Григор отпадна още на старта в Токио

| от chronicle.bg |

Григор Димитров за пореден път през този сезон показа класа, но не и стабилност и напусна Rakuten Japan Open след 4-6 6-3 1-6 от Беноа Пер. Българинът вкара няколко невъзможни топки, представи се силно от бекхенд, както и на мрежата, но допускаше нелогични грешки в ключови моменти и те му затвориха вратат към втория кръг. В добавка, Григор реализира едва един от 13 брейкбола в мача.

Димитров започна мача крайно неуверено и с две непредизвикани и две двойни грешки се самопроби в първия гейм. Виждаше се, че българинът търсеше концентрацията си в тези минути, но не успя да забави ритъма на разиграванията и да си даде време да я намери, а вместо това предаде подаването си. Пер пък се представяше стабилно на свой сервис и в целия сет отпусна само пет точки на българина на свой начален удар.

При 2-1 гейма, французинът изигра дълбок бекхенд в ъгъла на корта и след това матира Григор с маркова къса сякаш, за да покаже, колко комфортно се чувства на корта в днешния ден. Григор бързо намери правилните ходове в подаванията си и с добре построени комбинации натискаше форхенда на Пер, но така и не намираше пътя към евентуален рибрейк. Българинът завърши първата част с цели 10 непредизвикани грешки (срещу 3 на противника), като повечето от тях идваха директно от ретур.

По този начин Пер спокойно затвори сета с гейм на 15 за 6-4 без да е бил изправен пред брейкбол, а едно от малкото положителни неща за Димитров беше класата на бекхенда му. Талантът ни спечели сервиса си на старта на втората част и най-после успя да направи поредица от уверени ретури, с които си подсигури три брейкпойнта, а Пер гневно запрати топката в трибуните при последната точка.

Световният №32 изигра изключително прибързано следващия си сервис, но Григор не се възползва и улесни съперника с непредизвикана грешка, след което пропиля и другите си шансове. Още един хладнокръвен бекхенд последван от брилятно стоп воле за 3-2 все пак ни накараха да повярваме, че Димитров продължава да е в битката за мача, макар да беше успял да спечели едва 6 от 22 двубоя след загубен първи сет през този сезон.

Българинът започна видимо да надиграва Пер и отново си подсигури 0-40, но въпреки няколкото страхотни отигравания, остави общо пет шанса за пробив да му се изплъзнат. При последния, Григор загуби първата си грешка на мрежата от общо 12 излизания, но и последният бекхенд на французина като по чудо прелетя над мрежата.

При 4-3, Пер започна гейма си с две двойни грешки и отново беше изправен пред 0-40, а при втората възможност Григор най-после срути стената и излезе с пробив напред. Французинът пък изля гнева си върху мрежата и я удари три пъти с ракетата си, но дори не получи предупреждение. Григор прояви чувство за хумор и преди да започне да сервира за сета пооправи леко филето и макар да се нуждаеше от три сетпойнта, рестартира мача с прекрасен бекхенд на линията.

Пер имаше едва 39% вкаран първи сервис във втория сет на сметката си и изглеждаше наистина изнервен, само че Григор по никакъв начин не се възползва от това след почивката. Напротив, с двойна грешка българинът изостана с 0-30 в подаването си, а при 0-40 отрази първия брейкпойнт, но с непредизвикана грешка от форхенд материализира втория. Пер затвърди с гейм на 15 и вече водеше с 3-0.

Григор се добра до 40-40 с невероятен бекхенд пасинг шот и дори имаше брейкпойнт при 1-3, само че французинът отново вкара хубав първи сервис, атакува мрежата и запази аванса си за 4-1. Играта на Димитров просто се разпадна в следващия гейм, той допусна нов пробив за 1-5 и предаде мача с 1-6.

 
 

Запознайте се с новите слушалки Beoplay E4

| от chronicle.bg |

Датската луксозна марка Bang&Olufsen разширява портфолиото си с още един продукт – слушалките Beoplay E4.

Те са от ново поколение и разполагат с по-добра функция за изолиране на външния шум (ANC), като блокират звук с до 15 dB по-ниска честота спрямо предишната ANC технология на Beoplay H3. По този начин слушателят трудно би чул дори ако самолет прелети над него.

