Григор Димитров с нова победа и е на четвъртфинал в Австралия

| от |

Григор Димитров победи Роберто Баутиста Агут и си осигури място в 1/4 финалите на Откритото първенство на Австралия. Българинът се наложи над испанеца в четири сета 6-3, 3-6, 6-2, 6-4.

1
Димитров, който е 22-и в ранглистата, победи намиращия се на 40 места зад него в класацията Баутиста Агут в мач от 4-и кръг, който продължи 2 часа и 24 минути. В първите два сета двамата тенисисти си размениха по един пробив, който им бе достатъчен за спечелването на отделните части. В третия сет Гришо бе много концентриран и на два пъти проби сервиса на 25-годишния испанец, за да стигне до успех с 6-2. Четвъртият сет бе много равностоен, но Димитров не допусна нещата да се решават в тайбрек. Той водеше с 5-4 и успя да пробие Баутиста Агут в десетия гейм, възползвайки се от първия си мачбол в срещата.

 

Това е ново най-добро постижение за Григор Димитров на турнир от Големия шлем, а с него той си осигури 270 000 долара от наградния фонд и 360 точки за ранглистата.

 

Веднага след мача на корта григор каза:„Страхотно! Малко съм изморен, но и той много ме затрудни. Просто съм много щастлив, Агут се представи много силно. Последните два пъти, когато играхме заедно, той ме победи и отчасти знаех какво да очаквам. Получи се страхотен мач. Във втория сет той игра много силно, но успях да се справя и очаквам с нетърпение следващия двубой“, добави още Димитров

В следващия кръг българинът ще срещне победителя от мача между Рафаел Надал и Кей Нишикори. Рафа е водач в схемата, а японецът е под №16. Походът на Гришо в Мелбърн започна с успех над Брадли Клан (САЩ) и продължи с победи над Йен Сун-Лу (Тайван) и Милош Раонич (Канада).

 

 

 
 

Маргарет Атууд за антиутопиите и завръщането на тоталитаризма

| от chronicle.bg, по БТА |

Светът е по-близо от всякога до тоталитаризма от 30-те години на миналия век, каза във Франкфурт канадската писателка Маргарет Атууд, която ще получи престижна германска литературна награда, предаде Ройтерс.

Антиутопичният роман „Историята на прислужницата“ (1985 г.) от Маргарет Атууд се върна в списъка на бестселърите, след като по него беше заснет сериал. Той е за тоталитарно бъдеще, в което млади момичета се изпращат в сексуално робство на богати семейства. Избирането на Доналд Тръмп за президент приближи сюжета до действителността заради опитите в някои щатове да бъде ограничено правото на жените да правят аборт.

„По-близо сме до 30-те години на миналия век, отколкото когато и да било след това“ – каза Маргарет Атууд на пресконференция, като направи паралели с фашистките и комунистически режими в части от Европа. „Хората в Европа гледаха на САЩ като на пример за демокрация, свобода, откритост и не искаха да повярват, че нещо такова може да се случи там. Сега обаче времената се променят и аз съжаление става все по-възможно да мислим по този начин“ – добави Маргарет Атууд.

Маргарет Атууд е на Франкфуртския панаир на книгата, за да получи Наградата за мир от Германската асоциация на книгоиздателите и книгоразпространителите утре. Тя й беше присъдена за „политическата интуиция и прозорливост, когато става въпрос за опасни скрити тенденции и течения“.

Сред предишните лауреати на наградата са Орхан Памук, Сюзан Зонтаг, Амос Оз, Вацлав Хавел. Миналата година я спечели Каролин Емке.
Маргарет Атууд спечели наградата „Букър“ за романа „Слепият убиец“ през 2000 г. Други нейни популярни романи са „Ясновидката“, „Наричаха я Грейс“, „Одисеята на Пенелопа“. Тя написала повече от 40 книги – романи, поезия, есета.

 
 

Храната, която обичаме да гледаме

| от |

 Антъни Бурдейн разказва, че за първи път разбрал, че „храната не е просто субстанция, която тъпчеш в устата си“, когато е на 7 години и пътува с майка си на пътешествие с кораб. Онова, което променя отношението към кухнята и кулинарията е студена френска супа. Днес Бурдейн е един от най-известните шеф-готвачи, който продължава да е точно толкова циничен, откровен и любопитен към храната по света, колкото е бил и на 7.

