бъдещето на бизнес софтуера е не в трудните за интеграция решения, а в създаването на отворени екосистеми за разработка на приложения от външни екипи. Същата революция, която през последните години наблюдаваме при смартфоните и таблетите, предстои да се случи и в сферата на системите за управление на бизнеса. Убедени сме, че това ще разшири значително възможностите на бизнес софтуера, прехвърляйки някои негови функционалности дори при клиентите на фирмите, които са го внедрили. Затова и нашият екип, който първи наложи на българския пазар една ERP система, изцяло оптимизирана за работа с тъчскрийн дисплеите на новите мобилни устройства, днес е готов за следващата вълна от иновации, създавайки отворена екосистема за разработка на приложения около EnterpriseOne” – заяви Иван Аржентински, управляващ партньор в ERP.BG.

Управление на проекти

Новата главна подсистема „Проекти“ показва значението, което екипът на ERP.BG отдава на управлението на проекти и на практика превръща EnterpriseOne в пълноценно project management решение. Тя все още е в т. нар. „бета“ вариант и предстои да бъдат добавени нови функционалности в окончателната версия. Въпреки това към момента позволява пълноценно бюджетиране, планиране и изпълнение на проекти. Новата подсистема е довела и до сериозно развитие на традиционните функционалности за планиране на задачи, върху които тя се базира. Задачите вече могат да се планират автоматично, съобразявайки се с календарите на множество свързани участници и ресурси. В бъдеще, подсистемата ще се развива активно, като ще се добавят нови функционалности и ще се оптимизират съществуващите.

Изцяло обновено решение за ритейл

С версия 2015 EnterpriseOne вече разполага с пълноценно решение за ритейл, с вграден POS (Point of Sale) модул, възможност за интегриране на множество магазини в реално време, директна интеграция с модул за Business Intelligence (бизнес анализи), както и създаване на бонусни програми, промоционални пакети и др. Поддържа се много широк спектър фискални устройства, както и възможност за комбинирани плащания. POS модулът отговаря на всички изисквания на модерните компании за търговия на дребно. Добавен е изцяло нов интерфейс за работа с баркод устройства, който позволява стартирането на разнообразни команди на системата от самият баркод четец, посредством специални баркод етикети, без докосване на клавиатурата. Модулът поддържа и възможност за управление от сензорен екран, без клавиатура, както и продуктови варианти за цветове, размери и стилове.

Улесняване на външните разработчици

Във версия 2015 е включена първата версия на EnterpriseOne Base Library за публичен достъп. Base Library е библиотека, предназначена за използване от външни разработчици на приложения към EnterpriseOne. Тя позволява създаване на приложения за различни платформи, включително Android, iOS, уеб приложения и др.

Ново Android приложение за мобилни продажби

Новото приложение Android Mobile Seller работи в средата на операционната система Android*, което го прави използваемо на широк кръг от хардуерни устройства с много достъпни цени. То заменя вече остаряващото приложение Mobile Seller, работещо под управлението на Windows Mobile*. Клиентите, използващи версията за Windows Mobile ще могат безплатно да се прехвърлят към Android Mobile Seller. Новата апликация позволява създаване на документи за директна продажба или поръчки, поддръжка на неограничен брой продукти, запаметяване на специални цени за различните клиенти, задаване на промоционални цени за конкретен период, задаване на отстъпки за клиенти по стокови групи, както и задаване на отстъпки за количество. Автоматичната транслитерация между български и английски език, както и опциите за отпечатване на документите на мобилен принтер и издаване на нова фактура също са сред екстрите на приложението.

Създаване на уеб каталози с продукти

С версия 2015 EnterpriseOne вече разполага с вградена поддръжка на продуктови каталози. Приложението позволява интеграция на системата за управление на бизнеса с онлайн магазини и премахва нуждата от тяхната администрация. Сега всеки доставчик може да създаде своя уеб страница, която да показва наличните продукти онлайн. Решението включва готов онлайн уеб каталог, използващ данни от системата в реално време, опция за дефиниране на продуктови каталози директно от системата, както и за настройване на визуалните характеристики на уеб каталозите директно от системата.

