Изобретателят на изскачащите реклами се извини за „създаването на първородния грях на интернет“

| от |

Едно от най-неприятните неща в интернет могат да бъдат изскачащите или поп-ъп (pop-up) рекламите, пише The Telegraph.

Дори човекът, който е изобретил и програмирал тази досадна форма на рекламни съобщения преди 20 години, осъзнава колко изнервящи могат да бъдат.

Итън Зукърман, директор на Центъра за обществени медии в Масачузетския технологичен институт (MIT), е написал есе, озаглавено „първородният грях на интернет“, в което се извинява за създаденото от него като служител на компанията Tripod.com.

„В крайна сметка, бизнес моделът, който изведе компанията на печалба беше рекламата“, казва той за американското списание The Atlantic, припомняйки си други неуспешни бизнес инициативи. По думите му това, което е привлякло интереса на инвеститорите е бил анализът на използваните от потребителите интернет страници, който цели по-добро насочване на реклами към тях.

„Развивайки се в тази насока, ние създадохме един от най-мразените инструменти, с които разполагат рекламодателите – изскачащите реклами. Аз написах кода за задействането на прозореца и показването на реклама в него. Съжалявам. Намеренията ни бяха добри“.

Зукърман посочва обаче, че алтернативата на поддържаната от поп-ъп реклами интернет мрежа е хората да заплащат за услугите в замяна на защита на личните им данни.

 
 
Коментарите са изключени за Изобретателят на изскачащите реклами се извини за „създаването на първородния грях на интернет“