ЕС позволява използването на повече електронни устройства в самолетите

| от |

Днес Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) актуализира своите насоки относно използването на преносими електронни устройства на борда на самолети, включително смартфони, таблети и електронни четци. Тя потвърди, че тези устройства могат да останат включени в самолетен режим (т.е. без да предават) по време на пътуването (включително рулиране, излитане и кацане) без риск за безопасността. Комисарят по въпросите на транспорта и заместник-председател на Комисията Сийм Калас поиска от ЕААБ да ускори своя преглед за безопасността на използването на електронни устройства в режим на предаване на борда на самолети, като се очаква новите насоки да бъдат публикувани в началото на 2014 г.

British_Airways_G-CIVE

„Всички искаме да можем да използваме електронните си устройства за комуникация по време на полет, но сигурността е изключително важна. Поисках да бъде направен преглед, основан на ясен принцип: ако не е безопасно, не бива да се позволява, но ако е безопасно, тези устройства могат да се използват в рамките на правилата. Днес правим първата стъпка към безопасно разширяване на използването на електронни устройства в самолетите при рулиране, излитане и кацане. Следващата стъпка е да потърсим начин за осъществяване на връзка към мрежа по време на полет. Прегледът ще отнеме време и трябва да се основава на факти. Очакваме новите насоки на ЕС за използването на предавателни устройства на борда на самолети от страни от Съюза да бъдат публикувани през следващата година“.

Новите насоки

Актуализираните насоки за безопасност, публикувани днес, се отнасят до преносимите електронни устройства, използвани в режим, в който не е възможно предаване, по-известен като „самолетен режим“. Тези насоки позволяват за пръв път използването на преносими електронни устройства в самолетен режим във всички фази на полета.

Преди всички преносими електронни устройства трябваше да бъдат напълно изключени по време на рулиране, излитане и кацане.

Следващата стъпка — bluetooth, wi-fi, мобилни телефони

Комисарят по въпросите на транспорта Сийм Калас поиска от ЕААБ да ускори прегледа за безопасното използване на предавателни устройства на борда, като новите насоки ще бъдат публикувани през следващите месеци.

По принцип в момента авиокомпаниите не разрешават телефонна или безжична връзка от момента на затварянето на вратите на самолета до пристигането му и отварянето на вратите.

В момента свързването към мрежа е възможно само в специално оборудвани самолети, които могат да осъществят такава връзка. В тези случаи пътникът не се свързва с наземно базирана мрежа, а с бордова система, разполагаща със сертификат за безопасност. Засега има само няколко самолета с подобно оборудване, но се очаква броят им да нарасне през следващите години. За самолетите, които са оборудвани за предоставяне на тази услуга, Комисията наскоро взе решения в областта на телекомуникациите, за да се позволи използването на 3G и 4G с цел предоставяне на по-добри връзки за предавателни устройства.

Как всичко това ще се отрази на следващия ми полет?

Сега от авиокомпаниите зависи да актуализират оперативните си правила. Очаква се много от тях да го направят през следващите седмици. Във всеки случай пътниците винаги трябва да изпълняват инструкциите за безопасност на екипажа, така че можете да използвате електронните си устройства само ако екипажът ви позволи. Екипажът във всички случаи ще изисква да слушате внимателно инструкциите за безопасност, като могат да ви помолят да отстраните по-тежките устройства при излитане и кацане.

Кога мога да използвам моя смартфон, таблет, електронен четец или музикален плейър?

Самолетен режим — „включен“ Самолетен режим — „изключен“
На земята (рулиране) ДА, но слушайте внимателно инструкциите за безопасност и отстранете по-тежките устройства преди излитане НЕ
Излитане ДА НЕ
Движение с крейсерска скорост ДА ДА, но само в специално оборудвани самолети и когато екипажът позволява
Кацане ДА НЕ
 
 
Коментарите са изключени за ЕС позволява използването на повече електронни устройства в самолетите