Има ли някого там?

| от Цвети Иванова |

Наясно съм, че има хора, които не харесват Пинк флойд и мога да разбера защо. Отрицанието на група от този ранг е свързано с модата на позитивното мислене, лесния живот, радостта от малките неща и загърбването на страданието и злото. Но знаете ли? Това просто не е вярно. И няма група „от този ранг“. Има Пинк флойд.

Докато снощи гледах в НДК филма „Роджър Уотърс – Стената“ за пореден път се убедих, че величието на този човек и неговите музиканти е пропито навсякъде: от пръстите на Уотърс, с бродирани старчески петна, които докосват акустичната китара, през тихата вълна на смесица от тревога и еуфория, когато над стадиона изкънти „ Is there anybody out there?„, до настървението, с което публиката разкъсва надуваемото прасе в края на концерта.

Филмът започва със сцена, в която Роджър Уотърс е сам на военно гробище някъде в Европа, на един хълм, на който духа вятър. Той сяда на един камък, вади един тромпет и започва да свири на мъртвите. Това е първата стъпка, която зрителите правят в меланхолно-тревожното пътешествие на духа, на което ги взима Уотърс. Концертът от шоуто „Стената на живо“, който мина през цяла Европа по време на турнето му от 2010 до 2013г., е миксиран с кадри от пътуването на Уотърс, паметни диалози и сцени на скръб, които разтърсват със своята откровеност и голота.

Уотърс върви по следите на загиналите във войните, посещавайки военни гробища и мемориали из Европа. Виждаме го как прави символната връзка между децата си и техния прадядо, загинал в Първата световна война на гроба му. Срещата на младите хора с тишината на смъртта, вградена в паметника на техния близък, прелива в сцена от концерта на Уотърс в Париж, по време на която той посвещава песента „Mother“ на всички загинали от терор по целия свят. Не, той не е свръхестествен пророк, но символизмът на сцената към днешна дата ни кара да потреперим.

Следват кадри с ветерани, активисти и обикновени хора, загинали по време на войната, в протест или нападания над граждани. Mощни социални послания, акомпанирани от гениалната музика на Флойд, се просмукват във всеки нерв на зрителя. Онези, които бяхме на концерта през 2013г. си припомнихме интересното решение „Another brick in the wall“ да мине в началото на концерта. След като флойдианците получим своето още в началото, можем да се потопим в ледените води на „Стената“ спокойно. Със затаен дъх, който не отприщваме в продължение на два часа и половина.

В една от сцените Роджър Уотърс е сам в един бар и обяснява на бармана- французин на английски как е загинал баща му. Още преди съзнанието ни да се е залутало във въпроса как расте един голям човек, когато е загубил баща си на две годинки, Уотърс ни запраща отново на сцената, където кънти „Comfortably numb„. На стадиона няма удобно вцепенени хора. След това го виждаме, спокойно шофиращ своето черно ретро Бентли през полетата на Франция по пътя към Италия. И получаваме кратък енергиен импулс на надежда. Приятелят му, който пътува с него, сравнява усмивката на внучето му с усещането за пречистващ гръм от Зевс, което е получил на Олимп и ние си мислим, че все пак има любов и надежда. И миг по-късно отново сме запратени в стената. Към „Hey you„, в която отново чувстваме водата да пълни дробовете ни и сълзите – очите ни. Защото се изправяме заедно, но падаме по един.

Уотърс определя филма като антивоенен, протестен филм, но той е доста повече от това. Той е горчива чаша кино, музика и философия, която се пие до дъно и горчи дълго. И докато снимките на хора, загинали във войни, става все повече и все по-малки, правейки екрана на залата колаж от мъртви души, зала 1 на НДК започва да ръкопляска. Излизаме заедно и си тръгваме поотделно.

Спомени от шоуто в България – в галерията.

 

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Влизат трима банкери в един бар…

| от chronicle.bg |

На Никулден освен Никулчовците и Николинчовците празнуват и банкерите. Поднасяме ви тази компилация от вицове за банкери с най-добри чувства към тях и им пожелаваме здраве, щастие и много работни дни!

 

Проблемът с вицовете за банкери е, че банкерите не мислят, че са смешни, а нормалните хора не мислят, че са вицове.

 

***

 

Предприемач отива при финансовия си мениджър и казва:

– Искам да съм собственик на малък бизнес.

– Това е лесно, казал финансовият съветник – купете си голям бизнес и изчакайте малко.

