Кой кой е в новото германско правителство?

| от |

Близо три месеца след парламентарните избори в Германия съставът на новото германско правителство е ясен. Част от старите министри остават в кабинета. Има обаче и някои изненади, пише Дойче веле.

merkel2

Ангела Меркел е старата нова канцлерка на Германия. Всъщност надали някой се е съмнявал в това: още след обявяването на първоначалните резултати от изборите за Бундестаг, провели се на 22 септември, беше пределно ясно, че канцлерският пост отново ще бъде зает от нея. Ето, че близо три месеца по-късно е ясен и целият състав на новия германски кабинет: ден след като членската маса на германската Социалдемократическа партия (ГСДП) одобри участието ѝ в широката коалиция, канцлерката обяви имената на министрите в новия кабинет.

Sigmar-Gabriel-HA-Vermischtes-DUESSELDORF

Министрите на социалдемократите

Вицеканцлер на Германия ще бъде лидерът на социалдемократите Зигмар Габриел. На него е поверено и министерството на икономиката и енергетиката. Покрай ключовите ресори, за които ще отговаря той, германските медии вече го нарекоха „суперминистър“.

Ето кои са и останалите министерства, начело на които ще застанат социалдемократи: министерството на външните работи, министерството на труда и социалната политика, министерството на семейството, пенсионерите, жените и младежите, министерството на околната среда, министерството на правосъдието и защитата на потребителите, както и министерството на миграцията, бежанците и интеграцията.

Шефът на фракцията на ГСДП в Бундестага Франк-Валтер Щайнмайер поема външното министерство. Щайнмайер беше начело на този ресор по времето на първата широка коалиция между консерватори и социалдемократи – от 2005 до 2009. Впрочем в периода 2007 – 2009 той беше и вицеканцлер.

Генералният секретар на ГСДП Андреа Налес става министърка на труда и социалната политика. Тя е смятана за критичка на програмата за реформи на трудовия пазар „Агенда 2010″, въведена по времето на канцлера-социалдемократ Герхард Шрьодер.

Барбара Хендрикс, която досега бе касиер на ГСДП, поема министерството на околната среда, а досегашният икономически министър на провинция Саксония Хайко Маас става министър на правосъдието и защитата на потребителите.

Социалдемократическата партия получава и още един ключов пост – този на пълномощника на германското правителство по проблемите на миграцията, бежанците и интеграцията. На мястото на Мария Бьомер, която заемаше този пост досега, ще застане зам.-председателката на ГСДП Айдан Йозогуз.

Министрите на Християндемократическия съюз

Досегашният министър на околната среда Петер Алтмайер от ХДС поема ръководството на канцлерската канцелария. През последните четири години този пост бе заеман от Роланд Пофала. По информации на списание „Шпигел“ Пофала възнамерявал в бъдеще да отделя повече време на личния си живот и затова се оттеглял от ръководния пост.

wolfgang-schaeuble

Досегашният финансов министър Волганг Шойбле ще бъде начело на финансовото министерство и през следващите четири години. Със своите 71 години той е най-възрастният министър в новия германски кабинет.

Министерството на здравеопазването е поверено на Херман Грьое. От 2009 той е генерален секретар на ХДС, а сега за първи път получава министерски пост. Той е близък довереник на канцлерката и бе отговорен за предизборната кампания на християндемократите.

ursulavonder

Една от големите изненади в новия кабинет е Урсула фон дер Лайен. Тя е смятана за универсалното оръжие на Ангела Меркел. След като фон дер Лайен бе вече начело на две министерства – от 2005 до 2009 на министерството на семейството, пенсионерите, жените и младежта, а от 2009 до 2013-та – на министерството на труда и социалната политика, сега тя поема министерството на отбраната. Така тя влиза в историята като първата жена начело на военното ведомство.

Досегашният министър на отбраната Томас де Мезиер застава начело на вътрешното министерство, а Йохана Ванка остава министърка на образованието.

