Екип „Социални политики“ ще образова сираци. Ще учат бежанци на български език

| от |

Автор: Александър Костурков  , www.oib.bg

По време на форума екип социални политики ще наблегне на образованието. Много деца, живеещи в лагери не знаят как да се справят в живота. А тези, дошли от далеч, не разбират и езика.  Тази дейност ще помогне на децата за бъдещата им интеграция.

Сираците в България нямат необходимата подготовка за живота извън институциите. Когато станат пълнолетни, трябва да напуснат дома. Най – често отиват в общинско жилище. Нямат доходи и не си плащат наема. Екип Социални политики ще наблегне на образованието. Ще разяснят правата на сираците. Ще покажат на децата, че имат право на достоен живот.

Бежанците в България са разпръснати в различни градове и села. Често хуманитарната помощ и доброволците не стигат до най- отдалечените лагери. Има много деца, които са попаднали тук без своите родители. Те нямат близки , не разбират и езика. Добре написан учебник би помогнал на бежанците да научат основата на езика. Ще се доближат до обществото. Ще успеят да общуват с повече хора.

Елисавета от екипа споделя, че за начало ще отидат на място в лагерите. Ще анализират какво е необходимо за бъдещето им образование. Ще представят ученето като нещо забавно.

“Когато човек е образован, има възможността да отстоява правата си. Ако решат да останат в България, ще имат елементарни познания за живота.”

Всички от екипа трескаво споделят идеи. Надяват се всичко обсъдено на форума да се реализира. Ако проектът се развива по план, ще се организира летен лагер. Сираци и бежанци ще прекарат няколко дни сред природата и ще упражнят наученото.

 
 

Дизайнерите на ИКЕА и новата им колекция с полъх от България

| от Дилян Ценов |

Как ще реагирате, ако ви кажем, че в дома ви в момента са Кнут и Мариане Хегберг? Сигурно ще попитате кои са тези и защо са в дома ви. Но ви уверяваме, дори да не са точно във вашия дом, със сигурност са в домовете на милиони семейства по света. Защото почти всеки от нас има по нещичко от ИКЕА. От малка ароматна свещ до голям диван или кухня. Кнут и Мариане са  хората, които стоят зад десетки неща, които сте, си или ще си купите от мебелния гигант.

Кнут и Мариане Хагберг са едни от най-дългогодишните дизайнери на ИКЕА и разработват голяма част от станалите култови продукти на бранда през последните 38 години. Биографията им включва над 1600 произведени продукта за ИКЕА, посещения на фабрики в цял свят и постоянно тестване на технологии и материали. Кнут и Марианне са неотменна част от ИКЕА като марка, неотменна част от развитието на световната мебелна индустрия изобщо. Миналата година тяхното бюро LISABO получи престижната награда Red Dot Design Award за висококачествен продуктов дизайн

А новата им зимна колекция за ИКЕА, VÄSSAD, не е просто набор от мебели с много функции и повече от лесен начин на сглобяване. Тя има пряка връзка с България.  Идеята се ражда преди две години, когато двамата посещават България и се вдъхновяват от заобикалящата ги среда, производствените методи и материали в българските фабрики. Днес вече е факт  първата колекция на мебелния гигант ИКЕА, произведена изцяло в България и достъпна в цял свят.

VÄSSAD носи оригинално индустриално усещане, тъй като голяма част от дизайна и разработката й се случват директно на производствената площадка във фабриката. „Имахме няколко набързо скицирани концепции, някои съвсем първоначални идеи. Но основната ни цел бе да работим на място във фабриката. Това е най-интересната част за дизайнера. Не е лесно да се открият производители, които боравят еднакво добре с пластмаса, дърво и метал.“ – коментират Кнут и Мариане Хегберг (брат и сестра) за работата си с Бонана Петрич и Дриймс къмпани.

