Левски детронира Лукойл

| от |

Баскетболният отбор на Левски спечели златен требъл след 81:69 (24:15, 25:15, 18:22, 14:17) срещу Лукойл Академик в петия мач от финалната серия на шампионата.


Levski Cup Winner 2014

сн. Sportsimages.bg

Това е 14-а титла в историята на Левски и трета, донесена от старши треньора на тима Константин Папазов. Освен това, в развитие на сезона „сините“ триумфираха с купата на България и тази в Балканската лига.

За последно Левски стана шампион преди 12 години – през 2001 година, когато победи Ямбол във финала. От тогава тимът има пет финала срещу Лукойл, включително четири поредни през последните години. Така баскетболистите на Левски 100-годишнината на клуба със златен требъл от ЕВРОХОЛД Балканска лига, Купа България и Националната лига.

Двата отбора започнаха мача при леко надмощие за домакините, но баскетболистите на Левски овладяха изключително бързо напрежението и доминираха през цялото първо полувреме на мача. Те направиха уникална серия от 19:4 точки още през първата четвъртина, а в началото на втората добавиха още четири пункта за 28:15 в своя полза. Играчите на Лукойл се разиграха в средата на втората част и в рамките на 35 секунди успяха да вкарат две тройки, а стрелбата на Божидар Аврамов под коша на „сините“ върна шампионите на едва десет точки от Левски само 6 минути преди финалната сирена за първото полувреме.

левски

сн. БНТ

Добрата игра на Юре Лалич, спечелил осем борби, обаче не беше подкрепена от силна стрелба от страна на неговите съотборници и Левски отново взе солиден аванс. 3:31 минути преди края Брендън Хийт се разписа от зоната за три точки, а поредица от кошове от зоната на Лукойл направиха разликата на полувремето цели 19 пункта. Левски водеше в мача със забележителните 53 процента при стрелбата, докато статистиката на играчите на Лукойл сочеше едва 28 процента. Гостите от София продължиха и серията си от мач номер четири, като само до полувремето те бяха отбелязали цели 7/13 тройки при 3/10 в полза на Лукойл. Домакините се разиграха в началото на второто полувреме и успяха да съкратят разликата срещу Левски на 11 точки само за минута и половина, след като Божидар Аврамов и Антъни Уийдън стреляха точно от зоната за три точки, а Димитриос Вергинис даде началото на серията от 8:0 със стрелба под коша. Точен изстрел от зоната за три точки на Чавдар Костов намали разликата между двата тима на девет точки в средата на последната четвъртина, а Лукойл започна да намира отличната си форма от редовния сезон в майсторски изработената следваща атака, която завърши със забивка на Тенчо Банев. Майкъл Уилкинсън обаче побърза да успокои своите съотборници с тройка в ответната офанзива на Левски и гостите отново поведоха с десет точки. За Лукойл пък вече беше късно и „сините“ станаха шампиони на България.

stat

Лайнъл Чалмърс поведе Левски с 20 точки, а Брендън Хийт добави други 18, но героите бяха други. С „дабъл-дабъл“ завърши Джоунс при 11 точки и 11 спечелени борби, а Майкъл Уилкинсън добави 8 пункта и десет борби. За Лукойл герой беше Юре Лалич, който също записа „дабъл-дабъл“ при 17 точки и 11 спечелени борби.

Лукойл Академик (София) – Левски – 69:81 (15:24, 15:25, 22:18, 17:14

 
 

Трейлърът на „Pitch Perfect 3″ е супер смешен

| от chronicle.bg |

С „The Mummy“ май нещата не се получиха, но поне Universal все още имат „Pitch Perfect 3″!

Във втория филм женската група завърши университета и се подготви за скок в работническата класа. Както видеото по-долу ще ни покаже – това не протича особено добре. Това е първият трейлър на новия филм можем да заключим, че певиците ги чака голям екшън, пътуване зад граница и много смешни моменти, жертви на които са предимно те.

