Интересно за традиционната монголска медицина

| от |

Практикуващите традиционна монголска медицина искат повече хора да научат за наследството на техните лечители, което датира от времето на Хунну, вероятно предшественици на хуните.


dfde79dd42f244c893ffea302427448e

През февруари миналата година шестчленна делегация посети седалището на ООН в Ню Йорк и участва в международен форум, организиран от Световната здравна организация (СЗО). Членовете на делегацията говориха за ролята на монголската традиционна медицина в живота на градското и селско население в Китай. Това разказа в интервю за Чайна дейли Улаан, която бе ръководител на делегацията.

Тя е директор на международната монголска болница в автономния район Вътрешна Монголия, който е част от Китайската народна република. Това е държавна болница, която бе открита през април 2012 г. В момента тя е една от десетте най-добри болници в страната. През миналата година тук са били лекувани около 400 000 пациента, според Улаан.

По време на срещата на ООН, изпълнителният директор на СЗО Джейкаб Кумаресан каза, че делегацията е първата, която представя традиционната монголска медицина от Китай пред ООН.

Улаан определя този шанс като добра съдба.

„Ние бяхме поканени, защото специалистите от СЗО, които посетиха Вътрешна Монголия, бяха удивени как нашите лекари наместиха фрактура на крак за 10 минути.“, каза тя. „А аз използвах акупунктура за лечението на схванато рамо пред тях. То струваше на пациента само 16 юана (2.6 щатски долара).“

„Те си помислиха, че правя грешка като забождам иглите в крака на пациента. Не им беше ясно защо не ги слагам на рамото. Това е трудно да се обясни с няколко думи.“, усмихва се тя.

Според изчисленията на Улаан, лечението с традиционна монголска медицина обикновено е 40-50% по-евтино, защото то разчита повече на опита на лекаря, вместо на сложна медицинска апаратура и скъпи лекарства.

„Употребата на антибиотици и хормонални медикаменти е прекалена. Ние предлагаме по-безопасна алтернатива.“, казва Улаан.

Тази година се навършват 65 години от установяването на дипломатически отношения между КНР и Монголия. В тази връзка болницата, която ръководи Уланн, ще организира „мобилна болница“ от 10 души през лятото и ще предлага безплатни медицински услуги около пасищата на Монголия за повече от 20 дни. Събитието също ще открие нови възможности за комуникация между медиците от двете страни.

„Веднъж бяхме в Улан Батор, за да предложим безплатни услуги.“, спомня си Улаан.“Един от пациентите бе пътувал цели два дни до столицата, за да се срещне с нашия лекар. Това силно ни развълнува и решихме да разширим нашите услуги в повече райони на Монголия, за да може повече хора да получат помощ от нас.“

Улаан гордо заявява, че в няколко от граничните райони броят на пациентите от Монголия и Русия е огромен, а в нейната болница в рамките на 2 години са лекувани над 8 000 пациента от Монголия.

Международното сътрудничество на болницата се простира далеч отвъд двете северни съседки. Тя си сътрудничи с лаборатории от САЩ, Великобритания и Япония. Броят на пациентите от чужбина също расте.

Голям е успехът на съвместен проект със САЩ, в който прилагат психотерапия и натуротерапия за лечението на псориазис. Психотерапията включва разговор комбиниран с хипноза, което изглежда, че помага на пациентите да се възстановят.

Улаан разказва, че постепенното популяризиране на традиционната монголска медицина по света е накарало много от добрите лекари, които са преминали към западната медицина, да се завърнат, някои дори от чужбина. През последните години болницата е привлякла над 40 лекаря.

„Преди във Вътрешна Монголия нямаше болници на провинциално ниво за ТММ и древните методи на лечение се съхраняваха сред обширните пасища, за някои от които съвременната наука няма обяснение“, обяснява Улаан.

„Ако тези практики не бъдат предадени на наследниците, те вероятно ще се забравят. Сега имаме възможност да съберем тези знания. ТММ е не само медицина. На нея трябва да се гледа и като нематериално културно наследство и тя ще даде своя уникален принос за изграждането на културната сила на нашата страна.“ , добавя тя.

За хората от Запад е трудно за кратко време да разберат ТММ и не всеки има възможност да дойде и да види тези практики със собствените си очи.

През 2013 г. здравният отдел на Вътрешна Монголия подписва споразумение с Националния институт за здравеопазване на САЩ да насърчи изучаването на монголската медицина.

Улаан припомня какво са казали нейните колеги от СЗО: „Ако в редовните болници на САЩ се използва ТММ в лечението, пациентите ще установят, че медицинските им разходи ще намалеят.“

 
 

5 актриси, за които сте забравили, че са участвали в „Prison Break“

| от chronicle.bg |

Покрай новите епизоди на „Prison Break“ си припомнихме и старите, няма как. Въпреки че сериалът става за гледане и в сегашния си вид, не можем да забравим носталгията от първите три сезона.

