Испанският китарист Пако де Лусия почина в Мексико

| от |

Испанският фламенко китарист Пако де Лусия почина в Мексико на 66-годишна възраст, предаде Франс прес, позовавайки се на съобщение от кметството на родния град на музиканта Алхесирас,
Южна Испания.

Пако де Лусия, един от най-големите изпълнители на фламенко, е починал в резултат на сърдечна криза, се посочва в прес съобщението на кметството. Той се почувствал зле докато бил на плажа в Канкун с детето си и починал докато го откарвали в местна болница, уточнява Асошиейтед прес.
Смъртта на китариста е „непоправима загуба за света на културата и за Андалусия“,заяви кмета на Алхесирас Хосе Игнасио Ландалусе, цитиран от медиите. По повод на смъртта му в родния му град е обявен тридневен официален траур. От днес знамената на всички обществени сгради в града са спуснати. „Смъртта на Пако де Лусия превръща гения в легенда. Наследството, което оставя след себе си, ще остане завинаги, както и огромната любов, която той изпитваше към земята“, заяви още кмета Ландалусе, който нарече артиста „най-големият китарист в света“.

music-paco-de-lucia

„Музиката му, гениалният начин му начин на свирене, характерът му ще останат завинаги сред нас“, добави той, докато градът се готви да отдаде вълнуваща почит на китариста. Пако де Лусия, чието истинско име е Франсиско Санчес Гомес, е роден на 21 декември 1947 в Алхесирас в Андалусия. Преди да стане световно прочут китарист, той успява да модернизира традиционното испанско фламенко, свързвайки го с джаза и черпейки вдъхновение от различни музикални хоризонти. През 2004 той получава наградата „Принцът на Астурия“, едно от най-големите испански отличия.
Пако де Лусия, подчертава Фондацията Принц на Астурия, „надскочи граници и стилове, за да се превърне в музикант с универсално измерение. С фламенко китарата той черпи от испанския класически репертоар, от Исак Албенис до Мануел де Фала, от емоциите на босановата до джаза“. „Всичко, което може да бъде изразено с шестте струни на китарата е в ръцете му“, добавя журито на фондацията. Въпреки известността си, китаристът винаги е бил скромен, свикнал да се появява на сцената в аскетично облекло, състоящо се от черен панталон, бяла риза и черно сако.

В редките си интервюта Пако де Лусия обичаше да повтаря, че дължи кариерата си на своя баща, неизвестен певец на фламенко. „Циганите са най-добрите, защото са закърмени с музиката, която започват да слушат от момента на раждането си. Ако не се бях родил в къщата на баща ми, днес щях да бъда никой. Не вярвам в спонтанния гений. Баща ми ме караше да свиря на китара още от съвсем малък“ твърди той в книгата си „Paco de Lucia. A new tradition for the flamenco Guitar“

Според легендата баща му връзвал единия му крак към леглото в къщата им в Алхесирас, за да не може да излиза навън и да се упражнява повече. „Не беше така, отрича Пако Де Лусия. Той ме питаше „Колко време работи днес?“. Аз отговарях „10 или 12 часа“ и виждах щастието в погледа му.“
На 12-годишна възраст младият талант започва изявите си в залите за фламенко (tablaos), свири нощем и носи пари вкъщи. На 15 вече участва в записи на плочи в Мадрид. На 18 подписва
договор за  първия си албум. Някъде по това време среща друг свръхталантлив музикант, призван да се превърне в легендарния глас на съвременното фламенко. Камарон де ла Исла, който тогава е на 15.
Между двамата артисти пламва артистична любовна искра, сътрудничеството им продължава до смъртта на Камарон през 1992. Паралелно с това Пако де Лусия интерпретира наново целия испански класически репертоар, записвайки „Кончерто Де Аранхуес“ на Хоакин Родриго, и преминавайки през целия репертоар на Мануел де Фала и Исак Албенис. Свири и с най-добрите джаз изпълнители. През 80-те се свързва с Джон Маклафлин и Ал ди Меола, с които записва легендарната плоча „Friday Night in San Francisco. Но остава завинаги верен на фламенкото. „Каквото и да правя, моят звук ще бъде винаги фламенкото. Той ми вдъхва сили и мотивира свиренето ми, факт е, че аз съм просто един изпълнител на фламенко“.

