Кино за път (Част 1)

| от |

От италианската провинция в Тоскана през три щата в Северна Америка до ретро гледки към Вечния град, едни от най-добрите филми за път и пътешествия са тук…

Под небето на Тоскана

Преди „Яж, моли се и обичай“ e този филм и книга. Франсис Мейл създава любов на американските читатели с романа си „Под небето на Тоскана“. Тя разказва истинската си история за това как решава да зареже уредения си живот в Америка като университетски преподавател и да си купи вила в италианската провинция. Когато Франсис вижда 200-годишната вила, сгушена в сърцето на Тоскана, тя знае, че е открила своето място. И нейната афера с Италия и не само с държавата, но и с един мъж там, започва. Историята на писателката се превръща в бестселър и през 2003-а се появява филма с Даян Лейн в ролята на Франсис. Сниман в сърцето на Тоскана, филмът е едно вкусно, любовно и невероятно преживяване в Италия.

Моторни дневници

Филмът, базиран на „Мотоциклетни дневници“ на Че Гевара и книгата „Пак на път: пътешествие през Латинска Америка“ на писателя Алберто Гренадо, разказва за истинските приключения на двамата, в ранните им 20 години, когато решават да обиколят част от Латинска Америка с мотоциклети. Това се случва през 1952 година и според много изследователи, това пътуване и сблъсъкът с бедността и различните социални прослойки, оформят голяма част от мирогледа му. Филмът е от 2004-а, а Гаел Гарсия Бернал играе Че Гевара. За фон на прекрасния филм е красивата Латинска Америка.

Беднякът милионер

Базиран на романа на индиеца Викас Сваруп, историята разказва за младия индиец Томас – във филма преименуван на Джамал, който печели „Стани богат“ на базата на личния си опит и преживявания в миналото. Филмът е адаптиран от Дани Бойл и взима 8 Оскара през 2009-а, а Дев Пател, който дебютира в голямото кино, има номинация за BAFTA. Независимо от наградите обаче, филмът е една наистина екзотична разходка в Индия, каквато е и прекрасният роман.

Римска ваканция

Филм от времето, когато романтичните филми бяха точно толкова добри и ценени, колкото и драматичните такива. Това е филмът, който печели първия и единствен „Оскар“ на Одри Хепбърн, след него тя е номинирана още 4 пъти, а през 1993-а получава „Jean Hersholt Humanitarian Award“, която се води „Оскар“, но реално не е такъв. В „Римска ваканция“ Одри Хепбърн си партнира с Грегъри Пек, като двамата – той журналист, тя принцеса, и двамата под прикритие един от друг, прекарват един незабравим ден в Рим. Обикалят най-известните места и дори минават през няколко типични римски партита. Филмът е наистина прекрасен, а Хепбърн и Пек само допълват великолепния Рим, който дори и черно-бял изглежда величествен.

Сред дивата природа

Режисиран и написан от Шон Пен, филмът разказва истинската история на студента Кристофър Маккендлес, който след завършване на университета дарява цялото си имущество и събраните си пари, и се отправя на пътешествие сред дивата природа. Той изоставя колата си в пустинята и се отправя на мечтаното пътуване, като накрая започва да живее в изоставен автобус в Национален парк Денали в Аляска. Крис живее като пие разтопен сняг и яде само неща, които сам е уловил и си е набавил. През цялото време си води дневник, който служи за написване на книга и след това за направата на филма.

Писма до Жулиета

Романтична историята, която ще ви заведе на пътешествие из цяла Италия. Аманда Сейфрид играе журналистка, която отива на романтично пътешествие с годеника си във Верона, но тъй като той я оставя, за да си върши своята работа, тя отива до балкона на Жулиета, където намира старо любовно писмо. След като му отговаря, младата журналистка изведнъж се озовава в ситуация, в която възрастна британка и нейният внук я намират във Верона и се впускат на пътешествие, за да открият загубената любов на възрастната дама. Към удоволствието от красива Италия добавям и Ванеса Редгрейв в ролята на възрастната британка, която си партнира със съпруга си Франко Неро, който пък играе загубената й любов.

Телма и Луиз

Един от най-феминистките филми на 90-те години. А Сюзан Сарандън и Джина Дейвис са неговите икони. Те играят модерните Бони и Клайд, макар и не точно – Телма и Луиз, които един ден, след случка, след която убиват изнасилвач, яхват колата и потеглят на последното пътешествие в живота си. Те решават да правят каквото си искат, докато полицията не ги хване и така успяват да обиколят няколко щата в Америка, като приключват своето незабравимо пътуване на Гранд Каньон. Един от филмите икони на 90-те години и едно от топ творенията на Ридли Скот.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.

 

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.

 

 
 

Най-вероятният ден да бъдете зарязани от партньора наближава

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-вероятният ден, в който може да бъдете зарязани от партньора наближава и той е 11 декември.

Тази неделя е набедена за най-фатална от статистиците, които внимателно анализирали думата „раздяла“ в постовете и статусите във Фейсбук. Съществуват различни теории относно това на какво се дължат тези разлъки.

По-стиснатите люде си дават сметка, че не си заслужава да се хвърлят пари на вятъра за подаръци за човека, с когото не са сигурни, че ще продължат. Други пък предпочитат скъсването на отношенията пред това да представят човека до себе си на семейството. Но не трябва да изключваме и влиянието на стреса – периодът около коледните и новогодишните празници е особено напрегнат и на мнозина не им издържат нервите.

Много тлеещи конфликти излизат наяве и от това страда любовната връзка. Ако все пак двойките преодолеят фаталния 11 декември, да не мислят, че всичко им се е разминало. Разлъките на Коледа и на Нова година намаляват, но рязко скачат през пролетта, предупреждава таблоидът.