Еволюцията на логата на FIFA за световните първенства

| от |

Най-великата игра на планетата преживява своят момент на всеки четири години със световното първенство. Футболът има милиарди фенове по целия свят (според някои изчисления около 3,5 млрд., или половината световно население) и се нуждае от сериозно медийно покритие по време на едномесечният турнир.

От първото световно през 1930г. всяко издание приема специфична визуална идентичност. Започваме от първите плакати и стигаме до днешните лога – вижте еволюцията им.

Ранни години (1930-1950) – дизайн на плакатите

По време на първите четири издания на турнира ораганизаторите на събитията създавали плакати вместо лога. Първият, от турнира в Уругвай показва как силно стилизиран вратар спасява гол.

URU

1930 World Cup Uruguay

Плакатът от учредителният турнир е повлиян от авангардните и абстрактни течения на епохата, докато по-късните са по-традиционни и издържани в стил арт деко.

2-2162110

1934 World Cup Italy

3-2162110

1938 World Cup France

1950 World Cup Brazil

1950 World Cup Brazil

Средата на XX век (1954-1966) – местни правила

FIFA не приема официално лого за турнирите си до 1970г. Преди това страните домакини притежават пълен контрол над визуалното представяне. Логото на световното започва да се развива към емблемата, която познаваме днес в този период, но се виждат различните елементи на всяка държава. Швейцарското лого от 1954г. разчита на отличителният бял кръст, а английското от 1966г. използва за фон Юниън Джак.

1954 World Cup Switzerland

1954 World Cup Switzerland

1958 World Cup Sweeden

1958 World Cup Sweeden

1962 World Cup Chile

1962 World Cup Chile

1966 World Cup England

1966 World Cup England

Краят на XX век (1970-1998) – патриотизъм

Логото на световното първенство не се променя особено през този период, но почти всички лога споделят три основни черти – наименованието на страната домакин, цветовете от знамето й и топка.

1982 World Cup Spain

1986 World Cup Mexico

1986 World Cup Mexico

1990 World Cup Italy

1990 World Cup Italy

1994 USA

1994 World Cup USA

1998 World Cup France

1998 World Cup France

21-ви век (2002-досега) – концептуален символизъм

Започвайки от турнира в Корея/Япония новото лого предоставя повече от визуална идентичност. То разказва за културата и историята на страната домакин извън терена.

Логото от 2002г. се основава на принципите и артистичните традиции на Корея и Япония като асиметрията, динамиката и хармонията, които водят до висококачественият дизайн, с който двете страни са известни. Следващите два турнира вграждат това лого като мниатюрна версия в проектите си.

2002 World Cup Korea

2002 World Cup Korea/Japan

Логото от 2006г., проектирано от базираната във Великобритания агенция Whitestone има за цел да отпразнува германският народ, както и неговото щастие и усмивки. “Искаме да бъдем приятелски настроени домакини и да празнуваме с целия свят”, споделя Франц Бекенбауер, председател на организационният комитет  на купата от 2006г. “Нашето лого изразява спокоен, весел характер”

2006 World Cup Germany

2006 World Cup Germany

Целта на логото за мондиал 2010 в Африка е да покаже на света една нова Южа Африка и един нов континент, чиито черти са мирът, напредъкът и постиженията. Цветовете наблягат силно на Южна Африка, но е образуван контур във формата на целият континент, което подчертава идеята за единството.

2010 World Cup South Africa

2010 World Cup South Africa

За тазгодишното издание на турнира организаторите поискаха 25 бразилски агенции да представят предложенията си, в които да са включени двете бразилски измерения – модерността и разнообразието. Логото победител, създадено от агенция Африка е вдъхновено от “емблематичната снимка на три ръце на печеливши, вдигащи трофея.” Освен, че представя хуманитарното понятие за взаимовръзка то символизира гостоприемството на Бразилия към света с ръцете, украсени в цвета на страната.

