Хората не са готови за първата си среща с извънземните

| от |

Габриел де ла Торе публикувал изследване, което показва, че липсата на знания и влиянието на религията биха били прекалено golwm шок за „първия контакт“ и че няма достатъчно „глобално съзнание“.


 

et_1474485bОткриване на сигнал, който показва наличието на извънземни от десетилетия е мечтата на много изследователи, но Габриел де ла Торе от Университета в Кадис казва, че все още не сме готови за това иние не трябва да търсим контакт.

Испанският учен коментира пред Daily Mail своето изследване, което показва, че нашето общо незнание и влиянието на религията би ни причинило тотален шок при „първия контакт“.

seti

Програмата SETI ( Search for Extra-Terrestrial Intelligence ) от 1984-та година издирва признаци на извънземен интелект и въпреки че не са успели да открият нищо, издирването продължава. Членовете на проекта се опитват да бъдат тези, които ще направят първата стъпка, изпращайки съобщения от Земята.

Но Де ла Торе, професор в отдела по психология, който в миналото е участвал в проекта Марс 500, публикувал проучване, в което твърди, че не сме готови за близка среща с извънземните.

1

Той е направил проучване сред 116 студенти в Испания, САЩ и Италия. Той е сметнал, че това са следващите поколения политици, учени и лидери и искал да проучи техните знания.

Той питал за религиозните убеждения, околната среда, познаването на космоса, за ежедневието и възгледите за живота. Всички въпроси по някакъв начин са били свързани с програмата SETI. Така той питал и за вероятността за живот на други планети, за годината в която човек за първи път стъпи на Луната, най-голямата планета в Слънчевата система.

The 10-meter South Pole Telescope and the BICEP Telescope at Amundsen-Scott South Pole Station

Де ла Торе констатирал, че общото знание, специално за космоса, не е достатъчно и смята, че правителствата трябва да увеличат своите усилия в образованието.

Религиозните убеждения също били много сериозно застъпени, въпреки че това не трябва да бъде проблем, но могат да повлияят фактори, когато се стигне до първия контакт.


SETI е общото наименование на различни организации, проекти и разработки, занимаващи се с търсене на интелигентен извънземен живот.

През 1960 астрономът Франк Дрейк от университета Корнел извършва първия съвременен SETI експеримент, наречен проект Ozma. Дрейк използва 25-метровия радиотелескоп, намиращ се в Грийн Банк, Западна Вирджиния за да проучи звездите τ Кит и ε Еридан. В Грийн Банк е проведена и първата SETI конференция през 1961 година. За първа книга в тази нова област се приема „Интелигентен живот във Вселената“, издадена през 1966 година. Нейни автори са Карл Сейгън и руският астроном Йосиф Шкловски[

През 1971 година НАСА спонсорира изследване, разглеждащо търсенето на извънземен живот. Крайният доклад от това изследване предлага построяването на земната повърхност на радиотелескоп с 1500 антени. Цената на проекта се изчислява на 10 милиарда долара. Този проект не е започнат, но самият доклад служи като основа за последвалите разработки в областта.

На 15 август 1977 един реален SETI експеримент придобива известност с така наречения „WOW! сигнал“. Наблюдаващият изследовател забелязва върху разпечатката от компютъра странна поредица от цифри, предполагаща извънземен произход. В своето въодушевление, той написва на ръка върху хартията английското възклицание „WOW!“. Сигналът никога не се повтаря отново, но се счита до този момент за най-вероятен кандидат за сигнал с действително извънземен произход.

800px-Wow_signal

 
 

Филмовата академия на САЩ със 774 нови членове

| от chronicle.bg |

Вчера стана ясно, че от Академията за филмови изкуства и науки на САЩ за изпратили покани до 774 филмови дейци, които да станат част от престижната организация, връчваща ежегодно наградите „Оскар“.

Тази бройка поставя рекорд досега, като с нея официалният брой на членовете на Академията нараства до близо 8 500. Миналата година 683-ма нови членове станаха част от екипа. Сред получилите покана е и българският аниматор Теодор Ушеф,  който  е първият българин номиниран за Оскар (за късометражния анимационен филм „Сляпата Вайша“).

Новият списък събира хора от 57 страни, като 37% от хората в него са жени, а 30% – цветнокожи. Тенденцията, която Академията си е поставила от няколко години, продължава и вече 28% от всички членове са жени и 13% – цветнокожи. Намерението на организацията е да удвои тези числа до 2020 г.

