Дръзко: от Пекин до САЩ с влак!

| от |

Китай е замислил дързък проект – железопътна линия, свързваща Пекин със САЩ. Спънката тук обаче е руският президент Путин, чиито колебания са от съвсем прагматично естество, пише колумнистът на Дойче Веле Франк Зирен, предава Дойче веле.

0,,16479340_303,00

Още не беше изсъхнало мастилото под договора за газови доставки в размер на 400 милиарда долара, сключен миналата седмица между Русия и Китай, и на Запад се разнесоха страховете, че се създавал нов Източен блок. Всъщност нещата далеч не са стигнали дотам. Руският президент Владимир Путин просто иска да си запази правото на избор между Китай и Европа. В крайна сметка преговорите за газовите доставки не се водят откакто Западът наложи санкции на Русия заради украинската криза, а текат вече от над десет години. Истинският печеливш от сделката следователно е Китай, който извлича дивиденти от отслабената позиция на Русия в Европа и успя да се пребори за твърде изгодна цена. Затова сега има добри шансове за прокарването и на още по-дръзки проекти. Не е случайно, че именно сега китайските медии информират за гигантски инфраструктурен проект, който може да се реализира само с руска благословия, но би бил от полза както за Русия, така и за Китай.

Става дума за високоскоростна железопътна линия от Пекин през източноруския пристанищен град Владивосток та до САЩ. Западът начаса обяви, че проектът не може да бъде реализиран, а най-малко пък от китайците. Вярно обаче е точно обратното. Никой друг освен китайците не е в състояние да реализира подобен проект. Те са единствените, които са готови да финансират такъв проект. Спънката тук е руският президент Путин, който предпочита да гледа на Запад, вместо към задния си двор. Затова и Сибир с право се чувства пренебрегнат. Ако Сибир беше китайски, китайците отдавна щяха да са убедили Фолксваган да построи там свой завод. Но докато руската икономика продължава да е с отслабени позиции, Путин си има съвсем други грижи.

Транссибирската железница

Транссибирската железопътна линия е строена миналия век. Тя оживи икономически по-скоро двете си крайни точки, отколкото страната, през която преминава. А самият Путин няма нито парите, нито пробивната сила, за да изгради градове по протежението й. Пък и с кого ли би могъл да ги насели? Затова пък китайците разполагат с предостатъчно хора. Тъкмо това е и причината, поради която Путин се колебае. Китайците биха могли да използват проекта, за да „превземат“ постепенно източното крайбрежие на Русия, както вече сториха в Тайланд и Виетнам, където играят все по-важна роля.

Всичко това кара Путин да се колебае въпреки примамливите аргументи на китайците. За тях парите не играят никаква роля и Русия няма да е първата страна в света, на която те помагат с изграждането на железопътни линии. В Кения например те ще строят железопътна отсечка от 600 километра, която да свързва столицата Найроби с източноафриканския град Момбаса. Китайците навлязоха и в Аржентина с нови железопътни трасета. Тук те прилагат натрупания у дома опит. От две години насам в самия Китай функционира най-дългата високоскоростна железопътна линия в света. Влаковете взимат разстоянието от 2 300 километра между Пекин и Гуанджоу само за осем часа.

От Пекин до Америка

13-те хиляди километра от Пекин през Владивосток до САЩ, биха могли да се взимат за два дни, при скорост на движение от 350 километра в час. Двеста километровият тунел под Беринговия проток би бил четири пъти по-дълъг от тунела през Ламанша. Китайските инженери обаче не се притесняват от подобно предизвикателство. Проектът би свързал по суша Русия и Северна Америка, а това ще е важно не само за хората, които за един ден ще достигат до Китай или до САЩ. Подобна връзка би имала огромно значение и за товарния транспорт, както и за руските суровини. Да не говорим, че би означавала и прилив на самочувствие и нов имидж в очите на света.

Проблемът обаче е в това, че Путин не е президент на някоя страна от Третия свят, която благодарно и охотно разтваря вратите си за китайците и в замяна на това им предлага достъп до суровини без да се пазари за цената. Путин може да е прагматик, но той трябва да внимава да не се поддаде на лабилната руска национална гордост. В края на краищата някой ден Пекин би могъл да се аргументира точно като него по повод на Крим. Нали ако собствените китайски сънародници внезапно се окажат в беда, Пекин би бил принуден да им се притече на помощ – в Русия! Затова на китайските граждани явно още дълго ще им се налага да взимат самолет от Пекин за САЩ. А Владивосток ще си остане за тях последна „спирка желание“.

*Кореспондентът на Дойче Веле Франк Зирен живее от 20 години в Пекин.

