Кънев: Компромисът ще ни струва скъпо

| от |

През изминалите десет дена, 43-ото НС на България изпълни една от важните си задачи – превърна се в поле на компромиса и в център на реалната публична власт в републиката.

Това заяви от парламентарната трибуна съпредседателят на РБ Радан Кънев, предаде репортер на БГНЕС.

Днес пред нас е резултатът от свършената работа, а зад гърба ни – тежки компромиси. За компромисите всички ние ще платим политическа цена, но от успеха ни да сформираме отговорно политическо мнозинство и да съставим кабинет, ползите ще са за всички български граждани. Това е пример за честна политическо решение – когато партиите губят, но гражданите печелят, добави Кънев.

Ние от Реформаторския блок направихме – както обещахме при откриването на настоящата сесия – всеки допустим компромис, за да се стигне до тук, дори прекрачихме предизборната си платформа. Аз лично след броени минути ще наруша предизборно обещание, което съм дал на избирателите си. Ние знаем, че този компромис ще ни струва скъпо – но знаем и колко щеше да струва на всеки българин провалът на опитите за съставяне на правителство. Ние днес ще гласуваме обърнати не към политическите си интереси, които с лекота биха ни изпратили на нови избори или в удобната поза на непримирима дясна опозиция, а обърнати към нуждите на българските граждани, подчерта Кънев.

Той отбеляза, че и успешният вот на Народното събрание днес ще донесе реална полза, ще бъде победа за всеки, който вярва в разумната, постепенна политическа промяна.

„Той ще даде шанс за реформи във всички сфери, в които промяната беше спряна или забатачена за повече от десетилетие. Реформаторски политици и екипи ще поемат управлението на здравеопазването, образованието, икономическата сфера. Ние се преборихме не да се възползваме от тъй наречените „ресурсни“ министерства (израз, от който ме oтблъсква), а да носим отговорността там, където сме обещали промяна. Той ще даде начало на най-важното – на реформата в съдебната система и установяването на еднакви, честни правила за всички български граждани. Това беше компромисът, който казахме, че няма да направим, и не направихме. И в бъдеще няма да направим. Той ще запази и засили добрите тенденции в българската външна и отбранителна политика. Ще направи България по-силен, по-отговорен и пълноценен член на Европейския съюз и НАТО“, заяви Кънев.

Той призова да не се заблуждават българските граждани и чуждестранните партньори, че това правителство ще отдалечи България от Европа. „То ще бъде първото коалиционно управление от десетилетие насам, без участието на Движението за права и свободи – и това е огромен политически успех. Но не защото етническите турци и мюсюлманите ще бъдат непредставени. Нес – успех е, защото те ще участват във властта, наравно с всеки друг български гражданин, но без монополисти и посредници в отношенията с родината си. И ние от реформаторския блок ще бъдем гарант на това участие.

Не, промяната в правосъдието няма да ни отдалечи от Европа, а ще направи живота на всеки българин по-близък до живота на европееца. Края на партийните назначения в сферите на образованието и здравеопазването няма да ни отдалечи от Европа – ще доближи училището на децата ни до европейското училище и болницата ни до европейска болница“, подчерта Кънев.

Обещанието ни да извадим ДПС и БСП от изпълнителната власт и да осигурим на правителството стабилно мнозинство без бившите управляващи не е нито реваншизъм, нито е анти-политика. То е предпоставка за провеждане на реформи във важни сфери като правосъдието, сигурността и администрацията. Политика на противопоставяне ние няма да водим. Ще запазим духа на умереност и компромис, ще търсим максималното съгласие и максималното мнозинство зад всяко решение от управленската програма.

Но няма да отстъпим от реформата в правосъдието и от прекъсването на незаконните връзки между политическа, икономическа, съдебна и медийна власт. Няма да отстъпим, защото Европа свършва там, където свършва върховенството на закона. Държавата свършва там, където властта на институциите се измества от властта на мафията, допълни Кънев.