Актрисата Ел Фанинг е най-младото име сред новоизбраните (19 години), а Бети Уайт (на 95) е най-възрастна. В списъка с актьорите присъства също и младата надежда на киното, Гал Гадот („Жената чудо“), заедно с Крис Хемсуърт, Крис Еванс, Дуейн Джонсън и Крис Прат. Сред жените, които най-вероятно ще се внедрят в средите на Академията, са Ейми Полър, Кейт Маккинън, Лесли Джоунс, Мая Рудолф и Моли Шанън.

Интересно е, че от поканените, 24-ма вече носители на Оскар и 91 вече са били номинирани. Сред режисьорите са Джордан Пийл („Бягай!“), Бари Дженкинс („Лунна светлина“) и Том Форд. Списъкът тази година изобилства от хора от цял свят. Очевидно целта на Академията е да стане ООН на киноиндустрията и по всичко изглежда, че това ще стане. С такъв многолик профил би било много трудно да се правят прогнози относно предстоящите през зимата награди „Оскар“. Но президентът на Академията, Шерил Боун Айзъкс акцентира на друго. „Важното е да гледаме повече филми и да се потопим във всеки един от тях. Това правят все повече членове на Академията. Те избират филми на базата на определени критерии, а не на това откъде идват. Всички са професионалисти. Освен това Оскарите не са единствените награди. Имаме Наградите за студенти, Наградите за технически постижения и още.“

А колкото до растящия брой нови членове, президентът коментира, че желанието е организацията не да се разрасне като брой, а в посока на разнообразие и в нея да имат представителство мъже и жени от целия свят.

 
 

Екстремни тестове за KIA Stinger

| от chronicle.bg |

KIA Stinger навлиза във финалния етап от своя режим на абсолютно екстремни тестове и процеси за усъвършенстване. Програмата за изпитания, която се провежда в различни точки по целия свят както на пътна настилка, така и на писта, трябва да гарантира, че автомобилът притежава нужни качества.

Аеродинамика: как се оформя специфичния гран туризмо дизайн за Stinger:

При разработване екстериора на Stinger – фастбек, дизайнерите на КИА получават напътствия от експертите по аеродинамика в компанията. Развойният център на КИА във Франкфурт използва софтуер, който изчислява динамиката на флуидите (CFD). С него бързо може да се тестват и оценяват разнородни идеи за подобряване на аеродинамичния профил на автомобила, без това да е за сметка на неговия фастбек силует.

След четири седмици съвместна работа на екипите са осъществени леки корекции по екстериора на Stinger с цел подобряване обтекаемостта на автомобила.

Каросерията е леко заострена към задната част, а новите ‘хриле’ са разположени зад предните калници за да намалят завихрянето на въздуха по фланговете на автомобила. Задният аеродинамичен спойлер е с променена форма и изпълнява задачата да редуцира както вертикалните вибрации, така и да увеличи стабилността при високи скорости. В предната част са позиционирани по-големи хоризонтални канали за оптимизиране на охлаждането на спирачките, а специфичната форма на въздушните отвори допълнително спомага за намаляване на вертикални вибрации.

Управление и удоволствие от шофирането: гран туризмо за всякакви условия

Динамиката на Stinger изправя инженерния екип на КИА пред ново предизвикателство. Специализирани в разработката на шасита, инженерите на марката получават буквално бял лист хартия, на който да очертаят схемата със зададените характеристики на окачването и кормилното управление на автомобила. Тяхната задача е да създадат автентичен гран туризмо с динамика на шофирането, която отговаря на неговия фастбек дизайн. Формата на Stinger вдъхновява работата по постигане на оптимално динамично шофиране с максимално високо ниво на контрол над автомобила. В същото време приоритет остава и постигането на баланс между ежедневното шофиране и комфорта при пътуване с високи скорости на дълги разстояния.

Stinger_1_small

За да изпълнят заданието, инженерите на КИА разработват два вида окачване. Stinger е оборудван с предно окачване макферсон и напълно независимо задно окачване мултилинк. В същото време обаче липсата на предшественик на Stinger позволява на инженерите да изградят както традиционна пасивна настройка, така и съвсем нова адаптивна система за електронно регулиране на окачването (Dynamic Stability Damping Control, DSDC). Тя адаптира дължината на хода на амортисьорите в движение и се контролира от група сензори за ускорение, спиране и управление.