Колекцията е за всички онези потребители, които живеят в съвремието, сменят  жилището често, имат  нужда от мебели със семпъл, но интересен дизайн, няколко функции и лесен начин на сглобяване. Лекотата на артикулите от колекцията правят пренасянето на мебелите повече от лесно. Индустриален вид, естествени материали, дух от  80-те години – това са масите, столовете, кутиите, одеялата и всички артикули от VÄSSAD. Кнут и Мариане и лидерът на проекта пристигнаха в България, за да представят новата колекция и да ни покажат, че  мебелите не са просто предмети – те са иновации, култура, начин на живот. Вижте как и защо: 

Knut, Marianne Hagberg and Lars Ingolf with Adriana Andreeva_presenting ...

И тримата работите в този брнш от много години. Как се измениха тенденциите за тези 38 години?

Кнут Хагберг (К.Х.): Много неща се промениха, но интересното е, че някои от тенденциите, които минаха и заминаха, вече се завръщат. Например някои неща, които бяха модерни през 80-те и през първите години на 21 век се завърнаха. Имаше тенденция свързана с Мемфис, където бяха модерни много цветни и шарени неща. Тя беше много популярна, после отмина. А в момента виждаме неин отзвук под формата на употребата на стъкло и други материали. Като цяло тенденциите са като синусоида – вървят нагоре-надолу. Сега отново са модерни естествените материали – дървото.

Мариане Хагберг (М.Х.): Има и още нещо. Когато ние започнахме да работи, нямаше чак толкова голям процент градско население и нещата се промениха от това, че то нарасна. Хората все по-честно се движат и не могат да имат тежки мебели. Все по-често им се налага да ги разглобяват и да ги носят със себе си.

Ларс Инголф (Л. И.): Интересното е, че колкото и да се променят тенденциите, базовите нужди остават същите. Всеки има нужда от легло, на което да спи, от маса, на която да се храни. Променят се по-скоро техниките и начина, по който се достига до някакво решение. Когато технологията доведе до някаква промяна, например изобретяването на компактдиска, хората започват да имат нужда от съответната поставка за дискове. Или пък замяната на пишещите машини с компютрите – това доведе до различни решения в създаването на мебели. Така че технологиите са това, което променят решенията.

Говорейки за нови технологии и нови начини на производство, коя е последната голяма иновация в интериорния дизайн?

К. Х.: ЗА нас определено това е една сглобка, която разработихме. Тя може да се използва за сглобяване на различни мебели без да има нужда от болтове и винтове. Това е много важно за нас. Имаме двама души, които работят за нас – те измислиха тази технология. Те са Айнщайните на ИКЕА. Работехме с едни сглобяеми кубове и обсъдихме с тях идеята да създадем маса, която да не изисква монтиране. Това, което те измислиха беше плот за маса, който не е масивен, а е фурнир, нагънат като акордеон, който може да създаде маса, дълга 2 метра.

Какво е модерно сега?

К.Х.: Истински материали. Естествено дърво, естествени нишки, лен, вълна, памучни материи.

VÄSSAD Collection

А по отношение на вида?

К. Х.: Отново връщане към 80-те години.

Л. И.: Може да се каже, че има и завръщане към мебелите на 50-те и 60-те години и класическите архитекти от Дания и Швеция. Да, технологиите се развиват, но те водят и до това днес да имаш нещо, което изглежда като ръчна изработка, но се произвежда масово. Това обяснява и употребата на естествените материали.

Коя е най-подценяваната мебел според вас?

Л. И.: Мисля, че това са малките табуретки, които ги имаме навсякъде, във всякакъв дизайн, идват в много серии и се купуват. Освен това те могат да бъдат използвани като нощна масичка, масичка за кафе, за книги – могат да приемат всякакви функции, хората ги имат навсякъде и може би не ги забелязват. Приемат ги като очевиден продукт. Мисля, че ако изведнъж премахнеш табуретките от един дом, хората ще разберат колко са важни и ще ги оценят.

А коя е най-надценяваната мебел?

