La presse: Канадските пощи вече няма да доставят пратките до дома

| от |

013716Канадските пощи започнаха изпълнението на план за действие, който предвижда постепенното премахване на услугата доставяне на пратките до дома, увеличаване на цената на марките, както и уволнението на хиляди служители, съобщава вестник La presse.

В рамките на 5 години федералното предприятие, което изпитва големи материални затруднения, ще накара всички канадци да взимат писмата и колетите си от местната пощенска служба. В момента около една трета от канадските домакинства получават пратките си у дома.

Първата фаза от тези промени ще бъде извършена през втората половина на 2014 година. Така Канадските пощи се надяват да реализират големи икономии. Близо 15 хиляди души ще напуснат предприятието в следващите 5 години.

 
 

Боксофис класацията у нас

| от chronicle.bg, по БТА |

„Трансформърс: Последният рицар“ е най-гледаният филм за миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните у нас. Приключенският екшън на Майкъл Бей е гледан от 14 313 зрители и има 162 764 лева приходи за първите три дни у нас.

На втора позиция е анимацията „Колите 3″, в който Маккуин Светкавицата се впуска в надпреварата за купата Пистън. За десетте дни у нас филмът е гледан от 42 643 зрители и отчита 377 148 лева приходи от билетите им.

Трети по ред сред най-гледаните филми е екшънът „Мумията“. Филмът с Том Круз, чието повествование има допирни точки с едноименния филм от 90-те, но пък представя още начини за надмощието над свръхсилата, идваща от древен Египет, е вече 17 дни на екраните у нас и за това време отчита 59 417 зрители и 635 535 лева приходи.

Четвърта позиция е за приключенския „Карибски пирати: Отмъщението на Салазар“. Прекосяването на моретата от капитан Джак Спароу в търсенето на тризъбеца на Посейдон е гледано от 154 815 зрители и има 1 625 452 лева от билетите им за месец на екраните у нас.

На пето място е „Спасители на плажа“. Познатото заглавие от 90-те години, но вече в пълнометражен филмов формат с нови актьори и забъркани в историята му наркотици и комични ситуации, е от месец на екраните у нас и за това време има 69 058 зрители и 558 315 лева приходи.

Екшънът „Жената чудо“ с израелския топ модел Гал Гаднот в главната роля е на шесто място. За месец на екраните у нас историята за битките на принцесата на Амазония Диана да спре бушуващата война, е гледана от 38 332 зрители и има 558 315 лева приходи.

Седма позиция е за комедията „Тежка нощ“. Историята, започваща със средно ентусиазирано моминско парти с четири приятелки от колежанските години и завършваща с обезвреждането на опасни бандити, е от десет дни на екраните у нас и за това време е гледана от 7 801 зрители и има 66 810 лева приходи.

Осмо място е за анимацията „Дийп“. Испанският поглед върху живота от 2100-та година на Земята, обитавана само от морски създания, е гледан от 8 502 души и има 68 206 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

На девета позиция е българският екшън „Бензин“. Филмът е от месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 95 062 зрители и има 768 932 лева приходи.

Десето място сред най-гледаните филми у нас е за втората премиера от миналия уикенд – „Последното лице“. Романтичната драма на Шон Пен с Хавиер Бардем и Шарлийз Терон в главните роли е гледана от 476 зрители и има 4 567 лева от билетите им за първите три дни у нас.

 
 

Филмовата академия на САЩ със 774 нови членове

| от chronicle.bg |

Вчера стана ясно, че от Академията за филмови изкуства и науки на САЩ за изпратили покани до 774 филмови дейци, които да станат част от престижната организация, връчваща ежегодно наградите „Оскар“.

Тази бройка поставя рекорд досега, като с нея официалният брой на членовете на Академията нараства до близо 8 500. Миналата година 683-ма нови членове станаха част от екипа. Сред получилите покана е и българският аниматор Теодор Ушеф,  който  е първият българин номиниран за Оскар (за късометражния анимационен филм „Сляпата Вайша“).

