Нетинфо/Дарик Нет представя новото си име в понеделник. (обновена)

| от |

Screenshot_2

След като “Нова Броудкастинг Груп” влезе шумно в интернет бизнеса, придобивайки в началото на август 2013 година 70% от „Дарик Нет” АД и стана собственик на всички сайтове, част от „Нет Инфо.БГ” ЕАД, в понеделник – 6 януари, ще стане ясно какво е новото име на обединената компания.

Всичко започна на 22 април, когато в 9 ч. сутринта Sanoma Magazines International обяви, че е избрала „Дарик нюз“ ЕООД  за купувач на сайтовете от групата „Нетинфо“. В нейното порт фолио са новинарския vesti.bg, електронната поща АБВ, платформата за споделяне на видео Vbox7 и други.

Зад „Дарик нюз“ ЕООД стоеше „Дарик радио“ АД, в което мажоритарен собственик е Радосвет Радев. Още тогава той отказа подробности за цената, финансирането и инвестициите, които смята да направи.

В групата на „Дарик нюз“ тогава имаше общо 15 сайта, между които новинарският dariknews.bg, спортният gong.bg, финансово-икономическите Darikfinanсe.bg и Lev.bg.

Четири месеца по-късно – на 6 август, „Нова броудкастинг груп“ обави, че придобива 70% от „Дарик нет“ АД и така става собственик на всички сайтове, част от „Дарик уеб“, както и на една от най-големите дигитални медийни компании в страната – „Нетинфо“ АД.

„Създаваме справедливо и приемливо съдружие, с нашите 30% не сме миноритарен партньор, а управляващ“, коментира пред „Дневник“ тогава Радев. И е факт – начело на интернет лидера застана Изпълнителния директор на Дарик Нет – Христо Христов.

Така, в началото на декември компанията обяви открит конкурс за вербална и графична марка. Заданието за „обект на дизайн“ е с цел да „наложи единна марка на дигиталния пазар“.

Както самата компания обясни, името и логото трябва да бъдат разпознати от аудиторията в страната „като флагман на българския дигитален пазар по отношение на предлаганите продукти, качеството на услугите, рекламните формати, както и с опита и професионализма, който има екипът на компанията“.

Пред участниците бяха поставени условията да разработят име (вербална марка) и знак (графична марка), които се отличават от тези на Нова ТВ, Дарик Уеб и Нетинфо, но в същото време думи като Nova, Net, Info и други е допустимо да бъдат използвани в името.

Според регламента на конкурса, обявяването на победителя ще бъде на 6 януари до 12:00 часа на адрес www.netinfocompany.bg/newlook.

Тогава за първи път ще видим новото име и марка на лидера в българския интернет. Спечелилият първа награда ще получи 4 000 лева, като условието е да прехвърли всички авторски права за използване на предложените от него словесна и графични марки.

Обвновена на 06.01.2014г. в 21.00ч.

На http://www.netinfocompany.bg/newlook компанията публикува съобщение, от което става ясно, че резултатите ще бъдат обявени по-късно:

„Дарик Нет ЕАД благодари на всички, взели участие в конкурса за вербална и графична марка на дружеството.
Поради богатия избор и трудния процес по вземане на решение, победителите от конкурса ще бъдат обявени в седмицата 13-19 януари 2014 г.

Моля да ни извините за забавянето.
Успешна Нова 2014-та година!“

Chronicle.bg ще ви представи новото лого веднага, щом то бъде официално представено. 

 
 

Филмовата академия на САЩ със 774 нови членове

| от chronicle.bg |

Вчера стана ясно, че от Академията за филмови изкуства и науки на САЩ за изпратили покани до 774 филмови дейци, които да станат част от престижната организация, връчваща ежегодно наградите „Оскар“.

Тази бройка поставя рекорд досега, като с нея официалният брой на членовете на Академията нараства до близо 8 500. Миналата година 683-ма нови членове станаха част от екипа. Сред получилите покана е и българският аниматор Теодор Ушеф,  който  е първият българин номиниран за Оскар (за късометражния анимационен филм „Сляпата Вайша“).

Новият списък събира хора от 57 страни, като 37% от хората в него са жени, а 30% – цветнокожи. Тенденцията, която Академията си е поставила от няколко години, продължава и вече 28% от всички членове са жени и 13% – цветнокожи. Намерението на организацията е да удвои тези числа до 2020 г.