М. Х.: Струва ми се, че кухнята е нещо, за което се харчат ужасно много пари, а в крайна сметка се използва както може да използва и една съвсем скромно направена и евтина кухня. Понякога хората искат да има много луксозна и скъпа кухня, а всичко, което могат да направят в нея, е омлет.

К. Х.: Ако ангажираш мъжете в избора на кухня, те веднага ще вдигнат изискванията. А пък жената ще продължи да използва стария си нож, който има от години, защото в крайна сметка, тя знае най-добре какво й трябва.

VÄSSAD Collection (4)

Какво трябва да знаем преди да започнем да обзавеждаме малкото жилище?

М. Х.: Трябва да се стремим да използваме мебели, които имат повече от една функция.

К. Х.: Табуретката да може да е маса, която да се поставя в коридора, може да бъде и нощно шкафче. Диванът да се разгъва. Масата в кухнята да се използва като бюро. Пространството да остане чисто и просторно. Най-добре оставете стените бели.

 
 

Руши Видинлиев режисира новото видео на Dead Man’s Hat

| от chronicle.bg |

Руши Видинлиев е режисьор на най-новото видео на рокендрол бандата Dead Man’s Hat. Дори и да се крие от обществения живот, Руши продължава да работи по музикални и филмови проекти.

Парчето се казва Little Cars, а най-интересното е, че е заснето с помощта на дрон. Освен че изглежда супер модерен, клипът държи зрителя под напрежение до края. Самите музиканти споделят, че много са се забавлявали на снимките.

Dead Man’s Hat е една различна рокендрол банда, за която българските фенове тепърва ще чуват много. Групата от талантливи музиканти няколко пъти печели сърцата на публиката с концертите си на живо. Това е втората им авторска песен, след парчето After Midnight.

Dead Man’s Hat съчетават рок музика с акустични инструменти, за да представят нещо ново и непознато на българските зрители. Такъв е и новият им сингъл Little Cars. Той е миксиран в Ирландия и носи запазеното инди звучене на Dead Man’s Hat. Групата вече работи и по първия си студиен албум, който се очаква с нетърпение от феновете.

 

 

А за тези, които нямат търпение да чуят парчето на живо, на 19 октомври музикантите от Dead Man’s Hat свирят акустично в клуб “Hambara”.

 

 
 

Вижте как мина премиерата на Huawei Mate 10

| от chronicle.bg |

16:24 ч. – Mate 10 Pro ще се продава за 799 евро за 128-гигабайтовата версия, като продажбите ще започнат през ноември. Стандартният Mate 10 ще е със 100 евро по-евтин. България не присъства в първата вълна на проджаби, но най-вероятно скоро след това телефоните ще пристигнат и тук.

Премиум моделът Mate 10 Porsche Design ще струва 1395 евро (256 GB и 6 GB RAM), като ще с продава само на избрани пазари.

16:12 ч. EMUI поддържа вграден режим за декстоп, който позволява да движите прозорците на различни приложения. Екранът на телефона може да се превърне в допълнителен тъчпад, като клавиатурата може да се появи във всеки момент, когато ви потрябва.

С USB-C към HDMI кабел, телефонът може да се върже към външен монитор, като работи като десктоп-устройство.

Телефонът може да се използва и като независимо устройство, докато е в режим декстоп, така че да можете да копирате текст от него и да го използвате в приложение на втория екран.

618x346

16:03 ч. Телефонът поддържа високо качество аудио сигнал с 384Kb/s и 32бита. Mate 10 Pro няма 3.5 mm жак за слушалки, само Mate 10.

Любопитно е, че телефонът може да разпознае гласът ви, докато водите разговори по него и да изчисти звука, така че да се акцентира на него.

618x346

15:56 ч. Благодарение на бързото изчисляване на процесим свързани с машинно обучение, камерата успява бързо да разпознае какъв обект стои пред нея и да се настрои така, че да оптимизира снимката за него.