Ако и вие сте фенове на Майкъл Скофийлд и компания, разгледайте галерията, в която сме включили някои актриси, които участваха в „Prison Break“ още преди да придобият сегашната си известност.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подхода, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра със нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Коя е Ариана Гранде?

| от chronicle.bg |

През последните часове името й е сред най-търсените в Google, за съжаление не поради внезапно проявен интерес към творчеството й, а заради трагичния терористичен акт по време на неин концерт в Манчестър, по време на който загинаха 22-ма души и са ранени над 50.

Ариана, чиято публика е предимно от тийнейджъри, започва кариерата си през 2008 в мюзикъла 13 на Бродуей. По-късно играе ролята на Кет Валънтайн в американския ситком Викторично.

Издава три студийни албума. Първият от тях е озаглавен Yours truly  и излиза през 2013 година. Дебютира под номер 1 в американската класация за албуми на списание Билборд , което прави Гранде една от само двете изпълнителки, които са приземили дебютните си албуми под номер 1 това десетилетие. През 2014 певицата издава втория си студиен албум, My Everything, който също успява да се класира на първата позиция в Америка и още няколко други държави. Албумът съдържа няколко хит сингъла, които правят Ариана една от най популярните певици през тази година.

През 2015 тя се впуска в първото си световно турне, за да промотира My Everything и участва като гост звезда в американския сериал на Fox  – Scream Queens. По-късно същата година певицата издава нов сингъл, озаглавен Focus, и втория си коледен албум, наречен Christmas & Chill. Третият ѝ студиен албум Dangerous Woman излиза през 2016 година и достига номер 1 позицията в класациите на 12 държави, някои от които са Великобритания, Австралия, Бразилия, Италия др. Dangerous Woman е първият номер 1 албум на Гранде във Великобритания.

Отличията на певицата включват 3 американски музикални награди, 1 MTV VMA награда, 3 MTV EMA награди и 4 Грами номинации. Всички от трите ѝ студийни албуми са наградени с платинен сертификат от американската асоциация на звукозаписната индустрия. През 2016 списание Time  обявяват Гранде за една от 100-те най-влиятелни личности в света с техия годишен списък.

Певицата е и една от най-следваните знаменитости в социалните мрежи, притежавайки вторият най-следван Instagram акаунт.

Тя следва Кабала, учейки го от 12-годишна и вярва, че ако си добър към другите, ще ти се случат добри неща.

На 10-годишна възраст Ариана е съ-основател на младежката певческа група с цел благотворителност. През 2009 представя и препродава музика и танци за благотворителност заедно с брат си Франки. След като гледа Blackfish, тя призовава феновете си да спрат подкрепата си към SeaWorld и става веган.

Тя е включена в кампания на списание „17“ през март 2013 заедно с Бриджит Мендлър и Кат Греъм, за да спрат онлайн тормоза. През септември 2014 участва в благотворителност на Stand Up to Cancer, представяйки заглавната песен на своя втори студиен албум My Everything  в чест на дядо си, който е починал от рак през юли 2014. Гранде е приела няколко кучета за домашни любимци и насърчава приемането на бездомен домашен любимец.

Ариана предприема действия в подкрепа на правата на LGBT общността. Тя изоставя католицизма заради Кабала, вярвайки, че църквата има непоносимост към хомосексуалистите, като подкрепя брат си, който също е гей. През май 2015 Майли Сайръс и Ариана представят кавър на Don’t Dream It’s Over в помощ на бездомни LGBT младежи.

 
 

Ще има ли промени в европейските турнета на звездите?

| от chronicle.bg с БТА |

Заради атентата на концерта на Ариана Гранде в Манчестър групата Blondie и бандата Take That анулираха вчера концертите си съответно в Лондон и Ливърпул, за да изразят съпричастност с жертвите, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Take That анулират и концертите си на 25 и 27 май в Манчестър.

Турнето на Ариана Гранде засега не е анулирано, нито отложено. Гранде и екипът й в момента са фокусирани предимно върху жертвите на атентата, а не върху турнето. Засега не е ясно какво ще стане с концерта в четвъртък в Лондон, пише АП.

Селин Дион обяви, че няма да промени датите на европейското си турне, обхващащо Копенхаген, Стокхолм, Лондон и Париж и включващо концерт на 25 юни в Манчестър Арена.

Фил Колинс няма да отменя концерта си в Ливърпул на 2 юни и петте си концерта в Лондон, започващи на 4 юни.

Iron Maiden също ще пеят, като е планирано, днес в Кардиф и на 27 и 28 май в Лондон.

Guns N’ Roses, които са на турне и ще пеят в Дъблин, Лисабон, Мадрид, Цюрих, Мюнхен, Лондон и Париж, не планират никаква промяна в програмата си, каза техен представител.