Актрисата Ел Фанинг е най-младото име сред новоизбраните (19 години), а Бети Уайт (на 95) е най-възрастна. В списъка с актьорите присъства също и младата надежда на киното, Гал Гадот („Жената чудо“), заедно с Крис Хемсуърт, Крис Еванс, Дуейн Джонсън и Крис Прат. Сред жените, които най-вероятно ще се внедрят в средите на Академията, са Ейми Полър, Кейт Маккинън, Лесли Джоунс, Мая Рудолф и Моли Шанън.

Интересно е, че от поканените, 24-ма вече носители на Оскар и 91 вече са били номинирани. Сред режисьорите са Джордан Пийл („Бягай!“), Бари Дженкинс („Лунна светлина“) и Том Форд. Списъкът тази година изобилства от хора от цял свят. Очевидно целта на Академията е да стане ООН на киноиндустрията и по всичко изглежда, че това ще стане. С такъв многолик профил би било много трудно да се правят прогнози относно предстоящите през зимата награди „Оскар“. Но президентът на Академията, Шерил Боун Айзъкс акцентира на друго. „Важното е да гледаме повече филми и да се потопим във всеки един от тях. Това правят все повече членове на Академията. Те избират филми на базата на определени критерии, а не на това откъде идват. Всички са професионалисти. Освен това Оскарите не са единствените награди. Имаме Наградите за студенти, Наградите за технически постижения и още.“

А колкото до растящия брой нови членове, президентът коментира, че желанието е организацията не да се разрасне като брой, а в посока на разнообразие и в нея да имат представителство мъже и жени от целия свят.

 
 

Час и половина в аварирал самолет

| от chronicle.bg |

Преди няколко седмици направихме подбор на едни от най-ужасяващите съобщения на пилоти на самолети до пътниците. Днешната история разказва какво се случва в детайли и в каква ситуация понякога се налага управляващите самолета да бъдат крайни в посланията си към хората, които зависят от тях.

Вчера(25.06) пътници в полет от Пърт (Австралия) до Куала Лумпур са били посъветвани „да кажат молитва“ след като самолетът започва да се тресе като при центрофуга на перална машина. Пилотът поема курс обратно към Пърт, който продължава час и половина. Накрая, за щастие, самолетът каца безопасно, три часа след първоначалното си излитане.

Пътниците с ужас си спомнят за тежкото изпитание, което започва след оглушителен шум, идващ от левия двигател. Софи Никола казва, че съобщението на екипажа е било меко казано стряскащо: „Капитанът обяви: „Надявам се всички да се помолите. Аз също ще се помоля и дано стигнем у дома живи.“

I thought I might die….. Today was my beginning the trip,but I backed to the Perth due to technical issue…. Anyway I still arrive!!! Thank you God!!! #airasia #perth #flight #tokualalumpur

Публикация, споделена от saya mae (@maesaya) на

Друг пътник казва, че изведнъж целият самолет е започнал да се тресе. „Двигателят се развали, поне така ни казаха. Чувствахме се буквално все едно сме върху пералня. Всичко наоколо се клатеше. През прозорците можехме да видим двигателя, който се тресеше върху лявото крило на самолета. Когато кацнахме разбрахме, че една от перките е изхвърчала от турбината.“ Австралийската служба по безопасност на транспорта докладва, че е получила съобщение за аварирал двигател по средата на полет и разследва случая. Нискотарифната авиокомпания AirAsia казва, че причината за инцидента е „техническа неизправност“. Служител на компанията обясни, че в момента тече проверка по техническата изправност на самолета.

Отговорът на институциите обаче не задоволява някои от пътниците.

Ирански пътник, който се връщал към дома със семейството си, се оплаква от това, че на пътниците не е предложена повече помощ. „В такива ситуации трябва пътниците да бъдат успокоени. Дъщеря ми беше толкова уплашена. Преминахме през много трудна ситуация, изключително напрегната.“

Друга пасажерка пък се отказва да ползва услугите на въпросната авиокомпания. „Вместо това ще отида на Хаваите. Изпитвам тревога, свързана както с този конкретен маршрут, така и с цялата авиокомпания.“

 
 

Екстремни тестове за KIA Stinger

| от chronicle.bg |

KIA Stinger навлиза във финалния етап от своя режим на абсолютно екстремни тестове и процеси за усъвършенстване. Програмата за изпитания, която се провежда в различни точки по целия свят както на пътна настилка, така и на писта, трябва да гарантира, че автомобилът притежава нужни качества.

Аеродинамика: как се оформя специфичния гран туризмо дизайн за Stinger:

При разработване екстериора на Stinger – фастбек, дизайнерите на КИА получават напътствия от експертите по аеродинамика в компанията. Развойният център на КИА във Франкфурт използва софтуер, който изчислява динамиката на флуидите (CFD). С него бързо може да се тестват и оценяват разнородни идеи за подобряване на аеродинамичния профил на автомобила, без това да е за сметка на неговия фастбек силует.

