Лунен хороскоп за 27 юли

| от |

horoskop1

Луната в Лъв – елемент Огън

Луната е в зодиакален знак Лъв, за родените през  първите, вторите, третите градуси на зодията, Луната ще направи точен съвпад със Слънцето им тъй като двете планети са с противоположна енергия – мъжка Слънцето и женска Луната, може да почувстват безпричинно напрежение, нервност и емоционална нестабилност.

Луната действа не само на родените под знака Лъв, но и на останалите зодии. Може да сте в радостно, приповдигнато настроение, да усещате творчески подем, подчертано чувство за собствено достойнство и потребност от признание, желание да се покажете от най-добрата си страна и да заслужите похвала. Емоциите могат да бъдат ярки, понякога като “за показ” драматични.

Препоръчва се: да се организират празници, банкети, тържества; добре е да се посетят музеи, изложби, театри, кино, цирк, дискотеки и т.н. Благоприятни са също почивката, игрите и общуването с децата. Препоръчва се да обърнете внимание на външния си вид – може да се разкрасите. Ако през този период се подстрижете косата ви ще расте бързо и ще стане пищна като лъвска грива. Шопинг терапията ще е успешна за всички свързано с луксозни и скъпи стоки. Ето днес е денят, в който е подходящо да ви подарят бижу с диамант, независимо какъв карат е, за това не го отказвайте.

Не се препоръчва: хирургична намеса в областта на сърцето, цялата сърдечно-съдова система, системата на кръвообращението, гръбнака, ребрата, диафрагмата, далака. Разбира се ако е наложително не се съобразявайте с Луната тъй като не става дума за фатални последици. Луната насища с кръв органите, за които отговаря, затова е възможно възстановяването да бъде по-бавно. Още Авицена е давал подобни съвети. Пазете сърцето си, избягвайте излишните вълнения.

Отношението към парите се сменя при различните Луни, а какво е днес?

Време за придобивки. За да „примамите“ парите, подръжте в ръка крупна сума представяйки си, че тя с всяка секунда става все по – тежка и чакайте какво ще стане.

ВТОРИ ЛУНЕН ДЕН.

       Ден за щедрост, за подаръци и усмивки. Хората, на които подарите нещо, дори и малко, ще ви бъдат благодарни и ще се радват на подаръка дълго време.  Всяко направено добро днес ще бъде  оценено правилно и не се притеснявайте  от еврейската максима – „Няма ненаказано добро„  за днес не е в сила. А негативните действие се наказват справедливо, за да не мислите, че няма несправедливост на този свят. Не се щадете от физическо натоварване и гимнастика, днес ще може дори и планина да повдигнете. Денят е благоприятен  за пътувания и смяна на местожителство.

През Втори лунен ден в духовен план се смята, че изгаря твърдото тяло, не притеснявайте става дума в преносен смисъл. По това, което почувствате в тялото си може да разберете дали мислите ви са правилни от космична гледна точка, или не. Ето например, ако си представите храна, или някои хора и само от представата ви за тях ви става неприятно, това е знак, че те са вредни за вас и поне в този лунен ден ги избягвайте, разбира се ако това е шефа ви, съчувствам ви.

Днес ще ви помогне ако се потопите във вана с хвойна, или направите монодиета /да се яде само един продукт /. Има различни практики за пречистване, но най-добре е да изберете органа съответстващ на знака, в който ще се намира по това време Луната.

През Втори лунен ден е добре да си дадете сметка за важното и маловажното в живота ви т.е това, което може да промените и това, което не можете, сега е момента да направите разлика между двете. Много опасно е ако изпитвате злоба­, раздразнение, нервност – това ще пречи на пречистването на плът­ното тяло.

Енергийният център свързан с Втори лунен ден е разположен под носа, устата, устните, зъбите и горната част на небцето. В този ден се препоръчва да се лекуват зъбите.

Неизползваната правилно енергия, води до пародонтоза и зъбен камък и ако Сатурн е наранен в наталната карта може да се появят лишеи.

Ден за поставяне на основи. Много добър за нача­ло на дейности, изискващи дълъг период от време – например зачеване на дете, строеж на дом, тръгване на околосветско пътешествие, покупка на недвижими имоти. Но денят е неблагоприятен за финансови машинации и кражби.

Роденото през Втори лунен ден дете –  родителите му е добре да знаят, че  може да няма достатъчно търпение, да иска всичко веднага и да е доста  капризно. Внимавайте, може да има проблеми с храната в количествено отношение.

Ако имате бижу с камъни от ахат или халцедон, сложете си го, ако трябва да отидете на важна среща – ще ви донесе късмет.

 
 

За писателите в киното

| от Дилян Ценов |

  Коя е основата на всеки филм? Историята.

