Корупционна афера разтърси американския военноморски флот

| от |
Проститутки и зелени банкноти срещу информация и надписани фактури: американският Корпус на морските пехотинци е изправен пред корупционна афера, която се разраства и въвлича висши
офицери на фона на огромните логистични нужди на американските военноморски сили.
Следствието на Службата за криминално разследване на военноморските сили, детективите на морската пехота, започна в средата на 2010 година, но първите обвинения бяха повдигнати
едва през изминалите седмици и редица високопоставени служители на военноморските сили предричат нови арести.
Navy-Scandal-Loveless-Branch
В центъра на скандала е малайзийски бизнесмен на 49 години, живеещ в Сингапур. Ленард Франсис с прякор Дебелия Ленард заради пищната обиколка на талията му бе арестуван през септември в
Калифорния и оттогава е в ареста.
Този човек управлява компанията „Глен дифенс марин Ейша“, която снабдява американските кораби, когато правят междинен престой в пристанищата в Югоизточна Азия и Тихия океан. Тя се занимава  по-конкретно с доставките на храна, вода и гориво, с предоставянето на влекачи и дори със събирането на отпадните води и боклуците.
Сумите, за които става дума, са значителни – през юли 2011 г. фирмата си е осигурила договор за пет години в размер на 200 милиона долара.
090015-us-navy-scandal
Ленард Франсис и дясната му ръка Алекс Уисидагама са заподозрени в подкупване на редица офицери, капитани на кораби и началници по логистиката и в надписване на разходите за някои
от услугите на компанията.
Сред тях фигурира името на капитан Хосе Луис Санчес, отговарящ за логистиката в Седми флот, действащ в Тихия океан. Той е заподозрян в приемане на 100 000 долара подкуп и в ползване на услугите на проститутки и платени от Ленард Франсис екскурзии в замяна на информация за движението на кораби, част от която класифицирана.
В имейл от 20 октомври 2011 г. Франсис иска например от капитан Санчес да се договорят американският ескадрен миноносец „Мъстин“, който щял да направи престой в едно тайландско
пристанище, да не бъде зареден с гориво с предплатени карти на предварително договорена тарифа, а задачата да бъде възложена на компанията. Цената на услугата  била 1 милион долара, което е
два пъти по-скъпо от сумата, която е щяла да бъде платена с предплатените карти.
„Преди даже да поискаш, желанията ти бяха изпълнени. Тази сутрин заредихме“, му отговаря офицерът. Друга поредица от имейли от октомври 2009 г. разкрива подготовката за пътуване на
офицера в Куала Лумпур заедно с негови приятели на разноски на „Глен дифенс марин Ейша“. „Ще ви намеря гнездо, момчета, и няколко птички“, обещава бизнесменът, като под птички се
разбират проститутки.
Майкъл Ванак Кем Мизиуик, бивш капитан на миноносеца „Мъстин“, бе обвинен в корупция. 46-годишният мъж, избягал като дете от Камбоджа по времето на червените кхмери и осиновен в
САЩ, бе смятан за изгряващата звезда на Корпуса на морските пехотинци на САЩ.
333800_US-Navy-Scandal
Като отговарящ за логистиката той е заподозрян в пренасочване на корабите към определени пристанища, където „Глен дифенс марин Ейша“ е можела да надписва фактурите за своите
услуги. Трети капитан, Даниъл Дъсек, също е разследван и бе освободен от длъжност в началото на октомври.
Джон Бертран Бьоливо, офицер от Службата за криминално разследване на военноморските сили, е обвинен в това, че е осведомявал Франсис как върви разследването.
Миналата седмица вицеадмирал Тед Бранч, началник на военноморското разузнаване, и контраадмирал Брус Лъвлес, началник на разузнавателните операции, бяха разпитани. Тяхната
роля не бе уточнена, но американските ВМС обявиха, че прекратяват достъпа им до класифицирана информация, докато тече разследването.
Високопоставен служител на морската пехота потвърди за АФП опасението си, че тази афера достига мащаба на скандала „Тейлхук“ от 1991 година. Тогава стотина служители на авиацията на морската пехота бяха замесени в афера със сексуални насилствени актове, извършени по време на симпозиум на тяхната асоциация в Лас Вегас – скандал, който разклати за дълго военноморските сили на САЩ.
 
 

Съдят Disney заради „Inside out“

| от chronicle.bg |

„Inside out“, история за петте основни чувства в главата на едно младо момиче, е един от най-големите успехи на Pixar. Филмът е спечелил над 857 милиона долара и любовта на критиците.