15:48 ч. Очаквано телефоните пристигат с двойна камера. Камерите повтарят технологията на старите телефони на Huawei – един цветен сензор и един монохромен, този път двете са с отделен процесор за изображението и с f/1.6 бленда. Според презентацията, когато изображенията биват наложени едно върху друго се равнява на 1.1 бленда – тоест на теория камерата трябва да се представи доста добре при слаба осветеност.

Процесорът с изкуствен интелект позволява „хибриден зуум“ до 2х. Стабилизацията обаче е само на цветния сензор.

15:45 ч. Телефонът няма безжично зареждане, но Mate 10 поддържа Supercharge – технология, която дава възможност за 4 пъти по-бързо презареждане на батерията в сравнение с безжичното. Системата за зареждане е първата, сертифицирана за качество от TUV.

15:40 ч. Компанията демонстрира по-добър GPS от конкурентите си. Huawei твърдят, че чипът им се справя много по-добре в тунели, огромни кръстовища или натоварени места. Дори сигналът да се загуби, телефонът бързо успява да намери новия.

15:37 ч. Huawei Mate 10 идва с Kirin 970 – процесорът на Huawei оптимизиран за изчисляване на невронни схеми и процеси, свързани с изкуствен интелект. Невронният чип на Kirin 970 e 25 пъти по-бърз от CPU, но е 50 пъти по-ефективен от гледна точка на използваната мощност.

Демонстрацията показва колко време отнема разпознаването на обекти в 100 снимки – при Mate 10 този процес отнема 5 секунди, което е по-бързо от конкуренцията на Apple и Samsung.

Процесорът прави телефона до 60% по-реактивен. Технологията позволява запазване на нивото на производителност в течение на времето – дори след 18 месеца използване, телефонът остава по-добър от конкуренцията.

15:25 ч. Представят и Mate X Porsche Design

Mate 10 Porsche Desighn e с ръчно изработен екстериор, напомнящ на керамично покритие, но създадено от стъкло. Устройството ще дойде със специален интерфейс, разработен от дизайнерите на Порше, като ще се предлага с най-високата вградена памет от 256 GB. Телефонът ще има две устройства за бързо зареждане, два кожени калъфа и слушалки.
618x346

5:23 ч. – Mate 10 Pro ще идва в четири цвята – титаниево сиво, мока кафяво, нощно синьо, розово злато. Mate 10 идва в розово злато, златно шампанско, черно и мока кафяво.

620x231
15:20 ч. – Ричард Ю използва примери с iPhone X и Samsung, за да изтъкне лекотата, с която се отключва Mate 10 – само едно вместо три движения (както е при лицево разпознаване на Apple), докосване в предната част на корпуса, вместо да цапате лещата на камерата, докато нацелите къде се намира четецът за пръстови отпечатъци.

620x231

15:17 ч. – Huawei въвежда FullView дисплей, с изтъняване на рамките на екрана до постигане на съотношение екран/тяло от 81,79% при Mate 10 и 81,61% при Mate 10 pro.

15:15 ч. Батериите на двата модела са с 48% повече мощност в сравнение със старите модели. Зарядът на батерията при Mate 10 и Mate 10 pro е 4000 mAh.

15:06 ч. – Виждаме за първи път официално и потвърдено как ще изглеждат новите Mate 10 и Mate 10 pro, които ще бъдат захранвани от чипа Kirin 970.

Mate 10 Pro идва с 6-инчов екран, (разделителна способност 2160 х 1080) OLED HDR дисплей. Екранът ще бъде със съотношение от 18:9.

Mate 10 ще бъде с 5,9 инчов екран и съотношение 16:9, 2560 х 1440 FHD+.

618x346

15:04 ч. – На сцената излиза главният изпълнителен директор Ричард Ю, който разказва за промените, които смартфоните внасят в живота на потребителите през последните 10 години

14:59 Мелодията от Деспасито в изпълнениe на класически инструменти звучи преди началото.

