„Люси“ оглави бокс офиса у нас

| от |

Фантастичният екшън-трилър „Люси“ на Люк Бесон със Скарлет Йохансон и Морган Фрийман е най-касовата 2D премиера за годината у нас, съобщават разпространителите.

След като оглави американския бокс офис миналата седмица, филмът направи още по-впечатляващ старт в родните кина този уикенд. С приходи от 286 854 лв. „Люси“ си извоюва челната позиция в българския бокс офис и стана най-касовата 2D премиера от началото на годината, а в общата годишна класация се нареди на трето място след „Ной“ и „Господарка на злото“. С 35 900 зрители филмът е на трето място и сред премиерите на „Юнивърсъл“ в България за всички времена, след мегахитовете „Бързи и яростни 6″ и „47 ронини“, отбелязват разпространителите.

В световен мащаб филма също се представя стабилно и за изминалите десет дни от премиерата си е натрупал общо 86 961 425 долара.

Лидерът от изминалата седмица “Херкулес” сега заема втора позиция в класацията. Приходите за уикенда (1-3 август) се равняват на 159 219 лева, а за общо десет дни по кината режисирания от Брет Ратнър 3D-екшън е спечелил повече от задоволителните 720 347 лева.

На практика “Херкулес” повтаря представянето на “Трансформърс: Ера на изтребление” и със сигурност може да се каже, че филма ще бъде свален от екраните с приходи надвишаващи сумата от един милион лева. Само за изминалата една седмица “Херкулес” е добавил към актива си допълнителни 400 хиляди лева и за разлика от разочароващото си представяне в САЩ лентата вече се нареди сред големите тазгодишни хитове в България. До момента в световен мащаб приключенския екшън е натрупал 111 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 150 милиона.

На трето място е анимационния “Самолети: Спасителен отряд”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време продукцията на Уолт Дисни е спечелила общо 243 490 лева, което на общия фон не е особено впечатляващ резултат и поставя лентата зад нейния предшественик от 2013-та година (който достигна границата от 250 хиляди лева за десет дни).

“Спасителен отряд” няма да се нареди до най-големите анимирани хитове от тази година, което разбира се не е толкова изненадващо, тъй като става дума за анимация, чиито амбиции не могат да се сравняват с тези на далеч по-скъпите и рекламирани продължения “Аз, проклетникът 2” и “Университет за таласъми”. До момента по света втория “Самолети” е спечелил 220 милиона долара, при бюджет от 50 милиона.

“Как да си дресираш дракон 2” застава на четвърта позиция, с натрупани за седем седмици 868 723 лева.

След не особено впечатляващия си стартов уикенд филма на Дийн Деблоа набра скорост и надмина границата от половин милион лева за по-малко от един месец. Триизмерната анимация подобри постижението на първия “Как да си дресираш дракон” и изглежда ще приключи представянето си с приходи от около 920 хиляди лева. Световните приходи на “Как да си дресираш дракон 2” се равняват на 464 милиона долара.

Петото място е заето от комедията “Секс запис”, която за три седмици по кината е натрупала общо 228 193 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и затова досегашното представяне на филма с Камерън Диас може да бъде сметнато за прилично.

“Секс запис” стартира с по-добри приходи от тези на предишните два филма на Диас “Палавата класна” и “Отмъщение по женски” и до седмица и половина лентата ще надмине границата от 300 хиляди лева. “Секс запис” няма да се нареди сред най-големите комедийни хитове на годината, но за оригинална 2D-продукция с високо възрастово ограничение лентата се представя достойно на родна почва. Световните приходи на комедията се равняват на 52 219 532 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.

На шеста позиция е научнофантастичния екшън “Зората на планетата на маймуните”. За един месец в България филма на Мат Рийвс е натрупал 295 272 лева, което е скромно постижение за високобюджетно продължение в триизмерен формат. Разбира се, досегашното представяне не е изненадващо, като се има в предвид, че поредицата “Планетата на маймуните” не се радва на огромна популярност сред младата българска публика. “Зората на планетата на маймуните” отбелязва спад в посещаемостта от 31 процента и по всичко изглежда, че ще приключи българското си представяне с приходи в рамките на 350-400 хиляди лева. Общо по света лентата с Гари Олдман е спечелила 450 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона.

“Трансформърс: Ера на изтребление” застава на седмо място, като за близо шест седмици по кината е натрупал приходи от 1 056 533 лева.

