Най-великият албум на всички времена

| от |

Точно преди 33 години излиза най-продаваният музикален албум на всички времена… И мисля и до този момент той държи абсолютния рекорд. Разбира се, че става въпрос за „Thrillerна Майкъл Джексън.

Годината е 1982-а, Майкъл Джексън, дете-звезда от Jackson 5 е само на 24 години. Той е единственият велик певец в многолюдната си артистична фамилия и десет години по-рано е решил да преследва солова кариера и издава първия си албум „Got to Be There“. От 1972-а до 1982-а, която е най-важната година в кариерата му, Майкъл пуска общо пет албума. Всички те успешни по един или друг начин, но на Джексън му трябват точно десет години, за да се отърве от имиджа на малкото чернокожо момченце, което пее с братята си в Jackson 5 и да се превърне в мегазвездата, която помним днес.

Преди „Thriller“ да се появи на пазара, музикалният гигант по онова време MTV, отказва да върти парчета на Майкъл Джексън по чисто расистки причини. Да, именно. Не го правят само защото той е чернокож. До този момент каналът не пуска нито един цветнокож певец в изключително чисто бялата си екранна политика, независимо кой и какъв е той.

Малко след излизането на „Thriller“ обаче, президентът на CBS Records се обажда в MTV и им казва: “Няма да ви давам повече видеа на Майкъл и освен това ще публикувам изявление, в което ще разкажа как не искате да въртите клиповете на един изпълнител, защото е чернокож”. Явно това стряска достатъчно канала, защото още на другия ден или някъде там, MTV за първи път завъртат парчето „Billie Jean“, а после и  „Beat it“. Когато клипът на „Thriller“ излиза, прави революция и само преди няколко години, именно MTV го обяви за най-великия видеоклип на всички времена.

„Thriller“ е тиражиран в над 100 милиона копия в света, 122 седмици е бил в класацията на Billboard, като 37 на първо място, а 80 в челната десетка. Седем са сингълите, издадени от него, които са станали номер 1 почти веднага. Самият албум съдържа 9 парчета.

През 2001 година е преиздаден на CD, в което освен деветте песни, са включени интервюта с музикалния продуцент на албума Куинси Джоунс и композитора Роб Темпъртън, както и не влезлите навремето парчета „Someone In The Dark“ и „Carousel“. Същото така в специалното CD са поместени и home-демо запис на „Billie Jean“ и Voice over сесията записана за „Thriller“ от актьора Винсент Прайс.

След излизането на „Thriller, „Ню Йорк Таймс“ пише, че поп-музиката вече се дели на две части – Майкъл Джексън и всички останали.

Зомби видеото към клипа на „Thriller“ трае 14 минути, а в него главната роля се играе от тогавашен модел на Плейбой – актрисата Ола Ред. През 1980 година тя се снима за корицата на еротичното списание, а две години по-късно се увековеча и в това видео. В случай че някой се чуди – това са двете най-големи роли в кариерата й.

Клипът към „Thriller“ е сниман от режисьора Джон Ландис и e по идея изцяло на Майкъл Джексън. Той се вдъхновил от тогава наизлезлите филми за зомбита и по-конкретно – от класиката „Американски върколак в Лондон“, която всъщност е дело на Ландис. Поради тази причина, Майкъл Джексън кани именно него да снима видеото към „Thriller“. На снимачната площадка на клипа даже пристига самата Джаки Кенеди. Да, по онова време Майкъл Джексън е на абсолютния връх на славата си.

„Thriller“ е поп-културен феномен и не само Ню Йорк Таймс и MTV признават, че без появата му, днешната музика едва ли би изглеждала по този начин. „Thriller“ връща „черната музика“ и R&B стила по радиата, от които те най-нагло са изхвърлени през 70-те години.

Макар и най-великият, това не е най-скъпият клип, който Краля на попа е правил в кариерата си. Той всъщност е едва на 20-то място по разходи и струва само 800 хиляди долара. Хиляда от тях отиват при актьора Винсент Прайс, за да прочете прословутия creepy voice over на видеото.

Самият Джако пък е първият чернокож музикант появил се на корицата на списание Rolling Stones, както е и един от първите чернокожи изпълнители, които са били увековечени с кукла по техен образ и подобие.

33 години по-късно, „Thriller“ и Майкъл Джексън-зомби, ни докарват тръпки по кожата и вълнение, равносилно на първия сняг, първия сладолед, първата целувка с някого… Затова ви го пускаме още веднъж. И след това на repeat.

 

 
 

Елате в „Зловещата долина“ за 10 минути

| от chronicle.bg |

Един невероятен студентски филм!

Намираме се дълбоко във виртуалната реалност, дотолкова, че не правим разлика между истинско и компютърно. Федерико Хелер е съчинител на „Зловещата долина“, която разбужда въображението ни с документално интро и сайфай същност.