Министрите на Християнсоциалния съюз

Hans-Peter_Friedrich

Досегашният вътрешен министър Ханс-Петер Фридрих, известен с кампанията си срещу т.нар. мигранти по бедност от България и Румъния, сменя министерството и през следващите четири години ще отговаря за министерството на земеделието.

Министерството на помощта за развитие се поема от Герд Мюлер. А генералният секретар на ХСС Александър Добринт ще поеме министерството на транспорта.

 
 

Bulgaria Air подарява самолетни билети и вход за фестивала Lollapalooza в Париж

| от chronicle.bg |

По повод стартирането на обновения си и по-функционален уебсайт, Bulgaria Air реши да изненада пътниците с интересна игра.

#Билети, фестивал и един приятел късметлия ще спечели два двуспосочни самолетни билета до Париж и вход за известния фестивал Lollapalooza, който тази година ще се проведе на 22 и 23 юли във френската столица.

Механизмът за участие е много лесен – в различните страници и подстраници на уебсайта www.air.bg са скрити имена на музикални изпълнители. Участниците трябва да ги открият и да посочат тяхна песен като коментар под публикация за играта във Fаcebook. Всеки ден имената на музикантите ще бъдат различни. Във Facebook страницата на авиокомпанията са описани подробно условията и стъпките за участие.

Жокер към участващите е, че най-много изпълнители ще бъдат скрити в новите секции на уебсайта. Обновеният интерфейс на интернет страницата вече предлага възможност пасажерите да проверят и следят полета си онлайн с услугата „Полетно разписание“.

Играта #Билети, фестивал и един приятел започва на 22 май – понеделник, и ще продължи до 11 юни. Победителят ще бъдат изтеглен на 12 юни и ще бъде обявен на Facebook страницата на авиокомпанията.

 
 

Приянка Чопра: „Индийските актьори трудно си проправят път в Холивуд“

| от chronicle.bg, по БТА |

Приянка Чопра е на мнение, че индийските актьори се затрудняват да пробият в Холивуд, съобщи Контактмюзик.

Красавицата от филма „Спасители на плажа“ стана известна в САЩ, както и в родината си Индия. Приянка обаче увери, че за боливудските актриси е трудно да станат знаменитости в САЩ заради стереотипите, които ги обграждат.

„С тези стереотипи трябва непрестанно да се бориш – довери актрисата. – Смятам, че на това може да бъде сложено край посредством намесата на образовани хора, които да видят индийски актьори в значими филми. Така ще докажем, че можем да се справим с предизвикателствата.“

Според 34-годишната Чопра, развлекателната индустрия се нуждае от по-голямо разнообразие. „Когато в даден вид бизнес има търсене, винаги ще има и предлагане – каза тя. – Дори публиката и потребителите в развлекателната индустрия искат да виждат различни хора в значими филми, а не единствено даден тип актьори или хора, които изглеждат по определен начин.“

Приянка, която партнира на Зак Ефрон и Дуейн „Скалата“ Джонсън в новия филм „Спасители на плажа“, поясни, че е важно да се променят западните стереотипи за индийската филмова индустрия. „Сега се осъзнава, че Боливуд е голяма филмова индустрия, но стереотипите все още съществуват“, отбеляза тя.

 
 

Миранда Кер и Еван Шпигел се ожениха през уикенда

| от chronicle.bg |

Основателят на Snapchat Еван Шпигел и моделът Миранда Кер сключиха брак през уикенда. Те се ожениха в Калифорния на церемония, до която не бяха допускани медии.

Гостите са проверявани внимателно от ограната на входа, а видео има само от лимузините на входа на мястото, където се е случило събитието.

Шпигел и Кер се преместиха заедно в общия си дом в Брентуд, Калифорния през май 2016 година. Имотът е на цена 12 милиона долара и беше собственост на Харисън Форд в продължение на 30 години, преди през 2012 година да го продаде. Къщата има басейн, фитнес, къща за гости и много пространство, подходящо за тайна сватба.