Оптимизация за създаване на съдържание на таблети

С версия 2015 EnterpriseOne преобръща представата за използване на таблета само като устройство за консумиране на съдържание. Тристепенната “touch” оптимизация на EnterpriseOne превръща таблетите в пълноценни устройства за създаване на разнообразна корпоративна информация. Така фирмите не само могат да проверяват календара си, да гледат отчети и анализи, а и да изготвят нови документи като оферти и договори още докато са при клиента. Новото меню, достъпно от главният екран, позволява директна смяна на сложността на интерфейса и типа на устройството: обикновен монитор, сензорен монитор или таблет. Новият панел „Тъчпад“, достъпен във всички форми, от своя страна позволява лесно въвеждане на числа на устройства със сензорни екрани

Сред новостите във версия 2015 са още изцяло преработен модул за свързване с телефонни централи, опция за категоризиране на цените на типове цени, които се използват за допълнителна систематизация и приоритизация при използване на множество цени, забрана за продажба под минимална цена, поддръжка на продуктови варианти, подобрена работа със серийни номера, разделение на продукти и продуктови групи по собствени фирми, йерархично филтриране на потребителските характеристики, както и история на промените за номенклатурите.

Повече за ERP.BG

ERP.BG (И Ар Пи България ООД) е един от първите български разработчици на системи за управление на бизнеса от клас ERP, с над 19-годишен опит в разработката, внедряването и поддръжката на такива решения. Компанията има специфичен опит и завършени проекти в сегментите търговия на едро и дребно, печатарска индустрия, хранително ¨C вкусова промишленост, текстил, строителство и строителни материали, транспортна дейност и реклама. В ERP.BG работят над 20 висококвалифицирани специалисти, включително екипи за внедряване, за техническа поддръжка, за гореща телефонна и онлайн поддръжка. Повече информация за компанията и за предлаганите от нея продукти и услуги можете да откриете на адрес http://erp.bg/.

 

* – Android и Windows Mobile са запазени марки на съответните уважавани от нас компании.

 
 

„Безбог“, „Слава“ и „Спомен за страха“ са номинирани за най-добър игрален филм

| от chronicle.bg, по БТА |

„Безбог“ на Ралица Петрова, „Слава“ на Кристина Грозева и Петър Вълчанов и „Спомен за страха“ на Иван Павлов са номинирани за най-добър пълнометражен игрален филм от Българската филмова академия – 2017. Трите продукции имат и номинации за режисура. Наградите ще бъдат връчени тази вечер от 19.00 ч. в Театър „Българска армия“, научи БТА от Съюза на българските филмови дейци.

За отличията за главни роли конкуренцията при актрисите е между Ирена Иванова – „Безбог“, Маргита Гошева – „Слава“, и Рая Пеева – „Пеещите обувки“ на Радослав Спасов, а при актьорите – между Ивайло Христов – „Спомен за страха“, Стефан Денолюбов – „Слава“, и Димитър Николов – „Христо“ на Григор Лефтеров и Тодор Мацанов.

Наградите за поддържащите роли си оспорват актрисите Йорданка Стефанова – „Спомен за страха“, Пламена Гетова – „Летовници“ на Ивайло Пенчев, и Радена Вълканова – „Маймуна“ на Димитър Коцев – Шошо, и актьорите Димитър Крумов – „Христо“, Ованес Торосян – „Спомен за страха“, Филип Аврамов – „Летовници“.

Номинираните късометражни игрални филми са „Дрехи“ на Веселин Бойдев, „Куче“ на Владимир Петев и „На червено“ на Тома Вашаров. В документалното кино надпреварата е между „Книжарят“ на Катрин Бернщайн и Асен Владимиров, „От Кремона до Кремона“ на Мария Аверина и „Пощальонът“ на Тонислав Христов, а в анимацията – между „Зоотроп“ на Сотир Гелев, „Как се скараха орисниците“ на Анна Харалампиева и „Пътуваща страна“ на Весела Данчева и Иван Богданов.
Най-добрият дебютен филм ще бъде избран между игралните „Безбог“ и „Христо“ и документалния „Пустиняци“ на Цветан Драгнев.

Ще бъдат връчен и награди за сценарий, филмова музика, операторско майсторство, сценография, костюми, монтаж, звукорежисьор, филмова теория и критика.