2014 World Cup Brazil

2014 World Cup Brazil

 
 

Ариана Гранде с благотворителен концерт в Манчестър

| от chronicle.bg по БТА |

Американската попзвезда Ариана Гранде обяви, че ще изнесе благотворителен концерт в Манчестър, посветен на жертвите на самоубийствения атентат.

23-годишната певица съобщи чрез акаунта си в Инстаграм, че датата на този концерт още не е уточнена.

При атентата, извършен в понеделник малко след като певицата приключи концерта си в северния английски град, бяха убити 22 души, а повече от сто бяха ранени. Заради трагедията Гранде отмени няколко свои концерта в Европа.

„Ще се върна в невероятно смелия Манчестър, за да се срещна с феновете си и да изнеса благотворителен концерт в памет на жертвите и за да съберем пари за жертвите и техните семейства…“, написа певицата.

Тя каза, че винаги ще помни жертвите и добави: „Няма да се откажем, няма да работим в страх. Няма да позволим това да ни раздели. Няма да позволим омразата да победи“.

Междувременно, „Кис“ отмени концерта си в Манчестър, който също трябваше да се състои в залата „Манчестър Арена“.

Компания „Лайв нейшън“ обяви днес, че насроченият за 30 май концерт на групата е отменен.

Членовете на групата Пол Стенли, Джийн Симънс, Ерик Сингър и Томи Тайър заявиха, че „са покъртени от зверството, извършено срещу невинните жертви в Манчестър“.

 
 

#Bookclub: Ана Ана и нейните приятели

| от |

Ана Ана е малко момиче с рошава коса, което никога не спира на едно място. Тя има приятели, с които заедно учат важни уроци за живота, докато правят бели и щуротии. Това са плюшените й играчки  Зигзаг, Космато топче, Пингпонг, Лиско, Китчо и Гризу. Ана Ана винаги е готова за ново приключение.

Тя е малката сестричка на Пико Бог – червенокосо момче от комиксите на Алекси Дормал и Доминик Рок. Сама по себе си тя е толкова очарователна, че създателите на историята за по-големия й брат решават да посветят поредица само на нея.

Комиксите неслучайно изглеждат толкова искрени и забавни. Те са своеобразна семейна история, създадена от майка и син. Домоник Рок е сценарист. Тя е родена в Мароко през 1948 година. В Брюксел се раждат двамата й синове, които споделят нейната страст към рисуваните книги. След като по-големия от тях – Алекси Дормал, завършва филмово изкуство, той посвещава времето си на рисуване и писане. Героите, които създава, са толкова живи и истински, че Доминик измисля цял свят около тях. Така се появяват и Пико Бог, и Ана Ана.

ана ана сладки сънища

Комиксите са ръчно рисувани, а историите са забавни дори и за възрастните.

На български две от книжките за Ана Ана излизат благодарение на издателство „Пурко“

„Сладки сънища!“ разказва за един труден опит за заспиване, в който играчките дават на Ана Ана важен урок. „Шоколадовата експлозия“ разказва за един гладен пингвин и цяла група помощници, готови да му направят торта, за да си хапне. Резултатът… е, не е точно тортата, от която Пингпонг има нужда.

На теория, книгите са подходящи за деца между 3 и 7-годишна възраст. На практика, може да излъжете, че ги купувате за племенниците си например, за да ги четете с удоволствие. Повече за историите с Ана Ана – тук.

 
 

Технически срив отмени всички полети на British Airways от Лондон

| от chronicle.bg |

Всички полети на British Airways от летищата Хийтроу и Гетуик в Лондон са отменени заради мащабен срив в IT-системата на авиокомпанията. Техническият срив предизвика и проблеми с управлението на полетите на BA по цял свят, казва говорител на превозвача.

Independent съобщава, че заради извънредното струпване на хора при терминалите , предизвикано от проблема с British Airways, се препоръчва избягването на летищата в Лондон.

Reuters съобщава за сериозни закъснения на полетите на British Airways и от други летища във Великобритания.

