Кой и как ще гледа Световното в Бразилия

| от |

Най-голямото спортно събитие за 2014 – Световното първенство по футбол в Бразилия, има за цел да стане и най-социaлното благодарение на технологичния напредък, който позволява на феновете да взаимодействат по нови начини с играта, футболистите и марките.

2014 World Cup Brazil

Омником Медия Груп и техните агенции OMD и PHD имат за цел да разберат тези промени в потребителското поведение и отношение към Световната купа, правейки редица проучвания, които включват: използване на медийна информация, мониторинг на социални мрежи, pre- и post- Snapshots проучване, спонтанно или предизвикано ниво на познаване на марката, промени във възприятията на марката поради спонсорства и ползване на социални мрежи. Това проучване предоставя много добро разбиране не само на футболните фенове и на потребителското поведение, но и на отношенията марка-потребител под влиянието на спонсорството.

Интересен резултат от изследването е нарастването на взаимодействието на потребителите със събитието. Телевизията все още е лидер и 98% от анкетираните в Европа, Азия и Африка казват, че ще гледат шампионата по телевизията. Все пак цели 82% ще следят шампионата на повече от един екран, а ¼ от хората ще използват мобилни устройства, за да споделят мнения и коментари и ще използват приложения със съдържание от световното първенство.

Също така много важно за марките е това, че Световното първенство привлича публика, която не е толкова заинтересувана от местните футболни шампионати. Такъв е случаят при жените: 87% казват, че предпочитат да следят Световното първенство, за да преживеят голямо международно събитие или да бъдат в крак с големите събития (79% от жените), докато мъжете са по-склонни да следят Световното заради любовта към футбола. (50% срещу 32% за жените).
Проучването има количествена част като OMG Snapshots, проведено е онлайн и включва 3,515 човека от 17 държавии. Качественото изследване OMG Sonar представя двама бразилски трендсетъри в Рио и Сао Паоло, които анализират бразилското отношение към събитието, провеждат интервюта с експерти по социални медии, за да разберат как хората и брандовете използват социалните мрежи за да комуникират със събитието. В допълнение OMG social listening project, който е разработен на 10 езика, събира постоянна информация за това как хората взаимодействат със събитието онлайн.

Tyson Henly, директор на международния футбол към OMD и представител на сециализираната агенция на PHD’s Fuse Sport + Entertainment коментира: „Виждаме изключително голям интерес към Световното първенство по футбол, който варира от пасивната аудитория (само телевизия) до аудитория, която комуникира чрез събитието (75, 5% са „силно заинтересовани”, докато 56% казват, че са склонни да пуснат коментар в социалните мрежи). Това поставя марките в ситуация, в която трябва да оптимизират техните асоциациативни вериги, да допълнят и развият традиционния си метод на спонсорство с предоставянето на „допълнително съдържание“. Тоест, те трябва да предоставят съдържание, което осигурява повече забавление, знания или информация за този нов тип потребители. Това съдържание, съчетано с начина, по който технологията напредва, ще става все по-голям приоритет при планирането на активностите на марките“.

OMD Worldwide (www.omd.com) е водеща агенция за комуникационни услуги в световен мащаб с повече от 8 000 служители в 100 страни и обслужва най-големите световни брандове. OMD предлага голям набор от услуги, част от които: комуникационни стратегии, медиа планиране и купуване, създаване на съдържание, дигитални услуги, спонсорства, анализ на марки и брандове. OMD е известна с големите си постижения в стратегическото планиране и кративността си. Получавала е приз за най-креативна медиа агенция от Gunn Report в продължение на 8 поредни години, награди от Adweek Global Media Agency of the Year for 2008, 2009, 2011 and 2013; and 2002, 2005, 2009 и 2011, както и медиа агенция на годината от Advertising Age. OMD Wordwide е част от Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC)

 
 

Пролетният базар на книгата започва в НДК

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-голямото пролетно книжно изложение у нас – Пролетният базар на книгата, започва днес, в навечерието на Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост. Събитието и през тази година ще представи повече от 100 български книгоиздатели и книготърговци на три етажа в Националния дворец на културата. Официалното откриване е в 11.00 ч. в Централното фоайе на НДК, съобщиха организаторите от Асоциацията „Българска книга“.

В рамките на шестте дни на изложението, на щандовете на издателствата, както и на сцената на културната програма, ще се състоят близо 50 премиери на най-новите книжни заглавия у нас, а също четения и срещи с чуждестранни и български автори, сред които Александър Секулов, Антон Стайков, Бойка Асиова, Божана Апостолова, Владо Даверов, Владимир Попов, Георги Господинов, Димана Йорданова, Емил Андреев, Здравка Евтимова, Ивинела Самуилова, Йордан Велчев, Йорданка Белева, Константин Трендафилов, Милен Русков, Петър Чухов, Тони Николов.

Гости на официалното откриване ще бъдат и спортистите Стефка Костадинова и Валентин Йорданов, които също ще представят юбилейни албуми, посветени на спортните им върхове.