С помощта на селектора за избор на режима на шофиране (Drive Mode Selector System), водачът има възможност да променя характеристиките на амортисьорите като избира между два режима: нормален или спортен. И докато при нормалния режим окачването леко се втвърдява при остри завои, този ефект е доста по-слабо изразен при спортния режим. Изборът на спортен режим осигурява значително по-директно предаване на трептенията при всякакви условия на пътя и скъсява дължината на хода на амортисьорите за по-добър контрол и директно управление по време на по-емоционално шофиране. Селекторът DSDC ще бъде включен в пакета от стандартно оборудване на 3,3-литровите V6 версии на Stinger.

Stinger_3_small

Пасивното окачване – част от стандартното оборудване за моделите с 2,0-л бензинов турбодвигател и за всички 2,2-л дизелови модели – е конструирано по същото задание като системата DSDC. Пасивната настройка е подложена на изпитания по състезателната писта „Нюрбургринг Нордшлайфе“ и по конвенционални пътища. Тя предразполага към нужната стабилност при дълги пътувания и криволичещи пътища. Базирано на изключително прецизната концепция на КИА, окачването на Stinger е изцяло преработено за оптимална обратна връзка при управление на автомобила.

Като част от стандартното оборудване на всеки Stinger, R-MDPS позволява на водача да избира между два режима на шофиране – нормален или спортен.
При спортен режим по-късата предавка осигурява по-бърза реакция, намалявайки необходимостта от допълнителни действия. Нормалният режим редуцира усилието при кормуване, което е предпоставка за по-умерени реакции при пътуване. Също така този режим изисква повече усилие при завъртане на волана – чрез линейното натрупване на съпротивление, което дава на водача повече увереност при шофиране.

Спирачна система: как спира най-мощният автомобил в историята на КИА

Със своите 370 к.с., 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор на КИА Stinger дава възможност на автомобила да постигне ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, което го поставя на първо място по бързина на ускорението в историята на КИА.

Stinger_4_small

С цел да постигнат максимална ефективност на спирачките, много по-добра от всички автомобили на КИА досега, инженерите подлагат Stinger на различни високоскоростни спирачни тестове. Създават набор от впечатляващи предизвикателства за проверка на възможностите им, а екипът от тест пилоти се отправя към известния планински път Гросглокнер в австрийските Алпи за изпитания на спирачната система при постоянно спускане. За тестовете са използвани и някои частни съоръжения в Северна Германия и Източна Испания, както и пистата „Нюрбургринг“.

Мощните 3,3-литрови конфигурации на Stinger са оборудвани със спирачна система, разработена съвместно с Brembo. 18-инчовите дискови спирачки Brembo са специално проектирани да отговорят на високата мощност на двигателя. С перфорация и оребряване те постигат не само по висок термичен капацитет, но и нивата на износване при тежка експлоатация значително намаляват. Спирачките са оборудвани и с най-мощните бутала в историята на КИА.

Качество и надеждност: тестът Грийн Хел

Като всеки автомобил , Stinger е подложен на пълен набор от изпитания, които доказват високата надеждност и стабилност на автомобила. Докато „Нюрбургринг Нордшлайфе“ изигра решаваща роля при изграждане динамичния характер на Stinger, то резултатите от тестовете в Грийн Хел затвърдиха високото качество и надеждност на изцяло новия модел.

Всеки тестови автомобил се подлага на поне 10 000 км шофиране, което се равнява на 480 обиколки на „Нордшлайфе“. Всепризната като перфектна тестова зона, пистата има 73 завоя, 300-метрова денивелация във височината между най-високата и най-ниската точка на трасето, както и максимален наклон от 17%. Комбинацията от рязко ускорение, бързо намаляване на скоростта, остри предизвикателни завои и променящи се повърхности и наклони, е безпрецедентен тест за мощност и динамичност. Разстоянието, изминато по време на разработката на Stinger, се равнява на повече от 160 000 км екстремни изпитания на пътя.

Всеки прототип на Stinger, тестван на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, се подлага на същия „наказателен“ режим на безкомпромисни изпитания на окачването, каросерията и задвижването. Процедурите за изпитване на КИА са предназначени за установяване на износването на задвижващия механизъм и по-специално евентуалното изтичане на течност, както и на характеристиките за топлинния контрол на предавателната кутия. Температурата на спирачките, ауспуха и скоростната кутия на автомобила са под постоянно наблюдение, за да се гарантира, че те работят оптимално през цялото време.