Българската публика ще запомни Пако де Лусия с двете му паметни гостувания у нас – през 1988, когато китаристът беше гост на фестивала „Златния Орфей“ и през 2010, когато музикантът гостува за втори път у нас покана на „София Лайф Мюзик“. Концертът му в НДК, който беше в рамките на световното му турне за същата година, се превърна в паметно събитие.

 
 

Нова закуска се грижи за намаляването на холестерола

| от chronicle.bg |

Според данни на НСИ, повече от 66% от причините за смъртност в България се дължат на сърдечно-съдови заболявания и именно те са причина №1 за смъртността както у нас, така и по света.

Но на рисковите фактори, на които сме изложени ежедневно, може да се повлияе чрез по-балансиранo хранене и активен начин на живот.

Най-новият продукт на Зърнени закуски Нестле – Cheerios OATS с овес, помага за намаляването на холестерола.

Новата закуска съдържа добре познатите Cheerios кръгчета, но обагетени с пълнозърнести овесени флейксове. 63% от състава на новата закуска е пълнозърнест овес, който спомага за намаляване на нивата на холестерол в кръвта.

Овесът е естествен източник на фибри, а бета глюканът, който се съдържа в него, спомага за намаляването на холестерола. Полезният прием е при 3 гр. бета глюкан дневно, а една порция Cheerios OATS с овес предоставя ½ от дневните референтни стойности за прием на бета глюкан. Новата зърнена закуска се предлага в два различни вкуса – стандартен и с канела, предназначена е да удовлетвори хранителните потребности за балансиран старт на деня на мъже и жени над 35-годишна възраст.

Cheerios Oats Cinnamon 350 g 3D

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

„The OA“ е sci-fi приказка. А вие гледате ли го?

| от |

На 16 декември, докато хората са в трескава подготовка на истерията покрай предстоящите коледни празници и само чакат, за да изпратят 2016-а година на майната й, Netfix – новатори в правенето и пускането на добре телевизия – бълват цял сезон на най-новото си шоу – The OA.

The OA минава някак незабелязано за много хора. Дали е от идването на Коледа, или от голямата истерия, която другото шоу на канала Stranger Things предизвика, не е ясно. Но The OA остава леко в сянка. По-умните телевизионни маниаци обаче надушват като хрътки, когато нещо ще бъде добро, не просто защото е гледаемо, а защото съдържа в себе си онези бисери на телевизионния разказ, които някои сериали и поредици могат да донесат, и съответно The OA започва да набира своята малка, но вярна аудитория.

Близо месец след премиерата си шоуто, дело на Netflix и американската кукувица Брит Марлинг, която е създател, продуцент и основна актриса в него, бива подновено за втори сезон. Продължение, което всеки, който веднъж е дал шанс на The OA очаква с леко нетърпение, равносилно на сърбеж там, където не можеш да се почешеш в момента.

Историята в шоуто проследява младата откачалка Прери, която се завръща като някакво ненормално чудо в родния си дом, от който е изчезнала преди точно 7 години. При завръщането й се променят две неща – от сляпо момиче, тя се е превърнала напълно зряща жена и ако преди е изглеждала просто затворена в себе си, то сега е леко луда девойка, бълваща небивалици и сентенеции, която няма търпение да се освободи от емоционалната и физическа обвързаност към семейството, което не е виждала отдавна, но което си я иска обратно.

