Индия ще се съсредоточи върху развиване на технологии за търговски и навигационни спътници

| от |

Индия триумфира при първата си междупланетна мисия, в която успя да изведе спътник на орбита около Марс и влезе в елитния клуб на изследователите на далечния космос, предаде Асошиейтед прес.

Индия обаче „ще остане някак си ограничена, защото не можем да си позволим да харчим толкова много пари за чисти научи изследвания и упражнения на въображението“ – каза Д. Радхунандан от Научния форум в Делхи, организация, пропагандираща ползата от точните науки. Фокусът на индийската космическа агенция ще остане разработване на технологии за търговски и навигационни спътници – услуги, които могат да донесат значителни приходи от компании и правителства. „Ако ще печелим пари, ще го правим с това“, каза Д. Радхунандан.

Индия описва постижението с „Мангалиан“ като единствен случай на успех от първи опит за дадена държава, въпреки че Европейската космическа агенция, която е консорциум от няколко нации, също успя да направи това през 2003 г. Достигането до четвъртата планета от Слънчевата система не е лесна задача. Повече от половината от предишните опити в света – 23 от 41 са завършили с неуспех. Индия иска този космически апарат да е реклама за капацитета й да проектира, планира и управлява трудна мисия в дълбокия космос.

Страната вече има десетки успешни изстреляни спътници, включително и на орбиталния апарат „Чандраян-1“, който откри доказателства за вода на Луната през 2008 г. Индия планира нови научни мисии, включително и роувър на Луната.

с БТА

 
 
Коментарите са изключени за Индия ще се съсредоточи върху развиване на технологии за търговски и навигационни спътници