Продукцията с Марк Уолбърг и Стенли Тучи се представя напълно според очакванията и преди да бъде свалена от екраните тя ще успее да подобри постижението на третата част от поредицата (която през 2011-та година приключи кинопохода си с приходи от 1.1 милиона лева). В световен мащаб “Трансформърс: Ера на изтребление” е най-печелившия филм на 2014-та година, с приходи надвишаващи сумата от един милиард долара.

Триизмерният “Господарка на злото” е на осма позиция, със спечелени за десет седмици 1 360 568 лева.

Филмът с Анджелина Джоли вече си спечели славата на най-изненадващия бокс офис хит на 2014-та година както в България, така и в останалата част от света.

В момента “Господарка на злото” е втория най-успешен филм в България (след “Ной”), а световните му приходи надвишават границата от 700 милиона долара.

Девети в класацията е “Внедрени в час 2”. За седем седмици в България филма с Чанинг Тейтъм е спечелил 383 768 лева, което е прилично постижение за комедийно заглавие в двуизмерен формат (чиито директни конкуренти бяха мащабни филми като “Годзила” и „Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“).

“Внедрени в час 2” надмина постигнатото от първата част и преди да бъде свален от кината филма ще надмине границата от 400 хиляди лева.

“На ръба на утрешния ден” заема десето място, със спечелени за девет седмици 538 911 лева. Режисираният от Дъг Лаймън филм не може да се конкурира със заглавия като “Херкулес” и “Трансформърс: Ера на изтребление”, въпреки че бе предшестван от една от най-силните рекламни кампании на 2014-та година. За разлика от повечето скъпи летни заглавия “На ръба на утрешния ден” не е част от вече изградена поредица и затова спечеленото до момента (макар и не толкова впечатляващо на общия фон) може да бъде сметнато за прилично. Имайки предвид изминалото време от премиерата очакванията са, че екшъна с Том Круз ще приключи представянето си в България с приходи от около 560 хиляди лева.

 
 

„Лудетини“: Италианско лято, италианско кино

| от |

 Ако този уикенд трябва да си изберете филм, но не ви се гледа нищо комерсиално или  кърваво („Пришълецът: Завет“ вече е по кината), то спокойно може да се насладите на италианското приключение със слънчев загар „Лудетини“.

Клишетата, че има „мъжко и женско кино“ са толкова нелепи и неприятни, особено когато говорим за добра история. Киното може да бъде много неща. То е визуално, вълнуващо, възторжено, добре или зле разказана история, то трябва да се гледа на голям екран по-често, отколкото вкъщи, то има своите майстори и своите посредствени заглавия.Половото разграничение обаче не е едно от нещата, които дефинират киното и „Лудетини“ е филм, който го доказва.

Две жени, една лудница, топла, сочна Италия и сюжет, по нищо по-различен от класическа драма с елементи на абсурдна комедия.

Филмът на италианския режисьор Паоло Вирдзи (режисьор и на The First Beautiful Thing от 2010 г.), прави своя дебют на фестивала в Кан през миналата година. Част е от програмата на режисьорската вечер. На фестивала присъстват самият Вирдзи със съпругата си Микаела Рамацоти и другата основна актриса във филма Валерия Бруни Тедеши.  Филмът не печели почти никакви награди, но това не го прави по-малко чудесен.

Най-големите аплодисменти тук отиват при сценаристите и двете основни актриси – Валерия и Микаела са чаровно луди, всяка в своя собствен свят и имащи неподправена химия помежду си.

Италианското кино разказва умерено фантазни и откачени истории, по своя напевен, като в полупиянски сън, начин. Колкото и абсурдна да е една случка, колкото и безумна да се струва на нас, добрите стари източноевропейци, италианското кино успява да я оправдае.

Диалогът, облечен като почти изпяване на репликите, красивата природа, леката истерична лудост, носеща се от всеки кадър, виното, което се лее, роклите, които се развяват, гърдите, които се показват, храната, която се изяжда, сексът, който винаги е с чувство, парите, които се харчат с лекота… Италианското кино е като добре имитирана реалност, която винаги се случва някъде другаде. Колкото и да е безумна, ти нямаш нищо против да потънеш в нея и да пиеш от извора.