Кер обикновено е активна в Instagram, но не е публикувала нищо от 19 май.

 
 

Как да си направим самолет?

| от |

Един Boeing 737-800 тежи 41,145 килограма. При това празен. Как нещо, тежащо 41 тона, успява да излети във въздуха и то по 6 пъти на ден?А нашите хартиени самолетчета падат почти веднага. Авиационната техника е изключително комплексно съчетание от математика, физика, химия, механика и куп други науки. Затова се срещаме с Ейлийн. Тя ще ни открехне по темата как човекът успя да полети в небето.

 

Ейлийн Бакалова е на 21 години, родом от град Неделино. Завършва езикова гимназия СОУ „Отец Паисий“ в град Мадан. В момента е трети курс в Техническия университет със специалност „Авиационна техника и технилогии“.  Мечтата й е един ден да стане пилот. В свободното си време обича да прекарва с приятелите си и да чете книги.

 

 

Мартин: Разкажи ни за специалността си – „Авиационна техника и технологии“?

Ейлийн: Целият курс е от 45 човека и сме разпределени в две специализации – „Експлоатация и ремонт на въздухоплавателни средства“ и „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Разделението по специализации става в трети курс. Аз специализирам в „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Основните предмети, които изучаваме са – „Аеродинамика на летателни апарати“; „Навигация“; „Динамика на полета“; „Летателни апарати и авиационни двигатели“; „Обслужване на въздушното движение“.

Как да си направим самолет?

По принцип става много лесно. Нужни са около 430 млн. щатски долара, няколко ролки изолирбан и много свински опашки. Шегата настрана. Необходими са специализирани екипи, които отговарят за всеки един компонент от конструкцията, двигателните системи, електронно-приборната техника. Процесът е сложен и преминава през множество проверки, преди самолетът да бъде готов за експлоатация.

Как, за бога, самолетите успяват летят?!

За да може един самолет да полети е необходимо постоянно да има съперничество между подемната сила и силата на тежеста, както и между тягата и силата на челното съпротивление.  Подемната сила трява да е достатъчно голяма, за да се противопостави на теглото, а тягата е необходимо да бъде достатъчно силна, за да се противопостави на челното съпротивление.

Знаеш ли нещо за авиокомпаниите, което ние не знам?

Може би не знаете защо например нискотарифните компании са толкова евтини? Основното правило на нискотарифните компании е да правят максимален брой полети на ден. Това обикновено означава по 6 излитания и кацания на ден. Ето защо нискотарифните компании по прицнип не извършват дълги полети. Друго нещо, което намалява цената на билетите ни, е правилото „не повече от 30 минути на земя“. От престоя на земя не се печели и за да може да се осъществят 6-7 излитания и кацания на ден, след всеки полет самолетът е максимално бързо разтоварван и натоварван отново. Друго важно нещо е самолетите да са само от един тип, за да може да са взаимнозаменяеми. Ryanair например използват само Boeing 737-800.

Можеш ли да ни обясниш как да направим най-доброто хартиено самолетче?

Когато бях малка много обичах да правя хартиени самолети, но след това се увлякох по истинските. Колкото и техники да ви кажа, хартиените ви самолети няма да полетят по-бързо от Airbus А380.

Какво трябва да знаят хората за самолетите? И има ли нещо, което масово разбираме по грешен начин?

Всеобща заблуда е, че летенето със самолет е опасно. Всъщност това е най-сигурният транспорт. В днешно време на пътя умират в пъти повече хора. Проблемът при самолетите е само, че хората на борда при всеки полет са от 100 – 300 човека и при злощастен случай загубата е наистина голяма. Но, съвременните самолети са изключително добре проектирани и оборудвани, за да може броят на катастрофите да намалава с всяка изминала година. Екипажите вече са достатъчно добре обучени, за да приземят самолет дори когато двигателят откаже.