Един Клайв Оуен, моля!

| от |

Клайв Оуен – един от актьорите, заради които спокойно може да обичате Острова с цялата си душа, се завръща в телевизията, при това за втора поредна година.

Сериалът e „Хирургът“ и както се случва в последните години, добрият материал от киното се излиза на малкия екран. Тази трансформация е някак логична. Затова и в „Хирургът“ Клайв Оуен е само едно от имената, заради които сериалът си заслужава.  Режисьор е Стивън Содърбърг – той стои зад великолепния „Трафик“, снимал е и „Бандата на Оушън“, „Соларис“, „Секс, лъжи и видео“ и моя личен фаворит – „Ерин Брокович“. Преди да каже, че се оттегля от киното, Содърбърг прави и филма „Професия: Стриптийзьор“, което леко учудва неговите фенове. Това обаче беше неговият преход към малкия екран.

Содърбърг, подобно на Клайв Оуен, обича да снима различни неща, като не винаги това включва онези филми, за които си казваш, че са гениални. След като започва кариерата си със сериала „Chancer“, има номинация за „Оскар“, минава през голямото кино, печели един „Златен глобус“, Оуен се завръща в телевизията.

Първият ми сблъсък с него е именно този сериал – „Chancer“, където той играе финансист или нещо подобно. Споменът ми е адски размит, а истината е, че шоу снимано през 90-те години, при това британско, тотално неизвестно, е адски трудно за намиране.

След „Chancer“ Клайв Оуен прави още един телевизионен опит в сериала „Sharman“ от 1996-а, а после се появява и телевизионната продукция „Second Sight“, която разказва за разказва за ослепяващ детектив – филмът, заради който започнах да мисля за Оуен в чакане на следваща продукция. Идеята в началото е да се направи един филм и толкова. Но успехът е предначертан и в периода 1999-2000 година Клайв Оуен влиза в кожата на DCI Рос Танър общо четири пъти. Чак след това се сбогува с телевизията, за да дочака по-добрите й дни. Именно тогава звездата му изгрява ярко и силно, и заблестява първо в „Госфорд парк“.

„Госфорд парк“ е странен британски филм. Докато ви разказва за класите, богаташите, пиенето на чай и премерения аристократизъм на хората там, разказва и историята на едно убийство, а Клайв Оуен – най-високият мъж във филма, е директно в центъра му. Самият той изглежда като аристократ, макар да играе беден иконом.

След „Госфорд Парк“ съдбата на британеца е предначертана и следват „Самоличността на Борн“, „Отвъд граници“, „Крал Артур“ и да, променящият кариерата му„Отблизо“.

„Отблизо“ е филмът, в който мократа фантазия среща Клайв Оуен и още тогава знаеш, че някак това е било неизбежно да се случи. Оуен е брилянтен в ролята на отчаян мъж и жените се влюбват директно, докато го гледат как наблюдава нагъзената срещу него Натали Портман. И дори тогава, в тази на ръба на перверзното и нередното сцена, той пак изглежда като сър.

„Отблизо“ носи трите най-важни награди в кариерата на актьора – „Златен глобус“, статуетка от BAFTA и номинация за „Оскар“.

Веднага след това Оуен прави няколко различни неща, като първия „Sin City“, „Извън релси“, „Човек отвътре“, моят любим „Децата на хората“ и силно надцененият „Елизабет: Златния век“. Моите любими филми с Клайв Оуен от този му период са „Човек отвътре“ и „Двуличие“, макар повечето хора да не харесват втория. Оуен играе измамници и в двата и така му отива.

Следват няколко различни филма, сред които „Хемингуей и Гелхорн“ – там британецът играе един от най-известните писатели на миналия век и го прави със замах. Освен това химията му с Никол Кидман е осезаема – нещо, което се случва с повечето жени, с които Оуен играе на екран. Може би се дължи на вродения сексапил на Клайв Оуен или на факта, че е добър актьор. Което и да е, очевидно му се получава добре.

През миналата година Клайв Оуен прави плавно завръщане към малкия екран със сериала „Хирургът“. Там той играе д-р Джон Такъри – брилянтен хирург от началото на 20 век, който има проблеми с кокаина. След първи сезон на шоуто, който беше меко казано брутален, този октомври почна и втори. Много от нас го чакаха с нетърпение. И има защо. Освен Оуен и Содърбърг, които отново си партнират в него, голямо влияние оказва и НВО, които – знаем, умеят да правят добра телевизия.