****

 
 

Kia, Renault, Dacia и Nissan показват най-новото от гамата си в София

| от chronicle.bg |

Kia, Nissan и Dacia залагат на най-новите си модели на Автомобилен салон София 2017. Посетителите изложението в столицата ще могат да видят модели, които през тази есен записаха своите световни премиери.

Един от тях е KIA Stinger – най-мощният автомобил в историята на корейския бранд. Това е автентичен грандтурер, спортен седан за вълнуващи пътувания на дълги разстояния.

В София KIA Stinger е показан в своята топ-версия с 3,3 литров twin-turbo V6 бензинов двигател с мощност от 370 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, 8-степенна автоматична трансмисия и 4×4 задвижване.

KIA Stinger1

Само месец след Международния Автосалон във Франкфурт своя дебют у нас прави и KIA Stonic. Дизайнът на компактния кросоувър на Stonic моментално разкрива произхода на модела – асоциираната с КИА радиаторна решетка тип „тигров нос” е подчертана от хромирана обкантваща рамка, a „Targa“ стилът, който Stonic предлага, дава възможност на клиентите да избират между 20 двуцветни комбинации, загатнати още в прототипа на модела – Provo.

KIA Stonic

В Nissan на свой ред залагат на най-популярния електрически модел в света. Новият Leaf е първият автомобил на компанията в Европа, който ще въведе първи части от най-модерната технология за подпомагане на водача.

Eлектромобилът е оборудван с последните иновативни решения като e-Pedal, позволяващ да шофирате и натискате педала на спирачките по един напълно нов и безпроблемен начин. Пробегът на хечбека е 378 км, като това се дължи на по-мощния задвижващ агрегат – 110 кВт и 320 Нм въртящ момент.

Nissan LEAF

На софийския автосалон своя дебют направи и Dacia Duster.

Новият Duster е първият модел на Dacia, който предлага автоматична климатична система. С пет вентилационни отвора (три по средата и по един във всеки край на арматурното табло) студеният или топъл въздух се обдухва по оптимален начин в купето. Климатичната система е модернизирана за употреба в по-топли климатични условия.

Dacia Duster 2

Новият Duster е достъпен и с безключов достъп – технология, която се използва и тества от няколко години в цялата група Renault. Тази ергономична система отваря автоматично всички врати, когато водачът се доближи до автомобила, и предлага дистанционно заключване (допълнено със звуково потвърждение) при отдалечаване автомобила. Не се налага водачът да изважда ключа от джоба си, за да стартира двигателя, тъй като това става чрез старт/стоп бутон.

Моделът стартира на цени от 21 990 лв. Технически той е запазил гамата двигатели от своя предшественик, като ще продължи да се предлага с 1,6-литров бензинов атмосферен мотор със 115 к.с., като и с 1,2-литров с турбо, развиващ 125 к.с. Дизелите си остават два – с обем 1,5 литра, които предлагат 90 и 110 к.с. При версиите с предно предаване се залага на полунезависимо окачване, а при тези със система 4х4 има независима електромагнитна муфа отзад.

На щанда на Renault голямата атракция е новият Megane RS. Хот-хечът е получил 1,8-литров турбо мотор, зает от възродения Alpine A110, завиващи задни колела и трансмисия с два съединителя. Megane RS запазва предното предаване, а моторът на хотхеча е с мощност 280 к.с. и има максимален въртящ момент 390 Нм.

Renault Megane RS

Колата ще може да се поръчва и с 6-степенна механична трансмисия, а не само с 6-степенна EDC кутия. Моделът получава и система за избиране на различни режими за управление на електрониката Multi-Sense – вариантите са Comfort, Normal, Sport, Race и Perso, при който водачът избира индивидуални за него настройки. На борда присъства и мултимедийната система R-Link 2, която осигурява високо ниво на свързаност с външни устройства, както и функцията R.S. Monitor. Тук е наличен и режим Expert, който дава възможност за включване и камера към системата – отлично решение за всеки трак дей.