Вчера дългогодишното бездействие на БНБ, ДАНС, НАП, КФН фалира четвъртата банка в страната и загроби спестяванията на хиляди и икономическата перспектива на десетки хиляди обикновени българи. Утре бездействието на същите нереформирани институции под партийно влияние може да завлече цялото общество в пропастта. С този риск компромис няма да правим, категоричен е Кънев.

И това го казвам не на бившите управляващи. Те са вече опозиция. А на всички нас – бъдещите управляващи, защото виждам колко превъзбудено-доволни физиономии има помежду ни. Спомнете си смирението, което обещавахме преди броени дни – Нашата власт може да е много за кратко и може да не е за добро, ако управляваме не за промени, а за привилегии. Ще търсим консенсус, но около промени, а не около привилегии. Промени се правят в парламента. И ако се върна към началото на изказването си – днес повече от всякога, реалната власт е в парламента. Днес ние ще я дадем на втория кабинет „Борисов“ и аз дори бих благодарил на кандидата за премиер за видимо променения стил на политика, който ГЕРБ показва, заяви още Кънев. /БГНЕС

 
 

Видео показва новия Samsung Galaxy J7

| от chronicle.bg |

Серията Galaxy J на Samsung – това са J5 (2017) и J7 (2017) вече премина през няколко сертификации в национални регулатори, като наскоро това стана и в Южна Корея.

През това време в YouTube е качено ново руско видео, което дава доста информация за все още необявения официално Galaxy J7 (2017).

Новият модел изглежда различен от настоящата J серия: това, което се вижда на видеото са стандартен 3.5-милиметров аудио жак и microUSB порт, физически бутон с вграден сензор за оптечатъци. Дисплеят трябва да е 5.5-инчов Super AMOLED в 1080р, а чипсетът е Exynos 7870. Очакват се и голяма 3600 mAh батерия и 3GB RAM памет, допълвани от задна 13MP, f/1.9 камера.

 
 

Технически срив отмени всички полети на British Airways от Лондон

| от chronicle.bg |

Всички полети на British Airways от летищата Хийтроу и Гетуик в Лондон са отменени заради мащабен срив в IT-системата на авиокомпанията. Техническият срив предизвика и проблеми с управлението на полетите на BA по цял свят, казва говорител на превозвача.

Independent съобщава, че заради извънредното струпване на хора при терминалите , предизвикано от проблема с British Airways, се препоръчва избягването на летищата в Лондон.

Reuters съобщава за сериозни закъснения на полетите на British Airways и от други летища във Великобритания.

„Все още сме на пистата в Лийдс. Бритиш Еъруейс смятат, че Хийтроу е толкова препълнен, че не можем да излетим. Няма начин да успеем да хванем полета за Лас Вегас довечера“, пише Дейвид Рейн в Twitter.

„Забавиха полета ни, но никой не знае колко дълго ще стоим. Не ни разрешават да купуваме храна и напитки! Благодаря, British Airways“.

„Терминал 5 на Хийтроу в пълния си блясък с огромна опашка. Все пак няма мрънкащи хора, но се движим бавно“.

 
 

11 актьори, които бяха на крачка от Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Денерис по-наивна и добродушна?

Менс Райдър по-млад с 20 години?

Лудият Крал на екрана?

За малко да се случи всичко това!

Game of Thrones най-вероятно нямаше да е това, което е, ако всичко това се беше случило. Което изобщо не е било далеч.

Знаехте ли например, че оригиналният пилотен сезон на сериала така и не бива излъчван, след като получава тонове критики.

Малкото късметлии, които имат шанса да гледат пилота, дори не разбират, че Джейми и Церсей са брат и сестра, което си е сериозен пропуск.

Затова продуцентите Дан Вайс и Дейвид Бениоф се захващат за работа, режат „не месо” и преработват почти 90% от пилотния епизод, за да може сериала да тръгне в руслото, в което го познаваме днес.

Освен това, някои от избраните актьори биват заменени, а може би няма да повярвате, че Емилия Кларк дори не е била първи избор за Кралицата на драконите…

Невероятно, нали?!

