Големите злодеи в киното (част 1)

| от |

Злодеят в една история е точно толкова важен, колкото и героят в нея. В един от филмите за Батман Жокера му казва: „Нима не разбираш, ние сме двете половини на едно цяло. Без теб аз не мога да съществувам и обратното“.

Кинозлодеи – психопати, социопати или просто жадни за мъст същества, се градят трудно, защото, както е казал Хичкок: „Има много начини да убиеш човек, но нито един от тях не е лесен или забавен. Убийството е една трудоемка, сложна и мръсна работа“.

Трудно е и изграждането на образа на човека, който е готов да го извърши. Злодеите в киното обаче никога не са просто убийци. Те са много повече от това. Те са персонажи, от които най-често зависи благото на човечеството, вечната любов или доброто по света. От времето на приказките злодеите заемат изключително важна роля във всяка история, била тя героична и изпълнена с приключения, или не. С годините киното се опита и успя да направи от много от тях многопластови същества, които имат своя цел и мисъл. Брилянтно изградените образи на много злодеи са носили награди на своите създатели – през автора, който ги е измислил, до актьора, който ги е съживил на екран.

И до ден-днешен те са икони и пример за добро кино и добра драматургия. От приказни и супергерои до най-обикновени психопати – ето ги най-известните психопати в киното.

Жокера

Изключително култов, гротесков и най-важното – истински зъл персонаж още от 1940 година насам. Тогава Жокера се появява за първи път в света на Батман като архизлодея и остава такъв и до днес, 75 години по-късно. В началото Жокера се появява в няколко комикса и впоследствие и анимационни филми от поредицата за супергероя и публиката го харесва. Така той става неизменна част от вселената на Човека-прилеп. Мрачно създание, което е гротесков събирателен образ на всичко лошо, облечено в палячовски дрехи. Жокера има една-едничка цел – да унищожи Готъм сити и Батман заедно с него. Това сигурно е единственият филмов персонаж, който успява да направи от човек препечен скелет и единственият, който е игран два пъти в една и съща поредица от двама различни актьори. Първи е Джак Никълсън. Годината е 1989-а, а на голям екран излиза първият игрален филм за Батман.

Режисьор е Тим Бъртън, а Майкъл Кийтън и Джак Никълсън се изправят лице в лице в битка между доброто и злото. Колкото и да е странно от сегашна гледна точка, но филмът носи само един „Оскар“ на създателите си, а Никълсън получава само номинация за „Златен глобус“. Следващ е Хийт Леджър. Годината е 2008-а и филмът излиза през лятото и е нещо като почит към Леджър, който умира в началото на същата година малко след финала на снимките. Това е първият и засега последен път, в който Жокера носи „Оскар“ – на Хийт Леджър посмъртно. Третият път е за Джаред Лето, който ще влезе в иконичната роля през 2016-а във филма „Отряд Самоубийци“. Жокера е бил филмиран и пародиран още хиляди пъти, но на фона на тези тримата, смятаме, някак не е важно.

Злата Кралица

В света на киното има една зла кралица, която започва своята история от обикновена приказка. Тя се е превърнала в икона на злата мащеха, която мрази доведеното си дете и е използвана не в една и две адаптации на историята за Снежанка. Тя и репликата й „Огледалце, огледалце на стената, коя е най-красива на земята“ са в класацията на иконичните киноперсонажи на всички времена и неслучайно. Злата кралица от „Снежанка“ е филмирана няколко пъти, като последната й роля е в сериала „Имало едно време“, където нейният персонаж е злото на всичко зло. Култовата приказка за “Снежанка и седемте джуджета” е филмирана хиляди пъти и е абсолютното олицетворение за това колко лоши могат да бъдат жените, когато искат да бъдат харесвани и обичани.

Приказката, по народност немска, е разказвана на малките деца от векове, като целта на Злата кралица е да покаже на най-малките как изглеждат гордостта и нарцисизмът отстрани и да ги отучи от тези човешки черти. С годините обаче, Кралицата се е превърнала в нещо много повече. Много известни автори, са се вдъхновявали за злите жени в техните истории именно от нея. Тя е първообраза на много злодеи – лудото момиче в „Неомъжена бяла жена“, персонажът на злата вещица в „Звезден прах“ на Нийл Геймън и Кралицата на сърцата в „Алиса в Страната на чудесата“. Последно ще имаме шанса да видим Злата кралица във втората част на „Снежанка и Ловеца“ – „The Huntsman“, където в ролята й отново ще влезе Шарлийз Терон. Освен една от най-красивите актриси в Холивуд, в образа на Злата кралица са влизали Джулия Робъртс, Лана Парила и Джули Андрюс с гласа си.

