Най-удивителните плажове на света!

| от |
Спиращи дъха места, където морето, земята и небето се превръщат в едно цяло

Лятото си отива, а с настъпването на есента копнежът по морето се засилва. Може да се поразведрите с виртуалното пътешествие до най-удивителните плажове на света. Това са изключително необичайни места. Някои от тях са в резултат на човешката дейност, други може да бъдат определени като чудо, а трети са създадени от самата природа.

Benagil Beach, Португалия

Benagil_cave_2

Полтугалския плаж Benagil Beach е в южната част на страната на брега на Атлантическия океан. Тук идват фотографи, романтици и влюбени двойки от цял свят, за да се полюбуват на фантастичната красота на пещерите в курорта Алгарве. В тях може да се влезе единствено от морето. Към пещерите води вход във вид на арка, а във всичките им зали има голям кръгъл отвор, през който прониква слънчевата светлина. Атмосферата вътре е уникална.

Скритият плаж в Мексико

4-secret

Скритият плаж (Hidden Beach) се намира на остров Мариета в Мексико и е едно от най-живописните места на планетата. В началото на ХХ век островът е бил използван от правителството на Мексико за военни опити. За плажа скоро разбрали туристи, които случайно се натъкнали на него. Те били удивени от закритото място, обгърнато от естествени скални образувания, които го пазят от палещото слънце. За да излязат на плажа, посетителите трябва да преплуват през къс тунел. Благодарение на снимките в интернет и на социалните мрежи за него научили всички хора по света. А наскоро му дали и ново име – Playa De Amor – Плаж на любовта.

Розовият плаж на Бахамските острови

Three Bees at Harbour Island, Bahamas

Бахамските острови са райско място за отдих, но на един от местните архипелази туристите се натъкват на нещо изключително – Pink Sands Beach – плаж с розов пясък. Той се простира по протежението на почти 5 км. Наситеният розов цвят се получава от малки частички на раковини и корали, смесени с пясъка. Списание Forbes определя този плаж като най-красивия в света.

Стъкленият плаж в Калифорния

beach-5

Много, много отдавна един от плажовете на Калифорния бил използван за сметище. Битовите отпадъци, стъкла и дори ръждясали автомобили с години се скапвали на пясъка. После местните власти събрали част от боклука, друга част изгорили, а късчетата от скълата останали. В времето океанът затъпил острите им ъгли и на повърхността на плажа останалите да блестят разноцветни стъкълца, наподобяващи необработени скъпоценни камъни.

Praia dаs Catedrais, Испания

praia-das-catedrais-forelatos-com

Испанският плаж Praia dаs Catedrais – Катедралният плаж, е получил необичайното си име от скалистите образувания, които наподобяват арки на готически църкви. При отлив човек може да поброди по величествените каменни коридори, застлани с мек, влажен пясък. Да посети пещери, които са скрити от очите по времето на прилива.

Koekohe, Нова Зеландия

IMG_3685

Огромни морени с почти идеална кръгла форма са главната забележителност на новозеландския плаж Koekohe. Според учените те са се образували в резултат на ерозията на бреговата линия преди 60 млн. години. За формированието им са били необходими не по-малко от 4 млн. години. Някои хора смятат огромните камъни за динозавърски яйца.

Черният плаж в Хавай

81231656

Разположен между Националния парк на хавайските вулкани и малък град, Punaluu Black Sand Beach се счита за най-черния плаж на света и представлява наистина незабравимо зрелище. Черният цвят е получен от вулканично вещество, попаднало в морето след изригване на вулкан. На туристите им е забранено да си взимат оттук пясък като сувенир.

Местните пък разказват страшни предания за строгата богиня, която ще стовари гнева си върху всеки, който отнесе и частичка от плажа. В потвърждение на думите си те показват на посетителите колекция от малки бутилки, които са били върнати от прокълнати туристи.

