На края на света

| от |

„Еверест“ е новият филм, който може да гледате от тази седмица по кината. Филмът дори стана причина WWF и разпространителите в България да направят благотворителна прожекция. Тя ще се състои на 16 септември в IMAX, а парите събрани от тази прожекция ще бъдат дарени на дивите гори и Пирин.

Ако има филм, който може да говори ясно за дивата природа, то това е „Еверест“. Дори „127 часа“ на Дани Бойл не действа така, както го прави „Еверест“. Филмът е брутално реалистичен и това не се дължи само на факта, че екипът снима голяма част от филма именно по пътя за връх Еверест. Те успяват да стигнат до Лагер 2, който е на 6 500 метра височина. Нагоре въздухът става прекалено рядък и телата на планинарите и катерачите избрали да преборят Еверест, започват да се тренират поне 30 дни по-рано, за да свикнат. Екипът на филма стои там няколко седмици, заедно с екип и IMAX камера и снима –  от режисьора Балтазар Кормакур през актьорите, начело с Джейсън Кларк и Джейк Джиленхол, които играят главните роли до екипа зад камера. Емили Уотсън и Елизабет Дебики, които са две от общо петте основни актриси във филма, остават и снимат в Базовия лагер, който е на 5 380 метра и е първата спирка по пътя към най-високата точка в света. Други две жени са Кийра Найтли и Робин Райт, които обаче играят абсолютно отделно от останалата част от екипа. Но накрая на филма разбираш защо Кормакур е избрал именно тях, макар и за такива малки роли.

Филмът е базиран на истински случай. Историята разказва за Роб Хол, новозеландец, който прави комерсиални експедиции до върха и обратно. Той има близо 40 такива без нито един пострадал и това го прави изключително популярен. Вторият такъв е Скот Фишър. „Еверест“ е базиран на романа на журналиста Джон Кракауер, който пише книга след последната експедиция за Скот и Роб през 1996 година, в която самият той взима участие, за да напише статия за списание Outside. Същата година присъства и друг журналист на експедицията – жена, която предава на CNN. Кракауер описва с брутална откровеност, която Балтазар Кормакур избира да остави и да следва бавния, подробен разказ на журналиста. 1996-а се оказва фатална година за много хора решили да изкачат Еверест.

Филмът е избран неслучайно да открие филмовия фестивал във Венеция. Филмът действа като кроше в лицето. Казват, че труповете на онези, които просто не успяват да стигнат или да се върнат от Еверест, са още някъде там горе и планинарите, които се тълпят там всяка година минават покрай тях. Там условията са толкова лоши, че едно тяло не може да бъде носено. Както казва персонажът на Джейсън Кларк: „Човешките тела просто не са създадени, за да функционират там“.

Адмирации, както на Балтазар Кормакур, така и на Джейк Джиленхол, Емили Уотсън, Елизабет Дебики, Робин Райт, Кийра Найтли и на великолепните Мартин Хендерсън, Джон Хоукс, Наоко Мори, Джош Бролин и Майкъл Кели, който играе Джон Кракауер. Но най-много адмирации заслужава Джейсън Кларк, който играе новозеландецът Роб Хол.

„Еверест“ е първото заглавие от многото, които ще покажат, че светът не е само блокбастъри и гърмежи, а кино, което заслужава да се гледа по няколко пъти. Той е едва началото на силните филми, които ще дойдат по кината тази есен и зима, и в крайна сметка ще се борят за най-големите награди.

Филм като „Еверест“ се описва най-добре с думите, които Кракауер пише в началото на романа си „В разредения въздух“, който описва тази експедиция: „Някои от хората, които ме бяха предупредили да не пиша толкова припряно, ме бяха предупредили и да не ходя на Еверест. Имаше много, много основателни причини да не отивам, но опитът да изкача Еверест е вътрешен ирационален акт, триумф на желанието над разума. Всеки човек, който го помисли сериозно, най-често аргументите му не са в рамките на нормалното.“

„Еверест“ е в премиера от петък, а в предпреиера е от тази седмица.

Снимки: Форум Филм България / Universal Pictures

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Книга на седмицата: „Междупанелни войни“ на Никола Крумов

| от chronicle.bg |

Втората книга на Никола Крумов – „Междупанелни войни“, е сред най-продаваните книги в книжарници „Сиела“. 

Първата му книга – „Дневник от панелни блокове“, е една от най-продаваните книги на изминалата година. Никола Крумов е популярен във Facebook с хумористичните си истории. Издател е „Пощенска кутия за приказки“.

„Аз съм Никола Крумов на трийсет и няколко години. Пристигнах от моето село в града с над сто буркана и четири пръта суджуци. Имам домашна ракия за шест средно големи саватби (от по 300 човека) и пак ще ми остане. Получих висше (да се чуди човек на образователната ни система) в специалността „Отваряне-затваряне на празен хладилник с пълни ръце.“ Отдавна съм „тиган“ (човек, който не експлоатира зеленчуци и плодове за храна). Харесва ми да гледам телевизора, когато е изключен. Обичам мазна шкембе чорба с много ледена бира – следователно съм духовна личност. Мога да набия почти всеки, любимата – никой, но тя може да набие мен – загадката в моя живот. Президент съм на Българската Федерация по Алкохолни Спортове и Застоял Туризъм (БФАСЗТ). С втората си книга поздравявам всички мои поддръжници във Фейсбук“, пише в анотацията за книгата.

Повече за Никола Крумов прочетете тук.

 
 

Нова закуска се грижи за намаляването на холестерола

| от chronicle.bg |

Според данни на НСИ, повече от 66% от причините за смъртност в България се дължат на сърдечно-съдови заболявания и именно те са причина №1 за смъртността както у нас, така и по света.

Но на рисковите фактори, на които сме изложени ежедневно, може да се повлияе чрез по-балансиранo хранене и активен начин на живот.

Най-новият продукт на Зърнени закуски Нестле – Cheerios OATS с овес, помага за намаляването на холестерола.

Новата закуска съдържа добре познатите Cheerios кръгчета, но обагетени с пълнозърнести овесени флейксове. 63% от състава на новата закуска е пълнозърнест овес, който спомага за намаляване на нивата на холестерол в кръвта.

Овесът е естествен източник на фибри, а бета глюканът, който се съдържа в него, спомага за намаляването на холестерола. Полезният прием е при 3 гр. бета глюкан дневно, а една порция Cheerios OATS с овес предоставя ½ от дневните референтни стойности за прием на бета глюкан. Новата зърнена закуска се предлага в два различни вкуса – стандартен и с канела, предназначена е да удовлетвори хранителните потребности за балансиран старт на деня на мъже и жени над 35-годишна възраст.

Cheerios Oats Cinnamon 350 g 3D

 
 

Усмихващите инструкции за безопасен полет – Част 1: Qantas

| от chronicle.bg |

Инструктажът за безопасност преди полет често е досаден за пътниците. Много авиокомпании се опитват да разчупят рутинната процедура със свежи включвания и различни идеи, за да задържат вниманието на пътниците. Такова е и видеото на австралийците от Qantas.

Превозвачът пуска клипа през февруари 2016 г. и представя далечна Австралия като едно уникално място за посещение.

Приятелски настроени жители на Долната Земя и зашеметяващи гледки са част от демонстарациите за безопасност: