Фарел Уилямс: Ако се пристрастите към успеха сте прецакани

| от |

Като дизайнер, музикант и продуцент Фарел Уилямс има безброй успехи. Звездата на тазгодишните награди Грами говори за новия си албум G I R L и за нещата, които музикалната индустрия никога не успявала да разбере, пред колегите от френското списание Red Buletin.

pharrell-williams

Мъжът със шапката е точно толкова готин на живо, колкото си го представяте. Вече 23 години се занимава с музиката си, която звучи постоянно по целия свят. 2013 година е особено успешна за Фарел с “Get Lucky”, “Blurred Lines” и най-наскоро “Happy”. Той е една от най-значимите и дискутирани фигури в света. И не на последно място разбира се и небезисвестната му шапка, превърнала се в интернет феномен.

Фарел обаче споделя, че не е очаквал успех и не следва никакъв план в кариерата си. Зад усмивката му не се крие нищо повече от желанието да твори, като художник наблюдаващ света, в който живее. Това се усеща още повече в новият му албум G I R L, в който създадената от Фарел секси фънки атмосфера през 2013 допълнително се разраства.

Кое е първото нещо, което забелязваш когато някой музикант влезе в студиото ти?

Три неща. Първо походката, която издава за какво е дошъл. След това се опитвам да усетя настроението в стаята. Много бързо мога да разбера дали някой е дошъл за да разговаряме спокойно, дали е при мен за да ми се бърка в работата или дали иска да ми каже нещо конкретно. И, на последно място се вслушвам в гласа му и по специфично в интонацията.

Ако видя, че трите неща се подреждат правилно може да се захващаме за работа и ще излезе нещо хубаво от това, че сме се срещнали.

Притеснява ли те ако няма химия в студиото или ако някой албум не е успешен?

Ако единственото, което искаш е успех в класациите трябва много бързо да си смениш професията. Нашата работа се базира на емоция, а това е нещо, което не може да се измери или изчисли. Когато бях по-млад възприемах нещата другояче, защото виждах как хората гледат на щастието си като на резултат от успехите им. Всички ние, разбира се, искаме работата ни да бъде призната от обществото но границата между това да искате да сте оценени и това да се отрази върху музиката ви е много тънка. Ако се пристрастите към успеха сте прецакани.

Някои продуценти претендират, че могат да правят хитови песни по поръчка. При теб така ли е?

Не. Музиката не е като лотарията, където трябва да уцелиш джакпота. Този начин на мислене не е за мен, аз обичам разнообразието. Не съм съгласен, че има “рецепта” за хит. Представете си свят, в който има само три вида мебели и всички се специализират в правенето им, без да опитат нещо ново. Смешното в случая е, че музиката е може би единствената сфера, в която все още някои хора си мислят, че има магическа формула за успех

Мислиш ли, че това се отнася и за холивудските продукции?

Филмите имат предимството да използват зрението и слуха, докато музиката използва само един елемент. Ако има едно нещо, което хората не могат да разберат в музикалната индустрия, това е, че не само музиката е важна. Младите хора искат изображения и нови идеи, които няма как да бъдат предложени единствено от музика. Това е и причината YouTube да е много по-популярно място от което и да е радио.

Колко време ти отне да осъзнаеш това?

Нека кажем, че не спирам да се уча. Така всъщност се появи песента “Happy”. На 9 пъти бях сигурен, че песента е готова, но не я предадох на звукозаписната компания, нещо липсваше. Отне ми девет различни версии за да постигна това, което чувате.

Но все пак кариерата ти е изградена с натрупването на огромен опит…

Напротив, кариерата ми е изградена благодарение на страстта ми към музиката, макар и на моменти да съм се заблуждавал от външни фактори, че аз съм отговорен за успеха на музиката ми. Ако песента ти стане хит, то това не е благодарение на теб. Изработването на музиката е твое дело. Успехът идва от публиката, никога не трябва да забравяме това.

Какво искаш да споделиш с новия си албум?

Исках да представя на хората себе си, емоциите си, мислите си. Исках да е много лично и уникално. Често прикриваме емоциите си, което е грешно, защото именно те ни правят различни един от друг. Това е нещото, което ни различава от животните. Понякога презираме чувствата си, но в този албум се опитах да направя точно обратното, да се възползвам от тях и да сътворя нещо строго индивидуално.

Какво трябва да разберем за жените ако искаме да пишем песни за тях?

Повечето песни, които чуваме са написани за жени, но от гледна точка на това да им се харесат. Съществува вид маркетинг, специално целящ се в заниманията на жените, породен от куп предубеждения спрямо това как трябва да се държи една жена.

Според мен наистина трябва да се замислим за жените, да пишем песни все едно си говорим тях. Не с идеята какво трябва да бъдат, а реалистично погледнато какви са жените и колко са важни за всички нас. Единственият начин това да се получи е като разговаряме с тях и разберем как се чувстват.

Променя ли се подхода ти към музиката с развитието на кариерата ти?

Винаги съм “усещал” музиката, но едва последните 10 години осъзнах, че това е таланта ми. Преди въобще не мислех за това. Мислех само за полети с частни самолети и ферарита, но това е безмислено. Все още обичам колите, разбира се. Но най-важните неща са емоциите, мислите и опита, който човек натрупва през живота си.

 
 
Коментарите са изключени за Фарел Уилямс: Ако се пристрастите към успеха сте прецакани