Новият списък събира хора от 57 страни, като 37% от хората в него са жени, а 30% – цветнокожи. Тенденцията, която Академията си е поставила от няколко години, продължава и вече 28% от всички членове са жени и 13% – цветнокожи. Намерението на организацията е да удвои тези числа до 2020 г.

Актрисата Ел Фанинг е най-младото име сред новоизбраните (19 години), а Бети Уайт (на 95) е най-възрастна. В списъка с актьорите присъства също и младата надежда на киното, Гал Гадот („Жената чудо“), заедно с Крис Хемсуърт, Крис Еванс, Дуейн Джонсън и Крис Прат. Сред жените, които най-вероятно ще се внедрят в средите на Академията, са Ейми Полър, Кейт Маккинън, Лесли Джоунс, Мая Рудолф и Моли Шанън.

Интересно е, че от поканените, 24-ма вече носители на Оскар и 91 вече са били номинирани. Сред режисьорите са Джордан Пийл („Бягай!“), Бари Дженкинс („Лунна светлина“) и Том Форд. Списъкът тази година изобилства от хора от цял свят. Очевидно целта на Академията е да стане ООН на киноиндустрията и по всичко изглежда, че това ще стане. С такъв многолик профил би било много трудно да се правят прогнози относно предстоящите през зимата награди „Оскар“. Но президентът на Академията, Шерил Боун Айзъкс акцентира на друго. „Важното е да гледаме повече филми и да се потопим във всеки един от тях. Това правят все повече членове на Академията. Те избират филми на базата на определени критерии, а не на това откъде идват. Всички са професионалисти. Освен това Оскарите не са единствените награди. Имаме Наградите за студенти, Наградите за технически постижения и още.“

А колкото до растящия брой нови членове, президентът коментира, че желанието е организацията не да се разрасне като брой, а в посока на разнообразие и в нея да имат представителство мъже и жени от целия свят.

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.

 
 

Най-доброто от Агата Кристи на малкия екран

| от Дилян Ценов |

Агата Кристи е Кралицата на криминалния жанр – това всички го знаем и никой да не е посмял да го оспорва.

Сред емблематичните й герои са писателката на криминални романи Ариадна Оливър, инспектор Батъл, главен инспектор Джап от Скотланд Ярд, капитан Хейстингс. Но най-известни си остават дребничкият, закръглен белгийски детектив с яйцевидна глава, Еркюл Поаро, и симпатичната, и на вид безобидна стара мома, госпожица Марпъл.

Вторият по популярност детектив в света на литературата след Шерлок Холмс е създаден през 1917 г., а читателите се запознават с него три години по-късно. През 1926 г. пък излиза „Убийството на Роджър Акройд“, който донася на авторката признанието на читателите, а героят става един от най-обичаните. Следват над 50 години, в които Кристи и Поаро вървят ръка за ръка. Романите за Поаро й носят огромен успех, който тя така и не разбира. Не харесва своя детектив, но продължава до края на живота си да пише за него, защото се чувства длъжна да дава на публиката онова, което тя иска.

Агата Кристи е по-привързана към другия си персонаж – госпожица Джейн Марпъл. Възрастната стара мома живее в китно провинциално английско селце, където нещата невинаги вървят гладко. А когато не е в дома си, обикновено е при приятелка или на почивка. Но където и да отиде, винаги се натъква на убийство, кражба или друга незаконна дейност. С ум, такт и логика тя успява да разгадае всяка мистерия.

Откакто са създадени, героите на Кристи са оживявали на малкия екран многократно и са играни от различни актьори. Сред най-известните, влезли в кожата на Поаро са Албърт Фини, Питър Устинов и Дейвид Сушей. А част от жените, играли Марпъл, са Ан Ръдърфорд, Джералдин Макюън и Джулия Маккензи. Несъмнено Дейвид Сушей е най-добрият Поаро досега, а Макюън и Маккезни – най-добрите Марпъл.

И за да не говорим повече, предлагаме ви да видите, кои са най-добрите екранизации по книги на Агата Кристи, правени за малкия екран (в галерията горе).