„Мостът“: Телевизията в перфектна форма

| от |

Когато някой ме помоли да му препоръчам истински добър сериал, почти никога не се колебая какво да му кажа – „Мостът“ (Bron/Broen).

Датско/шведската продукция, която започва през 2011 година, няма чак толкова почитатели у нас, колкото очакваш от нещо толкова добро. Оказва се, хората предпочитат американската версия, която започва две години по-късно от оригинала. Може би това се дължи на участието на Даян Крюгер? Нямам идея. Лично аз избирам оригинала.

Не винаги е така обаче. „The Killing“ е една от продукциите, чиито датски оригинал така и не успях да изгледам и директно се прехвърлих на американската версия – и досега я препоръчвам като много по-добрата.

Но да се върнем на „Мостът“.

Дания и Швеция са свързани с огромен мост. Една нощ на него е открит труп на жена. Едната й половина е в Дания, другата – в Швеция. Двамата детективи от двете държави – примиреният от живота многодетен баща и женкар Мартин, и обвързаната с работата си и със синдром на Аспергер – Сага, се заемат със случая, който претърпява толкова много обрати и изненади, че Ник Пизолато трябва да го изгледа няколко пъти, преди да седне да пише трети сезон на „Истински детектив“.

Финалът естествено, се оказва нещо съвсем различно от всичко, което може да предполагате.

Датско/шведската продукци веднага обявява, че ще има втори сезон. Но за какво, по дяволите, ще се разказва той? Дали те могат да надскочат сезон 1? Естествено, че могат. Учудващо за мен в един момент се оказа, че много хора не знаят, че „Мостът“ има втори сезон със същите персонажи, но различна сюжетна линия. Те смятат, че след разкриването на случая от сезон 1 всичко е приключило.

Но не е. Във втори сезон Сага и Мартин, отново заедно, рамо до рамо – тя луда, а той единственият човек, който може да я изтърпи – се заемат със случай на местен тероризъм, в който група откачалки тровят и заразяват хора със странна и най-важното, смъртоносна болест.

Обратите отново са налични, дори на места на много по-високо ниво, тъй като и самият случай е такъв. Чак до наистина шокиращия финал, след който е ясно, че е неизбежно сезон 3 да се случи, а случи ли се той ще е различен. И това стана.

Лично аз предпочитам сериалите, както обичам мъжете и чая си – топли и винаги наблизо в пълна кондиция, когато ми потрябват. Тоест, предпочитам да знам, че разполагам с един сезон накуп, а не трябва да чакам седмица след седмица. Новият тип телевизия, както Netflix отдавна са разбрали, не зачита търпението като голяма добродетел на зрителя. Той е царят. Той ти казва как иска да гледа. Ти трябва да слушаш. Макар че, европейската програма се опитва да не се съобразява. И все пак, нека да ви кажа, че за разлика от американските сериали, европейските такива, включително и британските, не правят сезони по-дълги от 12-13 епизода. „Мостът“ е само с осем. Които приключват след две седмици и може да си го изгледате с кеф, както смятам да направя аз.

Предупреждавам ви обаче, ако се пристастите като мен – „Мостът“ в своя сезон 3 е драматично различен.

Първото, което забелязваш, започнеш ли да гледаш, е, че любимата ти двойка Сага-Мартин вече не е налична. Малко преди старта Ким Бодниа – актьорът, който играе мъжката роля, обяви, че напуска продукцията. Аз все още се опитвам да разбера защо и трудно го проумявам. Това не прави сериала по-лош обаче.

Напротив. Господата Юрт и Ресунфелт – основни сценаристи и продуценти на сериала, както и автори на книгата „Човекът, който не беше убиец“, отново са в най-добрата си форма. Същото важи и за великанската Софиа Хелин, която играе детектив Сага. Тримата заедно изграждат напрегнат и мрачен свят с истински обрати и нито миг спокойствие за теб, драгия зрител.

И ако сега ме помолите да ви препоръчам сериал, ще го направя пак. Разбира се, че ви кажа да гледате „Мостът“.    

 
 
1 Коментар
  • Ани

    За мен е категорично най-добрия сериал, който някога съм гледала! Перфектна актьорска игра, многопластови образи, изключителен сценарий, не на последно място – реалистична градска среда, липсват многото излишни и бутафорни специални ефекти, актьорите не са подбирани с конкурс за „Мис“ и „Мистър“. Скандинавците наистина сътвориха нещо изключително добро.
    Първият сезон на „Истински детективи“ също беше разкошен, още не съм гледала вторият, но отзивите не са много ласкави.
    П.С Втора редакция :) По мое мнение европейските сериали са класи над американските продукции, мога да спомена „Броудчърч“, „Бош“, „Лутър“, всичките си заслужават гледането. От американските „Хоумленд“ е много добре направен, но ако не се лъжа е римейк на израелски сериал ( не съм сигурна на 100%).

Скоро ще видим „xXx 4″

| от chronicle.bg |

„xXx: The Return of Xander Cage“, който излезе по-рано тази година, нямаше особен успех в Щатите, но зад граница си беше голям. Това посочи пътеката за следващия филм от поредицата за света на Ксандър Кейдж. А за него вече имаме потвърждение.

Холивудските продуценти Джо Рот, Джеф Киршенбаум, Марк Джонсън и Сид Ганис основават заедно компанията The H Collective. Един от емблематичните проекти на новата продуцентска къща ще е именно поредицата с Вин Дизел.

В последния филм от франчайза играха актьори от най-различни култури и етноси – самият Дизел,Дипика Падуконе, Дони Йен и Руби Роуз. Това изглежда е причината за успеха му извън САЩ, което е причина концепцията да се запази и в следващите продукции.

Следват спойлъри!

