Момчето, което не иска да порасне

| от |

Когато сър Джеймс Матю Бари пише приказката си за Питър Пан през 1904 година, едва ли е предполагал, че тя ще вълнува поколения от хора и до днес, че ще има толкова адаптации и версии за това „какво е искал каже авторът“.

Някои смятат, че Питър Пан е мрачна история за зъл дух, който взима душите на малки умрели момчета, други – че е за фантазния свят на едно объркано дете, трети, че е за първата, чистата, детската, невъзможната любов, когато едно момче обича едно момиче… Лично аз смятам, че „Питър Пан“ не би оцелял през годините, ако не беше всички тези неща.

Близо 110 години от своето написване историята на сър Джеймс Матю Бари е все още жива и актуална. Оттогава до наши дни  „Питър Пан“ е бил мюзикъл, игран е на сцена, по телевизията, най-известната му адаптация и досега си остава версията на „Дисни“ от 1953 година. Освен този има още три филма за малкото момче и Невърленд. На него има базирани истории, книги, дори психологически синдром… През 1991-а Стивън Спилбърг прави историята на Питър Пан, след като той е пораснал. Всеки има различно виждане кое е това момче и както се случва с живота му.

През 2015-а режисьорът Джо Райт (режисьор на филмите „Гордост и предразсъдъци“ и „Изкупление“) решава да направи предисторията на Питър. Преди капитан Хук, преди Уенди, преди Звънче… Питър е бил обикновено момче, което попада във вълшебната Невърленд. Филмът е очакван с интерес, а Хю Джакман, Аманда Сейфрийд, Руни Мара, Кара Делевин, Гарет Хедлънд и малкият Леви Милър играят главните роли в продукцията.

И ето че магията се случи. „Пан“ излезе по кината миналия петък и, учудващо за мен, не направи добър боксофис. Да не би хората да са се уморили от приказки? Сигурно, иначе не мога да си го обясня.

„Пан“ разкава предисторията на Питър Пан – момче, родено бедно, без да познава родителите си, което е отглеждано в дом за изоставени деца, където злите лелки (не са ли те всички винаги такива), започват да търгуват децата с вълшебни пирати. Така нашият Питър се озовава в Невърленд, където се запознава с Черната брада – зъл пират, който, за да запази вечната си младост, убива феи и взима прашеца им. Той твърдо вярва в легендата, че един ден ще се появи момче, което ще го свали от трона му. Това момче ще може да лети.

Предисторията на Питър Пан, която сценаристът Джейсън Фукс и режисьорът Джо Райт създават, е основана отчасти на онова, което Питър Пан разказва за живота си на Уенди в книгата на Джеймс Матю Бари, но в повечето си моменти е измислена, за да навърже в главите ни всички онези неща, които сме научили за Питър Пан през годините на неговото съществуване.

„Пан“ е замислен като франчайз и предвид финала му се очаква втори филм да има. Дали това обаче ще се случи, в момента е доста несигурно, тъй като продължението на този тип продукции зависи изцяло от парите, които изкарат. А „Пан“ не изкара много, уви.

Това не прави „Пан“ по-лоша приказка обаче. Вълшебен и цветен, малко наивен и детски, „Пан“ е приказно приключение, на което децата ще се насладят с кеф, а вярвам и родителите им.

„Пан“ вече е по кината.    

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Photoshop битката за Тейлър Суифт

| от chronicle.bg |

Певицата Тейлър Суифт стана повод за ожесточено състезание на фотошоп майстори от целия свят.

Тя беше заснета наведена, с разперени ръце. Това беше достатъчно, за да започне поредицата от фотошоп изпълнения, които я пренасят на различни места в различен контекст – яхнала ракета със знамето на САЩ в ръце например.

Затова обичаме интернет!

Вижте в галерията най-добрите попадения.

 
 

Къде отиват мазнините, когато сваляме килограми

| от chronicle.bg, по iflscience.com |

Диетите и хранителните режими често са в устите на хората. Оказва се обаче, че има много митове за свалянето на килограми. Някои хора смятат, че мазнините се превръщат в енергия или топлина. Други пък твърдят, че се секретират или направо, че се превръщат в мускули.

Всъщност това съвсем не е така. Андрю Браун от Университетът на Ню Саут Уейлс и австралийският физик и тв водещ Рубен Мийрман откриват, че когато губим мазнини, всъщност ги издишваме.

„Царува стряскащо незнание около метаболичните процеси при отслабване“, казва Браун. Мийрман добавя: „Правилният отговор е, че по-голямата част от подкожната мазнина се издишва под формата на въглероден диоксид. Отива във въздуха.“

Те са изчислили, че за да загубим 10 килограма мазнини, ще ни трябват 29 килограма кислород, а ще произведем 28 килограма въглероден диоксид и 11 килограма вода.

Това, разбира се, не означава, че ако дишаме повече, ще отслабнем по-бързо. Означава само, че ще ни стане лошо и можем да загубим съзнание.

 

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена