Как да не заговаряш жена

| от chronicle.bg, по QZ |

Сещате ли се за всички романтични комедии, в които главните герои – мъж и жена, се заговарят случайно в книжарница/кафене/градския транспорт/магазина?

Например в романтичната комедия They Came Together Ейми Полър казва на Пол Ръд: „Харесваш художествена литература? Аз също!“. Двамата герои се срещат в кварталната книжарница.

Като изключим, че е напълно нереалистично, този похват в популярната култура кара цяло поколение мъже да си мисли, че всяка ситуация, независимо колко е всекидневна, носи романтичен потенциал. Тази култура ни кара да вярваме, че светът е буре, пълно с любовни възможности, а всяка жена може да падне в краката ни след остроумна забележка.

Момчета, забравете за това.

Жената трябва да се чувства свободна да си седи с книга в метрото или да пазарува в магазина, без някой да иска нещо от нея. Тя трябва да може спокойно да излезе навън, без да се подготвя психически да бъде атакувана „чара“ на всички околни мъже. Жената трябва да живее нормално, а не да бъде превръщана героиня в ситком, за която главният герой (вие) е готов да открадне синя валдхорна, за да спечели сърцето й (като в How I Met Your Mother).

Трябва да има същите възможности за спокойствие, каквито и мъжете.

Наскоро в своята колонка в Jezebel Кара Браун разказва как двама мъже, независимо един от друг, се опитват да я заговорят, докато чете на публично място. Това се случва в рамките на само 48 часа. Тя очаква, че хората биха разчели ясните знаци, че иска да бъде оставена намира. Браун дава пример за това как, ако жена каже на мъж, че наистина иска да бъде оставена на спокойствие, то вероятно ще последва грубо отношение и настояване разговорът да продължи. „Наречете ме оптимист, но вярвам, че един зрял мъж разбира от намеци, без да му бъде казвано като на малко дете, което още не знае кога да каже „моля“ и „благодаря“.

И за това вина има Холивуд – вероятно най-яркият манифест за патриархална култура.

Хиляди филми, телевизионни предавания и книги са вкоренили у мъжа идеята за ефикасността на постоянството. Ако жена, например, отвърне на мъжкия интерес с липса на такъв, то тя може да бъде „убедена“ да размисли с комбинация от чар и остроумие.

Тази култура, която изисква твърде дълго от жените да бъдат пасивни в тези ситуации, допринася за начина, по който те са третирани на публични места – от заговаряне в книжарници, през подвикване на улицата, до изнасилване.

Мъжете сме тези, които трябва да променят това виждане, да избягаме от идеята, че ние сме ловци, а жените трябва да бъдат преследвани. Но това ще отнеме време. Засега е достатъчно дори да се сдобием с чувство на елементарен такт.

Ако искате да заговорите жена, но не знаете дали е подходящо, започнете с анализ на ситуацията. Тя бърза ли? Заета ли е с нещо? Ако все пак я заговорите и тя не реагира позитивно, разберете какво има предвид. Това да продължите да настоявате, със сигурност няма да е ефективно, нито ще промени представата й за вас.

Ако се налага, ползвайте онлайн приложения за срещи.

Там контекстът и знаците са ясни. Ако предпочитате срещите на живо, отидете на speed-dating или поискайте от приятел да ви уреди. И в двата случая двете страни са съгласни да флиртуват и намеренията са известни.

Накратко: не е нормално да навлизате в чуждото лично пространство. Светът не е клуб за срещи, а хората понякога просто имат нужда да напазаруват и не влизат в книжарници, за да бъдат сваляни. Колкото и скучно да звучи, не живеем в романтична комедия.

 
 