След четири седмици съвместна работа на екипите са осъществени леки корекции по екстериора на Stinger с цел подобряване обтекаемостта на автомобила.

Каросерията е леко заострена към задната част, а новите ‘хриле’ са разположени зад предните калници за да намалят завихрянето на въздуха по фланговете на автомобила. Задният аеродинамичен спойлер е с променена форма и изпълнява задачата да редуцира както вертикалните вибрации, така и да увеличи стабилността при високи скорости. В предната част са позиционирани по-големи хоризонтални канали за оптимизиране на охлаждането на спирачките, а специфичната форма на въздушните отвори допълнително спомага за намаляване на вертикални вибрации.

Управление и удоволствие от шофирането: гран туризмо за всякакви условия

Динамиката на Stinger изправя инженерния екип на КИА пред ново предизвикателство. Специализирани в разработката на шасита, инженерите на марката получават буквално бял лист хартия, на който да очертаят схемата със зададените характеристики на окачването и кормилното управление на автомобила. Тяхната задача е да създадат автентичен гран туризмо с динамика на шофирането, която отговаря на неговия фастбек дизайн. Формата на Stinger вдъхновява работата по постигане на оптимално динамично шофиране с максимално високо ниво на контрол над автомобила. В същото време приоритет остава и постигането на баланс между ежедневното шофиране и комфорта при пътуване с високи скорости на дълги разстояния.

Stinger_1_small

За да изпълнят заданието, инженерите на КИА разработват два вида окачване. Stinger е оборудван с предно окачване макферсон и напълно независимо задно окачване мултилинк. В същото време обаче липсата на предшественик на Stinger позволява на инженерите да изградят както традиционна пасивна настройка, така и съвсем нова адаптивна система за електронно регулиране на окачването (Dynamic Stability Damping Control, DSDC). Тя адаптира дължината на хода на амортисьорите в движение и се контролира от група сензори за ускорение, спиране и управление.

С помощта на селектора за избор на режима на шофиране (Drive Mode Selector System), водачът има възможност да променя характеристиките на амортисьорите като избира между два режима: нормален или спортен. И докато при нормалния режим окачването леко се втвърдява при остри завои, този ефект е доста по-слабо изразен при спортния режим. Изборът на спортен режим осигурява значително по-директно предаване на трептенията при всякакви условия на пътя и скъсява дължината на хода на амортисьорите за по-добър контрол и директно управление по време на по-емоционално шофиране. Селекторът DSDC ще бъде включен в пакета от стандартно оборудване на 3,3-литровите V6 версии на Stinger.

Stinger_3_small

Пасивното окачване – част от стандартното оборудване за моделите с 2,0-л бензинов турбодвигател и за всички 2,2-л дизелови модели – е конструирано по същото задание като системата DSDC. Пасивната настройка е подложена на изпитания по състезателната писта „Нюрбургринг Нордшлайфе“ и по конвенционални пътища. Тя предразполага към нужната стабилност при дълги пътувания и криволичещи пътища. Базирано на изключително прецизната концепция на КИА, окачването на Stinger е изцяло преработено за оптимална обратна връзка при управление на автомобила.

Като част от стандартното оборудване на всеки Stinger, R-MDPS позволява на водача да избира между два режима на шофиране – нормален или спортен.
При спортен режим по-късата предавка осигурява по-бърза реакция, намалявайки необходимостта от допълнителни действия. Нормалният режим редуцира усилието при кормуване, което е предпоставка за по-умерени реакции при пътуване. Също така този режим изисква повече усилие при завъртане на волана – чрез линейното натрупване на съпротивление, което дава на водача повече увереност при шофиране.

Спирачна система: как спира най-мощният автомобил в историята на КИА

Със своите 370 к.с., 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор на КИА Stinger дава възможност на автомобила да постигне ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, което го поставя на първо място по бързина на ускорението в историята на КИА.

Stinger_4_small

С цел да постигнат максимална ефективност на спирачките, много по-добра от всички автомобили на КИА досега, инженерите подлагат Stinger на различни високоскоростни спирачни тестове. Създават набор от впечатляващи предизвикателства за проверка на възможностите им, а екипът от тест пилоти се отправя към известния планински път Гросглокнер в австрийските Алпи за изпитания на спирачната система при постоянно спускане. За тестовете са използвани и някои частни съоръжения в Северна Германия и Източна Испания, както и пистата „Нюрбургринг“.