В крайна сметка ние решаваме какво е истинско и какво не е.

 

UNCANNY VALLEY from 3DAR on Vimeo.

 
 

Бенедикт Къмбърбач ще играе плейбой и аристократ в нов сериал

| от chronicle.bg |

Актьорът Бенедикт Къмбърбач ще играе плейбой аристократ в нов сериал. Снимките на „Мелроуз“ („Melrose“) ще започнат през лятото, предаде БТА.

Всеки епизод ще проследи един от петте романа за героя на Едуард Сейнт Обин. Действието се развива Южна Франция през 60-те години на 20 в., в Ню Йорк през 80-те и Англия в началото на сегашния век.

Героят на Къмбърбач се опитва да преодолее травмите, нанесени му от баща насилник. Сериалът е на телевизионния канал „Шоутайм“ в сътрудничество с телевизия „Скай Атлантик“. Все още не е известна датата на премиерата му.

 
 

Да са ни живи и здрави мъртвите!

| от Констанс Бонасьо |

Когато се връчвала мартеница, най-честото пожелание било „Да си бял и червен!”.

Предполагам, да приличаш на една българска Снежанка – с бяла чиста кожа и алени бузки. Цветущият ти вид би трябвало да издава ситост, радост и задоволство.

Да не изпадаме в подробности откога Баба Марта или нейната баба се е заселила в нашите земи; да не тълкуваме смисъла на различните цветове; да не се обясняваме как са се връзвали мартеници на домашните животни и плодните дръвчета; да не си разказваме легенди, които знаем или можем да прочетем… За този пролетен празник информация имат всички, дори и децата.

Наистина, те понякога поздравяват с „Честита Баба Марта!”, „Честита Баба Меца!”, „Честита Баба Яга!” т.н., за да не дискриминират някои приказни герои. Но те са си деца – въображението е тяхно, езикът – също.

Въпросът е какво правим ние, помъкнали мартеници на гробището. Какво пожелаваме на скъпите си хора, които са на оня свят? Да са бели и румени? Да са здрави, макар и мъртви?

Вие представяте ли си по земята да плъпнат беличко-червенички зомбита!?

Помислих си за това в седмицата между Задушница и празника на Баба Марта.

И ужасно не искам да си правя извода, че ние вече нито знаем да тъгуваме, нито знаем да празнуваме.

За сватбените тържества наемаме агенти, за тъжните поводи – също. Чакаме диджеят да направи веселбата, погребалният агент да организира скръбта ни.

Отделяме премного време да хулим Хелоуин и Свети Валентин. Злостни спорове избухват за това как да празнуваме тези дни, да ги празнуваме ли въобще, да ги отричаме ли тотално. Много се пазим да не прихванем чужд весел, забавен обичай. Като че ли ни плаши това да търсим поводи за радост. На нас ни дай да тъгуваме и да жалим.

Забравили сме или никога не сме знаели, или съвсем не искаме да научим за нормативността на българските фолклорни обреди. Нещо чули, нещо видели, разбрали-недоразбрали, се втурваме да месим питките на радостта със сълзи.

Само ние, българите, имаме обичай със закичване на мартеници. И само ние, добре знаейки символиката на белите и червени кончЕта, можем индиректно да ги връчим на скъпите си покойници…

Защо!?

 
 

Какво прави Стефан Икога, когато си забрави телефона вкъщи?

| от chronicle.bg |

774

Стефан Икога е име, което трудно се разбира, но бързо се запомня. Той е онзи човек със солено чувство за хумор и смартфон в ръка, чиито статуси във Facebook често шервате в социалните медии.

Пише и поезия, която чете задължително от екрана на телефона си, задължително пред тълпи от верни фенове, докато създава нови такива.

Нямаше как да не проверим и какво друго крие в телефона си освен поезия. Той е новият гост в рубриката на Chronicle и Samsung.

Кой е последният набран номер в телефона ти?

0877 08 40 5*

Най-известният човек в телефонния ти указател?

Августин Господинов.

За какво най-често използваш мобилния си телефон?

Скролвам фийда във Facebook и гледам League of Legends клипчета в Youtube.

Как реагираш, когато го забравиш вкъщи?

Зависи от разстоянието, което съм изминал, преди да забележа.

Вариант 1: Ако съм близо до вкъщи, притичвам, повдигайки си падащия панталон, изпускайки тролея, псувам, местя котката от стая в стая, намирам телефона, будя Люба, тя ме мрази, но дори пожар да стане, когато съм в тролея и имам дисплей за зяпане – totally worth.

Вариант 2: Не съм близо до вкъщи. Викам си наум : Е*и му майката, животът да го духа.

Приложението, без което не можеш?

Една програмка, на която логото и е „W“ на черен фон. На нея пиша всякакви неща – пазарски списъци, рими, разкази, хрумки. Та, без него или без нек‘во подобно на него, не мога.

Коя е твоята социална медия?

facебог.