В галерията горе сме събрали 11 актьори, които бяха на крачна от това да участват в Game of Thrones, но в последният момент ролята им взета от друг.

 
 

Как да си направим самолет?

| от |

Един Boeing 737-800 тежи 41,145 килограма. При това празен. Как нещо, тежащо 41 тона, успява да излети във въздуха и то по 6 пъти на ден?А нашите хартиени самолетчета падат почти веднага. Авиационната техника е изключително комплексно съчетание от математика, физика, химия, механика и куп други науки. Затова се срещаме с Ейлийн. Тя ще ни открехне по темата как човекът успя да полети в небето.

 

Ейлийн Бакалова е на 21 години, родом от град Неделино. Завършва езикова гимназия СОУ „Отец Паисий“ в град Мадан. В момента е трети курс в Техническия университет със специалност „Авиационна техника и технилогии“.  Мечтата й е един ден да стане пилот. В свободното си време обича да прекарва с приятелите си и да чете книги.

 

 

Мартин: Разкажи ни за специалността си – „Авиационна техника и технологии“?

Ейлийн: Целият курс е от 45 човека и сме разпределени в две специализации – „Експлоатация и ремонт на въздухоплавателни средства“ и „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Разделението по специализации става в трети курс. Аз специализирам в „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Основните предмети, които изучаваме са – „Аеродинамика на летателни апарати“; „Навигация“; „Динамика на полета“; „Летателни апарати и авиационни двигатели“; „Обслужване на въздушното движение“.

Как да си направим самолет?

По принцип става много лесно. Нужни са около 430 млн. щатски долара, няколко ролки изолирбан и много свински опашки. Шегата настрана. Необходими са специализирани екипи, които отговарят за всеки един компонент от конструкцията, двигателните системи, електронно-приборната техника. Процесът е сложен и преминава през множество проверки, преди самолетът да бъде готов за експлоатация.

Как, за бога, самолетите успяват летят?!

За да може един самолет да полети е необходимо постоянно да има съперничество между подемната сила и силата на тежеста, както и между тягата и силата на челното съпротивление.  Подемната сила трява да е достатъчно голяма, за да се противопостави на теглото, а тягата е необходимо да бъде достатъчно силна, за да се противопостави на челното съпротивление.

Знаеш ли нещо за авиокомпаниите, което ние не знам?

Може би не знаете защо например нискотарифните компании са толкова евтини? Основното правило на нискотарифните компании е да правят максимален брой полети на ден. Това обикновено означава по 6 излитания и кацания на ден. Ето защо нискотарифните компании по прицнип не извършват дълги полети. Друго нещо, което намалява цената на билетите ни, е правилото „не повече от 30 минути на земя“. От престоя на земя не се печели и за да може да се осъществят 6-7 излитания и кацания на ден, след всеки полет самолетът е максимално бързо разтоварван и натоварван отново. Друго важно нещо е самолетите да са само от един тип, за да може да са взаимнозаменяеми. Ryanair например използват само Boeing 737-800.

Можеш ли да ни обясниш как да направим най-доброто хартиено самолетче?

Когато бях малка много обичах да правя хартиени самолети, но след това се увлякох по истинските. Колкото и техники да ви кажа, хартиените ви самолети няма да полетят по-бързо от Airbus А380.

Какво трябва да знаят хората за самолетите? И има ли нещо, което масово разбираме по грешен начин?

Всеобща заблуда е, че летенето със самолет е опасно. Всъщност това е най-сигурният транспорт. В днешно време на пътя умират в пъти повече хора. Проблемът при самолетите е само, че хората на борда при всеки полет са от 100 – 300 човека и при злощастен случай загубата е наистина голяма. Но, съвременните самолети са изключително добре проектирани и оборудвани, за да може броят на катастрофите да намалава с всяка изминала година. Екипажите вече са достатъчно добре обучени, за да приземят самолет дори когато двигателят откаже.