„Лудетини“ е онова приятно, опияняващо и леко ненормално заглавие, което модерните италианци предлагат на по-непретенциозния зрител. Това не е Паоло Сорентино, нито Фелини, Бертолучи, дори и Бенини… но е онова, което по-обикновеното европейско кино иска да бъде, ама не е. Непретенциозен филм с титанично красиви и отличителни жени в кадър, и добра история.

Подобно на Шекспирова комедия Беатриче и Донатела (по дяволите, дори имената им звучат като от абсурден театър) се запознават в психиатрична клиника. Едната е шумна, луда, претенциозна, снобарка по един очарователен начин. Другата е нейната противоположност – леко неумита, странна, затворена, социопатична жена с нервни тикове.

Едната търси лекотата и свободата, а другата детето си. В крайна сметка и двете търсят щастието, просто защото се оказва, че са се родили нещастни. Тъгата и сълзите са техен най-добър приятел още от детството им и това не може да бъде излекувано с никакви хапчета, вещи или дори хора. То просто е това, което е. Или живееш с него, или избираш да не го правиш.

Всеки човек търси щастието. Нуждата от по-доброто, по-хубавото, по-харесваното е фундаментално заложена във всеки от нас. Но най-силно това желание е изразено именно от онези, на които то най-лесно се изплъзва. Онези, които не го откриват в малките неща, онези, които успяват да го зърнат само за миг, с крайчеца на окото си.

За такива две жени, може би защото жените са по-склонни към емоционални залитания, се разказва в „Лудетини“. Те търсят щастието заедно, хванати ръка за ръка.  Филмът съдържа препратки към заглавия, в които лудостта, непокорността и непримирението са в основата, като „Полет над кукувиче гнездо“, „Телма и Луис“ и италианския филм „Познавах я добре“, за който самият Вирдзи казва, че го е вдъхновил за историята. Ясен визуален диалог към всички се виждат във филма и ако сте по-наблюдателни, ще ги хванете. Но дори и това да не се случи, прекарването в компанията на Беатриче и Донатела пак ще бъде приятно.

Киното преди всичко е удоволствие. Като чаша вино, секс, нещо сладко и топло лято. Всички присъстват в „Лудетини“, в случай че се чудите.

 
 

Меденият месец на Пипа Мидълтън ще е на острова, принадлежал на Марлон Брандо

| от chronicle.bg, по БТА |

Пипа Мидълтън и съпругът и Джеймс Матюс избраха за сватбеното си пътешествие остров Тетиароа във Френска Полинезия, съобщи в. „Мейл он сънди“.

Двамата ще пристигнат там утре. След като бъдат посрещнати със серенада от полинезийци с цветни гирлянди, те ще се усамотят в самостоятелна вила за седмица.

Остров Тетиароа принадлежеше на Марлон Брандо, който го купува през 1966 г. за 15 000 британски лири. След смъртта му през 2004 г. е превърнат в луксозния екокурорт „Брандо“. Цените на нощувките там започват от 3000 лири.

Курортът се състои от 35 усамотени вили с външна баня, басейн, люлеещи се столове. Охлаждащите системи са с морска вода, а елекричеството – от слънчеви панели.

В курорта от няколко седмици е и бившият американски президент Барак Обама, за да пише мемоарите си.

Младоженците празнуваха до малките часове на деня днес с гостите си в имението на семейство Мидълтън. Както се очакваше, на приема принц Хари доведе приятелката си актрисата Меган Маркъл. Двамата пристигнаха точно навреме, за да видят прелитащия самолет „Спитфайър“ от времето на втората световна война.

Гостите на приема бяха около триста – два пъти повече, отколкото на сватбената церемония. Разходите за сватбения ден са били около 700 000 британски лири.

Тъй като Пипа Мидълтън е сестра на съпругата на принц Уилям – Катрин, двамата присъстваха на сватбата й заедно с децата си принц Джордж и принцеса Шарлот, които бяха шафери. Сред гостите беше и принцеса Юджини, която направи впечатление с елегантната си тъмносиня рокля на Пол Ка.

 
 

Досиетата CHR: Убийците на деца от блатата

| от chronicle.bg |

Едно объркано детство, „Моята борба“ на Хитлер и жестока страст към насилие и перверзии. Това са основните елементи, които изграждат портрета на един от най-зловещите серийни убийци във Великобритания от последния век. 