Цялата „Pitch Perfect“ поредица никога не е била силна откъм сюжет и драматургия, но този път изглежда, че и там е заложено. Всред шегите има и много екшън моменти – Дебелата Ейми върти нунджако (от наденица, но все пак), скача от избухваща яхта, помага на някой да падне от самолет.

Враговете им са супер секси! И могат да свирят на истински инструменти – нещо, с което ще им е трудно да се сблъскат.

Режисьор е Триш Си, а сценарист – Кей Канън. Филмът излиза по кината на 22 декември, точно седмица след „Star Wars: The Last Jedi“.

 

 
 

Google Home задмина Amazon Alexa

| от chronicle.bg |

В резултат на проведено проучване относно качествата на Google Home и Amazon Alexa, стана ясно, че въпреки че Amazon Alexa е доста по-популярен и по-добре продаван продукт, вероятността Google Home да отговори правилно на потребителските въпроси е шест пъти по-голяма.

Към момента Amazon Alexa има цели 70 процента от пазара на управляваните с глас домашни асистенти, но практическият тест показва нещата по-различно. В него Amazon Alexa и Google Home отговарят на 3000 въпроса. Едно от възможните обяснения е разликата в подхода на Google и Аmazon при захранването на асистентите си с информация.

Google използва базата данни Knowledge Graph, която се компилира от резултатите в търсачката на компанията за последните пет години. От своя страна, Amazon обикновено се позовава на информация от свои партньори.

Google Home се оказва и по-адекватен, когато става въпрос за прости команди с цифри.

 
 

„Безбог“, „Слава“ и „Спомен за страха“ са номинирани за най-добър игрален филм

| от chronicle.bg, по БТА |

„Безбог“ на Ралица Петрова, „Слава“ на Кристина Грозева и Петър Вълчанов и „Спомен за страха“ на Иван Павлов са номинирани за най-добър пълнометражен игрален филм от Българската филмова академия – 2017. Трите продукции имат и номинации за режисура. Наградите ще бъдат връчени тази вечер от 19.00 ч. в Театър „Българска армия“, научи БТА от Съюза на българските филмови дейци.

За отличията за главни роли конкуренцията при актрисите е между Ирена Иванова – „Безбог“, Маргита Гошева – „Слава“, и Рая Пеева – „Пеещите обувки“ на Радослав Спасов, а при актьорите – между Ивайло Христов – „Спомен за страха“, Стефан Денолюбов – „Слава“, и Димитър Николов – „Христо“ на Григор Лефтеров и Тодор Мацанов.

Наградите за поддържащите роли си оспорват актрисите Йорданка Стефанова – „Спомен за страха“, Пламена Гетова – „Летовници“ на Ивайло Пенчев, и Радена Вълканова – „Маймуна“ на Димитър Коцев – Шошо, и актьорите Димитър Крумов – „Христо“, Ованес Торосян – „Спомен за страха“, Филип Аврамов – „Летовници“.

Номинираните късометражни игрални филми са „Дрехи“ на Веселин Бойдев, „Куче“ на Владимир Петев и „На червено“ на Тома Вашаров. В документалното кино надпреварата е между „Книжарят“ на Катрин Бернщайн и Асен Владимиров, „От Кремона до Кремона“ на Мария Аверина и „Пощальонът“ на Тонислав Христов, а в анимацията – между „Зоотроп“ на Сотир Гелев, „Как се скараха орисниците“ на Анна Харалампиева и „Пътуваща страна“ на Весела Данчева и Иван Богданов.
Най-добрият дебютен филм ще бъде избран между игралните „Безбог“ и „Христо“ и документалния „Пустиняци“ на Цветан Драгнев.

Ще бъдат връчен и награди за сценарий, филмова музика, операторско майсторство, сценография, костюми, монтаж, звукорежисьор, филмова теория и критика.

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.