Така започва историята на Прери, която малко след като се прибира на мястото, което чувства като чуждо тяло, удобно наместило се в нея, събира група от аутсайдери и откачалки, на които да разкаже историята си и съответно те да й помогнат да се върне там, откъдето е дошла, за да намери единственото нещо, което я интересува – нейният приятел Хоумър.

Епизод след епизод, подредени в строг, динамичен и ярък разказ, зрителят започва да се запознава с историята на Прери. Нейната вярна секта, изградена от счупени франкенщайнове, всеки със своите проблеми, и да потъва бавно, но сигурно в полу-фантазната вселена на The OA. Тя пък, от своя страна, е като лудост, пълна с капани и женска хистерия, каквито рядко се появяват по телевизията. Да не кажем никога.

Самата Брит Марлинг е известна с това, че конвенционалните неща не й пасват добре. При нея всяко нещо трябва да е обърнато наопаки, добре изтупано и превърнато в нещо друго. Такова е и киното, което прави – за справка вижте „Другата Земя“ – както и телевизията.

The OA е първият телевизионен проект на Марлинг в компанията на верния й приятел и партньор Зал Батманглидж, който режисира много голяма част от сценариите й. Музиката в сериала също е дело на член на тяхната малка група – братът на Зал – Ростам Батманглидж, който в ежедневието си е и част от бандата Vampire Weekend, пише мелодиите.

The OA е сериал, който напомня на сън. И подобно на сънуването е пълен с хиперболи, неща, които изглеждат нелогични, но намират своя път постепенно, с тъмни кътчета, задъхващи моменти и един Торбалан, който се крие в мрака.

Хубаво е, че и гледането му е подобно на сънуване, „бързо постепенно, а после изведнъж“, както пише Джон Грийн. Така и The OA те хваща за гушата и не те пуска. Цели 8 епизода.

Втория сезон, начело с Брит Марлинг и групата й от фрикове, може да очаквате в края на тази година. Netflix подновиха The OA в същата седмица, в която направиха същото и със Stranger Things, макар тогава малко хора да го разбраха.

Но е хубаво да го знаете, когато The OA завладее съзнанието ви с плътната си и ненормална атмосфера и се чудите какво ще стане после.

Към вкусната и различна Брит Марлинг и нейната циркова трупа, които са основното звено на сериала, добавяме и Риз Ахмет, Джейсън Айзък и Паз Вега, които участват. В случай, че някой има нужда от още причини, за да види сериала. На нас лично не ни трябваха.

 
 

Ясна е причината за избухващите телефони на Samsung

| от chronicle.bg |

Фиаското с избухващите устройства Samsung Galaxy Note 7 се дължи на проблем с батерията. Това сочат резултатите от разследването по темата.

Galaxy Note 7 беше замислен като конкуренция на последния iPhone, но се наложи всички устройства да бъдат изтеглени заради безброй сигнали за подпалени телефони.

Изтеглянето струва на компанията около 5.3 милиарда долара и навреди на репутацията на южнокорейския технологичен гигант.

В понеделник компанията обяви, че проблемът с избухващите телефони е причинен единствено от батериите – няма проблем със софтуера или хардуера.

Причина са грешки в дизайна и производството, които са се отразили на батерията.

Докладът от разследването посочва, че проблемите са свързани с недостатъчно изолационен материал в батерията и дизайн, който не дава достатъчно пространство за безопасно разполагане на електродите на батерията.

Samsung обяви, че поема отговорност за провала.

Компанията не обяви името на доставчиците на батериите, но миналата година те бяха идентифицирани като филиала Samsung SDI и китайската Amperex Technology. Технологичният гигант не планира да предприема правни действия срещу тях, а приема отговорността за действията си.

Samsung’s Note 7 се появи на пазара през август 2016 година като устройство, конкуриращо iPhone на Apple.

През септември обаче се наложи да бъдат изтеглени 2.5 милиона устройства заради оплаквания с прегряване и избухващи батерии.