Благодарение на т.нар. режим на прозрачност (transparency mode) само с един бърз жест пък може едновременно да изключите както шумоизолиращата функция, така и музиката, и да се върнете в обкръжението си.

2017_03_E4_Black_2

Новите Beoplay E4 са с подобрен дизайн. Батерията им е тънка, с полимерна повърхност, която осигурява по-голяма тактилност и издръжливост. Преработен е и дизайнът на устройството за управление на музиката, така че да се постигне по-лесно и интуитивно потребителско преживяване. Слушалките са изработени от лек алуминий, което ги прави изключително здрави и устойчиви на надраскване. В същото време са и изключително леки – общото им тегло е 50g.

Иновативните Beoplay E4 се предлагат в черен цвят и на цена от 249 евро. Очаква се през юли да пристигнат в шоурума на Bang&Olufsen – на ул. „Оборище“ 10 в София.

 
 

Какво ни очаква на A to Jazz

| от chronicle.bg |

Остават по-малко от две седмици до срещата ни с А to JazZ 2017 в Южен парк II.

Освен музикалната програма, събитието ще предложи разнообразие от активности, като пъстрия арт-базар, специалния A to JazZ & Rush щанд с официален мърчандайз, детска образователна програма A to JazZ KIDS и вълнуващите джем сешъни, които традиоционно се провеждат всяка вечер след фестивалната програма.

Няма как да объркате арт-базара на А to JazZ, защото той се отличава с най-пъстрите и креативни творчески идеи, дело на български творци и концептуални марки. И тази година базара ще събере разнообразие от изложители, предлагащи на всеки възможността да отнесе със себе си цветно късче преживяване.

Най-верните фенове на фестивала пък могат да намерят специалния A to JazZ & Rush щанд, на който ще се предлага официалният мърчъндайз на фестивала, изработен от италианския дизайнер Марио Гуалиели, познат на аудиторията като Brus.

Следвайки една от основните мисии на А to JazZ, a именно възпитание на децата и младежите в една по-добра музикална и емоционална среда, на 8-ми и 9-ти юли във фестивалния Южен парк II ще се проведе oбразователната програма A to JazZ KIDS. Най-малките любители на музиката ще имат възможността да опознаят основите на това изкуство, като ритъм и мелодия, облечени в забавни детски игри, приказки и истории.

Програмата ще включва интерактивния концерт „Приказки за джаза”, в който ще бъде представена историята на джаза, най-популярните инструменти в него, тяхната технология на звукоизвличане, както и много интересни и популярни джаз пиеси. Заедно с това, ще бъде представен и уъркшопът “Латино джаз“, който ще запознае децата с появата на едно от най-популярните течения в джаза, съпроводено с много танци и игри.

Разбира се, няма как да подминем и традиционните джем сешъни, които са неизменна част от А to JazZ. Тази година Havana Club Jam Sessions ще се проведат след края на всеки фестивален ден от 23:00 часа на открито в бар Caché, който се намира в непосредствена близост до фестивалния парк. Водещите на музикалните вечери ще са българските джаз звезди Михаил Йосифов, Вили Стоянов и Димитър Льолев, като към тях ще се присъединят Стоян Янкулов – Стунджи, Васил Спасов, Наско Попов, Митко Шанов, Борислав Петров и Милен Кокошаров. Всички те ще се впуснат в една вълнуваща музикална импровизация, в която смело ще предизвикват в джазово надсвирване хедлайнерите на A to JazZ.

 
 

Гъзи, бузи, буцуни: мина ли времето на „Ъпсурт“?

| от chronicle.bg |

Феновете на Ъпсурт чакат всеки техен летен хит с нетърпение. И нормално.

Не сме забравили как драскахме листото на марихуаната и текста на „Нон-стоп“ в тетрадките си през 1999 г. Не сме забравили и как целият български народ се напомпа с национална гордост от това, че шкембето в неделя сутрин бе възпято. Никога преди това музиканти или поети не бяха издигали на пиедестал шкембе чорбата и рефренът на „Неделя сутрин“ завинаги влезе в езиковата артилерия на българите. Може и да имаше леко шокирани индивиди от старата генерация, която не можеха да преглътнат текста на „Хвани ме за тръбата“. Но пък и ние вече отричахме „Щурците“ и „Диана експрес“. И „Ъпсурт“ бяха символ на борбата между две поколения.

