Кой е героят сега?

| от |

Ако има нещо, което HBO може да прави повече от добре, то това е истински сериозна телевизия. И нямам предвид новини, а сериали. Най-новият такъв, който каналът пусна почти незабелязяно това лято, носи името „Show me a hero“ или както е преведен у нас – „Дръзки“. Най-впечатляващото в шоуто, което препоръчвам на всеки, който обича добри сериали с политическа тематика, е неговият екип. Режисьор на епизодите – точно 6 на брой – е носителят на два Оскара Пол Хагис – режисьорът на „Сблъсъци“ и сценарист на „Казино Роял“, „Писма от Иво Джима“ и „Спектър на утеха“, но главният му сценарист, създател и основен продуцент е човекът, който е създал едно от най-култовите полицейски шоута за мен – “The Wire” – Дейвид Саймън. Впечатляващ точно толкова на живо, колкото и на хартия и на малък екран, гарантирам.

„Дръзки“ разказва истинската история на град Йонкърс, който се намира в щата Ню Йорк. Дълги години федералните пари предвидени за интегрирането на бедните и цветнокожи хора в града отиват за малко общежитие, където всички са натъпкани заедно, докато федералният съд не се усеща и не осъжда града за построяването на над 800 общежития за цветнокожи, които да са разположени на ключови и централни места в града. И това, както може да се досетите, води след себе си огромна вълна от недоволство, разгневени бели хора, протести и подмятане на расистки фрази. Точно в този момент, млад политик на име Ник Уасиско решава да използва тази вълна от недоволство, за да измести стария кмет от поста му. И това се случва, но цената, която младия Уасиско плаща, той става кмет на 28 години, е наистина висока. Йокърс обжалва решението на съда за построяване на общежития за цветнокожи и губи.

Процесът, строежът и интеграцията на всички тези неща започват през 1971 година и приключват финално през 2007-а. Точно толкова време отнема на Йонкърс да приеме, че бялата раса вече не е мнозинство в Америка, а дори и да е на конкретни места, то процентът е малък и цветнокожите хора са част от обществото точно толкова, колкото и останалите. В момента същата битка се води в Тексас и на още няколко места в Америка, и нейният развой е решен, както може да предположите, но въпреки това хората не спират да се бунтуват.

„Дръзки“ е мини-сериал. Тоест, той има само един сезон и разказва тази конкретна история. Дейвид Саймън прочита книгата на Лиса Белкин, която разказва за целия процес и решава да направи онова, което умее най-добре – тоест телевизионно шоу. Сериалът пък обхваща конкретен момент от целия процес – от 1987-а до 1995 година – моментът, в който Йонкърс започва строежа на първите 200 общежития в района и моментът на най-големите бунтове в града.

Освен, че е написал прекрасен сценарий и е разказал тази уж остаряла, но някак изключително актуална история, Дейвид Саймън е избрал и прекрасен актьорски състав, за да го направи. В главната роля – на младия кмет Ник Уасиско, е великолепният Оскар Айзък. Към него се присединяват Джеймс Белуши, Алфред Молина и Уинона Райдър. За Белуши и Райдър, Дейвид Саймън казва, че са хора, които могат да те изненадат с актьорския си потенциал и те го правят. Единият – Белуши, е известен с комедийните си роли, а другият – Райдър, е актриса, за която хората все по-рядко чуват. Тя някак е застинала в ранните си години, когато мъжете бяха влюбени в нея заради „Русалки“, „Едуарс с ръцете ножици“ и „Луди години“. На 40 и няколко години Райдър прави прекрасно завръщане в този сериал. Колкото до Алфред Молина и Оскар Айзък, за тях някак е нормално да са адски добри. Много различни, но и точно толкова впечатляващи.

„Дръзки“ приключи своето излъчване седмица за седмица, затова най-хубавото е, че може да го гледате накуп в HBO GO. Смятам той е от този тип сериали, които трябва да се гледат именно така.     

Снимки: НВО 

 
 

Сериалите, които очакваме през 2017 година

| от |

Време ни е за равносметка. 2016-а клони към своя логичен и очакван финал и хората броят и смятат добрите и лошите моменти. Това важи не само за личните аспекти, а и за комерсиалните такива.

И няма какво да се лъжем – няма нищо по-любопитно и комерсиално в днешно време от добрата телевизия. Тази година се нагледахме на какво ли не. Лошо, добро, пошло, безинтересно… Малката синя кутия предложи много неща на своите зрители.

Много скоро ще направим преглед на най-добрите телевизионни случвания тази година, но преди това обръщаме логичен поглед към 2017-а. Тя чука на вратата и още с първите й дни телевизията успява да ни ентусиазира.

Най-очакваните 10 телевизионни сериала за 2017-а са в нашата галерия. Четете и си записвайте.

 
 

Усмихнатата Денина Мартин

| от Спонсорирано съдържание |

Денина Мартин е сред известните модни блогърки у нас – усмивката е нейна запазена марка. Усмихва се искрено и постоянно. Говори кратко, точно и ясно и винаги изглежда добре.

Нейното малко, лично интернет пространство се казва Purely Me by Denina Martin – вече сме ви разказвали за него.

„Обичам модата и то много, но това, което ми доставя най-голямо удоволствие, са пътешествията. Те ме зареждат и правят щастлива, защото човек е човек, когато е на път. Ако имаше как, щях през седмица да съм на различно място!“, казва Денина.

20161116-DSC_2366

Имаме предизвикателство към нея – да избере няколко аксесоара от новата колекция на Folli Follie и да даде идеи за преобразяване на зимата. Денина посреща своите последователки тази събота в мол “Сердика” в магазина на Folli Follie от 12 до 15 часа, където всеки клиент ще получи отстъпка от 30%.
Folli Folli е единствената световна марка, която се осмелява да излезе от стандартния печеливш по определение образ на жената вамп и да го замени с този на слънчевите момичета.

„От колекцията на Folli Follie избрах бижута и аксесоари в два различни стила. Единият сет е подходящ за ежедневието и се състои от романтични модели в златисто и бежова чанта с характерната закопчалка-детелина, която ми е изключително любима“, казва тя.

Денина следва максимата “колкото по-малко, толкова по-добре”. Спира на бежова чанта за ежедневието и голям пръстен като акцент за средния пръстен на лявата си ръка.

20161116-DSC_2339

„Другият сет, който избрах, се състои от празнични и женствени бижута в сребро и камъни, особено подходящи за вечерно излизане. Последните допълних в класическа комбинация – с червена мини чанта, която носи силен женствен заряд.” Чантата е ярко червена и придава акцент на тоалета й решен в тъмно.

20161116-DSC_2322

Към нея добавя тъмни очила  и часовник.

20161116-DSC_2411

Денина умее да комбинира много пръстени – в нашия случай три броя, единият от тях доста смел. Съчетава ги с дълги обеци.
„Това, което прави едно бижу наистина уникално е жената, която го носи“, казва Денина.

20161116-DSC_2341

Питам я за любимата й модна тенденция за тази и предстоящата година. 2017-а чука на вратата и е добре хората, потънали в модни дилеми да бъдат подготвени. „Този сезон must-have за мен са малките структурирани чанти. Те са красив акцент, който не просто допълва визията, а и я прави много по-впечатляваща.

А как би разнообразила зимата? – „С цветове. Аз съм явлен привърженик на цветовете и вярвам, че те зареждат с добро настроение.“
Макар зимата, макар да е толкова неудобна за носене, няма как да не се съгласим.

20161116-DSC_2395
Снимките са с бижута и аксесоари на Folli Follie.

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.