Най-провокативната „Жена на годината“

| от chronicle.bg, по БТА |


Списание „Билборд“ обяви певицата Лейди Гага за Жена на годината по време на церемонията „Жените в музиката“, съобщава БТА. 

Миналата година Лейди Гага издаде джаз албума „Cheek to Cheek“ с Тони Бенет. Той спечели награда „Грами“, а двамата изнесоха 36 концерта с песни от него. Изпълнителката планира нов албум следващата година. Междувременно тя се снима и в петия сезон на сериала „Зловеща семейна история“.

На церемонията „Жените в музиката“ на „Билборд“ беше отдадена почит на 50-те най-влиятелни дами в музикалната индустрия. Наред с тях отличия получиха и изпълнители като Лорета Лин, Деми Ловато, Селена Гомес, Лана дел Рей и други.

Кънтри певицата Лорета Лин бе удостоена с първата награда „Легенда“ на „Билборд“. Отличието е признание за „историческия принос към развлекателната индустрия и майсторството на американската музика“.

„От момента, когато проби преди повече от пет десетилетия, Лорета Лин е неспираема музикална сила, която пише и пее със спиращо дъха безстрашие и честност – каза съпрезидентът на „Билборд“ Джанис Мин. – Като пионер в музиката, автор и вдъхновение за всички – от Джак Уайт до Миранда Ламбърт, Лорета Лин премести всички граници в музиката и е пример за легенда.“

Лорета Лин, която е на 83 години, получи наградата си три месеца преди да издаде първия си албум от повече от 10 години. „Full Circle“ ще излезе в продажба през март.

Лана Дел Рей бе почетена за оригиналната си музика, съобщи Контактмюзик. Изпълнителката на хита „Video Games“ получи наградата „Пионер“ на церемонията в Ню Йорк като признание за вдъхновяващата и интересна насока на кариерата й.

„Лана Дел Рей прави нещата по свой начин от мига, когато за пръв път се появи на сцената, и продължава да взема смели решения, които противоречат на установената практика – заяви Джанис Мин от „Гугенхайм мидиа“. – Тя е пионер, като се започне от музиката й и се стигне до много други нейни дейности. Лана кара всички да чакат с интерес следващата й стъпка.“

Селена Гомес бе удостоена с отличието „Първенец в чарта“. Наградата „Влиятелна личност“ беше връчена на вокалистката на „Алабама шейкс“ Британи Хауърд, а новоучреденият приз „Разбивач на правилата“ – на Деми Ловато.

На церемонията „Жените в музиката“ на Келси Балерини бе връчено отличието за изгряваща звезда.

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

Детският хор на БНР с концерт в Европарламента

| от chronicle.bg, по bnr.bg |

С концерта на Детския радиохор в Европейския парламент в Брюксел започна десетдневното коледно турне в Белгия. Събитието е силно начало на културния обмен преди българското председателство на Европейския съюз през 2018 година.

Секретарят на Федерацията на европейските хорове и член на Световния хоров съвет, Жан-Пиер ван Авермат, поздрави изпълнителите и гостите.

Световноизвестните певци от Детския радиохор на БНР откриха програмата си с Химна на обединена Европа – „Ода на радостта“ от Л. Бетовен. В концерта им прозвучаха църковнославянски песнопения, фолклорни и коледарски песни и емблематични произведения от българската хорова класика като „Хубава си, Татковино“ на Ем. Манолов, „Родино мила“ на Б. Тричков и чудесната обработка на Н. Кауфман на „Хубава си, моя горо“.

По време на турнето малките певци ще гастролират в 9 града, ще се срещнат с българската общност в Белгия и ще изнесат концерт заедно с децата от Българското училище в Брюксел.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.