 
 

Най-смешната жена в Instagram и пародийните снимки на звездите

| от chronicle.bg |

Ако все още не сте в Instagram, имате страхотна причина, за да се присъедините към социалната мрежа. И тя е Селесте Барбър.

35-годишната австралийска комедийна актриса пародира звездите, изваждайки най-известните им снимки и опитвайки се да ги наподобява. Резултатът е смях в най-чиста форма.

Наскоро Барбър дори бе обявена за най-забавната жена в интернет от платформата WhoHaHa, която се опитва да насочи вниманието към смешните жени във виртуалното пространство.

Профилът на Барбър наброява повече от 1,8 милиона последователи, които редовно се смеят на снимките й.

През 2016-а написа статията „Женена съм за мъж, който е по-секси от мен. По-трудно е, отколкото си мислех”, в която разкрива какво е мъжът до теб да получава повече комплименти от теб.

Дори сама признава, че постоянно му натяква, че заради красотата си, получава всичко наготово, докато определя себе си като просто „умна” и „забавна”.

Да, донякъде думите й и целият й образ в Instagram могат да бъдат приемани като поредното феминистично недоразумение, но пък Селесте наистина е дяволски смешна.

Nothing like a night swim. #celestechallengeaccepted #celestebarber #funny #nicolescherzinger @nicolescherzy

Публикация, споделена от Celeste Barber (@celestebarber) на

Подбрахме част от най-добрите й снимки, за да ви докажем. Разгледайте ги в галерията.

 
 

„Гластънбъри“ завърши с концерт на Ед Шийрън

| от chronicle.bg |

Фестивалът Гластънбъри приключи с концерт на Ед Шийран пред хиляди фенове, съобщи БТА.

Изпълнението му – както обичайно сам на сцената само с лууп педал, раздвои почитателите му.

Ед Шийран изпя хитовете си, като „Castle on the Hill“, „The A-Team“, „Shape of You“. Той направи също снимка на публиката и заяви, че не е и мечтал да успее да стане хедлайнер на фестивала. За финал обаче реши да демонстрира майсторството си на китарата. То не се оказа чак на такава висота и някои го определиха като посредствено, особено след изпълненията на Найл Роджърс и „Шик“ на същата сцена няколко часа по-рано.

В последния ден на фестивала Гластънбъри концерт в програмата „Легенди“ изнесе и Бари Гиб. Той вдигна цялата публика на крака с хита „Stayin’Alive“, а песента „Words“ посвети на пострадалите от терористичните атаки в Манчестър и Лондон.

 

 
 

All work and no play makes Jack a dull boy: Защо „Сиянието“ е велик филм

| от |

През 1980 година на екран излиза един от най-добрите, тотално безобразни шедьоври на маестро Стенли Кубрик и това е „Сиянието“. Тъй като Кубрик е огромен режисьор много хора обичат да слагат филмите му под общ знаменател или да омаловажават някои за сметка на друго великолепие на седмото изкуство „Портокал с часовников механизъм“.

„Сиянието“ на Кубрик, Кинг, Никълсън и Дювал обаче си остава черешката на тортата във филмографията на лудия американец. Обагрен в червено, оранжево и златно, окъпан в сюрреалистично-насилствени нотки, монотонен и безобразно клаустрофобичен, „Сиянието“ е най-добрата адаптация по роман на Стивън Кинг до момента и е най-голямото изпитание в кариерата на Джак Никълсън и Шели Дювал. Както и в тази на малкия Дани Лойд, на който макар да принадлежи една от най-известните реплики от филма: „Redrum“, той – по онова време на възраст от 6 години – така и не разбира, че снима хорър. Наистина ли?

Стенли Кубрик лично се грижи за малкото момче, като за сметка на това почти съсипва останалите актьори в продукцията. А в „Сиянието“ те наистина са малко.

Джак Никълсън и Шели Дювал многократно обясняват, че онова, което им се е налагало да правят на снимачната площадка на хоръра си остава най-трудно в кариерата им. 30 години по-късно това не се е променило. Дювал отдавна не играе, а Никълсън е еййй толкова голям, а когато го гледате в „Сиянието“ разбирате защо, по дяволите, е гигантът на седмото изкуство дори и на 80 години.

