Йълдъз Ибрахимова не станала оперна певица заради ниския регистър на гласа й

| от |

Йълдъз Ибрахимова не станала оперна певица, защото няма репертоар за ниския регистър на гласа й – и в Музикалното  училище, и в Консерваторията била безспорен колоратурен сопран, с невероятни възможности във височините. Това „разкрива“ джазпримата в документалния филм „Цветовете на гласа“ на режисьора Росен Елезов по сценарий на Хелия Чавдарова, представен на 21-ия Фестивал на българското документално и  анимационно кино „Златен ритон“ в Пловдив.

Слушатели оприличават гласа на певицата на различни музикални  инструменти, но тя „вижда“ в багри импровизациите си. Често те са вдъхновени от картини – откривала е много изложби, разказва Йълдъз във филма. Предпочита да пее без думи – и  заради цветовите представи, и заради по-голямата свобода, стремежът към която я насочва към джаза.

Истинското щастие е само на сцената, там забравяш всякакви неприятности в живота, и въобще действителността – оставаш само с музиката, категорични са Иво Папазов – Ибряма и Йълдъз  Ибрахимова. Двамата се запознали именно чрез музиката, преди да са разменили и дума – като съвсем млади импровизирали при  снимките на филма за Ибряма „Сънувам музика“ на режисьора Анри  Кулев по сценарий на Борис Христов.

Теодосий Спасов и Марио Станчев също са между колегите и много близки приятели на певицата, които участват в „Цветовете на  гласа“.

Почти постоянно до нея са дъщеря й и майка й. Йълдъз разказва  за едни от най-болезнените моменти в живота си като смяната на името /със Сузана Ерова/ по време на „възродителния“ процес,  и най-съкровените – срещата и щастливите години със съпруга й Али Динчер, отишъл си преждевременно от рак.

Певицата живее в Турция, там са и по-голямата част от снимките, като кадрите в Кападокия, в съчетание с гласа на  Йълдъз, придават космическо измерение на внушенията на филма, по мнението на критици. А самата певица се чувства гражданин на света и казва, че е разрушила границата между Турция и България, където често се връща.

Хелия Чавдарова каза на пресконференция, че познава Йълдъз  Ибрахимова от повече от 20 години, имала е много случки и открития в тези дълго градени взаимоотношения, но истинската  провокация за нея са били старите ленти с Йълдъз, която сега е  коренно променена от младостта си според сценаристката.

„Спряхме се на трите основни превратни момента в живота й,  които можеха да преобърнат съдбата й и тя просто да не е Йълдъз – загубата на баща й още когато е на 23 години, смяната на името, когато вече има забележителна кариера, и загубата на нейния съпруг – мъжа на живота й. Това са превратности, при които си даваме сметка кои сме и какво правим. Йълдъз продължава по пътя на музиката, защото има вътрешна потребност  от това, а не за да е известна и харесвана“, коментира  Чавдарова. По думите й певицата показва, че само вътрешното  смирение и толерантността могат да ни позволят да вървим напред – без тях боксуваме.

 

С БТА

 
 

Всички обичат Дакота

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 23 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Анимираната симфония на живота

| от chronicle.bg |

Кратката форма в киното е обект на внимание от хиляди режисьори и аниматори по света.

Днес пък е петък – ден като никой друг. Затова ще ви покажем „Symphony no. 42″ – една късометражка, която ни представя 47 нерационални сцени за връзката между човек и природа.

 

Symphony no. 42 from Reka Bucsi on Vimeo.

 
 

Оскари 2017: Фаворитите на Chronicle

| от |

89-тите награди „Оскар“ ще бъдат раздадени тази неделя вечер в Лос Анджелис и ще закрият официално големия награден сезон, който започна още в края на миналата година. Най-добрите сред най-добрите в киното ще напълнят Кодък Тиатър, за да могат още пък по-добрите сред тях да се окичат със злато.

И тази година, подобно на миналата, номинации за „Оскар“ предизвикаха полемика. Ако миналата година това бяха прекалено белите актьори и режисьори, номинирани в най-важните категории, сега впечатление прави засиленото участие на афроамериканци. Нормално е хората да се чудят дали причината за толкова много и еднообразни номинации, не се случва не заради доброто старо седмо изкуство…

Но ние няма да се занимаваме с това днес. Избрали сме да правим нещо по-забавно, а именно да кажем кои са нашите фаворити в 8 от най-важните и комерсиални категории. В галерията горе.

 
 

Моника Белучи открива белградския филмов фестивал

| от chronicle.bg, по БТА |

Актрисата Моника Белучи и филмът на Емир Кустурица „На млечния път“ ще открият днес 45-ия Международен филмов фестивал ФЕСТ в Белград, на който ще бъдат представени 95 филма, съобщи белградската агенция Бета.

В главната програма са 15 филма от 12 страни. До 5 март, когато на тържественото закриване на фестивала ще бъде показан филмът на американския режисьор Мартин Скорсезе „Тишина“, ще могат да се видят най-добрите филми от световните фестивали и почти всички фаворити за Оскар.

Днес сръбският премиер Александър Вучич ще приеме в сградата на правителството италианската актриса Моника Белучи и режисьора Емир Кустурица, съобщи Танюг.