Най-търсените професии в България за 2014 г.

| от |

44 процента от работодателите в България изпитват затруднения да намерят кандидати за работа с подходящите умения. Това става ясно от деветото годишно проучване на ManpowerGroup за недостига на таланти разкри.

1

Все пак, в сравнение с миналата година има спад на този показател с 10 процентни пункта като тогава работодателите, които посочиха, че трудно запълват работни места, беше 54%.
В глобален мащаб резултатите от ManpowerGroup Talent Shortage Survey, цитирани от manager.bg сочат, че 36% от работодателите в света отчитат недостиг на подходящи кадри – най-високото ниво в последните 7 години.

У нас най-трудно се намират кадри за запълването на работни места за инженери, квалифицирани работници и мениджъри.

Най-търсените професии за 2014 година в България са:
1. Инженери
2. Квалифицирани работници
3. Мениджъри
4. IT персонал
5. Счетоводен и финансов персонал
6. Персонал за ресторанти и хотели
7. Работници
8. Мениджъри „Продажби“
9. Лекари и други здравни работници
10. Техници

“България е на четвърто място в региона на Европа, Близкия Изток и Африка по недостиг на таланти. Преди нея са само Турция (63%), Израел (49%), и Унгария (45%)“, коментира Надя Василева, управляващ директор на Менпауър България, Сърбия и Хърватия.

Запитани какво е нивото на влияние на недостига на таланти върху способността им да отговарят на нуждите на клиентите си, 34% от анкетираните български работодатели признават че чувстват средно влияние, докато 22% смятат, че отражението е голямо.

По отношение на отражението на недостига на таланти върху техните организации, най-висок е процентът на българсикте работодатели (51%) които смятат, че това е намаляване на конкурентноспособността и продуктивността, докато 46% казват, че този дефицит намалява способността им да обслужват клиентите си. 39% усещат влиянието под формата на намаляване на иновациите и креативността.

Според проучването за недостига на таланти в България, мнозинството от работодателите, участвали в анкетата (53%) посочват липсата на технически компетенции като причина да изпитват трудности да намерят подходящите таланти; 32% посочват липсата на налични кандидати, а 31% – специфични за конкретната индустрия квалификации при квалифицирани работници.
В световен мащаб най-висок недостиг на кадри отчитат работодателите в Япония – 81 % се борят да запълнят отворени позиции. . В другия край на скалата са работодателите в Ирландия (2%), Испания (3%) и Холандия (5 %).

Позициите, които са най-трудни за запълване с квалифицирани кадри в световен мащаб са работници, инженери и търговски представители – без промяна в сравнение с миналата година. Работодателите отчитат най-висок недостиг на таланти по отношение на позициите за квалифицирани работници. Също така, за трета поредна година, инженерните позиции са на второ място в списъка. На трето място, издигайки се с една позиция нагоре са техниците, докато търговските представители се местят с едно място надолу по скалата до четвърто място. Категорията „Мениджъри продажби“ е нова за Топ 10 и се появява на 7-мо място, като се изкачва от 12-та позиция през 2013 година, докато категорията „Работници“ изпада от Топ 10 след като се движеше надолу по скалата през последните три години. Позициите за счетоводители и финансисти, както и мениджърските позиции също са все по-трудни за запълване.

 
 

Другите роли на актрисите от Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Има редица причини, поради които харесваме Game of Thrones – фантастичен свят, политически интриги, военни сблъсъци, кръв… Но нека си признаем – красивите жени са сред водещите ни мотиви.

Те изглеждат величествено в света на Вестерос, но със сигурност ще се изненадате да ги видите и в други роли, които са играли на малкия и големия екран.

Предлагаме ви някои от най-секси кадрите с тяхно участие, които ще ви накарат да изгледате филмите, за които става дума.

 
 

Коя е групата, която виждаме в новия „Туин Пийкс“

| от chronicle.bg |

На сцената в бара от “Туин Пийкс” Роудхаус сме свикнали да виждаме русокосата Джули Круз, която с магическия си глас изпълнява песни, създадени от композитора Анджело Бадаламенти.

В новия „Туин Пийкс“ обаче нейното място е заето от друга русокоса жена с не по-малко магнетично излъчване. Тя се казва Рут Раделет и е вокал на американската банда от Орегон Chromatics. На сцената бандата изпълнява парчето Shadow, което се вписва съвършено в атмосферата на сериала.