1 Коментар
  • Slavi Nakov

    Авторът е тотално заблуден луд руски учен.
    Мнението му е безкрайно заблуждаващо и бих искал всеки да се усъмни в думите му и да помисли преди да бъде заблуден.
    Жените били много натоварени от това, че ги заговарят мъже ли?
    Ето го решението: да излязат без грим, в удобни дрехи, без високи токчета. Гарантирам, че никой повече няма да ги притеснява. Обаче кой ги е накарал тези жени да се контят така? И какво целят с това? Реторичен въпрос, на който авторът не отговаря.
    „Вижте жените дали са свободни преди да ги заговорите“ се обяснява авторът. Ти колко често си видял хора, в частност жени в града да се шляят безцелно? Дори да са на разходка, хората имат цел и посока, а не стърчат като тръстика с явната надежда някой да ги заговори.
    Т.е. този някой трябва да излезе от зоната си на комфорт и да преодолее себе си и евентуалния удар върху егото му да заговори незаинтересована жена, а ти – Санчо Панса, му казваш да не го прави. Извинявай, но ти си пълен лузър!
    „Не притеснявайте жените“ се обяснява авторът. Ти женски адвокат ли си? Да не би да знаеш какво мислят жените? Някаква приятелка ти се оплака? И ти го прие за чиста монета?
    Та всички не случайно казват, че жените не знаят какво искат, а самите жени си го признават – това е защото емоцията води жените, а емоцията е лош съветник с невероятно променлив характер. Сега искат да бъдат оставени на мира, след 5 минути искат друго – примерно колкото се може повече мъже да ги заговарят, за да имат богат избор от ухажори.
    Толкова си елементарен и повърхностен! Но в това няма нищо лошо да си си такъв, проблемът се появява, когато откровено почнеш да лъжеш от незнание, да заблуждаваш и да манипулираш другите хора. Вместо да си си беше затраял и заврял в мишата си дупка.
    Да започнем с анализ на ситуацията преди да заговорим жена? Та много ясно, че всеки прави този анализ преди да премине към действие, иначе ще бъде идиот. Проблемът всъщност дори е, че много малко мъже действат! И после жените се оплакват, че няма истински мъже.
    Колко си нещастен! Повръща ми се от лъжеавтори и некадърници, които тровят пространството с некомпетентността си и променят мнения от извратеното си скотоумие.
    =============
    За обобщение: Статията е на изключително елементарно ниво от автор, пълен лаик в сферата.
    Моля, това, че авторът е пълен *LOSER*, нека не ви заблуждава да тръгнете по неговия губещ акъл!

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Досиетата CHR: Да спечелиш от тотото и да загубиш всичко

| от chronicle.bg |

Мнозина си мечтаят да спечелят от лотарията, но всеки трябва да има едно наум: всяка печалба идва със загуба. Печеленето на огромна сума пари наведнъж означава, че човек трябва да е готов за резки промени в живота си и нови възможности.

Затова и за мнозина печалбата значи и проклятие. Списъкът на хората, които са пропилели парите, оставайки потънали в главоболия, е дълъг. Някои от тях дори съжаляват, че са печелили.

Нека ви разкажем няколко истории, които доказват, че да спечелиш много пари, често означава и да загубиш много ценни неща в живота си.

Историята на истинските „Селяндури от Бевърли Хилс“

Уилям Поуст е на 8 години, когато майка му умира. Когато пораства, работи основно по карнавални събития, прекарва известно време в затвора и изглежда напълно безцелен и неспособен да изкарва пари, за да се грижи за себе си.

Изведнъж през 1988 година, когато е на 40 и няколко и разполага само с няколко долара в джоба, печели повече от 16 милиона долара от лотарията в Пенсилвания. По данни на Washington Post, само три месеца по-късно, вече е задлъжнял с 500 000 долара. Една от причините е фактът, че си купува частен самолет, въпреки че дори няма право да пилотира. Това обаче не е всичко. Брат му бива осъден за това, че планира убийството му. В средата на 90-те години вече е обявил банкрут. Умира през 2006 година на 66-годишна възраст.

Да спечелиш два пъти

Евелин Мари Адамс печели от лотарията седемцифрена сума не веднъж, а цели два пъти. Първо печели 3.9 милиона долара през октомври 1985 година, а след това – 1,4 милиона. Част от роднините й започват да хранят омраза към нея, защото е богата. Мнозина се обръщат към нея с молба за финансова помощ. Казва, че й е било трудно да отиде където и да е, без да я разпознаят. Това обаче е добрата част. Тя успява да загуби голяма част от богатството си в казината на Атлантик Сити. През 2012 година вече работи на две места, за да се издържа и съветва всички, които спечелят от лотарията, да отидат първо при адвоката и счетоводителя си.

Джакпот за милионера

За мнозина е трудно да повярват, че е възможно мъж, който вече е милионер, да спечели джакпота от лотарията (в размер на 315 милиона долара) и да го пропилее. Точно това обаче се случва с Андрю Уитакър.

Мъжът печели сумата на Коледа през 2002 година и избира да му бъдат изплатени 170.5 милиона долара наведнъж. Намерението му е да похарчи част от тях за дарение. Нещата обаче не се случват точно така. Уитакър се развежда със съпругата си. После внучката му умира при мистериозни обстоятелства. Уитакър започва да пие много. Често става жертва на обири, в един момент срещу него се водят 400 дела.
„Предпочитам да бях скъсал билета“, казва той пред ABC.

