Най-важните характеристики на модерните технологии за българина са тяхната функционалност и възможността за свързаност с близките

| от |

Навиците и нагласите на българските интернет потребители по отношение на технологиите са в основата на проучване, проведено по поръчка на Samsung от Gemius през април. Отношението към модерните технологии и устройства, начина по който ги избират, за какво и как ги ползват, кои са предпочитаните марки са сред основните въпроси, включени в проучването. То е представително като обхваща потребители на всички технологични марки на възраст между 18-55 години от големите градове.

samsung_logo

Според българите основната роля на модерните технологии в живота им е тяхната функционалност (27.7%) и възможността за свързаност с близките (26.7%). На трето място потребителите поставят желанието за забавление посредством възможностите за игри, музика и снимки, които новите технологии предоставят (16.3%).

Потребителите обаче подхождат разумно към избора на технологични продукти – определящите фактори при покупка на нов уред или мобилно устройство са най-вече цената и качеството (50.7%). Много малък дял от респондентите биха заплатили повече пари за дадена джаджа, само и само за да са в крак с модата – едва 7.2%.

По отношение на забавния аспект на технологиите, логично на него отдават по-голямо значение по-младите (до 29 години) и необвързаните потребители. Функционалността е важна предимно за мъжете, докато свързаността с приятелите и близките – за жените. Съответно мъжете са по-склонни да платят и висока цена, за да притежават най-модерните джаджи,а най-голямо нежелание за инвестиране в големи суми проявяват хората над 40 години.

Що се отнася до притежаваните уреди, очаквано резултатите показват високо проникване на пазара от страна на лаптопите (74.5%), телевизорите с плосък екран (73.8%), смартфоните (66.2%)и настолните компютри (63.2%). Таблетите са значително по-слабо разпространени, но заедно със смарт телевизорите (15.3%) и смарт телефоните (19.4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно 16,6%.

„Модерните технологии са важна част от ежедневието на българина и резултатите от това проучване го показват. За нас в Samsung основен приоритет са нуждите на потребителите и именно те са в основата на всяка наша технология. Стремим да създаваме иновации, които вдъхновяват и правят по-лесен живота на хората. Смарт характеристиките на нашите уреди и мобилни устройства са водени именно от тази цел – да подобряват ежедневието на потребителите. Резултатите от проучването показват, че именно функционалността на уредите е най-важна за хората и това ни мотивира да продължим да следваме тази посока и да създаваме иновации, полезни и достъпни за всички”, заяви Кристина Щерева, ПР мениджър на Samsung в България.

Смартфони

Желанието за връзка с интернет е водеща причина за купуване на смартфон. Възможността за влизане в електронната поща е изтъквана от жените и хората между 20 и 39 години, докато желанието да са в крак с новите технологии е стимул за мъжете. Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си, с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден. Водещата марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38.3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18.7%), Sony/ Sony Ericsson (12.2%), HTC (11.2%) и Apple (11%).

Таблети

Подобно на смартфоните, всеки трети от притежателите на таблет посочва марката Samsung. Таблетите се ползват най-често за сърфиране в интернет, електронна поща, различни приложения и игри, четене на книги. По-голямата част от притежателите на таблети познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.

Телевизори

Малко под 40% от притежателите на телевизор с плосък екран имат смарт модел. Samsung e най-разпространената марка сред хората със смарт модели телевизори с дял от 35%. На второ място с 20.9% застава LG, следван от Sony с 18.9%. Отново преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смарт телевизора си, като почти 60% от потребителите ежедневно сърфират в интернет през телевизора си. Голяма част от притежателите на смарт телевизори обаче – над 30% – познават само някои или само основните функции и рядко използват други.За притежателите на телевизор, който не е смарт, най-исканите предимства на смарт телевизорите са отделните приложения (31.65%), като например видео по поискване, следвано от по-голямо удобство при сърфиране в интернет (20.6%).

 
 
Коментарите са изключени за Най-важните характеристики на модерните технологии за българина са тяхната функционалност и възможността за свързаност с близките