Иън Брейди, един от най-известните серийни убийци във Великобритания, почина на 79 години.  Заедно със съучастничката си Майра Хиндли, той стои зад смъртта на пет деца през 60-те години. Умира в затворническа болница заради тежко белодробно състояние.  Дори и в смъртта си обаче Брейди оставя болка за другите, отнасяйки в гроба тайната за мястото, на което е погребал последната си жертва – Кийт Бенет.

Десетилетия след престъплението и години след смъртта на майка му, полицията в Голям Манчестър не може да приключи случая със смъртта на 12-годишния Кийт.

Мартин Бартоломей от отряда, който работи по забравените досиета казва, че служителите на полицията биха работили по надеждна информация, която да им помогне да намерят тялото. Той обяви, че смъртта на Брейди не променя нищо и полицията няма просто да затвори случая.

В последните години здравето на Брейди се влоши и той беше призован да направи нещо добро към края на живота си и да разкрие къде е погребано тялото на 12-годишния Кийт, но той отказа. Майката на момчето почина, без да разбере къде са костите на детето й.

Официално не беше обявена причината за смъртта на Брейди, но властите съобщиха, че в последните си часове е бил на изкуствено дишане.

Брейди многократно изразяваше желание да му бъде позволено да сложи край на живота си, като дори направи гладна стачка и се наложи да бъде захранван през тръба, за да не умре. През 2013 година поиска да бъде преместен в шотландски затвор, където да гладува до смърт, но молбата му беше отхвърлена, след като специалисти посочиха, че той страда от хронично психично заболяване и трябва да остане в болница.

През февруари му беше отказано да избере сам адвокат, който да присъства на изслушването в съда за преразглеждане на въпроса. По време на изслушването стана ясно, че има белодробен емфизем и от две години не е ставал от леглото си, а състоянието му е терминално.

Брейди влезе зад решетките до живот през 1966 година. Прекара по-голямата част от присъдата си обаче в болницата и изглежда се забавлява да си играе с властите, без да покаже и капка разкаяние за действията си.

Жестокостта на престъпленията, извършени с Хиндли през 60-те години разтърси до дъно цялата нация. През 60-те години двамата отвличат младежи от улицата, измъчват ги и ги убиват.

Брейди и Майра стават известни като убийците Мурс, след като подлагат на мъчения и убиват 5 деца – Полин Рийд (16), Джон Килбрайд (12), Кийт Бенет (12), Лесли Ан Дауни (10) и Едуард Евънс (17). Заравят телата им в местността Садълуърт Мур в Пенинските планини.

Брейди е роден на 2 януари 1938 година и е извънбрачно дете на шотландска сервитьорка, която го изоставя. Отгледан е от приемни родители в Глазгоу.

През тийнейджърските си години се отдава на малки престъпления, преди да бъде изпратен от шотландския съд в Манчестър, за да живее с майка си и новия й съпруг. Взима фамилното име на доведения си баща, но продължава да извършва престъпления, като преди да навърши 18 вече е алкохолик.

На 18 вече започва да чете книги за нацистка германия, садизъм и сексуални перверзии. Среща Майра за първи път, когато двамата работят в една и съща компания в Манчестър. Двамата започват да излизат много скоро след това, а Брейди често й чете откъси от „Моята борба“ на Адолф Хитлер.

Двамата започват ужасяващите си престъпления през 1963 година. Отвличат 16-годишната Полин Рийд, която отива на дискотека близо до дома си в Манчестър. Майра Хиндли я пресреща с лъжата, че е изгубила ръкавицата си край тресавищата наблизо и има нужда от помощ, за да ги открие.

Тялото на момичето е открито едва през 1987 година, когато Майра и Брейди признават убийството.

Брейди я е бил по главата, преди да пререже гърлото й с такава сила, че да пречупи и гръбначния й стълб.

Четири месеца след изчезването на Полин, денят след убийството на Кенеди в САЩ, изчезва Джон Килбрайд – 12-годишното момче е втората жертва на престъпното дуо.

Джон отново е отведен към мочурищата, където е сексуално насилен и убит. Брейди заснема Хиндли с кучето й, докато седи край гроба му. Благодарение на тази снимка полицията открива тялото на детето.

Кийт Бенет умира, след като излиза от дома си на 16 юни 1964 година. Полицията претърсва блатата през 1986 година, но не открива следи от тялото му.