Сцената на културната програма ще бъде разположена в Мраморното фоайе /над Централния вход на НДК/. Програмата е съпътствана от изложбата „Под езика“ на Дамян Дамянов – мащабен проект, посветен на кирилската азбука. Графичният експеримент на художника започва онлайн през 2016 г., но във второто си издание излиза извън мрежата и се пренася на хартия. След като изобразява нови 30 идеограми, Дамянов кани 60 представители на българската култура – известни писатели, журналисти, художници, преподаватели и др., да дадат кратко определение или интерпретация на шейсетте думи. Официалното откриване на изложбата „Под езика“ е на 24 май от 14.00 часа на сцената на Пролетния базар.
Пролетният базар на книгата е част от Календара на културните събития на Столична община за 2017 година.

 
 

Арнолд Шварценегер ще играе в новия „Терминатор“

| от chronicle.bg |

Първите два Терминатора са едни от най-иконичните филми на 80-те и 90-те. Тогава Арнолд Шварценегер е на върха на кариерата си, реплики от диалога мигновено стават любими на хора по целия свят, а като хвърлим един поглед от днес, можем да кажем, че филмите остаряват доста добре. Това е и причината феновете да искат франчайза да извади нов филм, въпреки последните няколко по-слаби ленти.

Сега обаче Арнолд Шварценегер се завръща в новия, шести поред „Терминатор“!

По време на присъствието си на Фестивала в Кан, Арнолд потвърди пред журналисти завръшането си, заедно с Джеймс Камерън. Той каза: „Връща се. Движи се напред. Той (Камерън) има няколко добри идеи как да продължим историята. Аз ще участвам във филма.“

Това са чудесни новини за всички фенове! Франчайзът не беше същия без Арнолд. Той също така каза колко е доволен, че е пропуснал ужасния „Терминатор: Спасение“. След напускането му филмите са малко или много неуспехи и падения един след друг.

„Терминатор 6″ има и още един жокер – Джеймс Камерън. Той не е режисирал филм от франчайза от „Терминатор2: Страшният Съд“ през 1991 година, за който се смята, че е най-добрият. Нищо чудно, че Арнолд е съгласен да се снима в новя филм.

Във време на носталгия и ребути, нищо чудно, че Терминатор получава внимание. С междузвезден каст от Арнолд Шварценегер, Емилия Кларк, Джей Кортни и Дж. К. Симънс изглежда, че следващият филм ще бъде доста добър.

 
 

„Под игото“ излиза на шльокавица – za vseki tvoy priiatel, koyto pi6e taka

| от chronicle.bg |

Издателство „Жанет 45″ отпечатва романа на Иван Вазов „Под игото“ на шльокавица по случай 24 май. Дори и да си мислите, че това е шега, оказва се – не. 500 бройки от абсурдното издание могат да бъдат закупени от книжарниците.

Шльокавицата, известна и с други подигравателни дефиниции, сред които методиевица, маймуница, есемесица и кирливица, е нестандартен начин на изписване на българския език със съчетание от латински букви, цифри и препинателни знаци.

Издателство „Жанет 45″ преобразява словото на Вазов в тази нелепа писменост, за да покаже, че употребата й е реална заплаха за нашата грамотност, за езика ни и за българската култура. Романът вече е в продажба с идеята това да бъде първото и последното издание в подобен формат. За всяка закупена книга на шльокавица, която изчезне от книжарниците завинаги, издателите ще дарят други две български книги на училища, читалища и библиотеки в цялата страна.

„Жанет 45″ обръща внимание на опасността, в която шльокавицата от чатовете и социалните мрежи се е превърнала за езика. Затова дава начало на своята инициатива именно на празника на българската писменост 24 май.

Изборът на „Под игото“ не е случаен – през 2009 година в „Голямото четене“ българските читатели избраха романа на Вазов за своя любима книга. Изписването й на шльокавица показва колко много губим, когато тази абсурдна писменост започне да измества кирилицата.

Когато видиш тази книга, изпадаш в потрес, каза пред Webcafe.bg управителят на „Жанет 45″ Манол Пейков за изданието на шльокавица, в което единственият надпис на кирилица е на задната корица. Надписът обяснява инициативата и насочва читателя към сайта www.podigoto.bg.

Зад идеята стои агенция Saatchi&Saatchi. Заедно с издателството много дълго време са обмисляли и структурирали идеята, за да бъде поднесена максимално разбираемо и да постигнат желания ефект.

„Ако изгубим езика си, губим културата си. Така губим и идентичността си“, посочват от издателството.

Повече информация за инициативата и аргументи защо трябва да пишем на кирилица, вместо на шльокавица, могат да бъдат открити на онлайн платформата www.podigoto.bg. Желаещите да получат дарение от книги училища, читалища и библиотеки могат да се свържат с издателството на booksj45@gmail.com.

 
 

Ед Шийран е сгоден?

| от chronicle.bg, по БТА |

Актьорът Ръсел Кроу, който е много близък с Ед Шийран, каза, че певецът му гостува „с годеницата си“ Чери Сийборн, когато е в Австралия, съобщи Контактюмзик.

„Запознаха ни общи приятели и когато беше на турне той отсядаше у нас. Сприятелихме се и оттогава е идвал няколко пъти с годеницата си“ – цитира актьора в. „Сън он сънди“.

Ед Шийран е на 26 години. Той е признавал, че с приятелката му Чери „са на път“ към женитба, но още нямат конкретни планове.

„Няма да се женя скоро. Хората непрекъснато ме питат за това. Бих искал един ден да се оженя, но не веднага“ – увери Ед Шийран.

Той е казвал също, че е много щастлив с Чери и двамата почти не се разделят.