Групата е създадена през 2001 година. Състои се от Рут – вокали, китара, синтезатор, Адам Милър – китара, вокодер, Нат Уолкър – барабани, синтезатор, Джони Джуъл – продуцент, мултиинструменталист.

Бандата има специфично звучене, в което се преплитат пънк и лоу фай, описвани са като шумни и хаотични. Постепенно вкарват в музиката си синтпоп и постпънк елементи. Техни парчета сте чували и в „Клюкарката“, „Mr Robot“, „Bates Motel“ и във филма „Drive: Живот на скорост“ (2011).

От бандата казват, че видеото към парчето представлява отдаване на почит към филма на Дейвид Линч „Синьо кадифе“ и „легендарната Джули Круз“.

 
 

Най-дългата НОЩ на Пловдив се завръща този септември

| от chronicle.bg |

Стартирало като „Нощ на музеите и галериите“ през 2005-а година по инициатива на Веселина и Катрин Сариеви (основатели на галерия SARIEV и фондация „Отворени изкуства“), днес НОЩ/ПЛОВДИВ е съвкупност от множество местни, национални и международни проекти, разширяващи културната карта на Пловдив.

В последните години фестивалът събира аудитория между 40 и 60 хиляди души, като артистичните проекти са над 120 разположени на 60 – 70 локации в града под тепетата.

Тази година ораганизаторите ще избират от над 70 проектни предложения от всички сфери на изкуството – съвременно и традиционно визуално изкуство, театър, кино, съвременен танц, пърформанс и др., които да включат в НОЩ/ПЛОВДИВ.

7.night.2017.lina.krivoshieva

Съдържанието през 2017-та ще бъде разпределено по традиция в тематични подпрограми: „Музеи, Галерии, Ателиета“ – като за първи път ателиетата са акцентирани като равностойна част от програмата, за да може публиката да надникне свободно в тези специфични работни пространства на изкуството; „Град и Култура” – представя културното съдържание на читалища, театри, библиотеки, общностни и религиозни центрове, културни домове, кинозали; „Клуб и Музика“ – представя алтернативните клубни пространства в града; „Публични пространства“ пък работи за развитието на културната карта на Пловдив като представя артистични проекти в открити публични пространства; в „Малката Нощ” по традиция ще бъдат включени събития за най-младата и будна аудитория.

3.night.2017.lina.k

Специален акцент в НОЩ/Пловдив, 2017 ще бъде програмата „Отворени изкуства“ с мотото ТУК НАВСЯКЪДЕ. В нея организаторите в партньорство с някои от най-активните международни културни институти и посолства ще представят специална селекция на артистични проекти от Австрия, Франция, Израел, САЩ, Финландия, Испания, Индонезия, Кореа и България. За първа година фондация „Отворен изкуства“ ще представи и артистичен проект част от международната мрежа за изкуство в публични пространства IN SITU, на която е член от есента на 2016 г.

6.night.2017.ALOS

По случай 10 годишнината на фондация „Отворени изкуства“ в програмата очаквайте и специална юбилейна изложба, в която чрез инсталации, произведения на изкуството, видеа, снимки и архиви ще бъдат представени някой от най-интересните проекти, артисти и дейности от България и чужбина, работили с „Отворени изкуства“ през последното десетилетие.

Повече подробности и детайли за цялата програма на НОЩ/Пловдив ще бъдат разкрити съвсем скоро. А дотогава „Запази Нощта за Пловдив – 15, 16, 17 септември“.

 
 

Швеция е в Airbnb. Цялата.

| от chronicle.bg |

В Швеция съществува конституционно право наречено „allemansrätten“. С две думи то представлява правото на свободно движение в страната. Всеки може да се разхожда, да кара колело или да опъне палатка почти навсякъде. Единственото изключение са частните жилища и обработваемата земя.

За да разкажат на целия свят за това шведите са сътворили уникална рекламна кампания, в която… включват цялата страна в Airbnb.

Това не е първата нестандартна реклама на шведския туризъм. Миналата година Швеция създаде „Шведския номер“, на който отговаряше произволен жител на страната.

Тази година Visit Sweden работи в тандем с Airbnb, където рекламира 9 различни вида туризъм – от трудно достъпните гори във Вармланд през западното крайбрежие до панорамните гледки в близост до Националния парк Скюлескоген.