3,3-литровият Stinger към момента е в последната си тестова фаза на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, но значителна част от разработката на 2,0л и 2,2-литровите модели – със задвижване на задните и на четирите колела – вече е приключила. Един дизелов прототип е изминал 20 000 км на „Нордшлайфе“. Преди това двигателят е покрил пълния задължителен тестови пробег от 10 000 км, но допълнителната работа по шасито изисква изпитанието на серия нови компоненти. Задвижващата система – двигателят и скоростната кутия – остават същите, но с нови компоненти, а тестването продължава с изминаването на допълнителни 10 000 км.

8-степенната автоматична скоростна кутия на Stinger, която ще се предлага с всеки от трите двигателя, е важен акцент при проверките на задвижването. Изпитанията на „Нордшлайфе“ откриват необходимостта от по-ефективен топлинен контрол в скоростната кутия – ранните тестове сочат, че температурата на маслото се покачва над стойностите, препоръчани от инженерния екип. За да коригират това, инженерите на КИА снабдяват скоростната кутия с охладител на маслото с по-голяма повърхност за да може охлаждането да бъде по-ефективно.

Освен на „Нюрбургринг“ изпитанията на Stinger се провеждат и в други точки по цял свят с над 1,1 милиона километра общ пробег за проверка на издръжливостта, което се равнява на 27 обиколки на Земята около екватора.

Разработката на автомобила се осъществява в цяла Европа, Близкия Изток, Азия, Северна и Южна Америка с цел провеждане на екстремни климатични тестове и проверка на качеството за всички компоненти, използвани в Stinger. Подготвян за международна аудитория, Stinger е подложен на тестове при необичайни студове, горещини и на много висока надморска височина, изправен е пред императиви на пустинята, претоварени градски центрове, планинските проходи и райони с постоянно замръзнала земя.

Производство и продажби

КИА Stinger влиза в производство през втората половина на 2017 г. и ще се предлага на международните пазари от четвъртото тримесечие на годината. Ценообразуването на местните пазари и окончателните спецификации ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането на Stinger на пазара.

 
 

Пилар Абел не искала наследството на Салвадор Дали

| от chronicle.bg, по БТА |

Испанката Пилар Абел, която иска да бъде призната за дъщеря на прочутия художник сюрреалист Салвадор Дали, увери, че не иска да получи пари, а да разбере коя всъщност е тя, предаде Франс прес.

Мадридски съд постанови да бъдат ексхумирани тленните останки на художника 28 години след смъртта му, за да може чрез ДНК тестове да се установи дали е биологичен баща на Пилар Абел Мартинес, която живее в Жирона в Каталуния.

Фондацията „Салвадор Дали“ оповести, че ще представи иск срещу нареждането за ексхумация.

Пилар е сигурна, че нейната ДНК ще съвпадне с тази на починалия гений на сюрреализма. „Това ще ми донесе огромно облекчение – най-после ще знам коя всъщност съм аз и ще получа признание – каза тя. – Не се стремя да стана негова наследничка. Ако това се случи, толкова по-добре. Това обаче е последното, към което се стремя – на първо място е идентичността ми.“

Пилар от повече от десетилетие се опитва да докаже, че е дъщеря на Дали, починал през 1989 г. Според нея той е имал любовна връзка с майка й, която била икономка в дома на негови приятели в Кадакес. Дали често посещавал този дом. Майка й обаче се омъжила за друг мъж преди раждането й. „Когато бях 7-8-годишна, баба ми ми каза: ‘Знам, че не си дъщеря на сина ми, че баща ти е велик художник, но това не е причина да те обичам по-малко.’ Тогава тя ми спомена името му – Дали“, поясни Пилар.

 
 

WhatsApp става водещ източник на новини

| от chronicle.bg |

WhatsApp бързо се превърна в място, където хората могат безопасно да споделят и да получaт последните новини.

Според проучване, проведено от Ройтерс институт за изследване на журналистика, все повече и повече хора започват да разчитат на услугата за съобщения, а не на Facebook (компанията майка) за новини. Разбира се, 47 процента от анкетираните (71 805 души) от 36 страни все още предпочитат Facebook, за да научават какво се случва по света. Но процентът на хората, които използват Facebook за новини, е намалял наполовина в тези 36 страни в сравнение с миналата година.

Над половината от WhatsApp потребителите в Малайзия и 46 процента от бразилците заявяват, че използват WhatsApp за новини. Услугата изглежда е особено популярна в Чили, Сингапур, Хонконг, Испания и Турция.

Някои оператори в тези страни предлагат WhatsApp комплекти безплатно за достъп до различни услуги, включително абонаменти за новини, което не е за пренебрегване. В изследването се съобщава, че криптирането от край до край също е фактор, който кара хората да предпочетат WhatsApp.