Никой не купува музика

| от |

През първите 6 месеца на 2014 година продажбите на музика, физически албуми и цифрови сваляния е намалява с неочаквана двуцифрена разлика спрямо 2013-та.


104

Nielsen SoundScan обяви, че продажбите на албуми във всички формати е паднала с 15%, като в стойности това са около 121 млн., в сравнение с 143 милиона продадени албума през първите 6 месеца на 2013-та.

Преди 18 месеца албумът на Адел „21“ завърши годината (2012 г.) с продажби от 10 милиона копия, успех, който е много вероятно, индустрията да не види отново.

Що се отнася до цифровите сваляния на всички платформи, продажбите са намалели с 13% или 593,6 милиона годишно срещу 682,2 млн. евро за същия период на 2013-та.

Сегментът, който бележи ръст е онлайн стриймингът на музика, който е нараснал с 42% от 49,5 милиона до 70,3 милиона стрийминг.

Друг сегмент, който реализира положителна тенденция е продажбите на плочи, която въпреки ръста от 40% е несравнимо малко с останалите източници на доходи. Тази година са продадени 4 милиона плочи, а най-продавана е „Lazaretto“ на Jack White с тираж от 49 000 копия.


За тази година най-продавания албум е саундтракът от комиксите „Frozen“, който продаде 2,7 милиона копия. Най-слушана песен е „Happy“ от Фарел Уилямс, с продадени 5,6 милиона копия. „Dark Horse“ на Кейти Пери е най-стриймвана песен, 188 милиона пъти, аHappy“ е най-пусканата песен в американските радиостанции – 571 000 пъти.

Инфографика за това колко печелят музикантите от онлайн продажби:

1

 
 
Коментарите са изключени за Никой не купува музика