В момента обаче срещу Disney, който притежава Pixar, е заведено съдебно дело.

Денис Даниелс е експерт по детско развитие, съосновател на National Grief Institue. Тя твърди, че от Disney са базирали „Inside out“ на детската му телевизионна програма „The Moodsters“. Част от концепцията за нея била книга, където емоциите били закодирани със символи в определен цвят – червено за гняв, синьо за тъга и жълто за щастие. По-късно по тази концепция бил направен пилотен епизод, който Даниелс предложила на Дисни няколко пъти между 2005 и 2009 година, но от студиото й отказали.

Това не е единствения случай, в който Didney са обвинявани в крадене на идея за някой от големите си филми… в последните 6 месеца. През март Гари Голдман, създателят на „Total Recall“, съди студиото за това, че базират „Zootopia“ на негови идеи без да го компенсират за това. Отговорът беше, че „в обвинението е пълно с неверни твърдения“, но към момента няма отговор по делото-тема на този текст.

Интересно е защо Денис съди чак 2 години след пускането на филма.

 

 
 

Яките гаджета на Колин Фарел

| от chronicle.bg |

В последния филм на София Копола „The Beguiled“, който излиза по кината днес, Колин Дарел играе Джон Макбърни – ранен войник, спасен от девойките от малко женско училище. Присъствието на мъж в училището бързо разчува и няколко момичета започват да се борят за вниманието му. И Джон отговаря с удоволствие.

Това е роля, за която Колин изглежда се е подготвял цял живот. Или поне от 1999 година, когато прави актьорския си дебют в „The War Zone“. Тогава той бързо си изгражда имидж на един от най-желаните и известни ергени в света. В пика на известността си Фарел има връзка със звезди като Бритни Спиърс и Линдзи Лоън, както и много други.

Самият Колин Фарел твърди, че е имал романтични отношения с Елизабет Тейлър малко преди края на живота й. Той също така е бил забелязан и с Риана като така доказва, че няма „свой тип“. В галерията ни днес сме събрали най-публичните му връзки.

 
 

Новата Opel Insignia – лукс, 4×4 и авангардни светлини

| от chronicle.bg |

Новото поколение на флагмана Insignia на Opel празнува българската си премиера в присъствието на над 300 почитатели на марката, настоящи и потенциални клиенти и медии, сред тях бяхме и ние.

Директорът на представителството на Opel за България Вихрен Горанчев представи модела, като обърна внимание на авангардните матрични светлини IntelliLux LED® , високотехнологичната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring, свръхмодерните системи за асистенция на водача, висококачествения интериор със сертифицираните от AGR ергономични предни седалки и типичната за Opel първокласна свързаност с интеграция на смартфон, която сега включва уникалната система Opel OnStar. Тези системи ни бяха визуално представени благодарение на високотехнологичното видео прожектиране върху четирите стени на залата.

Това, което чакахме с нетърпение обаче, беше близкото запознанство с модела, което се случи благодарение на двата високооборудвани автомобила в Sofia Event Center.

Няма спор, че новата Insignia получава възможно най-добрия старт в живота благодарение на голямата популярност и успех на своя предшественик. Лансираното през 2008 година първо поколение Opel Insignia поставя началото на нова ера за марката. Той предложи множество иновативни технологии и вдъхновяващ непреходен дизайн, а когато се появи за първи път беше високо оценен от публиката и медиите, които го избраха за Автомобил на годината 2009 за Европа. Година по-късно и българските медиите му присъдиха най-високото отличие за България.

Ако първата Insignia маркира началото на нова ера за Opel, второто поколение Insignia идва в началото на следващата ера, която всъщност започна преди година и половина с новата Astra, а за първи път беше обявена с Opel Monza Concept на автомобилното изложение във Франкфурт през 2013 г. Концептуалният модел е послужил за вдъхновение на дизайнерите и инженерите на новата Insignia, които са създали истински флагман.

Като цяло новият модел е значително по-лек и динамичен, като в същото време е нараснал на дължина и широчина и е загубил малко от височината си. Ярко изразената предна решетка и тънките източени предни светлини, както и високотехнологичната визия на задната част създават драматизъм в стилистиката на Insignia, осигурявайки на версията Grand Sport излъчването на купе.

Вниманието към най-малкия детайл е ясно видимо и в интериора на новата Insignia.

