Младите потребители искат всичко тук и сега, готови ли са обаче операторите?

| от |

HBO провокира бурна дискусия с Millennials – гости на годишната конференцията на комуникационните оператори БАККО

Наричат ги “millennials” или “поколението на 4-те екрана“. Въпреки, че са все още са деца, техните потребителски навици вече формират маркетинговите стратегии на големите компании. Затова в тазгодишната конференция за „Широколентовото бъдеще“ на Българската Асоциация на Кабелните Комуникационни Оператори (БАККО) HBO България избра да даде думата на потребителите във възрастовата група 14-34 г, като хората, които задават тенденциите.

Деветокласниците от Музикалното училище в София – Мануел Георгиев (15 г.) и Гавриил Бояджиев (14 г.), технологичният журналист Илия Темелков (23 г.), Еленко Еленков от компанията Athlon за разработване на мобилни приложения, и Велислава Попова – гл. редактор на dnevnik.bg, бяха говорители по темата за медийните навици на младото поколение.

Пасивното потребяване на информация отстъпва пред възможността човек сам да програмира съдържанието, което иска да гледа, беше посланието на говорителите. И всеки от тях е готов да плаща за тази свобода. „Избор не означава да имаш 200 канала, които не ти трябват, а да имаш 5, които сам си избираш“, каза Еленко Еленков.

Очертаха се и няколко основни характеристика на потребителите от следващо поколение. За тях, например, не са важни толкова парите и работата, те искат да постигнат щастие, удоволствие. Искат да бъдат изненади, да намерят онова, което ги определя.

Желанието на поколението на 4-те екрана е да получава всичко тук и сега – за тях спирането на интернет е по-лошо, от спирането на тока. Те не гледат сериалите серия по серия, а на принципа на „отложеното удоволствие“ – изчакват да се събере цял сезон и тогава го гледат наведнъж (binge-watching).

„Вие младите сте 30 хиляди, догодина ще сте 27 хиляди, а пенсионерите?“ – опонираха от залата. „Ако искате да останем в България, трябва да ни слушате“, шеговито отвърнаха участниците.

„Трябва да се замислим какво предстои през следващите няколко години, защото то е тотално различно от мързеливия подход, който сме имали досега“, каза мениджърът на HBO България Димитър Нойков. „Чуйте децата.“

Водещ момент при избора на младите потребители за това какво да се гледа и какво не, е средата. „Изведнъж всички около мен гледаха Game of Thrones и аз трябваше да започна да го гледам“, каза Илия Темелков. „Иначе рискуваш да се изолираш.“

За millennials гледането на рекламите под формата на дълги рекламни блокове е „губене на време“ .

В телевизията ще се случи това, което се случи в музикалната индустрия, даде пример Еленко Еленков. Преди няколко години, за да си купиш 2 песни трябваше да купиш диск с 20, днес през онлайн платформите за музика могат да се купят и две песни, и една.

Димитър Нойков сподели опита на HBO като новатор в подобен тип услуга, която да е онлайн базирана и да е по избор от каталог от достъпни заглавия.

Вече повече от година HBO България предлага стрийминг услугата HBO GO, ориентирана към хората, които искат да получават всичко най-ново бързо, да го имат в удобно за тях време, и на устройството, на което те пожелаят – телевизор, компютър, телефон или таблет. Пример за случващата се промяна е, че откакто има HBO GO в България, нелегалното теглене на Game of Thrones е паднало с 40%, обясни Нойков.

Друга характерна черта на millennials е, че те сами създават съдържание постоянно – използват Instagram, с който променят средата по свой вкус, докато гледат телевизия „постват“ в социалните мрежи. Те не се страхуват от публичността; сами решават колко лични данни да публикуват и къде е границата, и за разлика от предишното поколение, което живееше с майка си и баща си, днешните тийнейджъри искат бързо да се отделят и да си стъпят на краката.

Когато имат проблем, те търсят решаването му хоризонтално, отбеляза Велислава Попова, те са свикнали да получават информация и ако не я получат ще отидат във Фейсбук, ще организират група, ще натиснат оператора.

След едночасова и бурна дискусия панелът на HBO завърши с прогнозата: Има бизнес ниша и ако ние не се възползваме сега, после ще се сърдим на някого, че ни е изместил.“

 

 
 

За късмет: Баба хвърли монета в двигателя на самолет

| от chronicle.bg, по БТА |

Суеверна пътничка забави с няколко часа полет от Шанхай, като хвърли монета в самолетния двигател за късмет, съобщи АФП.

Пътничката, която е на 80 години, е задържана от полицията на международното летище Пудун в Шанхай. Заради нея са евакуирани около 150 пътници от самолета за Кантон. Тя хвърлила осем монети към единия двигател на самолета на компанията Чайна садърн еърлайнс. Една от тях влязла дълбоко в него.

Пътник, който станал свидетел на сцената, предупредил властите.

Възрастната жена обяснила, че хвърлила монетите, като си пожелала сигурен полет. Тя пътувала заедно със съпруга си, дъщеря си и зет си.

 
 

Ексхумират останките на Салвадор Дали

| от chronicle.bg |

Съд в испанската столица постанови ексхумацията на останките на художника Салвадор Дали /1904-1989/ във връзка с иск за установяване на бащинство, съобщиха световните агенции.

Мярката е свързана с необходимостта от провеждането на биологичен тест за бащинство, след като ищцата Пилар Абел поиска да бъде призната за дъщеря на живописеца.

Салвадор Дали е роден на 11 май 1904 година. Той е един от най-известните представители на сюрреализма, като през дългата си творческа кариера творецът създаде стотици художествени произведения, включително илюстрации за книги, скулптури, картини. Дали почина на 23 януари 1989 година в каталунския град Фигерас.

На негово име е наречен астероидът 2919 Dali, открит през 1981 година.

 
 

Трейлърът на „Pitch Perfect 3″ е супер смешен

| от chronicle.bg |

С „The Mummy“ май нещата не се получиха, но поне Universal все още имат „Pitch Perfect 3″!

Във втория филм женската група завърши университета и се подготви за скок в работническата класа. Както видеото по-долу ще ни покаже – това не протича особено добре. Това е първият трейлър на новия филм можем да заключим, че певиците ги чака голям екшън, пътуване зад граница и много смешни моменти, жертви на които са предимно те.

Цялата „Pitch Perfect“ поредица никога не е била силна откъм сюжет и драматургия, но този път изглежда, че и там е заложено. Всред шегите има и много екшън моменти – Дебелата Ейми върти нунджако (от наденица, но все пак), скача от избухваща яхта, помага на някой да падне от самолет.

Враговете им са супер секси! И могат да свирят на истински инструменти – нещо, с което ще им е трудно да се сблъскат.

Режисьор е Триш Си, а сценарист – Кей Канън. Филмът излиза по кината на 22 декември, точно седмица след „Star Wars: The Last Jedi“.

 

 
 

Най-добрите филми за наркотици

| от chronicle.bg |

Какво прави човек, когато иска да добави много екшън към филма си за малко пари? Добавя наркотици.

Днес е Международен ден за борба с употребата и нелегалния трафик на наркотици (ООН) и по този повод сме събрали в галерията ни 15 от най-добрите филми с, за и с участието на наркотиците.

Оказа се, че Холивуд е правил филми за всякакви наркотици – леки наркотици, тежки наркотици, както и за всички, които се занимават с наркотици – дилъри, трафиканти. Има от всичко!

Ще сметнем, че знаете разликата между канабис, марихуана и коз.