Как да стигнем бързо до точка на топене

| от |

„Тази зима буквално ще смрази България“. Даниела Герасимова, ясновидка

Ако вярвате на врачки и ясновидки, такава прогноза трябва да ви е стресне. „Температурите до края на декември ще паднат до минус 10 градуса, а през януари и февруари ще са рекордно ниски. Поледиците пък ще бъдат толкова брутални, че хиляди мъже и жени ще напълнят болниците с потрошени ръце и крака“.

Дали това ще се потвърди, ще потвърдим и ние след три-четири месеца. Любопитно е, че подобна информацията идва и от прогнозите на европейските метеоролози, които вече шокираха по-зиморничавите жители на Стария континент. Прогнозата бе направена на базата на климатични индекси, а първите потвърждения станаха факт в началото на месеца.

0000208767-article2

И докато цяла Европа чакаше кино-хита „Замръзналото кралство“ на голям екран, предпремиерата неочаквано дойде от снежната буря „Ксавер“.

Трима души загинаха в Полша, двама във Великобритания и по един в Швеция и Дания. Около 10 000 домакинства в източната част на Великобритания бяха евакуирани. Скоростта на вятъра в Шотландия достигна 228 км/ч.

Повече от 7000 души останаха без ток в Литва, а над 10 000 души – в Чехия. Спряно бе и движението на плавателни съдове в Балтийско море заради вълни, достигащи 5 метра височина.

Във Франция 65 000 домакинства също се оказаха без електричество в западната и северната част на страната заради ветровете, достигнали на места 133 километра в час.

Всички тези цифри може и да звучат просто като статистика, докато някоя зимна буря не почука и на нашата врата. Затова се замислихме – как да направим нашия дом нашата крепост?

Вече знаем, че делът на газифицираните домакинства в много от държавите на Стария континент надхвърля 80-90%. Факт, който ни накара да се замислим за това

Как се газифицира едно жилище?

Screenshot_2

В зависимост от характеристиките на жилището и местоположението, едно жилище може да бъде газифицирано и за месец. И то само в три основни стъпки.

Стъпка 1: Проверете дали в близост до Вашия дом има изградена газоразпределителната мрежа.
Използвайте интерактивната карта http://bit.ly/172StDR, за да проверите дали до дома ви има изградена мрежа

Screenshot_2

Стъпка 2 – Подайте Заявление за присъединяване и сключете Договор за присъединяване
След като сте установили, че до вашето жилище има изградена газоразпределителна мрежа, можете да заявите желанието си да се включите към нея, като подадете Заявление за присъединяване в клиентския център на дружеството. Заплаща се и такса за присъединяване,която е различна за различните райони. В момента има отстъпка на таксата за присъединяване между 50% и 100% в зависимост от населеното място. При подписване на договор за присъединяване законът изисква клиентът да представи документ за собственост за присъединявания обект. Ако собствениците на имота са няколко, поне половината плюс един от тях следва да са съгласни да изградят собствена вътрешна и сградна инсталация.

Важно е да знаете, че в клиентския център на газоразпределителното дружество можете да получите техническа и ценова оферта за газифицирането на Вашия дом. А всеки сключен Договор за присъединяване до 31 януари носи отстъпка до 100% от такса присъединяване и ваучер за природен газ.

Стъпка 3 – Проектиране и изграждане на вътрешна/сградна газова инсталаци
Съгласно законодателството, тази инсталация се изгражда от клиента – собственик на присъединявания имот. Изграждането включва изготвянето на проект за газификация от лицензирани проектанти и изграждане на вътрешната газова инсталация. Можете, разбира се, да използвате допълнително услугите на компетентни специалисти от дружеството.

Краят на процеса на газификация идва с подаването на газ и финална настройка на уредите. А след това, каквато и буря да ви връхлети, ще знаете, че у дома си имате топлина и комфорт.

А сега можете да кажете „Сбогом” на студа и с качествените конвектори* MORA, с 20% по-ниски цени.

* С газовите конвектори могат да се отопляват по-малки пространства – само отделни стаи, например. Те са евтината алтернатива на двуконтурните котли, защото няма нужда да се изгражда и водно-отоплителна инсталация, Ако в жилищната сграда, в която живеете, вече има инсталация, трябва само да изберете и монтирате конвектора, за да се радвате на топъл дом през цялата година.
А и конвекторите са по-икономични – използват много малко газ.

С две думи – прибирате се на топло, отоплявате се евтино и спестявате до 700 лв

И още – освен намалена такса присъединяване и конвектори с отстъпка, в тази кампания клиентите получават и ваучер за природен газ за 100 лв.

Повече за зимната кампания прочетете тук.

Screenshot_1

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Хелена Бонам Картър: 12 любими нейни роли

| от chronicle.bg |

Хелена Бонам Картър е легенда в киното. Носителка на награда „БАФТА“, „Еми“ и „Сателит“. Номинирана за две награди „Оскар“, три награди „Сатурн“и седем награди „Златен глобус“.

Освен това, тя е командор на Британската империя от 2012 г. заради приноса й към драматургията.

Хелена Бонам Картър е родена на днешната дата в Лондон – в семейство на баща-директор на банка и майка – психотерапевт.

От 1994 до 1999 г. има връзка с Кенет Брана, а от 2001 до 2014 г. е с режисьора Тим Бъртън. Двамата имат две деца – син на име Били (р. 2003) и дъщеря на име Нел (р. 2007).