Мощните 3,3-литрови конфигурации на Stinger са оборудвани със спирачна система, разработена съвместно с Brembo. 18-инчовите дискови спирачки Brembo са специално проектирани да отговорят на високата мощност на двигателя. С перфорация и оребряване те постигат не само по висок термичен капацитет, но и нивата на износване при тежка експлоатация значително намаляват. Спирачките са оборудвани и с най-мощните бутала в историята на КИА.

Качество и надеждност: тестът Грийн Хел

Като всеки автомобил , Stinger е подложен на пълен набор от изпитания, които доказват високата надеждност и стабилност на автомобила. Докато „Нюрбургринг Нордшлайфе“ изигра решаваща роля при изграждане динамичния характер на Stinger, то резултатите от тестовете в Грийн Хел затвърдиха високото качество и надеждност на изцяло новия модел.

Всеки тестови автомобил се подлага на поне 10 000 км шофиране, което се равнява на 480 обиколки на „Нордшлайфе“. Всепризната като перфектна тестова зона, пистата има 73 завоя, 300-метрова денивелация във височината между най-високата и най-ниската точка на трасето, както и максимален наклон от 17%. Комбинацията от рязко ускорение, бързо намаляване на скоростта, остри предизвикателни завои и променящи се повърхности и наклони, е безпрецедентен тест за мощност и динамичност. Разстоянието, изминато по време на разработката на Stinger, се равнява на повече от 160 000 км екстремни изпитания на пътя.

Всеки прототип на Stinger, тестван на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, се подлага на същия „наказателен“ режим на безкомпромисни изпитания на окачването, каросерията и задвижването. Процедурите за изпитване на КИА са предназначени за установяване на износването на задвижващия механизъм и по-специално евентуалното изтичане на течност, както и на характеристиките за топлинния контрол на предавателната кутия. Температурата на спирачките, ауспуха и скоростната кутия на автомобила са под постоянно наблюдение, за да се гарантира, че те работят оптимално през цялото време.

3,3-литровият Stinger към момента е в последната си тестова фаза на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, но значителна част от разработката на 2,0л и 2,2-литровите модели – със задвижване на задните и на четирите колела – вече е приключила. Един дизелов прототип е изминал 20 000 км на „Нордшлайфе“. Преди това двигателят е покрил пълния задължителен тестови пробег от 10 000 км, но допълнителната работа по шасито изисква изпитанието на серия нови компоненти. Задвижващата система – двигателят и скоростната кутия – остават същите, но с нови компоненти, а тестването продължава с изминаването на допълнителни 10 000 км.

8-степенната автоматична скоростна кутия на Stinger, която ще се предлага с всеки от трите двигателя, е важен акцент при проверките на задвижването. Изпитанията на „Нордшлайфе“ откриват необходимостта от по-ефективен топлинен контрол в скоростната кутия – ранните тестове сочат, че температурата на маслото се покачва над стойностите, препоръчани от инженерния екип. За да коригират това, инженерите на КИА снабдяват скоростната кутия с охладител на маслото с по-голяма повърхност за да може охлаждането да бъде по-ефективно.

Освен на „Нюрбургринг“ изпитанията на Stinger се провеждат и в други точки по цял свят с над 1,1 милиона километра общ пробег за проверка на издръжливостта, което се равнява на 27 обиколки на Земята около екватора.

Разработката на автомобила се осъществява в цяла Европа, Близкия Изток, Азия, Северна и Южна Америка с цел провеждане на екстремни климатични тестове и проверка на качеството за всички компоненти, използвани в Stinger. Подготвян за международна аудитория, Stinger е подложен на тестове при необичайни студове, горещини и на много висока надморска височина, изправен е пред императиви на пустинята, претоварени градски центрове, планинските проходи и райони с постоянно замръзнала земя.

Производство и продажби

КИА Stinger влиза в производство през втората половина на 2017 г. и ще се предлага на международните пазари от четвъртото тримесечие на годината. Ценообразуването на местните пазари и окончателните спецификации ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането на Stinger на пазара.

 
 

В багажа на самолетен пътник беше открит жив 9-килограмов омар

| от chronicle.bg, БТА |

Транспортните служби за сигурност съобщиха, че в багажа на пътник на международното летище в Бостън е бил открит жив 9-килограмов омар.

Животното било намерено при чекирането на куфарите на пътник на Терминал C. Това бил най-големият рак, открит някога в пътнически багаж.

По принцип транспортирането на омари не е забранено от летищните власти. Но това трябва да става в пластмасов контейнер, който да не се разлива.

Откритото животно в Бостън било поставено в хладилна чанта и „се държало прилично“ при преминаването си през устройствата за контрол на багажа. Снимката на намерения огромен омар беше пусната в социалните мрежи.