Международен ден на бирата е. Наздраве

| от |

На 1 август светът празнува Международния ден на една от най-предпочитаните слабо-алкохолни напитки – бирата.

За историята на най-търсената в жегите напитка разказва международна платформа за доставка на храна – Foodpanda. Бирата е третата най-популярна напитка след водата и чая. Любопитен и малко известен факт е, че слабо-алкохолната напитка датира своето съществуване още от 9500 г. пр. Хр. Ето защо тази многовековна напитка чества своя международен празник всяка година.

Думата „бира“ идва от латинското „бибере“, което буквално означава „пия“. Повечето славянски народи са приели думата „пиво“, която най-точно описва характеристиката на питието – кехлибарена течност. Интересен факт е, че според някои източници, за родина на напитката се считат древните земи на Месопотамия. За това свидетелстват старинни глинени маси, които са представлявали вид пивоварни. Още по-любопитен факт е, че в древните пивоварни най-вероятно пивоварите са били жени. Биреният занаят е бил единствената професия, която е била под закрилата на различни Божества. Бирата е била неизменна част и от хранителните навици на фараоните в Древен Египет.

Съществуват праисторически доказателства, за първобитни пивоварни датиращи още през 5400 г. пр.н.е. в Шумер (Южен Ирак). Технологията при древните шумери е била използвана главно като начин за запазване на излишъка от зърно, а не като способ да произвеждат бира.

В днешно време, в много европейски държави все още се следват пивоварните традиции, датиращи от най-ранните исторически записи. Бирата е особено важна напитка в страни като Белгия, Германия, Австрия, Ирландия, Обединеното кралство, Франция, Скандинавските страни, Полша, Чешката република, Испания и други, които имат силни и уникални пивоварни традиции с тяхна собствена история, характерни методи за варене, и стилове на бира.

Определено щом стане дума за бира, в съзнанието ни изниква Германия. Пивоварните традиции там, множеството различни вкусови качества, правят страната една от първенци по консумация на пивото. Проучванията показват, че 80 % от населението са активни консуматори на пивото като годишно всеки от тях изпива средно около 7000 литра. Следва Белгия със средна консумация от 5700 литра. На трeто място е Ирландия с 5200 литра. /БГНЕС

 
 

Актьори, използвали дубльори за голи сцени

| от chronicle.bg |

Голите сцени са кофти изживяване. Независимо дали ви звучи яко да сте без дрехи в леглото с Брад Пит, ако всичко е на ужким, а наоколо щъкат оператори, режисьор, гримьори и случайни статисти, едва ли ще искате да показвате гърдите си.

Именно затова мнозина избират да ползват дубльори.

Може би най-известен в последните години е случаят с Лина Хийди от Game of Thrones. Актрисата е в ролята на Церсей, която трябва да преживее „похода на срама“, за да може да се прибере в дома си, след като е държана като затворник от религиозна секта. Героинята на Хийди трябва да премине през целия град напълно гола. Актрисата обаче отказва и вместо нея виждаме тялото на дубльорка.

В галерията ви предлагаме още няколко примера за подобни случки.

 
 

Мюзикълът„Mamma Mia!“ се завръща

| от chronicle.bg |

Истинска радост очаква феновете на ABBA, Мерил Стрийп и мюзикълите през следващата година. От известно време се спекулираше, че ще има продължение на мюзикъла „Mamma Mia!“, който през 2008 направи фурор. От Universal вече официално потвърдиха новината. 

Въпреки че филмът не беше признат от критиците, приходите многократно надхвърлиха бюджета, а актрисата Мерил Стрийп признава в интервю, че това е продукцията, в която се е забавлявала най-много за цялата си кариера. Продължението е озаглавено „Mamma Mia: Here We Go Again!” и ще излезе по театрите на 20 юли 2018, точно десет години след премиерата на първата част.

Новината идва и със съответните промени в екипа. За разлика от първата част, чийто режисьор е Филида Лойд („Желязната лейди“, 2011), тази ще бъде режисирана от Ол Паркър („Най-екзотичният хотел Мариголд“, 2015). Но членовете на ABBA Бьорн Улвеус и Бени Андершон отново ще са продуценти и ще отговарят за музиката. Продукцията ще включва песни на легендарната група, които не присъстват във версията от 2008 г., както и някои от вечните им хитове, които за щастие ще чуем отново.

Сюжетът отчасти ще разказва за предисторията на персонажите, като това ще доведе до нови имена в актьорския състав, които да играят героите на Мерил Стрийп, Пиърс Броснан, Стелан Скарсгард, Джуди Уолтърс и Кристин Барански.

„Mamma Mia!“ е базиран на сценичен мюзикъл, който излиза през 1999 в Уест Енд, Лондон. Той разказва историята на младо момиче отгледано от майка си, която е собственичка на хотел на гръцки остров. (Филмът е заснет на остров Скопелос, Гърция). В навечерието на сватбата си тя кани трима мъже, предполагайки, че един от тях трябва да е истинският й баща. Всичко това се случва на фона на любимите на всички поколения от 74-та година на насам песни на шведската поп група ABBA.

Мюзикълът от 2008 г. стана световен хит още с излизането си, а приходите достигат 609 млн. долара.  Премиерата му събра за първи път на публично място членовете на ABBA след раздялата им през 1983 г..

 
 

Другите роли на актрисите от Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Има редица причини, поради които харесваме Game of Thrones – фантастичен свят, политически интриги, военни сблъсъци, кръв… Но нека си признаем – красивите жени са сред водещите ни мотиви.

Те изглеждат величествено в света на Вестерос, но със сигурност ще се изненадате да ги видите и в други роли, които са играли на малкия и големия екран.

Предлагаме ви някои от най-секси кадрите с тяхно участие, които ще ви накарат да изгледате филмите, за които става дума.

 
 

Швеция е в Airbnb. Цялата.

| от chronicle.bg |

В Швеция съществува конституционно право наречено „allemansrätten“. С две думи то представлява правото на свободно движение в страната. Всеки може да се разхожда, да кара колело или да опъне палатка почти навсякъде. Единственото изключение са частните жилища и обработваемата земя.

За да разкажат на целия свят за това шведите са сътворили уникална рекламна кампания, в която… включват цялата страна в Airbnb.

Това не е първата нестандартна реклама на шведския туризъм. Миналата година Швеция създаде „Шведския номер“, на който отговаряше произволен жител на страната.

Тази година Visit Sweden работи в тандем с Airbnb, където рекламира 9 различни вида туризъм – от трудно достъпните гори във Вармланд през западното крайбрежие до панорамните гледки в близост до Националния парк Скюлескоген.