Атолът Ваадху на Малдивите

i368947

На този плаж сякаш няма граница между небето и морето. Когато настъпи нощта, милиони пламъчета се отразяват във водата. Това е изключително явление, при което живите микроорганизми преобразуват енергията си в мека светлина.

Shell Beach, Австралия

,Y

Дълъг е почти 60 км. Вместо от пясък, той е покрит от трилиони бели черупки от малките миди Fragum erugatum. Водата е много солена и други организми не могли да се приспособят към нея, затова мидичките се размножили в огромно количество.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

Двойката не е за Радев

| от Радостина Хлебарова |

Речта пред парламента по случай встъпването в длъжност бе първото сериозно политическо изпитание за г-н Радев.

Преди да поставяме оценки обаче, трябва да си зададем въпроса какво прави неговият екип през трите месеца между изборите и встъпването в длъжност. За самия Радев знаем – отиде на пленум на БСП, на опера и се разходи до Хитрино. Толкова.

Три месеца са достатъчно време за него и екипа му, за да напишат една смислена реч и той да я репетира, за да не остави впечатление за неувереност.

Това време бе достатъчно и да се прочете и осмисли конституцията и правомощията на президента, което очевидно не е направено, щом г-н Радев остави впечатлението, че не е съвсем наясно със собствените си, вече влезли в сила, правомощия, както и със съдържанието на Конституцията.

В допълнение, непознаването на политическия етикет и протокол, що се отнася до най-елементарните му аспекти – обръщението към патриарха и пропуска да поздрави мюфтията, са очевидни гафове. Те лесно могат да бъдат избегнати на цената на малко усилия, в името на онези 2,5 милиона гласоподаватели, които делегираха доверие на г-н Радев. Как да се обърнеш към някого е един от на-лесните въпроси, не е от онези сложните като например кой трябва да излезе пръв – кралицата или министър-председателя. Това са по-сложни въпроси, но г-н Радев ще се сблъска и с тях в най-скоро време. Какъв ще бъде резултатът, ако екипът му продължава да не си върши добре работата, е ясно.

Да сгрешиш не е порок, неговата грешка лесно може да бъде отдадена на напрежение, липса на опит в публичните изяви и пр. и лесно можеше да бъде подмината, ако бе последвала адекватна реакция.

Но реакцията на г-н Радев бе меко казано смехотворна. Той си изпусна нервите и показа неувереност и тревожност. Не гафът сам по себе си е проблема, а реакцията, с която той не заслужава уважение.

Какво са правили г-н Радев и екипа му през последните 3 месеца, не е много ясно, но това, което е съвсем очевидно, е какво не са правили. Не са се подготвили. А това време беше за това. Да се надяваме, че ще извадят поука и че насочат усилията си в подготовка, макар и закъсняла. Иначе лошо, ще се смеем, ама с криви усмивки.

Заслужава висока оценка фактът, че г-жа Радева е работила усилено по въпроса за стайлинга си и нейните усилия са се увенчали с успех.

Шестица за стилиста й и за това, че е следвала неговите/нейните съвети. Сега остава и някой да обясни на тази дама, че не тя е избрана за президент, а съпруга й. И да престане да го води под ръка като някое 6-годишно синче, което властната му майка го побутва в стаята за изпит със заплахата „Ще влезеш в това училище – иначе пердах и никакво колело!“

Госпожа Радева е добре да озаптява поривите си за собственическо и покровителствено поведение.

Поне в публичните прояви, пък какво прави тя по домашному с президента си е тяхна работа. Госпожата, макар и самозвано да се смята за PR, като такъв беше редно не само да коригира собственото си поведение (което в някаква степен направи като изтри фейсбук профила си с грубите си махленски изказвания), но и да помогне на съпруга си в подготовката за президентския пост. Нещо, което не се случи.

Засега оценката на работата на екипа на г-н Радев е двойка.

Можем да се надяваме и да бъдем оптимисти, че ще има прогрес. Иначе все едно сме избрали продавачка за министър. Възможно е да бъде добър министър, но е малко вероятно.