Сценарият се появява първо, след което бива взет от режисьора, който създава крайния продукт, за да събере зрителите пред екрана. И дори най-красивата продукция би се провалила, ако в нея не е заложена оригинална история и герои – тези две неща придават плътността. Без тях киното би било безсмислено занимание, хвърляне на пари(много при това) на вятъра.

За това се грижат пишещите хора –поети, писатели, сценаристи. Те възпламеняват началната искра, от която, ако условията са благоприятни, тръгва големият пожар. Но често става така, че именно хората, които създават историята,  стават отправна точка за създаването на нови сценарии. Образът на пишещия човек често е благоприятна почва за създаването на добра история.

Киното познава немалко филми, в чиято основа стоят писатели и резултатът в повечето случаи е добър. Защото винаги може да се роди добър продукт, когато героят е интересен и с богата биография. А писателите, нека не се лъжем, са хора, които имат и двете.

В нашата галерия ви предлагаме подбор на едни от най-добрите филми за писатели, поети, сценаристи и изобщо хора, които се занимават с писане.

 
 

„Под игото“ излиза на шльокавица – za vseki tvoy priiatel, koyto pi6e taka

| от chronicle.bg |

Издателство „Жанет 45″ отпечатва романа на Иван Вазов „Под игото“ на шльокавица по случай 24 май. Дори и да си мислите, че това е шега, оказва се – не. 500 бройки от абсурдното издание могат да бъдат закупени от книжарниците.

Шльокавицата, известна и с други подигравателни дефиниции, сред които методиевица, маймуница, есемесица и кирливица, е нестандартен начин на изписване на българския език със съчетание от латински букви, цифри и препинателни знаци.

Издателство „Жанет 45″ преобразява словото на Вазов в тази нелепа писменост, за да покаже, че употребата й е реална заплаха за нашата грамотност, за езика ни и за българската култура. Романът вече е в продажба с идеята това да бъде първото и последното издание в подобен формат. За всяка закупена книга на шльокавица, която изчезне от книжарниците завинаги, издателите ще дарят други две български книги на училища, читалища и библиотеки в цялата страна.

„Жанет 45″ обръща внимание на опасността, в която шльокавицата от чатовете и социалните мрежи се е превърнала за езика. Затова дава начало на своята инициатива именно на празника на българската писменост 24 май.

Изборът на „Под игото“ не е случаен – през 2009 година в „Голямото четене“ българските читатели избраха романа на Вазов за своя любима книга. Изписването й на шльокавица показва колко много губим, когато тази абсурдна писменост започне да измества кирилицата.

Когато видиш тази книга, изпадаш в потрес, каза пред Webcafe.bg управителят на „Жанет 45″ Манол Пейков за изданието на шльокавица, в което единственият надпис на кирилица е на задната корица. Надписът обяснява инициативата и насочва читателя към сайта www.podigoto.bg.

Зад идеята стои агенция Saatchi&Saatchi. Заедно с издателството много дълго време са обмисляли и структурирали идеята, за да бъде поднесена максимално разбираемо и да постигнат желания ефект.

„Ако изгубим езика си, губим културата си. Така губим и идентичността си“, посочват от издателството.

Повече информация за инициативата и аргументи защо трябва да пишем на кирилица, вместо на шльокавица, могат да бъдат открити на онлайн платформата www.podigoto.bg. Желаещите да получат дарение от книги училища, читалища и библиотеки могат да се свържат с издателството на booksj45@gmail.com.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Създадоха гривна – репелент за акули

| от chronicle.bg, БТА |

Американски учени създадоха ефикасен репелент на магнитна основа срещу един от най-опасните за човека морски хищници – акулите, съобщава сайтът Америка онлайн.

Новият продукт носи търговската марка Sharkbanz и използва специално патентована магнитна технология. В гривните, които външно приличат на голям ръчен часовник с пластмасова каишка, са монтирани мощни постоянни магнити.

Те влизат в остро взаимодействие с електролокационната система на акулите, която е една от най-чувствителните в животинското царство. По този начин се постига желания ефект на отблъскване на морските хишници, когато са в близост до магнитния репелент.

Акулите изпитват в рецепторите си – ампулите на Лоренцини, хилядократно по-силно електромагнитно въздействие, отколкото са свикнали при издирването на своята плячка. Това е равносилно на човек да бъде изложен на много ярка светлина на излизане от тъмно помещение.

Научният екип, ръководен от д-р Ерик Страуд и д-р Патрик Райс, направи успешни тестове с новия продукт. Изследователите прикрепиха към кукли с човешки размери любимата стръв на бичите акули, едни от най-агресивните, и ги пуснаха във води, гъмжащи от тези хищници. Манекените веднага били нападани. Но когато китката им била оборудвана с гривната Sharkbanz, не последвала никаква атака при многократни изпитания.

Екипът е разработил и гривна-репелент с още по-силни свойства, която се носи на глезена от леководолаза.