 
 

Ед Шийрън остава номер 1

| от chronicle.bg |

Британският изпълнител Ед Шийран продължава да доминира в британската класация за сингли, като зае първото място за седма седмица с „Shape of You“, съобщи БТА.

Певецът заемаше двете първи места в класацията за сингли пет седмици, но през миналия уикенд песента „Castle on the Hill“ слезе от второ на трето място. Сега той си върна второто място с „How Would You Feel“, измествайки „Human“ на Раг ен Боун Ман на трето място. „Castle on the Hill“ вече е на четвърто място.
„Chained to the Rhythm“ на Кейти Пери е на пето място.

В класацията за сингли певецът Раг ен Боун Ман е на първо място втора седмица след двойната си победа на наградите БРИТ, на които той спечели отличията за пробив и „Изборът на критиците“. На второ място е Ейми Макдоналд с „Under Stars“. Трети е Райън Адамс с „Prisoner“.

Челната петица в британската класация за албуми се допълва от „Divide“ Ед Шийран и „25“ на Адел.

 
 

Какво става, когато свалиш 50 килограма

| от chronicle.bg |

Да свалиш килограми не е никак лесно. Да успееш да смъкнеш 50 кг е истинско постижение. Преди да тръгнете на дългото пътешествие към красивото тяло обаче, трябва да знаете какво правите – увиснала кожа и различни здравословни проблеми са само част от рисковете, за които е добре да бъдете подготвени. Независимо дали искате да свалите 10 килограма или 100, трябва да сте наясно, че това ще промени целия ви живот.

Предлагаме ви историите на няколко жени пред „Today“. Те са свалили много килограми и разказват за нещата, които биха предпочели да знаеха, преди да започнат.

 
 

Премиерата на „Красавицата и Звяра“ съвпадна с бурята Дорис

| от chronicle.bg |

Звездите на „Красавицата и Звяра“ понесоха стоически лошото време, предизвикано от бурята Дорис, за да присъстват на състоялата се в Лондон премиера на игралната версия на класическата анимация на „Дисни“ от 1991 г., съобщава БТА.

26-годишната Ема Уотсън приличаше на истинска принцеса, постигната благодарение на приказна сребристосива рокля с пелерина, сътворена от дизайнерката Емилия Уикстед. Актрисата сподели, че „твърде прогресивната“ й героиня Бел е по-различна от останалите принцеси на „Дисни“.

На премиерата на филма присъстваха също Дан Стивънс, който се превъплъщава в образа на Звяра/Принца, Люк Еванс (Гастон, отхвърлен съперник за сърцето на Бел), Ема Томпсън и Иън Маккелън, които озвучават персонажите Мисис Потс и Когсуърт, режисьорът Бил Кондън.

Кондън не скри, че се е чувствал напрегнат заради предизвикателство да създаде игрална версия на класическата анимация. Маккелън сподели, че с известно безпокойство е очаквал моментът, в който ще може да сравни новия филм с оригиналната анимационна лента.
Игралната версия на „Красавицата и Звяра“ излиза на екран във Великобритания, САЩ и България на 17 март.

 
 

Последни билети и броени дни до магическия филм-концерт от сагата за Хари Потър

| от chronicle.bg |

Тази събота, на 25-и февруари,можем да се насладим на премиерата на първия филм от приказната поредица за Хари Потър под съпровода на симфоничен оркестър.

Над 80 души ще изпълнят музиката на знаменития Джон Уилямс към „Хари Потър и Философският камък“, донесла му номинация за Оскар, както и две за награда Грами. Целият филм ще бъде прожектиран с висока разделителна способност на 12-метров екран в зала 1 на НДК.

2016-11-03-HP-in-concert

Билетите за филм-концерта са изчерпани напълно в някои сектори, като все още са в продажба ограничени количества от най-евтините категории. Събитието тази година гостува в Германия, Финландия, Италия, Австралия, Полша, САЩ.

Специално за шоуто у нас пристига британският диригент Тимоти Хенти, дирижирал някой от най-престижните оркестри в цяла Европа като Кралския Шотландски Национален Оркестър, номиниран три поредни години за награда „Грами“ за най-добро изпълнение, Филхармоничния оркестър на Люксембург и Оркестъра на Кралската Опера в Ковънт Гардън. Лично диригентът ще донесе в България и нотите, които се съхраняват в студиото на Уорнър Брос. в Бърбанк, Калифорния.

Вратите на зала 1 в НДК за „Хари Потър и Философският камък“ с музика на живо отварят в 18:00 ч., а събитието започва в 19:00 ч. Билетите са достъпни в бензиностанции OMV, The Mall, Билетен Център НДК, Български Пощи и мрежата на Eventim.bg.