Европейската „саможертва“ на Меркел

| от |

Макс Хофман, „Дойче веле“

Жан-Клод Юнкер представи новата Европейска комисия. Макар позицията в нея на германеца Гюнтер Йотингер да не е от най-изявените, канцлерът Ангела Меркел  може би е по-доволна.

„Изглеждам ли като жертва?“, попита председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер в един момент по средата на своята пресконференция. Журналист му отправи обвинението, че той позволява неговата политика да бъде диктувана от страните членки на ЕС. Отговорът на Юнкер: Едно категорично „не“.

Той наистина не изглеждаше като жертва. Ветеранът на ЕС без никакви затруднения превключваше между немски, френски и английски на брюкселския подиум пред насъбралите се журналисти. Начинът, по който той изгради тази нова Европейска комисия, е дело на стара лисица, която познава всички политически игри в ЕС и избягва ритане на страните членки „по кокалчетата“, ако това изобщо е възможно.

Лисици вардят кокошарника?

Пример 1: Джонатан Хил отговаря за финансите като бъдещ комисар. Хил идва от Обединеното кралство, с други думи, от страната, която винаги се е борила срещу регулирането на финансовите пазари.

Пример 2: Пиер Московиси не винаги впечатляваше по време на мандата си като френски финансов министър, що се отнася до неговата политика на икономии.  Както и консервативните, и либералните европейски политици обичат често да казват, че Франция нито веднъж досега не е изпълнила критерия от Маастрихт да държи бюджетния си дефицит под три процента от брутния вътрешен продукт.

Означава ли това, че сега Юнкер слага лисиците да пазят кокошарника? Или пък това е  протегната маслинена клонка за мир към британския премиер Дейвид Камерън, който искаше да попречи  на Юнкер да стане председател на Еврокомисията? Сигурно. А не иска ли Юнкер да унижи принудения да се защитава френски президент Франсоа Оланд, като назначава Московиси – неговия желан кандидат – да отговаря за икономиката и финансите? Сигурно и това.

Ястреби на мерките за икономии на челни позиции

Но Юнкер може да си позволи тези назначения на очевидно важни постове в комисията, защото нито Хил, нито Московиси могат да действат с развързани ръце в своите ресори. Те имат началници. Хитро измислената от люксембургеца нова структура включва шестима заместник-председатели освен външнополитическия шеф. Всички те идват от малки страни членки на ЕС – Холандия, България, Естония, Словения, Латвия и Финландия. Това означава, че двама консервативни хардлайнери на политиката за икономии ще оглавят най-важния сектор за икономическата и финансовата политика: финландецът Юрки Катайнен и латвиецът Валдис Домбровскис.

Който твърди, че германците са губещите в тази комисия, защото Гюнтер Йотингер не е получил пост като заместник-председател, а само невзрачния досега ресор за интернет, не успява да види сянката на германския канцлер, надничаща иззад Домбровскис и Катайнен. Близко до ума е, че тя е приела двете назначения без дискусии  в тиха задна стаичка  не само заради техните сходни на нейните виждания за фискалната политика, но и защото е в стила на Меркел да не изтъква мощната Германия твърде много на предни позиции. По този начин тя избягва повече недоволство спрямо Германия в другите европейски столици.

А така Франция и Великобритания имат постовете, които искаха, представителите на малките страни получават повече отговорност и Меркел вероятно ще получи онази икономическа и фискална политика, която я устройва. Запитайте се кой тогава е истинската жертва? /БТА/

 
 

Ще има ли промени в европейските турнета на звездите?

| от chronicle.bg с БТА |

Заради атентата на концерта на Ариана Гранде в Манчестър групата Blondie и бандата Take That анулираха вчера концертите си съответно в Лондон и Ливърпул, за да изразят съпричастност с жертвите, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Take That анулират и концертите си на 25 и 27 май в Манчестър.

Турнето на Ариана Гранде засега не е анулирано, нито отложено. Гранде и екипът й в момента са фокусирани предимно върху жертвите на атентата, а не върху турнето. Засега не е ясно какво ще стане с концерта в четвъртък в Лондон, пише АП.

Селин Дион обяви, че няма да промени датите на европейското си турне, обхващащо Копенхаген, Стокхолм, Лондон и Париж и включващо концерт на 25 юни в Манчестър Арена.

Фил Колинс няма да отменя концерта си в Ливърпул на 2 юни и петте си концерта в Лондон, започващи на 4 юни.

Iron Maiden също ще пеят, като е планирано, днес в Кардиф и на 27 и 28 май в Лондон.

Guns N’ Roses, които са на турне и ще пеят в Дъблин, Лисабон, Мадрид, Цюрих, Мюнхен, Лондон и Париж, не планират никаква промяна в програмата си, каза техен представител.

 
 

За писателите в киното

| от Дилян Ценов |

  Коя е основата на всеки филм? Историята.

Сценарият се появява първо, след което бива взет от режисьора, който създава крайния продукт, за да събере зрителите пред екрана. И дори най-красивата продукция би се провалила, ако в нея не е заложена оригинална история и герои – тези две неща придават плътността. Без тях киното би било безсмислено занимание, хвърляне на пари на вятъра.

Именно там се корени ролята на пишещите хора –поети, писатели, сценаристи. Те възпламеняват началната искра, от която, ако условията са благоприятни, тръгва големият пожар. Често обаче става така, че именно хората, които създават историята, стават отправна точка за създаването на нови сценарии. Образът на пишещия човек е благоприятна почва за създаването на добра история.

Киното познава немалко филми, в чиято основа стоят писатели и резултатът в повечето случаи е добър. Винаги може да се роди добър продукт, когато героят е интересен и с богата биография. А писателите, нека не се лъжем, са хора, които имат и двете.

В нашата галерия ви предлагаме подбор на част от най-добрите филми за писатели, поети, сценаристи и изобщо хора, които се занимават с писане.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Коя е групата, която виждаме в новия „Туин Пийкс“

| от chronicle.bg |

На сцената в бара от “Туин Пийкс” Роудхаус сме свикнали да виждаме русокосата Джули Круз, която с магическия си глас изпълнява песни, създадени от композитора Анджело Бадаламенти.

В новия „Туин Пийкс“ обаче нейното място е заето от друга русокоса жена с не по-малко магнетично излъчване. Тя се казва Рут Раделет и е вокал на американската банда от Орегон Chromatics. На сцената бандата изпълнява парчето Shadow, което се вписва съвършено в атмосферата на сериала.

Групата е създадена през 2001 година. Състои се от Рут – вокали, китара, синтезатор, Адам Милър – китара, вокодер, Нат Уолкър – барабани, синтезатор, Джони Джуъл – продуцент, мултиинструменталист.

Бандата има специфично звучене, в което се преплитат пънк и лоу фай, описвани са като шумни и хаотични. Постепенно вкарват в музиката си синтпоп и постпънк елементи. Техни парчета сте чували и в „Клюкарката“, „Mr Robot“, „Bates Motel“ и във филма „Drive: Живот на скорост“ (2011).

От бандата казват, че видеото към парчето представлява отдаване на почит към филма на Дейвид Линч „Синьо кадифе“ и „легендарната Джули Круз“.