Има много посоки, в които франчайзът може да хване. След премиерата на „The Return of Xander Cage“ през януари режисьорът Д. Дж. Карузо каза, че историята занапред трябва да се развива заедно с новия екип от агенти на Кейдж, които застават срещу корумпирани правителства по целия свят. Третият филм завършва с това как Аугъстъс Гибънс (Самюъл Джаксън) доверява на Ксандър да гледа „наблюдателите“, което предполага, че фокусът на сюжета ще се измести от борба срещу анархията върху борба срещу Големия Брат.

Продължаваме да следим нещата и тайничко се надяваме в някои от следващите филми да видим и българско участие.

 
 

Съдят Disney заради „Inside out“

| от chronicle.bg |

„Inside out“, история за петте основни чувства в главата на едно младо момиче, е един от най-големите успехи на Pixar. Филмът е спечелил над 857 милиона долара и любовта на критиците.

В момента обаче срещу Disney, който притежава Pixar, е заведено съдебно дело.

Денис Даниелс е експерт по детско развитие, съосновател на National Grief Institue. Тя твърди, че от Disney са базирали „Inside out“ на детската му телевизионна програма „The Moodsters“. Част от концепцията за нея била книга, където емоциите били закодирани със символи в определен цвят – червено за гняв, синьо за тъга и жълто за щастие. По-късно по тази концепция бил направен пилотен епизод, който Даниелс предложила на Дисни няколко пъти между 2005 и 2009 година, но от студиото й отказали.

Това не е единствения случай, в който Didney са обвинявани в крадене на идея за някой от големите си филми… в последните 6 месеца. През март Гари Голдман, създателят на „Total Recall“, съди студиото за това, че базират „Zootopia“ на негови идеи без да го компенсират за това. Отговорът беше, че „в обвинението е пълно с неверни твърдения“, но към момента няма отговор по делото-тема на този текст.

Интересно е защо Денис съди чак 2 години след пускането на филма.

 

 
 

Маккуин Светкавицата скри шапката на мумията

| от chronicle.bg, БТА |

Анимацията „Колите 3″ застана на първа позиция още в първите три дни на премиерата си.

Третият по ред филм за Маккуин Светкавицата, който се опитва да се върне на позицията номер 1 в състезание с ново поколение бързи автомобили е гледан от 23 800 души и има 219 593 лева приходи от билетите им.

На втора позиция е екшънът „Мумията“, който отново разказва познатата история на намерената зазидана далеч мумия, жадуваща възраждането си в сегашния свят. Филмът с Том Круз в главната роля е вече десет дни на екраните у нас и за това време е гледан от 47 324 зрители и има 515 482 лева приходи.

Трета позиция след месец на екраните у нас заема „Карибски пирати: Отмъщението на Салазар“. Приключенският екшън с Джони Деп и Хавиер Бардем, които кръстосват моретата в съревнование за намирането на тризъбеца на Посейдон, е гледан от 147 138 зрители и 1 549 966 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за екшън-комедията „Спасители на плажа“. Пълнометражната версия на познатия телевизионен сериал от 90-те, но с нови актьори и нова история за изобличаването на доставчици на наркотици, е вече 17 дни на екраните у нас и за това време е гледана от 60 955 зрители и има 493 224 лева приходи.

Пето място е за екшъна „Жената чудо“. За 17-те дни на екраните у нас филмът за намирането на тайнствения остров от попаднал по случайност на него пилот по време на войната, в който главната роля е поверена на израелския топ модел Гал Гадот, е гледан от 34 098 зрители и има 362 893 лева приходи.

На шесто място е втората премиера от миналия уикенд – комедията „Тежка нощ“. Историята на петте приятелки, които наемат стриптийзьор за дамското си парти в Маями Бийч и оттам забъркват поредица от неприятности, е гледана от 3 739 зрители и има 34 225 лева от билетите им за първите три дни у нас.

На седмо място е третата премиера от миналия уикенд – „Газ до дупка“. Поредното приключение в стил „Бързи и яростни“, но този път с историята на двамата братя-крадци на коли, в чиито роли са Скот Истууд и Фреди Троп, е гледано от 2 254 зрители и има 20 265 лева приходи от тях за първите три дни у нас.

Осма позиция е за анимацията „Дийп“. Приключението на малкото октоподче в търсенето на големия кит, което стига до потопеният във вода Ню Йорк, е от десет дни на екраните у нас, като за това време испанската анимация е гледана от 6 848 зрители и има 56 946 лева приходи.

На девета позиция е българският „Бензин“. За над месец на екраните у нас той отчита 93 107 зрители и 753 334 лева приходи.

Десето място е за четвъртата премиера от миналия уикенд – „Имало едно време в Ел Ей“ с Брус Уилис в главната роля. Разказът за живота на частния детектив Стийв Форд, който тръгва да спасява кучето си Бъди, отвлечено от зла банда, е гледан от 976 зрители и има 10 139 лева приходи.

 
 

Ванкувър обмисля забрана на продажбата на котки и кучета в зоомагазини

| от chronicle.bg |

Ванкувър обмисля забрана за продажбата на кучета котки и зайци в зоомагазините, съобщават от местната управа.

Идеята се е появила след вълна от загрижени граждани заради отварянето на нов зоомагазин в града миналия месец. Причина за тревогата – лошо отношение към животните не само в зоомагазините, но и при размножаването на тези животни.

След проверка е установено, че много от животните идват от САЩ или други места зад граница, но нито може разкрито дали животните идват от „фабрики“ за размножаване, нито може да се упражни контрол върху развъдниците.

Магазинът, заради който се обмисля мярката, твърди, че всички животни, които предлага, са отглеждани в развъдници с добра репутация. Според неправителствени организации за защита на животните обаче нито един уважаван развъдник не би продавал домашни любимци в зоомагазини.