Младите милионери на Германия

| от |

Германците, които ще Ви представим в тази статия, са убедени, че в ерата на интернет може да се забогатее бързо, а възрастта в никакъв случай не е от значение. Докато връстниците им още следват, те вече трупат милиони, разказва Дойче веле.

zamver

В Германия хората са на мнение, че няма нужда да се бърза с учението. Там студентите се дипломират средно на 27 години. За бляскавия старт в кариерата обаче няма никаква гаранция. Безпощадната статистика потвърждава, че едва всеки четвърти германец до 30-годишна възраст може да се похвали със сигурна работа. Останалите се лутат между различни обучения, краткотрайни договори и стажове.

Въпреки тези тенденции, и сред германците има бизнесмени, направили първия си милион преди да навършат 40 години – благодарение предимно на интернет технологиите, установените контакти, липсата на страх от риска и известен късмет.

Германският Зукърбърг

Когато става дума за млади милионери, по-възрастното поколение се сеща за Бил Гейтс. Още на 20 години той регистрира търговската марка „Майкрософт“. За представителите на най-новата епоха подобен символ пък се явява Марк Зукърбърг, на когото социалната мрежа „Фейсбук“ донесе и световна слава, и доста солидни доходи.

Еквивалент на Зукърбърг има и в Германия, макар и в по-скромни мащаби. През 2005-та година германецът от ирански произход Есан Дариани стартира социалната платформа „StudiVZ“, която междувременно има 16 милиона потребители. През 2007 StudiVZ става собственост на издателската група „Georg von Holtzbrinck“ срещу 85 милиона евро. Твърди се, че 10 от тях е взел лично Есан Дариани, който тогава е само на 26 години.

С течение на времето все повече потребители се ориентират към „Фейсбук“ и забравят паролите си за неговия германски аналог. А самият Дариани се установява в Берлин, купува си спортен автомобил и започва да инвестира парите си в нови онлайн проекти.

От Аландо до Заландо

Говорейки за аналозите на американски продукти, не може да не се спомене звездното трио на германската онлайн търговия – Марк, Оливер и Александър Замвер. Първият търговски успех на братята е създаването на портала за интернет търговия „Аландо“, който само шест месеца след стартирането си е изкупен от американската компания „Ebay“, която всъщност послужила за негов образец. В крайна сметка така възникнала германската версия на „Ebay“, а предприемчивите германци спечелили от продажбата 43 милиона долара. По онова време всички те били под 30 години.

Следващият успешен проект на семейство Замвер е мрежата с мелодии за мобилни телефони „Jamba“, която била продадена на шест пъти по-висока цена. Днес Марк, Оливер и Александър са известни най-вече с това, че предоставят капитал на млади компании в сферата на мобилните и интернет технологиите. Сред най-успешните им проекти са информационният портал за търсене на хотели „Trivago“ и сайтът за онлайн търговия „Zalando“.

Ценността на марката

През 2007 четиримата приятели Кристиан Хайтмайер, Константин Бизанц, Николас Шпек и Марио Цимерман основават интернет магазин за продажбата на маркови продукти на ниски цени, наречен „Brands4Friends“. Идеята може и да не е нова, но бързо намира отклик сред производителите. Чрез този канал те имат възможност лесно да се освободят от остатъците от по-старите си колекции.

Три години по-късно компанията е купена за 150 милиона евро – отново от „Ebay“. „Мечтата ми се сбъдна“, казва пред журналисти Марио Цимерман, коойто тогава няма и 30 години. Веднага след това той се заема с нов проект: разработката на онлайн оптика, която предлага очила на ниски цени. Днес услугата се рекламира интензивно по телевизията. Класическите мрежи от магазини за продажба на очила, които само преди няколко години тотално отхвърлят всяка мисъл за продажбата на стъкла или рамки онлайн, вече обмислят откриването на свои собствени „интернет филиали“.

И от любовта към спорта се печели добре

Щефан Пфанмьолер е на 24 години, когато печели бронзов олимпийски медал в състезанията по гребане с кану. На 27 пък, когато вече е приключил спортната си кариера, се преквалифицира в интернет предприемач и без какъвто и да било стартов капитал създава социалната мрежа за спортисти „Netzathleten“.

Сайтът бързо добива популярност сред любителите на спорта и привлича рекламодатели. Откритият бизнес модел се оказва толкова успешен, че в крайна сметка частната телевизия „RTL“ предлага за него над 20 милиона евро. „Ако тренираш целенасочено, непременно ще получиш признание“, казва Пфанмьолер пред вестник „Ди Велт“. „Десет години съм се занимавал със спорт и станах световен шампион. А това ми даде увереност“, споделя той.

Щефан Пфанмьолер влага парите си в пътешествия, ново жилище и създаването на компания, която помага на начинаещите предприемачи да стъпят на крака. Определено може да се поспори къде конкуренцията е по-ожесточена – в спорта или в бизнеса.

 

 
 

Google Home задмина Amazon Alexa

| от chronicle.bg |

В резултат на проведено проучване относно качествата на Google Home и Amazon Alexa, стана ясно, че въпреки че Amazon Alexa е доста по-популярен и по-добре продаван продукт, вероятността Google Home да отговори правилно на потребителските въпроси е шест пъти по-голяма.

Към момента Amazon Alexa има цели 70 процента от пазара на управляваните с глас домашни асистенти, но практическият тест показва нещата по-различно. В него Amazon Alexa и Google Home отговарят на 3000 въпроса. Едно от възможните обяснения е разликата в подхода на Google и Аmazon при захранването на асистентите си с информация.