Гурме кухнята, храна и изобщо консумирането на вкусни неща показва на света отношението ни към света и вкусната страна на живота. Подобно на киното. Затова днес ви представяме няколко филма, в които гурмето и консумирането срещат седмото изкуство.

 
 

Страх ли ви е? Серийните убийци, които харесваме

| от |

 

 Изобретателното убийство на друг човек привлича хората към историята като мухи към лампа. Най-люпобитното нещо според жадната публика, разбира се, е убиецът.

Колкото е важно кой хваща злодея, така е важно и кой всъщност е този злодей. Светът на лошите хора познава хиляди примери на зли мъже и жени, които убиват без капка емапия в себе си. Те ще ви накълцат и разчленят преди да сте изпили кафето и ще го направят с удоволствие.

Светът на киното, което обича да черпи вдъхновение от реалността, може да се похвали с няколко много приятни примера на лоши момчета, които кълцат други момчета. Често и момичета.

Светът на серийните убийци е любим на седмото изкуство. Там те намират почва, в която да бъдат посяти и да пораснат кървави и неприятни, за да държат будни дълго нощем, онези които са решили да ги изгледат.

От тази седмица нов сериен убиец намира място на голям екран. Това е Снежния човек. Покрай киноадаптацията по романа на норвежкия автор Ю Несбьо, ние си припомняме онези серийни убийци на голям екран, от които косата ни се изправя.

 
 

Примата на Болшой театър и Ла Скала Светлана Захарова гостува в България

| от chronicle.bg, БТА |

Примабалерината на Болшой театър, Мариинския театър и Миланската Скала Светлана Захарова се представя с коронната си роля – на Жизел, при първото си гостуване в България. Примата и Денис Родкин ще танцуват в спектакъла на Софийската опера и балет „Жизел“ от Адам тази вечер от 20.00 ч. в зала 1 на НДК. Диригентът на Болшой театър Павел Клиничев ще дирижира оркестъра на първия ни оперен театър, съобщават организаторите от „Жокер медиа“.

Много се радвам, че при първото си идване в София ще покажа „Жизел“, един от най-любимите си балети. Той е сложен, с драматична история. Танцувала съм го по цял свят, в различни редакции, каза примата пред репортери. Тя припомни, че това е и една от първите й големи роли – още на 17 години, когато много неща не е знаела и не е разбирала. А с годините натрупаният жизнен опит обогатява изпълнението й, добавя нови нюанси и още по-ярки емоции в образа.

Денис Родкин я „спечелил“ преди три години със своята отдаденост на балета – за две седмици научил всички партии в „Кармен-сюита“, в която двамата си партнират за първи път в Мариинския театър.

Времето не е много, но понеже често танцуваме, ми се струва, че отдавна сме заедно, казва Захарова.

Никога не съм имал трудности в работата си със Светлана – разбира се, вълнувах се много преди първата ни репетиция, от срещата с такава звезда. Тя ме научи на много неща – вече съм съвсем различен човек. Трябва да съм не само сигурен партньор, а и в соловите си вариации да съм на нейното ниво, коментира Родкин.

Светлана Захарова ще е в ролите на две свои знаменити предшественички – Наталия Макарова и Алла Осипенко, в нов спектакъл в Болшой театър, посветен на Рудолф Нуреев. Премиерните представления са на 9 и 10 декември.

Двете прими са писали писмо на Нуреев. Докато актьор чете текста на писмото, техните портрети се появяват на видео, а аз изпълнявам шестминутно соло, с музикален съпровод – своеобразен монолог. Това е много красив, откровен момент в спектакъла, който е доста необичаен и за Болшой театър, а мисля, и за целия свят, отбелязва Захарова.

Тя мечтае шестгодишната й дъщеря, първокласничка, да поеме по нейния път.

Българската публика ще види през май нейната авторска хореография „Аморе“ с участието и на Денис Родкин, в която Захарова изпълнява три съвсем различни образа. Спектакълът е създаден преди година и половина, с премиера в Италия. Има интерес от много страни. Сега артистите се връщат от гастрол в Токио, където е посрещнат много добре. По думите на Светлана Захарова, „Аморе“ е в най-добрите традиции на съвременната хореография.