Момичето, направено от огън

| от |

Само на 25 години, Дженифър Лорънс е новата любимка на цял Холивуд и не само на него – феновете й я обожават, режисьорите искат да я снимат  и е само въпрос на време Академията да й връчи още един „Оскар“. Говори се, че това ще стане след ролята й във филма „Джой“ на Дейвид О. Ръсел. И е факт, че Дженифър Лорънс е една от най-добрите актриси в Холивуд от своето поколение. Тя може да вдига бунтове, да съблазнява мъжете или да бъде истинска дама. Но вместо това тя пищи по Джеф Бриджис („Защото „Големият Лебовски“ е един от любимите ми филми“), печели награди, плези се на червения килим и както самата тя се определя е най-обикновено момиче.

Звездата на младата Дженифър, тогава на 20 години, изгрява през 2010-а, когато актрисата получи първата си номинация за „Оскар“. Още тогава фенове и критици й вещаят светло бъдеще. „Когато бях номинирана за първи път (за “Зимен дар“ през 2010 година – бел. ред.) беше като да се озова от един свят в друг. В един момент си обикновен човек, момиче от Кентъки, а в другия се разхождаш по червения килим в тясна рокля и всички обсъждат как ти стоят обувките и какво мислят за прическата ти. Освен това не познавах никой и ми беше много неприятно. Помня, че хората се разхождаха около мен и се поздравяваха. “Хей, Джон“, “Здрасти, Джордж, радвам се да те видя.“ И аз бях просто… окей, не познавам нито един от тези хора, затова поеми въздух, стой спокойно.“ Днес тя може и да не ги познава, но всички познават нея.

Никой обаче не можеше да предвиди, онова което ще се случи, когато излезе първата част на хитовата поредица “Игрите на глада“, с което актрисата показа, че освен в независими продукции – като „Зимен дар“, който й носи първа номинация за „Оскар“ и „Златен глобус“ и „Бобърът“ – режисиран от Джоди Фостър, тя може да играе и в комерсиално кино, без това непременно да е лошо. Или пък това да навреди на кариерата й.

Когато печели „Оскар“, година е 2013-а, Лорънс вече работи по втората част на „Игрите на глада“ и екипът, начело с един от най-близките й приятели Джош Хътчерсън, не спират да я бъзикат за наградата. Но всички и досега твърдят, че въпреки наградите – един „Оскар“ и общо три номинации за наградите, два „Златен глобус“ и отново три номинации – Дженифър Лорънс е едно обикновено момиче. „В началото кариерата ми се състоеше в четене на сценарии, разговори с продуценти и режисьори, и решения, които трябва да взема. Но филмите, в които участвах бяха от типа нискобюджетни или независими проекти. В следващия момент вече съм известна и  стигнах до положението, в което хората ми казваха: “Сега трябва да носиш високи токчета, тесни рокли, да се усмихваш, за да могат всички да те харесват.“ Затова, когато прочетох книгата, а след това и сценария си мислех – да, знам точно как се чувства Катнис.“

Освен актьорския подем, Джен се оказва и с личен такъв. Без много шум тя успява да забие британеца Никълъс Холт, с който се запозна на снимачната площадка на “X-men: Първата вълна“. Впоследствие двамата се разделиха, но без драми, сълзи и писаници в жълтата преса и са приятели и досега. След това актрисата беше гадже с Крис Мартин. А пък е изключително близка с Брадли Купър – все пак двамата имат 3 филма заедно до момента. Но най-важото – Дженифър Лорънс е пример за подражание на много момичета по света. Защо? Защото предпочита да бъде себе си преди всичко и без да мисли какво ще кажат другите за нея. „Когато започвах да ставам известна и очевидно вече бях приела да играя Катнис, изведнъж всички започнаха да ми обясняват, колко важно веднага да сваля между 5 до 7 килограма, да бъда слаба и вталена, за да изглеждам по-добре на камера. И аз си казах няма да стане. Ние сме хората, които контролираме този модел на подражание. Смятам, че кино-индустрията не поема достатъчно отговорност за това, което прави за нашето общество. Спомням си какво почувствах, когато бяха на 14 години и гледах едно ревю на Victoria’s Secrets и си казах: „Аз никога няма да изглеждам така.“ Не искам да карам никой да се чувства по този начин.“

Най-важното, което е добре да знаете за Джен обаче е, че тя предпочита да изглежда малко по-пълна на екран, но като нормален човек в живота, че е фенка на Джеф Бриджис и не се срамува да му поиска автограф, докато той й обяснява как страшно е харесал актьорската й игра в “Наръчник на оптимста“, и че най-доброто за нея тепърва предстои. „Когато имаш опит с даването на интервюта, сигурно говоренето за себе си става по-лесно, но за мен това все още е трудно и ново. Най-големият ми страх е да не свикна с това и да се превърна в един от тези надути лоши хора, които понякога виждам по телевизията.“

Ние лично я очакваме във филма „Джой“, а след това и в екранизацията на „Великолепната жена“.

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days