22nd October 1965 (Moors Murders) A view from the air shows the Police conference behind the canvas screen alongside the moorland grave where the body of John Kilbride was found in a shallow grave, murdered by Myra Hindley and Ian Brady.

Следващата жертва е 10-годишната Лесли Ан, която е убита през 1964 година в деня след Коледа. Тя е най-малката им жертва и е отвлечена от увеселително паркче близо до дома на Хиндли. Брейди я съблича, изнасилва, измъчва, снима за порнографски кадри, а после убива. Последните й минути са запосани на аудиокасета. В последните си минути детето вика майка си и моли Бог за помощ, преди гласът й да заглъхне завинаги.

Едуард Евънс е на 17, когато е прилъган да тръгне с Брейди и Хиндли към дома им. Той е последната им жертва.

Иън Брейди е на 28 години, когато през май 1966 година е заловен и заедно с Хиндли – обвинен за убийството на Лесли Ан и Едуард. Обвинен е и за смъртта на Джон Килбрайд и така получава три доживотни присъди. Брейди признава за останалите убийства през 1987 година, но така и не е съден за тях.

Убийците биват заловени, когато зетят на Хиндли – Дейвид Смит, става свидетел на убийството на Едуард Евънс и помага на двойката да почисти след престъплението. От страх обаче бяга към вкъщи и разказва всичко на съпругата си – по-малката сестра на Хиндли, и двамата звънят в полицията. Версията на Брейди е различна – той твърди, че Смит е участвал активно в престъплението и е бил двигател на това убийство. Така или иначе онова, което казва Смит, е това, което полицията приема като вярно.

Арестът се случва година, след като парламентът забранява смъртното наказание, затова Брейди и Майра получават доживотни присъди. По време на делото те демонстрират тотално отсъствие на емпатия.

Police Cease Active Search For Moors Victim Keith Bennett

Хиндли, която също беше осъдена до живот за смъртта на Лесли Ан и Едуард. Тя почина през 2002 година. Нейната роля в убийствата се състои в отвличането на децата. Тя твърди, че не е участвала в убийствата или изнасилванията. В затвора тя твърди, че причината да помага в престъпленията на Брейди е фактът, че той я е биел, изнудвал и заплашвал да убие семейството й, ако не му помага. По време на делото съдия Фентън Аткинсън казва, че по-тежката вина пада върху Брейди, защото Хиндли била различна извън влиянието му. Наняколко пъти тя се явява на заседания за предсрочно освобождаване и според съдията е изглеждала като истински променил се човек. Една от съкилийничките й обаче твърди, че Хиндли е зла и подла жена, а майката на една от жертвите заявява, че би я убила, ако я види на свобода. Така Хиндли остава в затвора.

„Знам, че ако изляза, ще имам една седмица, преди някой да ме убие. Но поне ще съм имала една седмица на свобода“, казва тя.

Братът на убития Джон Килбрайд казва, че се е вцепенил от новината за смъртта на брейди. Описвайки го като психопат, той казва, че дори след смъртта си Брейди продължава да съсипва живота им, а майката на Кийт сигурно се върти в гроба заради новината, че мястото, на което е погребано детето й, остава тайна.

 
 

Приказната сватба на Пипа Мидълтън

| от chronicle.bg |

Пипа Мидълтън сключи брак с любимия си Джеймс Матюс по време на сватбата на годината, в присъствието на кралски особи, семейство и приятели.

Пипа е сестрата на херцогинята на Кеймбридж и съпруга на принц Уилям – Кейт Мидълтън.

Церемонията беше почти толкова пищна колкото онази преди 6 години, на която Пипа беше шаферка на сестра си.

Мидълтън и Матюс се ожениха в църквата Сейнт Марк в Енгълфилд. Пипа беше облечена в рокля на известния стилист Джайлс Дикън, с обувки „Маноло Бланик“.

Сред шаферите им бяха малките принц Джордж и принцеса Шарлот.

На сватбата, освен Кейт и Уилям, присъстваше и принц Хари, който обаче не доведе на церемонията приятелката си – актрисата Меган Маркъл, въпреки спекулациите, че и тя ще бъде там.

Сред другите гости на сватбата беше тенисистът Роджър Федерер със съпругата си.

Подробности около церемонията и тържеството не са споделени с медиите, а мерките за сигурност по време на събитието са засилени.

Над района са забранени полетите, включително на дронове, балони, хвърчила и парашути. Вижте в галерията няколко снимки от церемонията.