 
 

Суетата на Оскарите: снимки от червения килим

| от chronicle.bg |

Тези Оскари вероятно ще останат в историята с небивалия гаф по време на връчването на наградата за най-добър филм.

A може би все пак и с победителите. Тук няма да разсъждаваме по въпросите за изборите на Академията, качеството на воденето на Джими Кемъл и справедливостта на наградите -а ще се фокусираме върху блясъка и външния вид на звездите.

Вижте в галерията най-интересно, стилно или скандално облечените звезди.

 
 

Защо лентите на adidas са вертикални на панталоните, а тези на обувките са под ъгъл?

| от chronicle.bg |

Е, ето ви още една разбулена мистерия, благодарение на интернет.

Замисляли ли сте се защо панталоните adidas имат вертикални ленти, а тези на обувките са под ъгъл?

Явно някой го е направил и благодарение на дискусии в социални мрежи като reddit и imgur, една теория изплува като най-често срещаната.

Както може да се види от снимката, когато човек е клекнал, линиите от панталона биват перфектно продължени от тези на обувките.

Но това не е всичко.

Други забелязаха, че долната част на горнищата adidas също имат ленти. Но те са хоризонтални. И точно в тази поза изглеждат като началото на тази изключително интересна конфигурация.

Разбира се, теорията не е официално потвърдена от спортния гигант, но има смисъл, нали?

Имате да допълните нещо? Направете го в секцията за коментари.

 
 

Омари, хайвер и макарони със сирене са в менюто след наградите „Оскар“

| от chronicle.bg, по БТА |

След като 89-ите награди „Оскар“ вече са раздадени, победители и победени ще се почерпят на Бала на губерантора. За менюто му отговаря отново майстор-готвачът Волфганг Пук, съобщи сп. „Пийпъл“.

За 22-ия си Бал на на губернатора Волфганг Пук е създал над 50 ексцентрични ястия на тема класическия и съвременен Холивуд. Помага му екип от 350 професионалисти.

Само морските деликатеси за бала тежат 1300 кг. Освен рибите ще има щипки от раци, скариди, омари от Мейн, стриди. Оскарите тук са от сьомга, гарнирани с черен хайвер.

След като от години гъделичка вкусовите рецептори на звездите, Волфганг Пук държи на традиционните си рецепти – пилешки пай, макарони със сирене, ребърца, гарнирани с полента с трюфели, омари. Новостите в менюто са кралски рак от Аляска с джинджифил и черен боб, сашими с жълтоопашата риба, хавайска салата от сурова риба тон. Волфганг Пук обещава да има по нещо за всеки вкус.

Обикновено Волфганг Пук не планира ястия, свързани с номинираните, но тази година е изключение. Той се е вдъхновил от филма „Марсианецът“ за зеленчукова градина.

Когато шевовете на елегантните рокли и смокинги започнат да се пръскат, идва ред на шоколадовия бюфет. За почитателите на сладкото ще има шоколадов фонтан, кула от целувки-макарони, шоколадови бонбони, петифури и шампанско.

 
 

Най-злите мъже в модерното кино

| от |

Едно клише гласи, че добрите момичета харесват лоши момчета. А лошите момичета… те също харесвали лоши момчета. Ако разгледаме това клише малко по-обширно, можем спокойно да кажем, че антагонизмът като цяло е най-малкото любопитен за хората. И доста харесван.

Тъмните страни от характера привличат хората така, както светлината привлича насекомите. Те се приближават все повече и повече, за да виждат по-добре, докато не се опарят. Или не изгорят.

Седмото изкуство не остава по-назад в тази тенденция. От по-стандартните филми, борещи се с доброто и злото, през задължителните супергерои, до обширните и силно многопластови модерни шедьоври, киното на новия век може да се похвали с антагонисти, за които злото е станало понятие с много по-дълбок смисъл.

В последните години, в голяма част от хубавото кино лошият властва. Антагонизмът е издигнат почти в култ, който привлича многолюдни почитатели от всякакъв пол и възраст. Сложността и харизмата на лошото, облечено и поднесено чрез великолепна актьорска игра от едни от най-големите имена в киното, е едно от нещата, които правят добрите филми, това, което са.

В навечерието на Оскарите ние сме събрали за вас каймака на най-лошите. Онези мъже в модерното кино, от които ни е страх и печелят адмирации, заради това, че ни карат дори да се подмокрим понякога.

В галерията горе.