Печалбата след данъци – затвор

Алекс и Рода Тот остават с 24 долара в джоба, когато през 1990 година си купуват лотариен билет. Не очакват, че той ще им донесе 13 милиона долара. Избират печалбата да им бъде изплащана в суми от по 666 666 долара в продължение на 20 години.

Само за няколко години заради богатството си губят приятели и близки. През 2006 година получават обвинение за данъчна измама, защото не са знаели какви са изискванията на закона при подобни печалби.

Алекс умира преди делото, докато вдовицата му лежи две години в затвора.

Милионер с дългове

Сюзан Мулинс печели 4.2 милиона долара от лотарията през 1993 година. След като си поделя печалбата със семейството си, а част от парите отиват за данъци, може да се радва на плащания по по-малко от 50 000 долара годишно, които определено не са достатъчни, за да води богаташки начин на живот.

Само пет години по-късно взима заем от близо 200 000 долара от фондацията към националната лотария, ползвайки печалбата си като гаранция. През 2004 година бива осъдена, тъй като дължи на фондацията повече от 150 000 долара от заетите пари.

 
 

Кой обра номинациите за „Златна малинка“ 2017?

| от chronicle.bg |

Днес се очаква да се разберат номинациите за „Oскар“ 2017 и традиционно няколко часа преди това стават ясни и номинациите за „Златна малинка” (Razzie Award), които се връчват за най-лошите постижения във филмовото изкуство през изминалата година.

Носителите получават малинка, направена от пластмаса и покрита със златиста спрей-боя. Всяка „статуетка“ струва по-малко от 5 долара, включително данъците от 7%. И въпреки пародийния характер на наградите, звезди от ранга на Сандра Бълок и Холи Бери лично са се появявали на церемонията за „Златна малинка“, за да приемат евтиния трофей.

Тази година, очаквано, поне според нас, лидери сред номинираните са „Зулендър 2″, отличен в девет категории, и наистина много слабия „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“ – отличен в осем категории.

Представяме ви и пълния списък с номинираните:

НАЙ-ЛОША КАРТИНА
„Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“
„Ох, на дядо!“
„Боговете на Египет“
„Америка на Хилъри: Тайната история на демократическата партия“
„Денят на независимостта: Нова заплаха“
„Зулендър 2″

НАЙ-ЛОШ АКТЬОР

Бен Афлек – „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“
Джерард Бътлър – „Боговете на Египет“
Хенри Кавил – „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“
Робърт де Ниро -„Ох, на дядо!“
Динеш Де Соуза – като себе си в „Америка на Хилъри: Тайната история на демократическата партия“
Бен Стилър -„Зулендър 2″

НАЙ-ЛОША АКТРИСА

Меган Фокс – „Костенурките нинджа: На светло“
Тайлър Пери – „Буу! Хелоуинът на Мадеа“
Беки Търнър като Хилари Клинтън в в „Америка на Хилъри: Тайната
история на демократическата партия“
Наоми Уотс – „Дивергенти 3: Предани“
Шайлийн Уудли – „Дивергенти 3: Предани“

НАЙ-ЛОША АКТРИСА В ПОДДЪРЖАЩА РОЛЯ

Джулиан Хау / „Ох, на дядо“
Кейт Хъдсън / „Денят на мама“
Обри Плаза / „Ох, на дядо“
Джейн Сиймор / Петдесет нюанса по-тъмно
Села Уорд / „Денят на независимостта: Нова заплаха“
Кристен Виг / „Зулендър 2″

НАЙ-ЛОШ АКТЬОР В ПОДДЪРЖАЩА РОЛЯ

Никълъс Кейдж/ „Сноудън“
Джони Деп/ „Алиса в огледалния свят“
Уил Фарел / „Зулендър 2″
Джеси Айзенбърг / „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“
Джаред Лето / „Отряд самоубийци“
Оуен Уилсън / „Зулендър 2″
НАЙ-ЛОШ РЕЖИСЬОР

Динеш де Соуза и Брус Шоули – „Америка на Хилъри: Тайната
история на демократическата партия“
Роланд Емерих – „Денят на независимостта: Нова заплаха“
Тайлър Пери – „Буу! Хелоуинът на Мадеа“
Алекс Прояс – „Боговете на Египет“
Зак Снайдър – „Батман срещу Супермен: Зората на
справедливостта“
Бен Стилър – „Зулендър 2″

НАЙ-ЛОШ СЦЕНАРИЙ

„Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“
„Ох, на дядо!“
„Боговете на Египет“
„Америка на Хилъри: Тайната история на демократическата партия“
„Денят на независимостта: Нова заплаха“
„Отряд самоубийци“

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days