Хелена прави филмовия си дебют във филм на К. М. Пейтън, „Модел на рози“, преди да се появи в първата си главна роля в „Лейди Джейн“. Следват много роли, които са удоволствие за зрителите.

В галерията сме подбрали нашите любими.

 
 

„Междузвездни войни“ навърши 40 години

| от chronicle.bg, по БТА |

През 1977 г. никой не бе чувал за лазерен меч или за медни бикини и не се обръщаше към непознати с думите „Нека Силата е с нас“, предаде Франс прес.

Нещата обаче бяха на път да се променят. Предстоеше да се появи по екраните третият филм на младия 33-годишен режисьор Джордж Лукас – за борбата между доброто и злото.

40 години по-късно „Междузвездни войни“ е най-рентабилната филмова сага на всички времена, а поклонници на джедайската религия има в много страни. „Не ми достигат епитети, за да опиша влиянието на „Междузвездни войни“ – заяви експертът Шон Робинс от специализирания сайт BoxOffice.com. – Четири десетилетия, свързани с рекорди, с нов вид развлечения посредством филмите от поредицата, с видеоигрите, книгите, играчките и всички артикули, вдъхновени от сагата. Това говори много.“

Първият филм от поредицата, излязъл по екраните на 25 май 1977 г., е с бюджет 11 милиона долара. Прожектиран е в само 32 киносалона и донася 1,6 милиона долара приходи през първия уикенд след появата си по екраните.

Актьорският му състав включва малко известни по онова време актьори – Марк Хамил /Люк Скайуокър/, Кари Фишър /принцеса Лея/ и Харисън Форд /Хан Соло/. Вестта за интересния филм обаче се предава между фенове „от уста на ухо“ и не след дълго се извиват големи опашки за билети пред киносалоните. В края на краищата първият филм от поредицата събра 221,3 милиона долара приходи, които дори се удвоиха след новата му редакция, извършена от „Туентиът сенчъри фокс“.

„Предпремиерата му е в емблематичния Китайски театър в Лос Анджелис, където филмът е прожектиран пред пълна зала 5 пъти дневно повече от година“, припомни кинокритикът Леви Тинкър. Той отбеляза, че тълпите фенове буквално протрили мокета в залата.

Двата следващи филма от поредицата – „Империята отвръща на удара“ и „Завръщането на джедаите“, събраха по над 200 милиона долара приходи.

Следващите три филма, излезли по екраните между 1999 г. и 2005 г., обаче не бяха толкова успешни. Действието в тях се развива преди случващото се във филмите от поредицата, появили се по екраните през 1977 г., 1980 г. и 1983 г.

 
 

Най-дългата НОЩ на Пловдив се завръща този септември

| от chronicle.bg |

Стартирало като „Нощ на музеите и галериите“ през 2005-а година по инициатива на Веселина и Катрин Сариеви (основатели на галерия SARIEV и фондация „Отворени изкуства“), днес НОЩ/ПЛОВДИВ е съвкупност от множество местни, национални и международни проекти, разширяващи културната карта на Пловдив.

В последните години фестивалът събира аудитория между 40 и 60 хиляди души, като артистичните проекти са над 120 разположени на 60 – 70 локации в града под тепетата.

Тази година ораганизаторите ще избират от над 70 проектни предложения от всички сфери на изкуството – съвременно и традиционно визуално изкуство, театър, кино, съвременен танц, пърформанс и др., които да включат в НОЩ/ПЛОВДИВ.

7.night.2017.lina.krivoshieva

Съдържанието през 2017-та ще бъде разпределено по традиция в тематични подпрограми: „Музеи, Галерии, Ателиета“ – като за първи път ателиетата са акцентирани като равностойна част от програмата, за да може публиката да надникне свободно в тези специфични работни пространства на изкуството; „Град и Култура” – представя културното съдържание на читалища, театри, библиотеки, общностни и религиозни центрове, културни домове, кинозали; „Клуб и Музика“ – представя алтернативните клубни пространства в града; „Публични пространства“ пък работи за развитието на културната карта на Пловдив като представя артистични проекти в открити публични пространства; в „Малката Нощ” по традиция ще бъдат включени събития за най-младата и будна аудитория.

3.night.2017.lina.k

Специален акцент в НОЩ/Пловдив, 2017 ще бъде програмата „Отворени изкуства“ с мотото ТУК НАВСЯКЪДЕ. В нея организаторите в партньорство с някои от най-активните международни културни институти и посолства ще представят специална селекция на артистични проекти от Австрия, Франция, Израел, САЩ, Финландия, Испания, Индонезия, Кореа и България. За първа година фондация „Отворен изкуства“ ще представи и артистичен проект част от международната мрежа за изкуство в публични пространства IN SITU, на която е член от есента на 2016 г.

6.night.2017.ALOS

По случай 10 годишнината на фондация „Отворени изкуства“ в програмата очаквайте и специална юбилейна изложба, в която чрез инсталации, произведения на изкуството, видеа, снимки и архиви ще бъдат представени някой от най-интересните проекти, артисти и дейности от България и чужбина, работили с „Отворени изкуства“ през последното десетилетие.

Повече подробности и детайли за цялата програма на НОЩ/Пловдив ще бъдат разкрити съвсем скоро. А дотогава „Запази Нощта за Пловдив – 15, 16, 17 септември“.