Когато започва да работи с Кубрик по „Сиянието“ Джак Никълсън е в началото на 40-те и само преди няколко години е снимал с Милош Форман „Полет над кукувиче гнездо“ и впоследствие е провъзгласил режисьора за откачалка, с която не може да се разбере. Но Стенли Кубрик е големият залък, който малко хора успяват да преглътнат, макар това да не си личи в монтирания материал.

Шели Дювал, която играе главната женска роля, дълго нарича Кубрик „най-ужасния човек, с когото съм работила“, а години по-късно обяснява, че въпреки търканията, които двамата имат по време на снимките, е научила много от него. Та това е шибаният Кубрик, всеки би научил по нещо.

Сиянието“ е шедьовър, който хваща материалът на Стивън Кинг, само три години по-рано публикуван в роман, и му носи безсмъртие. Стивън Кинг също не успява да се оправи със Стенли Кубрик и до днес мрази тази адаптация по своя роман. „Сиянието“ обаче е толкова по-голям от всеки един от създателите си, че сам по себе си вече е вселена и материал, който вдъхновява множество хора и течения в различен тип комерсиално или не, изкуство. Кадри от филма са използвани в множество клипове. А дълбоките, геометрични и тягосни сцени окъпани в оранжево, странно напомнят на Червената стая от „Туин Пийкс“.

От Massive Attack до Slipknot, има цели музикални епопеи посветени на „Сиянието“.

„Сиянието“ носи безобразната подтиснатост на ужаса, който още не се е случил, но ти го чакаш във всеки един миг. Като подплашена котка, която усеща, че идва смъртоносна буря. Съспенсът опънат като ластик, който се къса рязко, се засилва от безкрайните празни коридори на огромния хотел, в който се развива действието, от малкото колело на Дани, което се върти ли върти по оранжевите краски на килима, от дразнещия писклив глас на Уенди, която иска да е перфектна домакиня, но по-скоро наподобява чувството на скомина у човека, и като Джак… Като лудия Джак, който във всеки един миг, сцена след сцена, изглежда като някой, който би те изял, но преди това би те пребил с бухалка. Просто за кеф.

Хичкок е казал, че ужасът не се създава от това просто да покажеш кръв и чудовища на екран, а да дадеш на зрителя съвсем малък поглед, като сянка, пръски, писъци и неговото въображение ще свърши останалото. Защото по-голям ужас от онзи, който някой може да създаде в главата си няма. Освен може би този в главата на Стенли Кубрик.

Използвайки похватите да създаде клаустрофобия в широко пространство, да усетиш чувство на ужас в място, окъпано в топли цветове, Стели Кубрик строи малка чуплива, страшна и истерична кула от карти, в която вкарва митологията на Кинг – за сиянието, което определени хора притежават и те имат специални способности – примесва я с на пръв поглед човешка драма и доукрасява с Джак Никълсън с брадва.

Репликата „Here’s Johnny“ произнесена от Никълсън на фона на полуизкорубената врата на една стая, в която Уенди крещи истерично, докато той се опитва да я убие, отнема 3 дни заснемане и най-малкото 30 броя нещастни врати в бяло. Днес това ни се струва незначително на фона на сцената, която имаме като финален вариант. Една от най-разпознаваемите сцени в модерното кино изобщо.

„Сиянието“ е от филмите, които може и да не сте гледали, но почти всеки човек може да познае поне по няколко детайла от него. От близначките в коридора, през оранжевия килим, до сцената с брадвата или моя личен фаворит – тази с бухалката, снимана точно 127 пъти, всеки си има своя фаворит. А финалният вариант е истеричен ужас и една луда потна жена, която не иска да бъде докосвана от Джак Никълсън, който изглежда по-страшен и от най-гнусната версия на Торбалан.

От „Уенди, прибрах се“, през „Ето го Джони“, „Червена стая, червена стая“ до известната стара поговорка „All work and no play makes Jack a dull boy“, всичко в „Сиянието“ е код, който, разбира се, ще бъде разкрит с финалния кадър. Защото филмът е шедьовър, дори 37 години по-късно. Мисля, че го казахме в началото, но да го повторим пак…