Кокпитът видимо отразява стилистичната философия на Opel. Водачът седи по-ниско от преди и по тази причина е по-добре интегриран в автомобила, вероятно сдобивайки се с по-спортно, по-ангажиращо и по-интензивно преживяване при шофиране (но повече за него ще ви каже, след като тестваме модела). Повече внимание е обърнато на контролните органи и инфоразвлекателният интерфейс, а head-up дисплеят подчертава дигиталния характер на инструментите, като сензорният екран без рамка на системата IntelliLink излъчва едновременно изтънчен и технократски чар.

За първи път при Opel новото поколение Insignia се предлага с интелигентна система за задвижване 4 Х 4 с torque vectoring, при която мощността се разпределя индивидуално към 4-те колела.

Много малко модели в сегмента предлагат такава широка гама от интелигентни технологии, като новото издание на флагмана на Opel, започвайки от head-up дисплея, през адаптивния круз контрол, който обожаваме, автоматичното аварийно спиране и активното поддържане на лентата на движение, до предупреждението при опасност от сблъсък отпред с разпознаване на пешеходци. Новият флагман на Opel е и първият автомобил на марката от Рюселсхайм, осигуряващ значително подобрена защита на пешеходците и с помощта на активен преден капак, който в случай на сблъсък се повдига в рамките на милисекунди, за да увеличи разстоянието до компонентите в двигателния отсек.

Може би помните, че обърнахме внимание на новото поколение на иновативните IntelliLuxLED® матрични светлини, които дебютираха с новата Astra. Е, при новия Opel Insignia те са значително усъвършенствани.

Новата Insignia предлага типичните за марката Opel инфоразвлекателни технологии и свързаност от най-високо ниво. Това е гарантирано от последното поколение системи IntelliLink с Apple Car Play и Android Auto. Естествено, за новия флагман е на разположение денонощно системата за свързаност и услуги Opel OnStar, с която ви запознахме на тестдрайва на Zafira. Персоналният асистент предлага множество услуги: от автоматична реакция и помощ при катастрофа до асистенция при откраднат автомобил, като с новата Insignia стартират и две нови услуги – резервиране на хотелска стая и търсене на място за паркиране.

Новият Opel Insignia е вече в автосалоните на дилърите на марката, а рекламната му кампания за България стартира днес. Може да видите снимки от премиерата в галерията ни.

 
 

Вижте победителя в Eco Drive Bulgaria 2017

| от chronicle.bg |

Между 16 и 18 юни се проведе второто по рода си състезание Eco drive България 2017г. В организираното събитие се включиха 30 участници, които в екипи от по 2 човека, управляваха общо 15 автомобила. Според регламента победител във всяка една от категориите стана този, който е изразходил най-малко Енергия (гориво в литри или ел.енергия) спрямо теглото на конкретния автомобил.

Автомобилите бяха разделени на следните групи:

1. Автомобили с алтернативни горива- пропан- бутан или метан.
2. Електромобили и хибридни автомобили.
3. Автомобили с конвенционални горива- бензин или дизел.

Участниците преминаха за три дни маршрута от около 550 км от София до Арбанаси, Арбанаси – Пловдив, Пловдив – София.

След края на състезанието техническата комисия окончателно премери разхода на автомобилите за целия пробег. С най-добър разход и за най-икономичен автомобил беше обявен електрическият КИА Соул, който измина 554 км със завиден разход от 6.91л за целия пробег. КИА Соул получи наградата за най-екологичен и икономичен автомобил.

Соул бе представен от Киа Моторс през април 2015 като първият корейски изцяло електрически модел с нулево ниво на вредни емисии. От няколко месеца на пазара е усъвършенствана версия на модела – Батерията на KIA Soul EV 2018 e с увеличена енергийна плътност и капацитет за съхранение на енергия, което резултира в 18% по-голям пробег до 250 км с едно зареждане. В допълнение за по-добра ефективност, моделът е оптимизиран с аеродинамична предна решетка и подобрена регенеративна спирачна система.

През 2015г. стартира и пилотният проект на компанията Yellow Taxi с КИА Соул, който в момента оперира като първото редовно електрическо такси в София. От Yellow планират увеличаване на елелектромобилния си автопарк.

Част от зелената политика на КИА Моторс България е изграждането на мрежа от електростанции на територията на страната. Към момента електростанции с безплатен заряд са монтирани пред търговско-сервизния комплекс на КИА в София, Таксиметрова компания Йелоу 333, България Мол, Булстрад АД – централен офис, централния офис на Дарик радио и Националният дворец на културата (НДК).