„Все още сме на пистата в Лийдс. Бритиш Еъруейс смятат, че Хийтроу е толкова препълнен, че не можем да излетим. Няма начин да успеем да хванем полета за Лас Вегас довечера“, пише Дейвид Рейн в Twitter.

„Забавиха полета ни, но никой не знае колко дълго ще стоим. Не ни разрешават да купуваме храна и напитки! Благодаря, British Airways“.

„Терминал 5 на Хийтроу в пълния си блясък с огромна опашка. Все пак няма мрънкащи хора, но се движим бавно“.

 
 

Вижте кои са носителите на „Аскеер“ тази година

| от chronicle.bg |

Традиционно на 24 май, театър „Българска армия” за 27 път Фондация „Академия Аскеер” връчи своите национални награди за постижения в театралното изкуство през изтеклия сезон.

Изборът за всяка една от общо 12-те наградни категории принадлежи на широка театрална и духовна общност – актьори, режисьори, сценографи, композитори, драматурзи, театроведи, на писатели, хуманитаристи и учени културолози, които формират журитата на Академия „Аскеер”.

Обект на внимание от страна на журито бяха 119 представления. 67 от тях са реализираните премиери в София, 52 спектакъла са представени от извънстолични театри. Селектираната продукция принадлежи на 7 столични сцени с 13 заглавия и 2 извънстолични театъра с 3 заглавия. Ако включим и сценичните творби – обект на разглеждане в категория Съвременна българска драматургия, спектаклите, разгледани през годината от „А`Аскеер”, са 143.

Членовете на журито обсъдиха и с тайно гласуване определиха НОСИТЕЛИТЕ НА НАГРАДАТА „АСКЕЕР 2017”

Изгряваща звезда

Боян Крачолов за режисурата и Димитър Крумов и Иван Николов за ролите си в „Това НЕ Е Хамлет“, авторски спектакъл на Боян Крачолов по текстове на Шекспир, Бекет, Молиер, Мигел де Сервантес, Том Стопард, Петер Вайс, Мюлер, Калдерон и други, Театрална работилница „Сфумато“

Поддържаща мъжка роля

Йордан Ръсин за ролята на Телегин във „Вуйчо Ваньо“ от Антон П. Чехов, постановка Григор Антонов, Общински културен институт Театър „Възраждане“

Поддържаща женска роля

Ивана Папазова за ролята на Икония във „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, постановка Диана Добрева, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Сценография

Свила Величкова за „Малката морска сирена“ от Катрин Ан по приказката „Малката русалка“ от Ханс К. Андерсен, постановка Василена Радева, Театър „София“

Костюмография

Свила Величкова за „Малката морска сирена“ от Катрин Ан по приказката „Малката русалка“ от Ханс К. Андерсен, постановка Василена Радева, Театър „София“

Театрална музика

Петя Диманова за „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, постановка Диана Добрева, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Водеща мъжка роля

Свежен Младенов за ролята на поп Кръстьо във „Великденско вино“ от Константин Илиев, постановка Весела Василева, Общински културен институт Театър „Възраждане“

Водеща женска роля

Меглена Караламбова за ролята на Майката в „Разговори с мама” по Сантяго Овес от Жорди Галсеран, постановка Венцислав Кулев, Театър 199 „Валентин Стойчев“

Режисура

Диана Добрева за „Вълци“ по „Трънски разкази“ от Петър Делчев, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

Най-добро представление

„Еквус” от Питър Шафър, постановка Стайко Мурджев, Младежки театър „Николай Бинев“

Съвременна българска драматургия

„Пробен срок“ от Николай Гундеров
(Театър 199 „Валентин Стойчев“, постановка Тея Сугарева, 5 ноември 2016 г.)

Академия „Аскеер” удостои с Голямата награда

ЗА ЦЯЛОСТЕН ПРИНОС КЪМ ТЕАТРАЛНОТО ИЗКУСТВО
„АСКЕЕР 2017”

Големият български драматург
КОНСТАНТИН ИЛИЕВ

Честито на всички отличени!