През 2001-ва всички пеехме с тях и Васко Найденов „нон стоп масури има ли луди питай Тони Джи. Чекай малко скъпа, давай салати. Колко нестандартен съм, питай Кати.“. Ъпсурт се катереха нагоре към сърцата на хората и изобщо нямаше изглед да спрат.

Албумът им „PopFolk“ от 2003-та не беше най-силния момент в творчеството им, но след това дойде 2005 г. и цяла София вибрираше в порочността на „3 в 1″. Всеки има свой личен спомен с фразата „мацки винаги има жадни, с майни имаме малки тайни. Южни душици непослушни, морски и софиянки. Две отворени дърти чанти, отварям – скърцат панти. Неочаквана комбинация, не 3, а 2 в едно – фелацио.“ Дори не можем да си представим колко бири са се изпили на тази песен, колко неща са се изпушили и колко хора са се забили, докато са я слушали.

Изобщо 2005-а бе златна година за Ъпсурт. Тогава Хазарта изпя „жълти зъбки и нерви лабави, не гепи кабели, гепи кабари/ Като стрида в маршрутките, аз съм сам в държавата на проститутките“ в парчето „Колега“ и всички пяхме с него. Песента неслучайно бе определена за химн на народа. Същата година се роди и сингъла „И твойта майка също“ с Белослава, който стана част от саундтрака на едноименния филм. И всички бяхме горди.
Текстовете на „Ъпсурт“ бяха поезия висша категория. В лириката им бъкаше от препратки, които караха хората да си задават въпроси. Беше необходимо леко интелектуално усилие, за да разбереш, че хората не звънят по телефона с фонокартите си в тоалетната. С всеки техен пореден албум, стилът на изразяване в текстовете се подобряваше мощно и Ъпсурт се превърнаха в икони.
След известен период на творческо затишие, „Ъпсурт“ се завърнаха на бял кон с „Ослушай се“ през 2013-та и сингълът им отново кънтеше във всички барове. Освен яките мацки, въртящи крака на пилон, в песента отново имаше запомнящи се фрази и социална нишка, макар и тя да не можеше да се мери с „Колега“.
И като отново стана дума за „Колега“… може би е време да чуете новата песен на Ъпсурт:

Мдам. Никога няма да спрем да обичаме „Ъпсурт“, както никога няма да спрем да харесваме захарен памук, макар че знаем, че е вреден, а не е и толкова вкусен. Пораснахме с техните рими, говорим с техни думи и никога няма да ги оплюем с чисто сърце. Освен това, още утре по улиците ще минават кабриолети, от които ще кънти „Големо дупе, мамо, ме гони, големо дупе“. И в морските барове много пияни хора ще пеят „Гъзи бузи буцуни буцуни гъзи бузи“.

Но трябва да признаем, че този път „Ъпсурт“ не са се постарали. И опасно се въртят около границата, която дели техния хип-хоп от този на Криско бийтс. А ако я прекрачат, отиваме „дома на бира и миш-маш“ и си режем вените.

 
 

Tака щяха да изглеждат, ако бяха дебели

| от chronicle.b(i)g |

Стопли се и започнаха голотиите! Супер! Гледаме момичета по телевизията, по корици, в трамвая – всичките едни кльощави, едни еднакви. Има толкова малко по тях, че тъкмо ги разгледаш и ти станат скучни.

Друго си е да има плът и пичовете от сайта fatworld.wikia.com го осъзнават много добре. Какво да ви кажем за този сайт. Велик е! Така не сме се смели от похищението на Волен в НАТФИЗ, а тогава отворихме две хернии от смях.

Сайтът представя снимки на известни личности, жени основно, които са манипулирани така, че те да изглеждат дебели. Резултатът е велик, както можете да се убедите от галерията ни.

Имаме една забележка към сайта и тя е, че никнеймът на админа не е Рубенс. Всичко останало е съвършено, както можете да видите в галерията!