Испанската звезда Bebe с нов албум

| от Галя Тодорова |

„Cambio de piel“, четвъртият диск на певицата, пристрастява с всяко слушане

Голямата испанска звезда – певицата, актриса, композитор, активист и бунтар María Nieves Rebolledo Vila, по-известна като Bebe, излиза с нов албум почти четири години след „Un pokito de rocanrol“. През това време нейната музика достига до България, Русия, Финландия, Турция, Гърция, Северна и Южна Америка.

Това е един очакван, дълбок и интимен албум, в който певицата споделя своите чувства, болка, радост, любов, раздели, преживявания. Само седмица след появата си „Cambio de piel“ вече е №1 по продажби в iTunes в Испания.

Четвъртият диск на Bebe носи красноречивото заглавие „Cambio de piel“, в превод „Смяна на кожата“. Продуциран е от Карлос Джин, който работи и по първите ѝ два албума – „Pafuera telarañas“ (2005) и „Y.“ (2009). Третият й албум – „Un pokito de rocanrol“ (2012), е записан в Париж заедно с Рено Летанг, който стои зад Manu Chao.

„Cambio de piel“ ни среща с една позната и въпреки това променена Bebe, по-зряла, по-трезва, но все така чувствителна и истинска. В песните си тя отново е искрена до болка. Ново обаче е звученето на албума. Самата певица казва преди време: „Пианото е за когато порасна“. Е, Bebe вече е пораснала, а това е албумът, в който тя пее най-много и освен гласа й чуваме и много пиано.

Първият сингъл от албума е ярката и жизнеутвърждаваща „Respirar“ („Дишай“), първата песен, която Bebe композира за този диск. Клипът е сниман в Севиля със съдействието на фондация за защита на дивите животни и с режисьора Ернан Зин, с когото Bebe работи и по проекта „La guerra contra las mujeres“ („Войната срещу жените“) и документалния филм „Nacido en Gaza“ („Роден в Газа“), включен в програмата на Sofia Film Fest 2015. Както винаги, Bebe има изострена чувствителност към несправедливостта, има и кауза. В клипа тя язди прекрасен черен кон, появяват се диви животни – тигър, зебра, лъв,  рис, сова, щраус, всички спасени от нелегален трафик и незаконни циркове.

Bebe споделя: „Всеки диск е плод на определен момент и в този искам да се освободя. Във втория албум гласът ми беше шепнещ, в третия имаше повече гняв, а в този песните се отварят, без срам и без предразсъдъци. Казах си: Стига толкова, хайде да се отпуснем!“. От една страна, в албума са разтърсващите парчета „La cuenta“, „Ganamos“, „La bala perdida“, „Animales hambrientos“, „Chica precavida“, а от друга – „Que llueva“, „Más que a mi vida“, „Todo lo que deseaba“, изпълнение с щастие и радост, в които се чува и детският глас на петгодишната дъщеря на Bebе – Кандела.

„Аз съм си същата, но се чувствам еволюирала, сега съм на 37, а започнах на 24. Продължавам да мисля по сходен начин и продължавам да пея „Malo“. Научих много за музиката и  композицията, но самата аз съм същият човек“, споделя Bebe. „Cambio de piel“ е от онзи особен вид „дългосрочни“ албуми – колкото повече ги слушаш, толкова повече те обсебват, а в него Bebe e в целия си блясък.

До края на годината предстоят концерти за промотиране на албума в Испания, в самото начало на 2016 е планирано пътуване в Латинска Америка. Все още не е ясно кога Bebe ще успее да включи в програмата си отново и гостуване в България.

Албумът е достъпен през iTunes, Spotify и Deezer.

4jywMpW_Tuz6IelTPMrKU9GSZltmUPlMsmDvILULJ88

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.

 
 

Професия „ловец на любовници“

| от chronicle.bg |

Когато предсказвачката на бъдещето Минг Ли казва на своя клиентка, че знае за аферата й с женен мъж, жената е смаяна.

Без да трепне, Минг убеждава клиентката да прекрати връзката, което тя прави и то бързо. Но откъде всъщност Минг Ли е знаела за тази афера? Нека не се преструваме, че наистина е имала силата да чете мисли, защото самата тя казва пред South China Morning Post, че в действителност не предсказва бъдещето.

Минг работи за Weiqing Network Technology в Шангхай. Звучи като технологична фирма, но всъщност е агенция за ловци на любовници.

Малко предистория: около един на всеки пет женени мъже (както и жени) в Китай се гмурва в извънбрачна афера, според проучване на сайта за запознанства Baihe.com. След тази статистика може би не е изненада, че официалната цифра на разводите в Китай се е повишила с 60% от 2007 до 2014 г.

Weiqing цели да предотврати тези разводи. Клиентите на агенцията най-често са омъжени жени, които подозират мъжете си във връзка. За китайските съпруги извънбрачната афера е въпрос не само на любовно разочарование, но и на загуба на семейни финанси. Обикновено, когато мъжете им имат любовница, те плащат наема на жилището й, месечни сметки и всякакви глезотии. Така семейният бюджет натежава.

Weiqing има 59 офиса на цялата територия на Китай. Служителите на агенцията са основно два типа – терапевти, които оценяват кризата вътре в един брак и търсят наични да го съживят, както и самите ловци на любовници. Това са най-вече млади хора, следващи психология, социология или право. Те използват психологически методи, за да убедят третата страна в брака да отстъпи и прекрати връзката.

“Ако любовницата отиде на разходка в парка, до супермаркета или на работа, аз случайно я срещам по пътя“, разказва Минг. В случай, че любовницата е домошар, Минг се представя за съседка, която има теч в апартамента си и има нужда от помощ. След това убеждава жената да прекрати аферата. „По-възрастна съм от повечето любовници, така че те ме слушат“, казва 47-годишната Минг.

Докато всичко звучи леко спорно, според китайските закони в ловуването на любовници няма нищо незаконно.

Освен това, бизнесът е много доходоносен. Weiqing е подала молба да бъде вписана в стоковата борса на Китай. Компанията вече има спечелени 2.6 милиона щатски долара за първите 10 месеца на 2016 г. Ловците на любовници вземат по 145 долара на час. Част от тези пари отиват за купуване на бижута и наемане на апартаменти, за да се осигурят фалшиви самоличности за ловците.

Основателят на агенцията, Шу Хин, разказва, че досега компанията му е успяла да раздели 8 552 любовници само за 2014 г.

Ако ловецът не успее да прекрати аферата, всички разходи на клиента се изплащат обратно от Weiqing. Ако пък агенцията се справи, в типичния случай това струва на клиента около 7 200 долара, доста по-малко от един развод.

В много от случаите не се и стига до развод. В крайна сметка името на агенцията – Weiqing, се превежда като „пазител на чувствата“ и „защитаващ любовта“. Основателят Шу казва, че компанията му спасява около 5 000 брака годишно, тоест 350 000 досега.

А какво да кажем за любовниците? Ловецът Минг е благосклонна към тях, ето защо търси решение. „Понякога се опитвам да им намеря гадже“, казва тя с искреното намерение да направи

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:

По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:

Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.