 

***

 

Днес банкоматът ми изписа съобщение „недостатъчна наличност“. Не разбрах дали става въпрос за моята карта или за банката.

 

***

 

Брокер в края на деня: Това е по-лошо и от развод. Изгубих половината си активи, а все още имам съпруга.

 

***

 

В тези бурни дни как можеш да привлечеш вниманието на брокера си? Като извикаш „Ало, келнер! “

 

***

 

Млада жена започва работа в банка. Жената харесвала литература и попитала един от банкерите:

– Знаете ли Уилям Шекспир?

– Не. В кой отдел работи?

 

***

 

– Какъв искаш да станеш, като пораснеш голям?

– Искам да следвам баща си и ще стана полицай.

– Баща ти да не е полицай?

– Не, банков обирджия е.

 

***

 

По време на банков обир полицаят казва на банкер да заключи всички изходи, за да не избягат крадците. 10 минути по-късно обаче крадците успяват да се измъкнат. Полицаят казва:

– Нали ти казах да заключиш всички изходи! Как успяха да избягат!

– Заключих ги, казва банкерът – ама те избягаха през входа.

 

***

 

Ако дължиш на банката 100 лева, това е твой проблем. Ако дължиш на банката 100 000 лева, това е проблем на банката.

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

CC Catch, Sandra и Samantha Fox ще се качат заедно на сцената на Арена Армеец

| от chronicle.bg |

Не една, не две, а три от най-големите диско диви се събират в София. Иконите на евродиското от 80-те и 90-те CC Catch, Sandra и Samantha Fox ще се качат на една сцена специално за най-мащабното и лудо шоу, което България някога е виждала.

CC Catch, Sandra и Samantha Fox идват в София за първия концерт на платформата HITS ONLY, която дава сцена на най-обичаните парчета от целия свят, от всевъзможни години и жанрове. HITS ONLY не си поставя стилови граници, а следва един единствен принцип – хитове, хитове и пак хитове. Каква ще бъде следващата гореща комбинация, засега остава тайна. Дотогава обаче всичко е ясно – на 29-и април в София ключовата дума ще бъде ДИСКО!

Трите кралици на този стил, идващи в Арена Армеец за първото грандиозно парти HITS ONLY, едва ли имат нужда от дълго представяне.

CC Catch или Каролина Катерина Мюлер започва да пее още от дете. Големият ѝ пробив е през 1985 г., когато излиза дебютният ѝ сингъл I Can Lose My Heart Tonight. Следва луд успех, 5 албума и 12 хита в топ 20. Незабравими остават още Cause You Are Young, Strangers By Night, Heartbreak Hotel и много други. Открива я Дитер Болен от Modern Talking и съвместната им работа я изстрелва до върха. След момент на кратка пауза CC Catch възобновява кариерата си и от края на 90-те не е спирала с участията си по целия свят.

Sandra Аnn Lauer или просто Sandra е една от най-големите световни диско звезди през 80-те и началото на 90-те. През този период всички знаят наизуст хитовете ѝ (I’ll Never Be) Maria Magdalena, In the Heat of the Night, Everlasting Love, Secret Land, Hiroshima и Don’t Be Aggressive. В пика на своята слава Sandra оставя далеч зад себе си в музикалните класации даже звезди от ранга на Madonna. Дискографията ѝ включва 16 албума, а малцина знаят, че тя е и един от гласовете в албумите на Енигма, проект на понастоящем бившия и съпруг Майкъл Крету, продуцирал още Boney M, Milli Vanilli и Майк Олдфийлд.

Samantha Fox също е родена, за да се представя пред публика и да бъде известна и желана. Освен диско дива, британката е и актриса, еротичен модел, и дори талантлив автор на песни за други изпълнители. През 1986 г. музикалната ѝ кариера се изстрелва в орбитата с хита Touch Me (I Want Your Body), който става номер 1 в 17 държави, а тя се превръща в секссимвол за едно цяло поколение. През 1988 г. получава номинация за най-добра изпълнителка на наградите Brit. Днес в кариерата ѝ блестят 8 албума и десетки хитове, които я правят една от най-големите звезди от края на 80-те. Тя е и първата британска певица с три хита в американския топ 20.

Билетите са в продажба от 11:00 ч. на 6.12.2016 г. и са достъпни в бензиностанции OMV, The Mall, касата на Арена Аремец, Български пощи и мрежата на Eventim.bg. Промоционалните билети са на цени от 35 и 45 лв., след изчерпването им цените ще са 50 и 60 лв.