Ханибал Лектър

Доктор Лектър е най-известния герой на писателя Томас Харис, който той разработва първо в трилогия романи, а впоследствие пише и четвърти. Първият е „Червеният дракон“, следват „Мълчанието на агнетата“ и „Ханибал“. Впоследствие се появява и „Ханибал: Зараждането на злото“. Той разказва историята на младия Ханибал много преди докторската степен, изисканите ястия и изтънчения, дори малко снобски вкус за вина и музика. Всички те припокриват един иначе очевиден факт – д-р Ханибал Лектър е изключително интелигентен психопат, който обича да яде хора. Холивуд решава да филмира трилогията, като започне от най-успешната книга – втората или „Мълчанието на агнетата“.

Годината е 1991-а и звездата на 53-годишния по онова време британец Антъни Хопкинс заблестява ярко. Това е ролята, която прави сър Хопкинс мегаизвестен, макар преди това той да е играл в адаптации по Шекспир и да е направил две прекрасни роли в „Човекът слон“ и „Чаринг крос роуд No.84“. Но светът ще го запомни като Ханибал Лектър. Ханибал може би е едно от най-страшните творения на литературата и киното, просто защото е от малкия вид умни, изтънчени и чаровни психопати, които освен да те убият, искат и да те изядат. Още по-страшното – те са напълно наясно със себе си, не желаят да се променят, не изпитват жал към теб – за тях ти си просто лабораторна мишка, обект, и най-вероятно полицията никога няма да ги хване. Томас Харис залага на тези характеристики и не бърка.

Защо Ханибал Лектър като събирателен образ на умното зло е велик? Първо, защото освен канибал д-р Лектър е и доктор-психолог, който помага на ФБР да хванат самия него, второ, изпълнението на сър Антъни Хопкинс и в трите филма, които впоследствие са направени, беше и все още е едно от най-добрите кинопревъплъщения на лошото и страшното в човешки образ на екран, и трето – датчанинът Мадс Микелсен, който играе д-р Лектър точно преди старта на трилогията на Харис, в неговия изтънчен и лъскав вариант е точно толкова страшен и психопатски, колкото и версията на Хопкинс. И най-важното – злото истински отива на д-р Ханибал Лектър.

Ани Уилкс

Някои казват, че Стивън Кинг е използвал себе си и собствените си страхове, за да създаде романа си „Мизъри“. А лудата Ани Уилкс е найстрашният му кошмар – събирателен образ на най-откачените фенове на един писател. Ани Уилкс е луда жена на средна възраст влюбена в писателя Пол Шелдън или по-точно в неговата героиня Мизъри. Пол решава да се отърве от Мизъри в романите си, но има злата участ да срещне Ани, която го държи в плен в отдалечената си къща и го измъчва, докато не обещае да възроди любимата й героиня.

Кошмарът на всеки писател е изграден брилянтно от Кинг, а филмовата адаптация по нищо не отстъпва на романа. Ролята на лудата Ани Уилкс и богатото й въображение на средновековен мъчител, носят първите големи награди на слабо известната до тогава Кати Бейтс – в момента една от великите дами в киното. „Оскар“ и „Златен глобус“ за Ани Уилкс – една от най-страшните жени на голям екран.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.

 
 

Рон Уизли в трейлъра на сериалa „Гепи“

| от chronicle.bg |

Култовият филм „Гепи“ на режисьора Гай Ричи, с Брад Пит и Джейсън Стейтъм, ще бъде адаптиран в сериал. Дистрибутор е сайтът Crackle.

Мнозина са скептични по въпроса дали филмът би могъл да стане на сериал и действително – новите актьори не са коравите мъже, които бихме очаквали.

В ролите ще видим Люк Паскуалино от „Скинс“ и „Снежен снаряд“, Ед Уестуик от „Клюкарката“ и… Рупърт Гринт, който разбира се играе Рон Уизли във филмите за Хари Потър. Сериалът има 10 епизода, създадени от Алекс Де Раков, който обещава да запази хумористичното настроение на оригиналния филм от началото на века.

Гринт играе Чарли, двадесет-и-нещо-годишен лидер на банда от малки натегачи. Можем да очакваме бус пълен със златни кюлчета, уговорени боксови мачове и неадекватна престрелка с мъж в халат на цветя.

Трейлърът ни дава достатъчно, за да се закачим, въпреки че по-радикалните фенове може и да не са доволни от променения актьорски колектив и сюжет.

Сериалът излиза на 16 март.

 

 

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.