Google използва базата данни Knowledge Graph, която се компилира от резултатите в търсачката на компанията за последните пет години. От своя страна, Amazon обикновено се позовава на информация от свои партньори.

Google Home се оказва и по-адекватен, когато става въпрос за прости команди с цифри.

 
 

Раян Мърфи съживява Джани Версаче в нов сериал

| от chronicle.bg |

Раян Мърфи продължава да е във вихъра си. И по всичко изглежда, че ще се задържи там поне още един сезон.

През миналата година сериалът „Народът срещу О Джей Симпсън: Американска криминална история“ стана хит и получи няколко награди Еми. Мърфи сам си постави много висока летва и сега се готви да скочи още по-високо. Следващият сезон на поредицата вече се снима и предстои да излезе на екран в началото на 2018 г. А темата е повече от пристрастяваща – не просто убийство, а убийството на един от легендарните модни гиганти – Джани Версаче. „Убийството на Джани Версаче: Американска криминална история“ разказва за живота и смъртта на великия моден дизайнер, който в една юлска сутрин през 1997 г. е прострелян смъртоносно в дома си в Маями.

От екипа на сериала миналата седмица пуснаха специално за Entertainment Weekly първи кадри на някои от актьорите. И всички са страхотни. Можем да бъдем спокойни, защото по всичко личи, че Раян Мърфи отново ще ни докара до екстаз. Имаме Рики Мартин в ролята на дългогодишния партньор на Версаче, Антонио Д’Амико, Пенелопе Круз е главозамайващо секси в ролята на сестрата, Донатела Версаче, а младият и свеж Дарън Крис (когото познаваме от „Клуб Веселие“) ще играе Андрю Кънанан – убиецът, чийто мотиви остават загадка. А в образа на италианския дизайнер ще влезе Едгар Рамирез.

На 15 юли 1997 г. Джани Версаче се връща в дома си след традиционната сутрешна разходка по Оушън Драйв. Докато се изкачва по стълбите на имението в Баями Бийч, е прострелян в главата от 27-годишния Андрю Кънанан. Убиецът е хомосексуален, чиято цел е да се запознава с възрастни влиятелни мъже, които да го внедрят във висшето общество. Преди няколко години се среща с Версаче и оттогава е обсебен от него. Освен дизайнера, в списъка му с жертви са поне още четирима мъже, убити с едно и също оръжие. Осем дни след смъртта на Версаче Кънанан се самоубива, използвайки същата пушка. Така и не е заловен, а мотивите му и до днес не са изяснени. Модната империя на италианеца преминава в ръцете на сестра му, Донатела, а партньорът му, Антонио Д’Амико, получава доживотна издръжка. Семейството обаче се намесва в последната воля на Версаче и условията са променени.

Всичко това, допълнено от безброй детайли, ще видят зрителите догодина. От информацията, публикувана досега, се вижда, че приликата с реалността е поразителна. За това спомага не само локацията на снимките (къщата на Версаче в Маями Бийч), но и приликата на актьорите с техните персонажи. Можете да се убедите в това сами, като разгледате галерията горе.

 
 

Михаел Нюквист почина

| от chronicle.bg, по БТА |

Актьорът Михаел Нюквист, познат от филмите по трилогията „Милениум“, почина на 56 години от рак на белия дроб, съобщиха световните информационни агенции.

Нюквист стана известен с ролята на журналиста Микаел Блумквист от филма „Момичето с татуирания дракон“. След серията „Милениум“, той се снима и в холивудските екшъни „Мисията невъзможна: Режим Фантом“ и „Джон Уик“.

През 2010 г. Нюквист публикува автобиографичната си книга „Just after Dreaming“ („След мечтите“) , в която разказва как е търсил биологичните си родители 30 години след като бил осиновен.
В Швеция Нюквист е известен и като театрален актьор.

 
 

2CELLOS с ново видео към песен от „Властелинът на пръстените“

| от chronicle.bg |

2CELLOS изненадаха феновете си с ново видео към песента „May It Be”. Парчето е кавър от саундтрака на „Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена“ и част от последния им албум SCORE. Целият албум, посветен на филмова музика, ще чуем на живо на 4 декември в зала „Арена Армеец“.

За по-малко от месец видеото към “May It Be” събира 1 милион гледания в YouTube.

Това не е първото видео от албума “Score”, заснет в Хърватия. Миналата година, в Дубровник е заснет и клипът към нашумелия кавър на “Game of Thrones”, а през февруари тази година там снимат видеото към “Moon River” – саундтракът на класиката „Закуска в Тифани“. Месец по-късно, видеото към „Now We Are Free” от „Гладиатор“, което е частично снимано в Хърватия, беше представено в Pula Arena – единственият римски амфитеатър, който все още е непокътнат. Във всички видеа от новия албум двамата челисти са придружени от Лондонския симфоничен оркестър.

Чрез новия си албум „Score”, продуциран от Sony Music Masterworks, 2CELLOS представят нов стил, като включват най-обичаните хитове, както в класическата, така и в съвременната музика. Траклистът включва песни от саундтраци като този на „Титаник“, „Властелинът на пръстените“, Закуска в Тифани“, „Кръстникът“, Гладиатор“, „Списъкът на Шиндлер“ и много други.

Билети за концерта, част от световното турне на талантивите музканти, може да закупите в касите на EASYPAY, EPAYGO.BG, OMV, THE MALL и EVENTIM.BG на цена от 50 до 110 лв.